HIFK:n ketjukoostumukset ja ottelukokoonpanot kaudella 2015–2016

  • 192 537
  • 1 031

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuo Elkins-Ikonen-parivaljakko tuntuu toimivan hyvin, varsinkin alivoimala tuo kaksikko on ollut tässä monessa viime pelissä ollut lähellä av-maalin tekoa, unohtamatta itse puolustamista.

On ollut. Lähinnä tarkotin 5 vs 5 pelaamista, jossa haluaisin tältä ketjulta nähdä enemmän. Ongelman tuohon IFK:n ketjujen rakenteluun tekee se, että luovaan pelaamiseen pystyviä laitureita on joukkueessa aika vähän ja hankaloittaa ketjujen rakentelua. Luttinen ei pysty tuomaan tuohon ketjuun oikein enää mitään lisäarvoa. Muutenkin Luttisen sijoittaminen noihin ketjuihin on vähän haastavaa. Pitäisi pelata sellaisessa ketjussa, jossa olisi se maalinedusrouhija ja hyökkäysten päättäjä, mutta Ramun kenttään on tunkua. Nelosketjuun taas löytyy energisempiä ja jalakkaampia pelaajia.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Pyörittelin tässä kokoonpanoja...
Viimeksi mentiin näillä kolmen ekan ketjun osalta:

1. Zaborsky-Ramstedt-Puustinen
Taimi-Järvinen
2. Partanen-Hintz-Rask
Taipalus-Teppo
3. Luttinen-Elkins-Ikonen
Auvitu-Grillfors

Kun noita ketjuja katselen, niin eikö tossa olis aika valmiit ketjut poffeihin, mitä ootte mieltä?
Ykkösketju on toiminut, kun Putikin saanut onnistumisia. Kakkosta alemmaksi ei ketään kannata laittaa, elävät tehoista ja ovat ennakkoon ajatellen meidän tehonyrkki. Taimi on ollut myös erittäin tehokas ja Järvinen tasapainottaa isännän otteillaan. Kysymysmerkkinä koko kentällisellä on tuo puolustuspelaaminen, mutta kun katsoo jengin +/- tilastoa.niin JJ on 1, Zabo 2, Ramu 7 ja TT 8. Ainoastaan Puti on kympin ulkopuolella 14:sta, mutta peli ei nyt muutenkaan ole ihan parhaalla tavalla kulkenut.
Kakkosketju on oikeastaan aika hyvä koostumus, etenkin jos ajattelee luistelua. Kaikilla jalka liikkuu ja pysyvät näin toistensa mukana. Lisäksi jokainen osaa tehdä maaleja (Raskin sai ketsuppipullon auki, että josko se taas siitä...). Kaikki ovat kyllä myöskin ajoittain aikamoisia tuhlareita, mutta josko Hintzin peli sujuis paremmin kun saa keskellä itse tehdä enemmän niitä paikkoja muille, eikä tartte olla pelkästään viimeistelmässä. On nimittäin hyvä luomaan toisille paikkoja. Hyvin potentiaalinen ketju mielestäni ja duunia tekevät hemmetisti. Pakkipariin vois laittaa Aulien, mutta Stögö ei taida näin toimia. Onhan Laurilla sitä potentiaalia, joka ei ole tosin tällä kaudella näkynyt. Tosin +/- tilastossa Teppo 9 ja Lauri 11, ettei se nyt sen suhteen ihan vihkoon ole mennyt, vaikkakin toi on vaan yksi tilasto.
Kolmonen on taattua poffikamaa ja meidän luottoketju. Tossa kentässä pakitkin (erityisesti Auvitu) uskaltaa nousta kiekon kanssa, kun selusta on turvattu.
Nelosessa oli vakiäijistä vain Åsten, joten se ei liene valmis ketju, vaan siihen tulee saikkujen pituudesta riippuen Leino / Liivik / Nykopp.
Mä laittaisin nelosen muotoon Leino-Liivik-Åsten. Mikäli Koppi tervehtyy kuntoon, niin Åsten tippuis kyllä sit mun papruissa pois, valitettavasti... Varalla olis sit Lamberg, Mieho, MPS, Tamminen, Tuomisto ja se Åsten.
7 pakki olis siten Aulie, joka saa varmasti paljon peliaikaa ja luulenpa, että se seiskapakki tullee olemaan Teppo, valitettavasti. Pelannut oikein hyvän kauden. Gene Matti jäis näin kokoonpanon ulkopuolelle, vaikka pelannut myös hyvin... Itse laittaisin sinne kyllä Taipaluksen, mutta eihän multa kysytä. =D Varalle jäis sitten se Gene, Heikkinen, Karjalainen, Moberg ja Salmi.

Aika hyvin on pullat uunissa, jos suurimmilta loukkaantumisilta nyt vältytään. :) KOP, KOP!

Mitäs mieltä muut?
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Leino on parempi sentteri kun Hintz. Joten Robert pelatkoon 2. ketjun keskellä. Ja Hintz jonkun ketjun laidassa. Puolustuspeli on ensiarvoisen tärkeää varsinkin pleijareissa, ja siinä Leino on huomattavasti Hintzia edellä.
 

Lasse#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikkihan ei tule olemaan kasassa samaan aikaan, mutta jos niin jostain syystä kävisi, niin mun rosteri olisi tämän näköinen.

67 - 46 - 71
10 - 91 - 28
21 - 62 - 88
72 - 80 - 39

33 - 36
18 - 8
2 - 43
44

34
30

En jaksa alkaa miettimään muutoksia loukkien suhteen, mutta tuollaisella pohjalla menisin eteenpäin.

Ykkönen vetänyt nykyisellään viimeaikoina hyvin, ei tarvetta muutoksille. Elkinsin rinnelle lisää käsiä Hintzin muodossa. Kolmosessa mielestäni ihan hyvä balanssi, vauhtia, käsiä ja viimeistelykykyä. Nelonen olisi aika mahtiketju tuollaisenaan, parempaa ei varmasti liigasta löydy.

Mun papereissa Matti menee valovuoden taipaluksen edelle, muuten puolustus varmaan aika sama kuin muillakin.

Veskarit selviö.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mun mielestä kun mennään playoffeihin niin Hintz sekä Leino eivät kumpainenkaan pelaa sentterinä. Tämä ihan vain siitä syystä, että meillä on neljä loistavaa sentteriä jotka ovat omissa parempia: Ramstedt, Elkins, Nykopp ja Liivik. Näiden herrojen ympärille jos ovat playoffeissa kunnossa lähtisin ketjuja rakentamaan.

Zabo - Ramu - Pude
Luttinen - Elkins - Rask
Hintz - Nykopp - Ikonen
Leino - Liivik - Åsten
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Minne jätit Partasen? ;)

No prkl miten mä nyt sen unohdin?!

Zabo - Ramu - Pude
Partanen- Elkins - Rask
Hintz - Nykopp - Ikonen
Luttinen - Liivik - Åsten

Leino joutuisi sivuun minun papereissa jos aivan kaikki terveenä, mutta näin ei varmasti tule olemaan missään vaiheessa.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Leino joutuisi sivuun minun papereissa jos aivan kaikki terveenä, mutta näin ei varmasti tule olemaan missään vaiheessa.
Mä en missään nimessä laittaisi Åstenia Leinon edelle, vaikka Muulista diggaankin. Leinosta on kehittynyt erittäin monipuolinen pelaaja, jota voi käyttää monessa eri tilanteessa ja peluuttaa eri ketjuissa tilanteen niin vaatiessa. Jengin pistetilastossakin 7:s (7+17), samoissa pisteissä Artun kanssa ja pisteen päässä Parrusta ja Elkinsistä. Ainoastaan kahden kärki on selkeästi Leinon edellä tässä tilastossa. Olen muutenkin sitä mieltä, että Leino osaa kyllä puolustusvelvoiteet nykyisin ihan kiitettävästi. Ei ole se fyysisin ja taklaavin, mutta lukee peliä hyvin ja korvaa sillä fyysisiä puutteitaan.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK:lla on sen verran laaja ja monipuolinen hyökkäysmateriaali, että se voi kasata joko kaksi hyökkäävää, yhden puolustavan ja yhden kusipääketjun tai sitten kolme hyökkäävää ja yhden puolustavan/kusipääketjun.

Todella vaikea sanoa miten kannattaisi peluuttaa. Vastustajan mukaan?
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
HIFK:lla on sen verran laaja ja monipuolinen hyökkäysmateriaali, että se voi kasata joko kaksi hyökkäävää, yhden puolustavan ja yhden kusipääketjun tai sitten kolme hyökkäävää ja yhden puolustavan/kusipääketjun.

Todella vaikea sanoa miten kannattaisi peluuttaa. Vastustajan mukaan?
Totta, on kyllä kieltämättä ihan herkullinen tilanne. KOP! KOP! =)
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mä en missään nimessä laittaisi Åstenia Leinon edelle, vaikka Muulista diggaankin.

Laittaisin Leinon mihin tahansa muuhun paikalle ennen Muulia, paitsi nelosketjun laituriksi. Åsten hoitaa jämäminuutit paremmin kuin Leino, Åsten tekee näkymätöntä duunia todella hienosti, sijoittuu hemmetin hyvin kentällä, blokkaa vetoja todella kovalla prosentilla, saa kiekkoa pois omista ja taklaa vastustajista mehuja irti ja ärsyttää. Åsten on pelaajatyyppi joka tuntuu pitkässä runkosarjassa vaeltavan välillä varjojen mailla, mutta koko ajan tekee pieniä oikeita asioita ja poffeissa mies tulee olemaan ihan kultaa kuten viime vuonna. Ei Karri Kivi ihan turhaan ole tätä kaveria hehkuttanut jokaisessa lähetyksessä missä on ollut IFK:n peliä seuraamassa.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Åsten on pelaajatyyppi joka tuntuu pitkässä runkosarjassa vaeltavan välillä varjojen mailla, mutta koko ajan tekee pieniä oikeita asioita ja poffeissa mies tulee olemaan ihan kultaa kuten viime vuonna. Ei Karri Kivi ihan turhaan ole tätä kaveria hehkuttanut jokaisessa lähetyksessä missä on ollut IFK:n peliä seuraamassa.
Totta. Rakastan Muulin uhrautumista, taistelua ym. Silti koen, että Leino monipuolisuutensa takia olisi vielä parempi vaikka siellä nelosen laidassa. Näin pelin sisälläkin voisi tehdä enemmän variaatioita, jos joku vaikka loukkaantuu kesken pelin tms. Lisäksi meillä on ihannetilanteessa Liivik ja Koppi, jotka ajavat tuota Åstenin roolia tarvittaessa, kuten Ikonenkin. Tosin he eivät ole ehkä ihan yhtä "hulluja", mutta tämä voi olla hyväkin asia. Eivät pelaa itseään ulos. Åstenin innokkuudessa saattaa piileä vaarakin, jos menee yli. Eli pysyykö pää mukana? Mutta nää on positiivisia ongelmia, joita on kiva spekuloida. Enkä todellakaan menetä yöunia vaikka Muuli olis kehissä ja Leino ei.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
IFK tänään:

Zaborsky - Ramstedt - Puustinen
Partanen - Hintz - Rask
Luttinen - Elkins - Ikonen
Liivik - Nykopp - Leino

Järvinen - Teppo
Auvitu - Grillfors
Taipalus - Aulie
Salmi

Husso
Lankinen

Taimi... Missä olet... ei tainnut olla pelkkä lempimaila joka meni rikki...

Toisaalta taas nelssoni näyttää aika hienolta. Nykopp palaa nyt jo kokoonpanoon, Liivik myös. Leino parantunut pikku lenssustaan.
 

TrueThat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Rangers, Real Madrid
Hyökkäys näyttää aivan loistavalta eikä puolustuskaan huonolta, mutta kyllähän tuo Taimin tilanne vähän huolestuttaa. Ja missä Generous? Ei ollut ainakaan loukkaantuneiden listalla siinä listassa, mikä viime matsin ennakossa IFK:n sivuilla lueteltiin.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
IFK tänään:

Zaborsky - Ramstedt - Puustinen
Partanen - Hintz - Rask
Luttinen - Elkins - Ikonen
Liivik - Nykopp - Leino
Nyt mennään just niillä ketjuilla, mitä tuolla ylempänä kirjoitin. Mä tunnen Stögön aivoitukset jo. ;) Pakit on hiukan eri koostumuksessa, kun Taimi poissa. Mielenkiinnolla odotan kuinka sujuu...
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
IFKn ylivoima tulee olemaan tänään taas sellaista oksennusta, kun Bisnes-Tommi ei pelaa! Taipalus ja Auvitu hätäilemässä viivassa on kyllä todella suuri downgrade!
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Voihan Taimi! Kunhan nyt ei ole mitään isompaa.... Onko salmejuuso Stögön pakki-hierarkiassa Anteliaan Matin yläpuolella? Ei silläkään ihan kaikki oo kuitenkaan kotona :-D
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Jos vaikka genematti on klesana ja sen takia mm. Taipalus on saanut pörrätä tyhjäntoimittajana viime matseissa kentällä ja toki tänään tämä herkku saa jatkoa...
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Nyt mennään just niillä ketjuilla, mitä tuolla ylempänä kirjoitin. Mä tunnen Stögön aivoitukset jo. ;) Pakit on hiukan eri koostumuksessa, kun Taimi poissa. Mielenkiinnolla odotan kuinka sujuu...

Haha, näköjään stögö laittoi heti nelosen siihen sun ehdottamaan muotoon ja otti Åstenin pois siitä!

On noi hyvät ketjut ei valittamista, toivottavasti Taimi on vaan tän matsin sivussa.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Haha, näköjään stögö laittoi heti nelosen siihen sun ehdottamaan muotoon ja otti Åstenin pois siitä
Stögö on viisas mies. :D ;) Tuli heti enemmän mielenkiintoa tohon peliin, kun on extraseurattavaa. ;)
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikki viimeaikoina kommentoineet ovat "unohtaneet" Lambergin. Masa liittynee rosteriin vielä ennen siirtoikkunan sulkeutumista.

Kuten JHag jossain vaiheessa kommentoi, Masa - Märkä-Simo - Muuli olisi erittäin IFK-näköinen nelosketju.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Kaikki viimeaikoina kommentoineet ovat "unohtaneet" Lambergin. Masa liittynee rosteriin vielä ennen siirtoikkunan sulkeutumista.

Kuten JHag jossain vaiheessa kommentoi, Masa - Märkä-Simo - Muuli olisi erittäin IFK-näköinen nelosketju.
Mä en ole unohtanut. Ei vaan mun papruissa mahdu kokoonpanoon, kaikkien ollessa terveinä. Etenkin kun on ollut pitkään poissa ja pelituntuma on mitä on. Eipä silti, olis toi nelonen ihan kiva täsmäketju. =)
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minua ehkä vähän huoletuttaa toi, että IFK:lla ei ole tällä hetkellä oikein kunnon nelosketjua. Koko kausi pyöritelty erinnäisiä nimiä ja mikään ei tunnu kelpaavan Stögölle, tai sitten ukot hajoaa. Nyt tämä viimeisin kokeilu, on ainakin paperilla hyvä, mutta kentällä jäi toistaiseksi toteutus puolitiehen. Johtunee tosin siitäkin, että siinä oli kaikilla pikku pelitauko, niin kenties oli tatsi vähän hakusessa. Pitää antaa muutama peli lisää aikaa Nykoppille, Liivikille ja Leinolle.

On kyllä vähän paskamainen tilanne hyökkäyksen osalta, siis positiivisessa mielessä. Haluaisi tunkea Åstenia ja Lambergia kokoonpanoon väkisin, mutta kun ei vaan ole tilaa, vaikka esim. ensimmäinen näistä on pelannut loistavan kauden ja noussut vihdoin kunnon nelosketjun rymistelijäksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös