Itsekin olen tuota nelosketjua pyöritellyt mielessäni. Mielessä on käynyt kaksi vaihtoehtoa sen suhteen, joko tiputtaa Jasse pelaamaan yhdessä Simon ja Nypsin kanssa tai nostaa Muuli tai Toyboy kokoonpanoon Taikurin, Pudin, Rassen tai Bobbyn tilalle. Ensimmäistä vaihtoehtoa pidän epäkelpona, ihan vaan sen vuoksi, että Coreyn ja Jassen välille on alkanut selkeästi löytymään jotain kemiaa. Elkins on niin tärkeä pelaaja joukkueen kannalta, että itse en rikkoisi hyvää tutkaparia Jassen kanssa.
Toisen vaihtoehdon kannalta olen taas punninnut paria asiaa. Ensinnäkin, kuka olisi se rotaatioon tiputettava pelaaja ja minkä vuoksi. Toisekseen olen sitten pyrkinyt miettimään, että toisiko Liivik - Nykopp - Åsten/Lamberg nelonen riittävästi lisäarvoa joukkueelle, että Åstenia tai Lambergia parempi jääkiekkoilija kannattaisi tiputtaa kokoonpanosta lähtökohtaisena ratkaisuna.
Yksinkertaista tai helppoa ratkaisua en ensimmäiseen kysymykssen ole löytänyt. Tällä hetkellä tekisi mieli sanoa, että aiemmin mainitsemastani nelikosta ensimmäisenä tiputtaisin Luttisen tai Puustisen. Rask ei ole ollut tuloksellisesti tehokas viime aikoina, mutta jalat ovat kyllä alkaneet taas tikkaamaan sellaista tahtia, että en mistään hinnasta miestä kokoonpanosta tiputtaisi. Huomionarvoista on myös se, että omalla liikkeellään Rasse on mahdollistanut monia pitkiä pyörityksiä vastustajan päässä. Luttinen ja Puustinen ovat 5v5 pelissä valtaosan ajasta todella näkymättömiä. Toisaalta kummankin laukaus on sillä tasolla, että ovat välitön maalintekouhka hyökkäysalueella kiekon saadessaan. Luttista on lisäksi melkolailla mahdotonta tiputtaa kokoonpanosta joukkueen kapteenina. Leinolla ei minun silmääni ole mitään sellaista osa-aluetta pelissään, missä olisi tämän nelikon paras. Pelinteko ehkä, mutta en kyllä ketään nelikosta pidä varsinaisesti pelintekijänä. Toisaalta Leino on sitten tuon nelikon kokonaisvaltaisin pelaaja, ei siis myöskään heikoin missään. Tai no ehkä tässä voi sitten liputtaa kulmaväännöt, mutta kun ei kukaan tuosta nelikosta myöskään mikään varsinainen rouhija ole, niin erot ovat kovasti minimaalisia. Itse arvotan edelleen erityisosaamisen tasaisuuden edelle, joten itse tuosta nelikosta tiputtaisin Leinon, varsinkin kun Hintz on nyt ajanut sentterirankingissa miehen edelle.
Tämä johtaa nyt sitten minun osaltani siihen kysymykseen, onko Lambergin tai Åstenin nostaminen ja siitä mahdollisesti saatava kusipääkenttä Leinon tiputtamisen arvoista. Minun unelmissani IFK:ssa on aina kusipäinen nelonen, joka taklaa joka helvetin tilanteessa, ajaa itsensä pihalle tilanteista vain taklauksen antaakseen ja hämmentää joka helvetin kerta pelikatkoilla. Tässä maailmassa sekä Åsten että Lamberg kyllä tuovat riittävästi lisäarvoa joukkueeseen, että olisin valmis tiputtamaan Leinon kokoonpanosta. Jos sitten kuitenkin lopetan ajatuksentasolla voitolla leikkimisen ja mietin, miten Törmäsen tulee kokoonpanonsa rakentaa, niin kusipäiseksi roolitettu nelonen ei ole vaihdoksen arvoinen. Täysin tyhjänpäiväisen jauhannan ja pohdinnan jälkeen päädyn siihen lopputulokseen, että kaikkien hyökkääjien ollessa kunnossa, rakentaisin ketjut seuraavasti;
Zabo - Ramu - Arttu
Rasse - Roope - Parru
Pudi - Corey - Jasse
Simo - Nypsi - Bobby
+ Muuli, Toyboy, MPS, Tamminen, Tuomisto
Toki sitten vastustajan ja sarjatilanteen mukaan kierrätystä kokoonpanoon. Niin ja ylivoimiin en lähtisi koskemaan lainkaan. Alivoimaan tekisin sellaisen muutoksen, että laittaisin Zabon kaveriksi Ramun Leinon sijaan. Viimeisissä matseissa on pariin otteeseen pistänyt silmään, miten Zabon ja Bobbyn yhteispeli ei ole toiminut IFK:n saadessa kiekon alivoimalla. Kokonaisuus kyllä melko hyvällä mallilla, kun tämän enempää ei huolenaiheita löydy.