Eiköhän tilanne ole se, että jos IFK:lla olisi taloudelliset rahkeet riittäneet kovan luokan veskarin hankintaan, se olisi tehty jo keväällä/kesällä. Koska fyrkka on tiukassa, lähdettiin Nieminen-Ahlqvist- kaksikolla. Aaken loukkaannuttua rahaa ei mitä ilmeisemmin ollut yhtään sen enempää, joten otettiin Lundell. Mikä sinänsä oli ihan hyvä haku, IFK:n mv-osaston kokemus ja valmennus huomioon ottaen.
Toinen "ongelma" on se, että Nieminen on pelannut hyvin. Kukaan ei tosissaan voi olettaa, että veskarille ei koskaan satu huonoja pelejä tai hän ei koskaan häviä vastustajan maalivahdille "keskinäisissä" koitoksissa. Se ei vain ole realismia, (ainakaan) Niemisen tasoisen ja kokemuksen omaavan veskarin kohdalla. Uskon kuitenkin, että jos Nieminen alkaa hörppiä ja aivan selkeästi häviää yhä enenevässä määrin vastustajan veskarille joukkueen samalla hävitessä pelejä, mv-osastolle on pakko hankkia vahvistus. Käsittääkseni n. yhtä pelaajaa varten on jonkin verran rahaa olemassa, jos kriisi iskee. Ei kuitenkaan tarvitse olla mikään ruudinkeksijä ymmärtääkseen, että jos yleisötavoitteet eivät ala pikkuhiljaa toteutua, sitä vajetta on pakko paikata jostain ja ihan mutulla heitän, että se raha otetaan tästä "lisäpelaajabudjetista". Toivon toki olevani väärässä, mikä tarkoittaisi sitä, että vaikka katsomossa olisi minä ja mun kaverit, joukkuetta vahvistettaisiin siitä huolimatta. Vähän kuitenkin epäilen.
Itse olisin "ehkäpä" säästänyt jossain muualla kuin mv-osastolla, mutta tunnetusti minähän en asioista päätä. Saken varaan ei voida ihan kamalasti laskea maalivahtien kehittämistä, mikä tietenkin on erikoista, koska sehän lienee kuitenkin se Sakarin päähomma. Mutta IFK:ssa homma nyt on toistaiseksi mennyt näin. Toivotaan, että jatkossa silmät avautuvat niin toimistolla kuin omistajienkin keskuudessa, jotta IFK:honkin saataisiin kovan luokan veskarikoutsi, joka hioisi timantteja ja sitä kautta kantaisi kassikaupalla rahaa IFK:n säästöpossuun. En tiedä, onko IFK:n johdon korviin kantautunut sellaista tietoa, että suomalaisilla maalivahdeilla on hyvä maine ja heidän osaamiseensa luotetaan hieman suuremmissakin ympyröissä. Siirto- ja kasvattajarahojakin maksetaan kohtuullisesti. Muita pelaajiahan meiltä on vuosien saatossa lähtenyt rapakon taakse oikein mukava määrä, mutta veskareiden kohdalla on ollut hiljaista. Toki Tomas Vokoun lähti :).