HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 002 317
  • 29 608

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Ollaan ehkä väärässä ketjussa, mutta Hongan pestaaminen Teräväisen kustannuksella olisi kunnon penailua. Honka on se, joka häipyy ulkomaille pian.

Teräväinen on se, joka saattaisi olla meidän kiekollinen pakki seuraavat 3-4 vuotta.

Antaisin nyt vaan pelejä Eerolle. Vaikea vaihe menossa, mutten usko itseluottamuksen tuhoamisen jollain katsomo- tai Mestis-komennuksella tekevän hyvää.

Mestis on Eerolla nähty. Sen pitää nyt vaan saada tehdä ne virheensä ja HIFKn tukea häntä siinä.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vähän omaan nenään haiskahtaa siltä, että ei sieltä olisi Julius Honkaa nyt tulossa. Jos siellä hänen kanssaan olisi sopimus tehtynä, niin eikö se olisi ollut fiksua julkaista vaikka siinä eilisessä erätaukohaastattelussa, tai sitten viimeistään pelin jälkeen tai tänään päivällä Bättre Folkin kautta? Ehkä se erätaukohaastattelu oli vain sitä, eli erätaukohaastattelu? Saa nähdä. Eikä J.Honka itsenikään mielestä ole ehkä sitä, mitä tuo IFK:n puolustus eniten kaipaisi. Joukkueessa on kuitenkin yksi mikkokousa jo valmiiksi.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Vähän omaan nenään haiskahtaa siltä, että ei sieltä olisi Julius Honkaa nyt tulossa. Jos siellä hänen kanssaan olisi sopimus tehtynä, niin eikö se olisi ollut fiksua julkaista vaikka siinä eilisessä erätaukohaastattelussa, tai sitten viimeistään pelin jälkeen tai tänään päivällä Bättre Folkin kautta? Ehkä se erätaukohaastattelu oli vain sitä, eli erätaukohaastattelu? Saa nähdä. Eikä J.Honka itsenikään mielestä ole ehkä sitä, mitä tuo IFK:n puolustus eniten kaipaisi. Joukkueessa on kuitenkin yksi mikkokousa jo valmiiksi.

Honka oli paikalla helsinkiläisseuran erätaukovieraana. Sen aikana hän kosiskeli kotiyleisöä muun muassa nimeämällä lempieläimekseen ”punaisen kissapedon”.

– Olen käynyt viime aikoina katsomassa pelejä paikan päällä. Kun HIFK:lta tuli kutsu haastatteluun, niin ilman muuta suostuin siihen, mutta ei mulla ole mitään ”haukea” vetämässä tällä hetkellä, Honka kertoi keskiviikkona Ilta-Sanomille.

Viime kuukaudet Honka on harjoitellut pääkaupunkiseudulla muiden ilman sopimusta olevien pelaajien kanssa.

– Onhan tämä turhauttava tilanne. Epävarmuus on se isoin juttu, mutta ei tässä auta muu kuin treenata hemmetin kovaa päivittäin ja toivoa, että jossain vaiheessa uusi osoite selviää, sanoi Honka.

– Nämä ovat aika vaikeita asioida kommentoida, koska
ei ole vielä mitään nimiä papereissa.


Olisikin ollut kyllä melkoista penailua hankkia Honka ja heivata Teräväinen tai Winberg Mestikseen. Toki jos Lyytiselle olisi löytynyt ottaja muualta, niin Honka <-> Lyytinen olisi varmasti ollut ihan fiksu peliliike.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Siellä on muuan Husso treenamassa Lunkan kanssa. Olis ihan jees jätkä paikkailemaan Tuohimaata aina silloin tällöin.
 

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Jos uusi pakki tulisi niin kyllä Teräväinen ja Winberg hyötyisivät vaikka Kiekko-Espoossa pelaamisesta jos saisivat paljon peliaikaa. Uskon että 1-2 kk laina voisi palvella heitä hyvin. On kuitenkin kyse pelaajista jotka toivon mukaan pidetään vielä muutama vuosi meillä.
Itse näkisin että nuo teidän junnut saisi aika mielettömän määrän oppia näiltä "staroilta" joita nyt joukkueessa pyörii, jos saisivat treenata yhdessä ja nähdä mitä se vaatii, että kolkutellaan niitä änärin portteja. Pienetkin jutut joita nuo voivat opettaa, ovat tärkeitä juttuja junnuille, oli se sitten ihan pienistä teknisistä asioista alkaen.

Ja mitä Honkaan tulee, niin salaa näin JYP-fanina toivonkin käyvän, sillä niin surkea Honka oli viime kaudella JYPissä. Ylimielisiä ratkaisuja vähän väliä, jotka usein epäonnistuivat ja omissa kolisi.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Jos uusi pakki tulisi niin kyllä Teräväinen ja Winberg hyötyisivät vaikka Kiekko-Espoossa pelaamisesta jos saisivat paljon peliaikaa. Uskon että 1-2 kk laina voisi palvella heitä hyvin. On kuitenkin kyse pelaajista jotka toivon mukaan pidetään vielä muutama vuosi meillä.

Samaa mieltä. Jotenkin näyttää siltä, että ihan ei vielä rutiinitaso riitä kummallakaan säännöllisiin liigapeleihin, joten molemmille vielä tällä kaudella Mestistä ja tietysti myös liigapelejä sopivassa välissä. Ensi kaudella sitten Winberg paikkaa Motinin ja Teräväinen Lyytisen.

Itse jättäisin Julius Hongan hankkimatta, mutta joku Sulakin tasoinen täsmähaku tuonne puolustukseen kyllä vielä tarvittaisiin.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Samaa mieltä. Jotenkin näyttää siltä, että ihan ei vielä rutiinitaso riitä kummallakaan säännöllisiin liigapeleihin, joten molemmille vielä tällä kaudella Mestistä ja tietysti myös liigapelejä sopivassa välissä. Ensi kaudella sitten Winberg paikkaa Motinin ja Teräväinen Lyytisen.

Itse jättäisin Julius Hongan hankkimatta, mutta joku Sulakin tasoinen täsmähaku tuonne puolustukseen kyllä vielä tarvittaisiin.

Jos IFK:ssa olisi Sulakin kaltainen pakki niin ei tällä rosterilla olisi ongelma laittaa hänen vierelle Kousa tai Lyytinen mutta olisi ongelma laittaa Hongan vierelle Ahonen, Varakas tai Motin sillä sitten olisi ihan epätasapainossa.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Samaa mieltä. Jotenkin näyttää siltä, että ihan ei vielä rutiinitaso riitä kummallakaan säännöllisiin liigapeleihin, joten molemmille vielä tällä kaudella Mestistä ja tietysti myös liigapelejä sopivassa välissä. Ensi kaudella sitten Winberg paikkaa Motinin ja Teräväinen Lyytisen.

Itse jättäisin Julius Hongan hankkimatta, mutta joku Sulakin tasoinen täsmähaku tuonne puolustukseen kyllä vielä tarvittaisiin.

Mä antaisin silti vaan pelejä tällä kaudella noiden huonojen pelien uhallakin. Olisin todella ihmeissäni jos tätä kautta pelataan loppuun. Niin miksei vain käytä tätä aikaa tulevaisuuden turvaamiseen?

Miksi antaa ne pelit jollekin Laaksolle tai edes Varakkaalle? Tai jollekin pakkilainalle, joka häipyy parin kuukauden päästä.

Teräväisessä ja Winbergissä lepää meidän tulevaisuus.

Edit. Puhutaan siis samasta asiasta. En vain lähettäisi kundeja Mestikseen.
 
J

Just-Ice-Hockey

@Postinjakaja IFK:n näkökulmasta kyse on siitä, että kilpailuun osallistutaan voittaakseen se, ei ottaakseen osaa. IFK ei siis voi ajatella, että heitetään kausi hukkaan, koska se ehkä keskeytetään.

Winberg ja Teräväinen ovat kyllä meidän tulevaisuus, mutta kyllä se pelipaikka pitää silti löytää tason mukaan. Iso rooli IFK:ssa on vielä toistaiseksi liikaa. Parempi laittaa isoon rooliin oikeaan paikkaan tässä hetkessä. Teräväinen lainaisin itse mielelläni johonkin toiseen liigajoukkueeseen, ensimmäisenä tulee mieleen KooKoo, mutta enpä tiedä heidän tarvettaan. Winbergin samaa kohtaloa, mutta menkööt hän vailla Mikkeliin. Ja siis tietenkin kummallekin kundille uutta lappua ennen lainaamista.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
@Postinjakaja IFK:n näkökulmasta kyse on siitä, että kilpailuun osallistutaan voittaakseen se, ei ottaakseen osaa. IFK ei siis voi ajatella, että heitetään kausi hukkaan, koska se ehkä keskeytetään.

Winberg ja Teräväinen ovat kyllä meidän tulevaisuus, mutta kyllä se pelipaikka pitää silti löytää tason mukaan. Iso rooli IFK:ssa on vielä toistaiseksi liikaa. Parempi laittaa isoon rooliin oikeaan paikkaan tässä hetkessä. Teräväinen lainaisin itse mielelläni johonkin toiseen liigajoukkueeseen, ensimmäisenä tulee mieleen KooKoo, mutta enpä tiedä heidän tarvettaan. Winbergin samaa kohtaloa, mutta menkööt hän vailla Mikkeliin. Ja siis tietenkin kummallekin kundille uutta lappua ennen lainaamista.

Voisin olla kanssasi samaa mieltä, jos meidän veteraaniosasto olisi jotenkin todella kova. Mutta olen vain eri mieltä tästä tavasta, että kun Motin ja Ahonen pelaa paskasti, niin saavat jatkaa, koska ”rutiinitaso” on jotenkin parempi.

Olen nähnyt niin paskoja hetkiä heiltä tällä kaudella, että olisin koutsina pistänyt puremaan tuppea. Sen sijaan se on meidän tulevaisuus, joka yhtäkkiä pelaakin pikkuminuutteja.
 
J

Just-Ice-Hockey

Voisin olla kanssasi samaa mieltä, jos meidän veteraaniosasto olisi jotenkin todella kova. Mutta olen vain eri mieltä tästä tavasta, että kun Motin ja Ahonen pelaa paskasti, niin saavat jatkaa, koska ”rutiinitaso” on jotenkin parempi.

Olen nähnyt niin paskoja hetkiä heiltä tällä kaudella, että olisin koutsina pistänyt puremaan tuppea. Sen sijaan se on meidän tulevaisuus, joka yhtäkkiä pelaakin pikkuminuutteja.

Tästä sinänsä samaa mieltä. Mutta koska meidän valmennus ei selvästi luota näihin nuoriin ja syystä tai toisesta kokee Motinin ja Ahosen ansaitsevan mielummin nuo minuutit, on parempi laittaa pojat oikeasti pelaamaan. Henkilökohtaisesti vieläpä uskon, että esim. KooKoossa olisi näille nuorille parempi valmennus kuin IFK:ssa.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Tästä sinänsä samaa mieltä. Mutta koska meidän valmennus ei selvästi luota näihin nuoriin ja syystä tai toisesta kokee Motinin ja Ahosen ansaitsevan mielummin nuo minuutit, on parempi laittaa pojat oikeasti pelaamaan. Henkilökohtaisesti vieläpä uskon, että esim. KooKoossa olisi näille nuorille parempi valmennus kuin IFK:ssa.

Tää Piken luottamattomuus nuoriin pelaajiin on aika yksisilmäinen näkemys. Missä muussa jengissä on 19v ykkössentteri?
Ikä, peliaika/peli:

IFK
Lundell 19v 18.44
Hede 19 9.42
Heljanko 20 -
Teräväinen 21 14.26
Bemström 21! 19.08
Väänänen 21 9.09

KooKoo
Seppälä 20 11.44
Oden 20 12.37
Engberg 21 11.41
 
J

Just-Ice-Hockey

Tää Piken luottamattomuus nuoriin pelaajiin on aika yksisilmäinen näkemys. Missä muussa jengissä on 19v ykkössentteri?
Ikä, peliaika/peli:

IFK
Lundell 19v 18.44
Hede 19 9.42
Heljanko 20 -
Teräväinen 21 14.26
Bemström 21! 19.08
Väänänen 21 9.09

KooKoo
Seppälä 20 11.44
Oden 20 12.37
Engberg 21 11.41

Missä tahansa muussa jengissä, missä on 19-vuotias NHL:n ykköskierroksen sentteri pelaajistossa. Ja meinaatko todella, että muut valmentajat peluuttaisivat Bemströmiä jotenkin vähemmän kuin Pikkis koska tämä on 21-vuotias? Tää on sulta taas saman tason juttuja, kuin puheet siitä, että tuote on huono, koska myyjä oli onnellinen saatuaan sen kaupaksi. Huomionarvoista sen sijaan on se, että ne pelaajat, jotka tuossa vertaantuvat (ei tähtistatusta, sama pelipaikka) on Pikkis antanut Ahokasta vähemmän peliaikaa junnuille tai nuorille pelaajille.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Mikäli tulevaisuudella tarkoitetaan seuraavaa kahta vuotta. Vai uskotko oikeasti että Teräväinen pelaisi meillä pidempään? Vimperi saattaa sen tehdäkin.

Tämähän on toki vain arvailua, mutta itse näen Teräväisessä vähän Erosen kaltaista kaarta. Eli kehittyisi pikkuhiljaa ja siten saataisiin pitää täällä 3-4 vuotta. Ja luonnollisesti jos ollaan se koti, jonka kehityksen on tarjonnut niin palaa kotiin ulkomaanvuosien jälkeen.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Missä tahansa muussa jengissä, missä on 19-vuotias NHL:n ykköskierroksen sentteri pelaajistossa. Ja meinaatko todella, että muut valmentajat peluuttaisivat Bemströmiä jotenkin vähemmän kuin Pikkis koska tämä on 21-vuotias? Tää on sulta taas saman tason juttuja, kuin puheet siitä, että tuote on huono, koska myyjä oli onnellinen saatuaan sen kaupaksi. Huomionarvoista sen sijaan on se, että ne pelaajat, jotka tuossa vertaantuvat (ei tähtistatusta, sama pelipaikka) on Pikkis antanut Ahokasta vähemmän peliaikaa junnuille tai nuorille pelaajille.

Täällä oltiin heittämässä Lundellia Mestikseen. Kyllä mä vahvasti veikkaan nimenomaan Piken uskoon tässä asiassa. Mä en ole ottanut mitään kantaa siihen, kuka peluuttaisi ketäkin minkäkin verran. Mutta se on tosiasia, että IFK:ssa pelaa nuoria pelaajia enemmän kuin KooKoossa aika huomattavilla peliajoilla. Olen erittäin pahoillani, jos tämä huomio alitti sinun kriteerisi palstakirjoittamiselle.
 
J

Just-Ice-Hockey

Täällä oltiin heittämässä Lundellia Mestikseen. Kyllä mä vahvasti veikkaan nimenomaan Piken uskoon tässä asiassa. Mä en ole ottanut mitään kantaa siihen, kuka peluuttaisi ketäkin minkäkin verran. Mutta se on tosiasia, että IFK:ssa pelaa nuoria pelaajia enemmän kuin KooKoossa aika huomattavilla peliajoilla. Olen erittäin pahoillani, jos tämä huomio alitti sinun kriteerisi palstakirjoittamiselle.

Niin, yksi nimimerkki kirjoitti, että Lundell kuuluisi lähettää mestikseen. Valtaosalle hän edelleen edustaa suomikiekon kirkkainta tulevaisuutta. Hänen peluuttamisesta ei voi vetää minkään sortin johtopäätöstä Piken nuorten peluuttamisesta, eikä Lundellin rooli varmasti olisi nykyistä pienempi missään muussakaan seurassa. Sama pätee myös Bemströmin kohdalla, pois lukien puheet suomikiekon tulevaisuudesta. Kyllä hän kellottaisi vastaavia aikoja kenen tahansa liigavalmentajan alaisuudessa.

Siivoa listaltasi NHL-tason pelaajat (nykyiset ja tulevat) pois ja kappas, pelaajia on yhtä monta mutta Kouvolassa peliaikaa tulee enemmän.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Ei ollut yllätys. Jalonen ei valmentajana Tepsukassa vielä mitään voittanut kun taas IFK:ssa sen isoimman palkinnon jo voittanut. Ja sieltä lyötiin todennäköisesti händyyn avoin shekki.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Vaikeammaksi menee meille saada joskus mestaruus. Kärpät, Tappara ja nyt myös Ilves ja Lukko, mahdollisesti KooKoo ja sitten vielä TPS kuuluvat kärkeen. Ahdasta tulee.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Vaikeammaksi menee meille saada joskus mestaruus. Kärpät, Tappara ja nyt myös Ilves ja Lukko, mahdollisesti KooKoo ja sitten vielä TPS kuuluvat kärkeen. Ahdasta tulee.
OK. Pitäiskö vaan luovuttaa?
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
OK. Pitäiskö vaan luovuttaa?
Joo, melkoinen kommentti tuo lainaamasi kun yleensähän tunnetusti mestaruuksien voittaminen on niin brändille kuin muillekin pirun helppoa.

Jotta oikein kilpailemaan joutuu, on sitä aikoja eletty ja jotain pitäisi tehdä, kenties jotain vastustajia heikentäviä kilpailurajoituksia nyt saatava Liigaan äkkiä.
 

Kane88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Hawks
Vaikeammaksi menee meille saada joskus mestaruus. Kärpät, Tappara ja nyt myös Ilves ja Lukko, mahdollisesti KooKoo ja sitten vielä TPS kuuluvat kärkeen. Ahdasta tulee.
Ai nyt kun kookoo pelasi yhden hyvän kauden ja kojo on mahdollisesti menossa tepsiin niin heti on vaikeaa. Siitä oon samaa mieltä et ilves ja lukko tekevät hyvää työtä pitkäjänteisesti ja kuuluvat nyt siihen kärkeen. Mutta taas kerran en kyllä ymmärrä sun logiikkaa ei sitten yhtään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös