HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

• 7 594 943
  • 32 545

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jäkylle jatkosopimus, niin Flippula-huhun toteutuessa 1-3 keskikaista on kondiksessa. Jos nuottaan joku sentteri tarttuisi kolmoseen, niin Jäky laitaan.

Bulilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kurra hockey
1) Ei rakenneta veteraanikokoonpanoja nopeutuvaan peliin
2) Toivon hänen lopettavan Jokereissa tai Turussa
Ihan hyviä pointteja, täytyy kuitenkin huomauttaa, että puhutaan vielä Lehterääkin napsua, paria kovemmasta pelaajasta ja näkisin hänen panoksensa ja roolinsa samanlaisena kuin Peltosella viimeisillä kausillaan. Hyvä että on mielipiteitä, suuntaan ja toiseen.

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä. Urheilu yli lajirajojen
Mikäli mahdollisuus kiinnittää, niin ehdottomasti:

1. Ei kuulu näihin inhokkinarreihin millään tavalla. Varmaan yksi neutraalein narri ikinä.
2. Edelleen huikea pelimies
3. Jumalauta minkä vitutuksen aiheuttaisi naapurissa.
Tuskin aiheuttaisi edes todellista vitutusta. Jokerit hakee uutta tulemista ja oli kotimaan kentiltä 10 vuotta pois. Tuohon aikaan moni kannattaja oli kokonaan sivussa Jokereista.

Khl aikana tullut varmasti uutta fanikuntaa ja kenelläkään näistä mitään tunnesiteitä Filppulan jokeriaikaan 20 vuoden takaa.

Täytyy kyllä nostaa hattua näille ammattilaisille, jotka joutuneet muuttamaan omaa pelaamistaan ja mukautumaan jatkuvasti pelin muutoksessa. Peli oli täysin erilaista +15 vuotta sitten.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lehterä-Filppula olisi hyvin lyhyen ajan ratkaisu, mutta toisaalta Liigan luonne ei tietyn profiilin pelaajien osalta mahdollista kovien pitkän tähtäimen ratkaisuja. Viime kädessä pelaajan taidot ratkaisee ja kuten Lehterästä olemme nähneet, ikä todellakin on vain numeroita. ”Jos Lehterä olisi 32v., paljonko hänellä sit olis pisteitä”? Lehterällä olisi paljon enemmän pisteitä nytkin, jos kaverit laittaisivat paikoista sisään. Ei sillä iällä ole mitään merkitystä, kun peli kulkee riittävän hyvin.

Kokeneet pelaajat ovat jees, mutta tarvitaan myös niitä pelaajia, jotka pyrkivät urallaan eteenpäin. Sekä nuoria että ”parhaassa peli-iässä” olevia. Toisten osalta hedelmät korjataan heti, toisten vasta vähän myöhemmin. Ja aina on myös niitä, joista hedelmät korjaa joku muu myöhemmin. Esim. Filppulan kohdalla näin tuskin kuitenkaan tapahtuisi.

VSP73

Jäsen
Lehterä-Filppula olisi hyvin lyhyen ajan ratkaisu, mutta toisaalta Lehterällä olisi paljon enemmän pisteitä nytkin, jos kaverit laittaisivat paikoista sisään. Ei sillä iällä ole mitään merkitystä, kun peli kulkee riittävän hyvin.
Lehterällä olisi, varovasti laskien, ainakin 15-20 (tarkoittaa vain kerran joka kolmannessa pelissä) pojoa enemmän jos kaverit olisivat laittaneet JL:n namupasseista maaliin edes lähellekään samalla prosentilla kuin Tapparan äijät viime kaudella.

Bulilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kurra hockey
Olisihan Pakarinen-Filppula-"Turunen" ketju melkoista erotiikkaa, ainakin paperilla

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä. Urheilu yli lajirajojen
Lehterällä olisi, varovasti laskien, ainakin 15-20 (tarkoittaa vain kerran joka kolmannessa pelissä) pojoa enemmän jos kaverit olisivat laittaneet JL:n namupasseista maaliin edes lähellekään samalla prosentilla kuin Tapparan äijät viime kaudella.
Monensiako me sitten oltaisiin sarjassa? Taitaa suhteellisen samassa pistetahdissa kuitenkin olla, kuin Tapparassa viime kaudella

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Monensiako me sitten oltaisiin sarjassa? Taitaa suhteellisen samassa pistetahdissa kuitenkin olla, kuin Tapparassa viime kaudella

Ylempänä. Saletisti.

Mitä tulee Filppulaan, uskon, että Salmelainen on ollut yhteydessä. Kuten kuuluukin. Mutta en ole ihan varma, onko Suomen mestaruuden voittaminen HIFK:ssa se, mitä hän oikeasti uransa lopuksi kaipaa? Tai edes tarvitsee? Urheiluromantikko minussa ajattelee, että Filppulan kaltainen käytännössä urallaan kaiken muun voittanut hyväksyisi sen, että Liiga-mestaruus jäisi uupumaan, mutta seurauskollisuus säilyisi. Rahankaan takia ei tarvitse pelata.

Sinänsä ottaisin Filppulan riemuiten vastaan. Tyylikäs pelaaja ja kondiksessa edelleen. Mihinkään jäähdyttelyynkään en usko.

Bulilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kurra hockey
Sinänsä ottaisin Filppulan riemuiten vastaan. Tyylikäs pelaaja ja kondiksessa edelleen. Mihinkään jäähdyttelyynkään en usko.
Itse näen paljon yhteneväisyyksiä nyky Filppulassa ja lopun ajan IFKn Peltosessa nimenomaan tyylikkyyden osalta, kokemuksesta ja voittamisen kulttuurin tuomisesta koppiin puhumattakaan. Eikä toki johtajuutta voi olla kopissa liikaa, vai?

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Ylempänä. Saletisti.

Mitä tulee Filppulaan, uskon, että Salmelainen on ollut yhteydessä. Kuten kuuluukin. Mutta en ole ihan varma, onko Suomen mestaruuden voittaminen HIFK:ssa se, mitä hän oikeasti uransa lopuksi kaipaa? Tai edes tarvitsee? Urheiluromantikko minussa ajattelee, että Filppulan kaltainen käytännössä urallaan kaiken muun voittanut hyväksyisi sen, että Liiga-mestaruus jäisi uupumaan, mutta seurauskollisuus säilyisi. Rahankaan takia ei tarvitse pelata.

Tässähän on se yksinkertaisuus, että ilmeisesti pehesyyt toisivat Suomeen ja PK-seudulle, joten IFK:lla varmasti erittäin hyvät lähtökohdat neuvotteluissa varsinkin, kun monia tuttuja joukkueessa. Varmasti Peltosella ja Valtterillakin jotain yhteistä historiaa?

Sen verran olen kuullut itse Filppulaan liittyen, että ei ollut tälläkään kaudella itsestäänselvää jatkaa Sveitsissä, mutta jatkoipa kuitenkin.

VSP73

Jäsen
Tässähän on se yksinkertaisuus, että ilmeisesti pehesyyt toisivat Suomeen ja PK-seudulle, joten IFK:lla varmasti erittäin hyvät lähtökohdat neuvotteluissa varsinkin, kun monia tuttuja joukkueessa. Varmasti Peltosella ja Valtterillakin jotain yhteistä historiaa?

Sen verran olen kuullut itse Filppulaan liittyen, että ei ollut tälläkään kaudella itsestäänselvää jatkaa Sveitsissä, mutta jatkoipa kuitenkin.
V. Filppulalla ja Villellä paljon yhteistä historiaa. Kymmeniä Leijonamaaotteluita ja mm. 2010 Vancouverin viiden renkaan kisat.

Yhteistä myös kanssapelaajien suuri arvostus ja kunnioitus joukkueissaan. Aina. Hoitivat sovitut asiat pieteetillä, tinkimättä mistään. Koskaan.

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen elänyt käsityksessä, että Filppulan koti ja tulevaisuuden suunnitelmat olisivat Floridassa, eivät Suomessa. Jos näin, niin en tiedä, onko hänen kohdallaan Helsinki itsessään samanlainen vetovoimatekijä kuin sellaisten kokeneiden pelaajien kohdalla, joilla on jo mielessä asettuminen perheen kanssa pk-seudulle.

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuskin aiheuttaisi edes todellista vitutusta. Jokerit hakee uutta tulemista ja oli kotimaan kentiltä 10 vuotta pois. Tuohon aikaan moni kannattaja oli kokonaan sivussa Jokereista.

Mä kävin vähän kaverin puolelta lueskelemassa muistaakseni eilen, eikä ajatus hirveästi hurraahuutoja siellä aiheuttanut.

Lisäksi kävin yhden mielestäni ihan asiallisen kysymyksen esittämässä, eikä sieltä vittuilun päälle mitään asiallista vastausta saa.

Filppulaa tänne vaan ja kaikki mahdollinen savi narrikoirien niskaan. Niin paljon alkoi sapettaa se junttimainen käytös.

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Lisäksi kävin yhden mielestäni ihan asiallisen kysymyksen esittämässä, eikä sieltä vittuilun päälle mitään asiallista vastausta saa.
Miten sä sinne eksyit? Mä oon unohtanut mestisnarrit ihan täysin. Ei ole näkynyt eikä kuulunut alun jälkeen yhtään enkä ihmettele.

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten sä sinne eksyit? Mä oon unohtanut mestisnarrit ihan täysin. Ei ole näkynyt eikä kuulunut alun jälkeen yhtään enkä ihmettele.

Mä saatan käydä muiden joukkueiden puolella välillä nautiskelemassa esimerkiksi peliesitysketjuissa sitä, kun IFK on kunnolla antanut selkään (ei niin usein). Helpottaa se ajatus, että muitakin saattaa välillä harmittaa jääkiekon seuraaminen yhtä paljon, kun meitä IFK-faneja.

Tässä tapauksessa kävin siis pyörähtämässä lukemassa fiiliksiä tuohon Filppula-huhuun vittuuntuneiden narrifanien toivossa, ja siksi että olin ennen eilistä narrien peliä nähnyt jonkun menossa IFK-paidassa Nordikselle. :D

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Filppulalla on jenkkivaimo, joten ellei mitään "akuuttia perhesyytä", eli esim. lähipiirin sairastumista tai isovanhempien tilannetta ikänsä puolesta ole, en osaa laskea häntä vielä vuosiin sellaiseksi perinteiseksi suomalaiseksi kiekkoilijaksi, joka asettuu synnyinseuduilleen uransa jälkeen. Jossain vaiheessa Filppuloidenkin pitää valita, missä lapsensa kasvattaa, mutta eikös heidän lapsensa ole 2-3 v., jolloin asia ei ole vielä aikoihin ajankohtainen. Sitä ennen ehtii nauttia Suomen kesästä ja Floridan talvesta ja käydä joulut ja vuodenvaihteet viettämässä Suomessa. Jossain kohtaa voi tosin olla ihan aiheellista viettää Suomessa pidempikin pätkä, jotta rouvalle syntyy käsitys, voisiko sopeutua Suomeen ja Suomen ihastuttavan valoisaan talveen. Jos ensi kausi olisi tarkoitus olla tällainen "testikausi", voisin toisaalta kyllä ymmärtääkin.

Jää nähtäväksi, mihin päättyy. Vai päättyykö mihinkään?

Ps. Filppula, Hartikainen ja Vatanen kuulemma "kauppaavat" itseään kolmikkona, kun on aika monta kannua kotiutettu yhdessä ja vielä olisi takan reunuksella tilaa. Tämä toki huumoristista hassuttelua, mutta kaikilla myös loppuu sopparit tähän kauteen ja varmasti jatkaisivat myös yhdessä pelaamista... Tobbarilta löytyy varmaan Wassermanin agentuurin puhelinnumero pikavalinnasta #1 ja eiköhän se Vatasenkin agentti eri lafkasta vastaa puhelimeen, kun isoissa ja erittäin tärkeissä asioissa soittelee...

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Filppulalla on jenkkivaimo, joten ellei mitään "akuuttia perhesyytä", eli esim. lähipiirin sairastumista tai isovanhempien tilannetta ikänsä puolesta ole, en osaa laskea häntä vielä vuosiin sellaiseksi perinteiseksi suomalaiseksi kiekkoilijaksi, joka asettuu synnyinseuduilleen uransa jälkeen.

Myös tiedotteessa jatkosopimuksestaviime keväältä Filppula hehkutti perheen viihtyvän Genevessä. Tiedän kyllä, että nämä ovat joukkueesta ja maasta riippumatta kliseiden toistoa fanien ja yhteistyökumppanien mieliksi, mutta silti perhe mainittu.

”Olen todella iloinen saadessani palata uudelle kaudelle. Rakastan joukkuetta, faneja, kaupunkia ja perheeni on erittäin onnellinen täällä." (Google-käännös)

Muutenhan tuossa on vahvasti "yksi kausi vielä"-sävy.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy