HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 002 623
  • 29 608

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuskin aiheuttaisi edes todellista vitutusta. Jokerit hakee uutta tulemista ja oli kotimaan kentiltä 10 vuotta pois. Tuohon aikaan moni kannattaja oli kokonaan sivussa Jokereista.

Mä kävin vähän kaverin puolelta lueskelemassa muistaakseni eilen, eikä ajatus hirveästi hurraahuutoja siellä aiheuttanut.

Lisäksi kävin yhden mielestäni ihan asiallisen kysymyksen esittämässä, eikä sieltä vittuilun päälle mitään asiallista vastausta saa.

Filppulaa tänne vaan ja kaikki mahdollinen savi narrikoirien niskaan. Niin paljon alkoi sapettaa se junttimainen käytös.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Lisäksi kävin yhden mielestäni ihan asiallisen kysymyksen esittämässä, eikä sieltä vittuilun päälle mitään asiallista vastausta saa.
Miten sä sinne eksyit? Mä oon unohtanut mestisnarrit ihan täysin. Ei ole näkynyt eikä kuulunut alun jälkeen yhtään enkä ihmettele.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten sä sinne eksyit? Mä oon unohtanut mestisnarrit ihan täysin. Ei ole näkynyt eikä kuulunut alun jälkeen yhtään enkä ihmettele.

Mä saatan käydä muiden joukkueiden puolella välillä nautiskelemassa esimerkiksi peliesitysketjuissa sitä, kun IFK on kunnolla antanut selkään (ei niin usein). Helpottaa se ajatus, että muitakin saattaa välillä harmittaa jääkiekon seuraaminen yhtä paljon, kun meitä IFK-faneja.

Tässä tapauksessa kävin siis pyörähtämässä lukemassa fiiliksiä tuohon Filppula-huhuun vittuuntuneiden narrifanien toivossa, ja siksi että olin ennen eilistä narrien peliä nähnyt jonkun menossa IFK-paidassa Nordikselle. :D
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässähän on se yksinkertaisuus, että ilmeisesti pehesyyt toisivat Suomeen ja PK-seudulle, joten IFK:lla varmasti erittäin hyvät lähtökohdat neuvotteluissa varsinkin, kun monia tuttuja joukkueessa. Varmasti Peltosella ja Valtterillakin jotain yhteistä historiaa?

Sen verran olen kuullut itse Filppulaan liittyen, että ei ollut tälläkään kaudella itsestäänselvää jatkaa Sveitsissä, mutta jatkoipa kuitenkin.

Filppulalla on jenkkivaimo, joten ellei mitään "akuuttia perhesyytä", eli esim. lähipiirin sairastumista tai isovanhempien tilannetta ikänsä puolesta ole, en osaa laskea häntä vielä vuosiin sellaiseksi perinteiseksi suomalaiseksi kiekkoilijaksi, joka asettuu synnyinseuduilleen uransa jälkeen. Jossain vaiheessa Filppuloidenkin pitää valita, missä lapsensa kasvattaa, mutta eikös heidän lapsensa ole 2-3 v., jolloin asia ei ole vielä aikoihin ajankohtainen. Sitä ennen ehtii nauttia Suomen kesästä ja Floridan talvesta ja käydä joulut ja vuodenvaihteet viettämässä Suomessa. Jossain kohtaa voi tosin olla ihan aiheellista viettää Suomessa pidempikin pätkä, jotta rouvalle syntyy käsitys, voisiko sopeutua Suomeen ja Suomen ihastuttavan valoisaan talveen. Jos ensi kausi olisi tarkoitus olla tällainen "testikausi", voisin toisaalta kyllä ymmärtääkin.

Jää nähtäväksi, mihin päättyy. Vai päättyykö mihinkään?

Ps. Filppula, Hartikainen ja Vatanen kuulemma "kauppaavat" itseään kolmikkona, kun on aika monta kannua kotiutettu yhdessä ja vielä olisi takan reunuksella tilaa. Tämä toki huumoristista hassuttelua, mutta kaikilla myös loppuu sopparit tähän kauteen ja varmasti jatkaisivat myös yhdessä pelaamista... Tobbarilta löytyy varmaan Wassermanin agentuurin puhelinnumero pikavalinnasta #1 ja eiköhän se Vatasenkin agentti eri lafkasta vastaa puhelimeen, kun isoissa ja erittäin tärkeissä asioissa soittelee...
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Filppulalla on jenkkivaimo, joten ellei mitään "akuuttia perhesyytä", eli esim. lähipiirin sairastumista tai isovanhempien tilannetta ikänsä puolesta ole, en osaa laskea häntä vielä vuosiin sellaiseksi perinteiseksi suomalaiseksi kiekkoilijaksi, joka asettuu synnyinseuduilleen uransa jälkeen.

Myös tiedotteessa jatkosopimuksestaviime keväältä Filppula hehkutti perheen viihtyvän Genevessä. Tiedän kyllä, että nämä ovat joukkueesta ja maasta riippumatta kliseiden toistoa fanien ja yhteistyökumppanien mieliksi, mutta silti perhe mainittu.

”Olen todella iloinen saadessani palata uudelle kaudelle. Rakastan joukkuetta, faneja, kaupunkia ja perheeni on erittäin onnellinen täällä." (Google-käännös)


Muutenhan tuossa on vahvasti "yksi kausi vielä"-sävy.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ps. Filppula, Hartikainen ja Vatanen kuulemma "kauppaavat" itseään kolmikkona, kun on aika monta kannua kotiutettu yhdessä ja vielä olisi takan reunuksella tilaa. Tämä toki huumoristista hassuttelua, mutta kaikilla myös loppuu sopparit tähän kauteen ja varmasti jatkaisivat myös yhdessä pelaamista... Tobbarilta löytyy varmaan Wassermanin agentuurin puhelinnumero pikavalinnasta #1 ja eiköhän se Vatasenkin agentti eri lafkasta vastaa puhelimeen, kun isoissa ja erittäin tärkeissä asioissa soittelee...
Hyväksyn pitkin hampain Filppulan jos Vatanen ja Hartikainen tulevat samalla ovenavauksella. Samalla olisi tuo alakerran kiekollisuuskin kertalaakista kunnossa!

Sori hassuttelu-offtopic :)
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Myös tiedotteessa jatkosopimuksestaviime keväältä Filppula hehkutti perheen viihtyvän Genevessä. Tiedän kyllä, että nämä ovat joukkueesta ja maasta riippumatta kliseiden toistoa fanien ja yhteistyökumppanien mieliksi, mutta silti perhe mainittu.

”Olen todella iloinen saadessani palata uudelle kaudelle. Rakastan joukkuetta, faneja, kaupunkia ja perheeni on erittäin onnellinen täällä." (Google-käännös)


Muutenhan tuossa on vahvasti "yksi kausi vielä"-sävy.

Kyllä minäkin Genevessä viihtyisin. Että, jos paikallisella keskustelupalstalla on kahdensuunnan sentterille paikka auki, mulla on nyt sellainen soppari päällä, että pääsen siitä kyllä tarvittaessa hyvinkin nopeasti irti.

Ei ole Stadi ihan Geneven veroinen, varsinkaan talvella. Ja täällä pellaillaankin enemmän ja pienemmällä liksalla.

Rolle ja Markus vääntää nyt seuraavat kuukaudet burgereita ja sponsorisoppareita sillä vauhdilla, että saadaan Geneven Trio tänne yhdeksi kaudeksi.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Ps. Filppula, Hartikainen ja Vatanen kuulemma "kauppaavat" itseään kolmikkona, kun on aika monta kannua kotiutettu yhdessä ja vielä olisi takan reunuksella tilaa. Tämä toki huumoristista hassuttelua, mutta kaikilla myös loppuu sopparit tähän kauteen ja varmasti jatkaisivat myös yhdessä pelaamista...

Hartikainen on muistaakseni jossain totisen kuuloisena kertonut, että haluaisi lopettaa uransa KalPassa ja Vatanen sanonut samaa Jypistä. Liigalle olisi hienoa, jos nuo kaksi toteuttaisivat nuo puheet ja Filppula tulisi IFK:hon
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hartikainen on muistaakseni jossain totisen kuuloisena kertonut, että haluaisi lopettaa uransa KalPassa ja Vatanen sanonut samaa Jypistä. Liigalle olisi hienoa, jos nuo kaksi toteuttaisivat nuo puheet ja Filppula tulisi IFK:hon

Tietenkin ovat sanoneet niin. Koska niin kuuluu ja ”kuuluu” sanoa. Jos kaiffarit haluaa Suomen mestaruuden voittaa, ko. seurat eivät ole kovin todennäköisiä. Voisivat tulla hakemaan Kannun Stadista ja sen jälkeen mennä tekemään niin kuin oikein on :).
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Tietenkin ovat sanoneet niin. Koska niin kuuluu ja ”kuuluu” sanoa. Jos kaiffarit haluaa Suomen mestaruuden voittaa, ko. seurat eivät ole kovin todennäköisiä. Voisivat tulla hakemaan Kannun Stadista ja sen jälkeen mennä tekemään niin kuin oikein on :).

Ei tämä ihan pelkältä kohteliaisuudelta kuulosta:

ElmoTV: KalPan osaomistaja saattaa palata kotikaupunkinsa seuraan jo tämän kauden jälkeen

Arvostan pirusti pelaajia, jotka palaavat omiin seuroihinsa. Hartikaisesta hyvä tietää myös se, että hän äärimmäisen kova perhokalastaja ja voi kuulostaa kalajutulta, mutta pohjoisen kalavedet ovat varmasti mielessä. Tekee Sveitsissäkin jopa kesken pudotuspelien kalareissuja. Mutta se siitä, halusin vain jakaa ajatuksia tästä. Filppulalta puuttuu kasvattajaseura pääsarjatasolta ja siksi toiveet korkealla.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei tämä ihan pelkältä kohteliaisuudelta kuulosta:

ElmoTV: KalPan osaomistaja saattaa palata kotikaupunkinsa seuraan jo tämän kauden jälkeen

Arvostan pirusti pelaajia, jotka palaavat omiin seuroihinsa. Hartikaisesta hyvä tietää myös se, että hän äärimmäisen kova perhokalastaja ja voi kuulostaa kalajutulta, mutta pohjoisen kalavedet ovat varmasti mielessä. Tekee Sveitsissäkin jopa kesken pudotuspelien kalareissuja. Mutta se siitä, halusin vain jakaa ajatuksia tästä. Filppulalta puuttuu kasvattajaseura pääsarjatasolta ja siksi toiveet korkealla.

En siis varsinaisesti ole edes eri mieltä kanssasi :). Eikä pelkkää kohteliaisuutta varmasti olekaan, onhan KalPa Hartikaiselle tärkeä seura. Mutta onhan näitä korulauseita kuultu ennenkin ja siksi noihin sanomisiin on tottunut suhtautumaan yleisesti ottaen skeptisemmin kuin ennen. Ikävä kyllä.

Filppula on kuitenkin kaikesta huolimatta profiloitunut Jokeri-kasvatiksi ja siellähän hän lock outin aikanakin pelasi. Ja kyllä mulle molemmat Filppulat on Jokeri-kasvatteja, vaikka toki oikeasti EVU:n kasvatteja ovatkin. Jos meillä kiinnostelee pelata, niin tänne vaan!
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vatasella on sopimus Geneven kanssa ensi kaudesta.

Niinpäs onkin. Varmistin sopparitilanteen eilen EP:stä, jopa ihan Premiumista ja jotenkin mun silmät harittivat sopparin 23/24. Ja nyt kun katsoin uudelleen, olikin 24-25 asti. Eipä tuolla merkitystä ole, koska tuskin nyt olisi meille tullutkaan.
 

Kale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tom Laaksonen
Tietenkin ovat sanoneet niin. Koska niin kuuluu ja ”kuuluu” sanoa. Jos kaiffarit haluaa Suomen mestaruuden voittaa, ko. seurat eivät ole kovin todennäköisiä. Voisivat tulla hakemaan Kannun Stadista ja sen jälkeen mennä tekemään niin kuin oikein on :).

Jypissä on ollut 2000-luvulla tuplasti paremmat mahdollisuudet juhlia Suomen mestaruutta, kun HIFKissä.
 

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tietenkin ovat sanoneet niin. Koska niin kuuluu ja ”kuuluu” sanoa. Jos kaiffarit haluaa Suomen mestaruuden voittaa, ko. seurat eivät ole kovin todennäköisiä. Voisivat tulla hakemaan Kannun Stadista ja sen jälkeen mennä tekemään niin kuin oikein on :).

Hartikainen menee Kalpaan pelaamaan vikan kautensa.

Vatasella on Suomen kämppä Tampereella ja vaimo siltä seudulta. Ja joku huhuili Samia Ilvekseen. Toki Tampereelta ajaa Jyväskylään kohtuu nopeasti ja toisin päin. Siksi kai se Nikukin valitsi Tampereen.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vatasella on Suomen kämppä Tampereella ja vaimo siltä seudulta. Ja joku huhuili Samia Ilvekseen. Toki Tampereelta ajaa Jyväskylään kohtuu nopeasti ja toisin päin. Siksi kai se Nikukin valitsi Tampereen.

Vatasella on asunto myös Jyväskylässä ja Nikun perhe muuttaa Tampereelle pikapuolin, jos eivät ole jo muuttaneet.

Se osaltani aiheen vierestä.

Onkohan Julius Nättisen tilanteesta tietoa? Lähellä on ilmeisesti ollut sopimus JYPiin, mutta JYPin seurajohdon sekoiluja seuranneena en ihmettelisi, jos jäisi HIFK:n riveihin.
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko HIFK:in tilanteesta mitään tietoa, muiden joukkueiden huhut eivät kiinnosta. Stubbin sanoin: Sori siitä.
Eipä hirveästi ole, jotenkin jännästi kun Nybari vaihtui Tobbariin niin myös huhut tyssäsi kuin seinään. Lähinnä ulkomailta tulleista on huhuja enää vuotanut.

Knot + Pakarisen jatko taitaa olla ainoat lehdistössä kerrotut huhut, sitten palstalla ainakin Winbergiä ollaan aika kovasti oltu tuomassa kotiin. Muuta ei taida olla sisääntulevalla puolella?
 

Hobitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Real Madrid
Eipä hirveästi ole, jotenkin jännästi kun Nybari vaihtui Tobbariin niin myös huhut tyssäsi kuin seinään. Lähinnä ulkomailta tulleista on huhuja enää vuotanut.

Knot + Pakarisen jatko taitaa olla ainoat lehdistössä kerrotut huhut, sitten palstalla ainakin Winbergiä ollaan aika kovasti oltu tuomassa kotiin. Muuta ei taida olla sisääntulevalla puolella?
Mainitaan nyt vielä hieman epävarmempina, että Ilveksen Kodytekia ja Tepsin puolella Rafkinia huhuiltu tänne.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hartikainen menee Kalpaan pelaamaan vikan kautensa.

Vatasella on Suomen kämppä Tampereella ja vaimo siltä seudulta. Ja joku huhuili Samia Ilvekseen. Toki Tampereelta ajaa Jyväskylään kohtuu nopeasti ja toisin päin. Siksi kai se Nikukin valitsi Tampereen.

Varmasti näin. Aiheellinen kysymys kuitenkin on se, että missä hän pelaa ennen vikaa kauttaan? Vai tarkoitatko viimeistä sopimusta, joka voi olla vaikka 5 v.?

Mä en näihin asuntoasioihin takertuisi liikaa, koska ne nyt eivät koskaan pelkästään määritä mitään. Asuntoja voi pitää tyhjillään, vuokrata eteenpäin ja samoin itse voi asua tilapäisesti vuokralla vaikka koko perheen kanssa, vaikka se koti toisella paikkakunnalla onkin. Jos siis huvittaa. Kyllä sillä seuralla nähdäkseni pitää olla myös jotain tarjottavaa, pelkkä asunto paikkakunnalla ei riitä. Tai sitten pelaajankin motiivit ovat jokseenkin erikoiset. Vatanen olisi JYPille monessa mielessä lottovoitto ja JYP tarvitsisi Vatasta siinä mielessä enemmän kuin esim. Ilves. Ainakin just nyt. Niku taisi mennä sinne, mistä eniten maksettiin?

HIFK huhuja on kovin vähän liikkeellä. Tämä nyt ei tietenkään soppareiden julkistamiseen asti pysy tällaisena, vaan eiköhän ne kaikki uudet sopparit vuoda ulos jo hyvissä ajoin, ehkä jotain poikkeusta lukuunottamatta. Itse olen kallistunut sille kannalle, että pidän enemmän yllätyksistä kuin etukäteen vuodetuista tiedoista.
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mainitaan nyt vielä hieman epävarmempina, että Ilveksen Kodytekia ja Tepsin puolella Rafkinia huhuiltu tänne.
Kodytek toki oli joo mitä en muistanut. Rafkin huhua en ainakaan itse pitänyt ankka suurempana juttuna.

Menin muuten tämän keskustelun takia katsomaan sopimustilannetta ja ensi kaudeksihan taitaa koko joukkue mennä uusiksi. Ainoastaan 11 sopimusta julkisesti (4p, 6h, 1mv) ensi kaudelle + Marleaun optio.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Rafkinia on huhuttu ensi kaudeksi ruotsiin.
Kuulostaa loogisemmalta. Olen koko ajan pitänyt Rafkin IFK:hon huhua täytenä ankkana. Ei mitenkään istu ensi kauden pakistoon omassa päässäni.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Kodytek toki oli joo mitä en muistanut. Rafkin huhua en ainakaan itse pitänyt ankka suurempana juttuna.

Menin muuten tämän keskustelun takia katsomaan sopimustilannetta ja ensi kaudeksihan taitaa koko joukkue mennä uusiksi. Ainoastaan 11 sopimusta julkisesti (4p, 6h, 1mv) ensi kaudelle + Marleaun optio.
Tosi nihkeesti on ollu tietoa mahdollisista jatkoista + uusista soppareista.

Pakko kuitenki joitain jatkoja olla tehtynä mitkä ei ole vuotanu vielä, sopparit kuitenki tehdään niin hyvissä ajoin ja hirveästi ei ole mitään konkreettisia huhuja tullut meiltä lähtijöistäkään.

Jonkin verran tietysti laittanu suunnitelmia uusiksi Lundellin, Teissalan ja Salinin lähtö, näistä oli varmasti kaavailtu roolipelaajia tuleville kausille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös