HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 099 044
  • 30 173

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Juu, meille vain. Valmennuksemme osaa puristaa materiaalista kaikki tehot irti.
Juuri tämän takia VPn kanssa mitä nimekkäämpi materiaali sitä todennäköisemmin tästä jotain tulee
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Tosiaankin sarjasijoituksemme perustuu huikeaan rosteriin (loukkaantumisista huolimatta) pelillisten nerokkuuksien sijaan.
Niin se vaan menee sanoisi Lion #79!! Mitä enemmän laatua lisätään niin sitä todennäköisemmin edes joku onnistuu. Ville on nero.
 
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Tosiaankin sarjasijoituksemme perustuu huikeaan rosteriin (loukkaantumisista huolimatta) pelillisten nerokkuuksien sijaan.
...eli ostojoukkueella mestaruuteen. Kuka viimeksi on siinä onnistunut Liigassa? Tapparaa ei lasketa mukaan koska siellä menestyminen on syvällä koko seuran valmennuksellisessa & pelillisessä genetiikassa.
 

VSP73

Jäsen
...eli ostojoukkueella mestaruuteen. Kuka viimeksi on siinä onnistunut Liigassa? Tapparaa ei lasketa mukaan koska siellä menestyminen on syvällä koko seuran valmennuksellisessa & pelillisessä genetiikassa.
Niin, juuri tähän (seurakulttuurin ja -tapojen muuttamiseen) tähdätään tällä hetkellä HIFK:n vuosikymmeniä jatkuneen häilyväisyyden jälkeen.

Sitä eivät kaikki halua uskoa. Tai nähdä. Tai jaksa odottaa.
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Niin, juuri tähän (seurakulttuurin ja -tapojen muuttamiseen) tähdätään tällä hetkellä HIFK:n vuosikymmeniä jatkuneen häilyväisyyden jälkeen.

Sitä eivät kaikki halua uskoa. Tai nähdä. Tai jaksa odottaa.
Viitsitkö tätä avata mihin tämä seurakulttuurin ja -tapojen muuttaminen tähtää? Sen pitäisi tähdätä menestykseen jatkuvuuden kautta, mutta Peltosen kohdalla tuo menestys on antanut odottaa itseään melkoisen kauan ja kaikki eivät usko, että sitä on edes tulossa hänen kanssaan. Kauan tätä pitää odottaa? Eikö tällä kaudella kaikki muu kuin finaalipaikka ole suuri epäonnistuminen?
 

VSP73

Jäsen
Viitsitkö tätä avata mihin tämä seurakulttuurin ja -tapojen muuttaminen tähtää? Sen pitäisi tähdätä menestykseen jatkuvuuden kautta, mutta Peltosen kohdalla tuo menestys on antanut odottaa itseään melkoisen kauan ja kaikki eivät usko, että sitä on edes tulossa hänen kanssaan. Kauan tätä pitää odottaa? Eikö tällä kaudella kaikki muu kuin finaalipaikka ole suuri epäonnistuminen?
Emmeköhän me kaikki tiedä seuran edustusjoukkueen kohdalla jo pitkään jatkuneen lyhytjänteisyyden - monellakin tavalla. Myös tietynlaisen ylimielisyyden, kuten Jokereissa jaffalan ensimmäisten vuosien aikana viime vuosituhannella.

Tätä olen kuullut vuosien ajan uskollisten, mutta terveellä tavalla kriittisten, asiaa tuntevien suusta. Myös ihan itsekin huippu-urheilua ja -urheilijoita, sekä huippuvalmentajia laajalti tuntevana.

Ei mätää rakennetta muuteta urheilulliseksi menestykseksi parissa vuodessa. Varsinkaan ylimmällä sarjatasolla, ainakaan Suomessa. Sen luulisin ymmärrettävän ihan jo arkijärjellä.

Toki odotan finaalipaikkaa jo ensi keväänä. Siitä olen joka tapauksessa varma, että VP on oikea henkilö kääntämään IFK-laivan suunnan. Isot laivat eivät käänny nopeasti. Tällä foorumilla vaan on (monilla) menossa sellainen lasten hiekkalaatikkoleikki; mulle kaikki nyt - ja HETI. Valitettavasti...
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Emmeköhän me kaikki tiedä seuran edustusjoukkueen kohdalla jo pitkään jatkuneen lyhytjänteisyyden - monellakin tavalla. Myös tietynlaisen ylimielisyyden, kuten Jokereissa jaffalan ensimmäisten vuosien aikana viime vuosituhannella.

Tätä olen kuullut vuosien ajan uskollisten, mutta terveellä tavalla kriittisten, asiaa tuntevien suusta. Myös ihan itsekin huippu-urheilua ja -urheilijoita, sekä huippuvalmentajia laajalti tuntevana.

Ei mätää rakennetta muuteta urheilulliseksi menestykseksi parissa vuodessa. Varsinkaan ylimmällä sarjatasolla, ainakaan Suomessa. Sen luulisin ymmärrettävän ihan jo arkijärjellä.

Toki odotan finaalipaikkaa jo ensi keväänä. Siitä olen joka tapauksessa varma, että VP on oikea henkilö kääntämään IFK-laivan suunnan. Isot laivat eivät käänny nopeasti. Tällä foorumilla vaan on (monilla) menossa sellainen lasten hiekkalaatikkoleikki; mulle kaikki nyt - ja HETI. Valitettavasti...
Eli pitääkö tässä tulkita, että jatkumo Törmänen-Selin-Pikkarainen veivät mädän rakenteen alkaen keväästä 2016 vähintään TOP4 eli urheilulliseen minimisuoritukseen joka kausi? Tässähän oikeastaan oli hyvää jatkumoa, mutta se jatkumo loppui Peltosen saapuessa puikkoihin.

En ole eri mieltä kanssasi, että jatkuvuutta tarvitaan. Mutta sen jatkuvuuden pitäisi perustua eteenpäin menemiseen urheilullisessa tuloksessa. Itse en ole havainnut mainitsemaasi hiekkalaatikkoleikkiä vaan aiheellista kritiikkiä, kun IFKn peli ei ole juurikaan kehittynyt Peltosen kolmivuotisen aikakauden aikana.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli pitääkö tässä tulkita, että jatkumo Törmänen-Selin-Pikkarainen veivät mädän rakenteen alkaen keväästä 2016 vähintään TOP4 eli urheilulliseen minimisuoritukseen joka kausi? Tässähän oikeastaan oli hyvää jatkumoa, mutta se jatkumo loppui Peltosen saapuessa puikkoihin.

En ole eri mieltä kanssasi, että jatkuvuutta tarvitaan. Mutta sen jatkuvuuden pitäisi perustua eteenpäin menemiseen urheilullisessa tuloksessa. Itse en ole havainnut mainitsemaasi hiekkalaatikkoleikkiä vaan aiheellista kritiikkiä, kun IFKn peli ei ole juurikaan kehittynyt Peltosen kolmivuotisen aikakauden aikana.
Tämä. Viime kauden jatkuvuus oli myös todellista jatkuvuuden kulttuurijohtamista.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
"...mulle kaikki nyt - ja HETI " hmm... no joo, 2000-luvulla YKSI mestaruus ja sekin jo 12 vuoden takaa. Ei siis mikään ihme, että painekattila porisee ison laivan joukoissa. Organisaation itse aiheuttama tilanne.

Tässä voisi myös nostaa esiin Nyt just vituttaa -ketjun avausviestin Jhagilta, josta ote:

"Kaikkihan tietävät, että kautta kannattaa seurata kokonaisuutena ja hyväksyä se, että kyseessä on maratonkisa, ei satasen pyrähdys. Jos on huolissaan HIFK:n keväästä jo lokakuussa, saa palstalla hullun paperit. Kyllähän sun pitää tajuta, että tämä on vasta alussa. Legendaarinen "eteenpäin on menty" kaikasi melkein kolme kautta putkeen ja silti sai niellä partakoneenteriä keväisin.
....
....
Ei missään ole kielletty, että homma kaukalossa saa toimia alusta alkaen. Mutta kun jossain koetetaan tehdä valmentajista ydinfyysikoita, niin mekin tässä niellään ihan tyynesti "3 vuoden projektit". Ilman Suikkasta näihin voisi jopa uskoakin, mutta kyllä selkeästi saa näköjään kääräistä hihat ja aloittaa samantienkin. Suikkanen varmaan erotetaan kohta valmentajayhteisöstä, hän ei pidä yllä illuusiota äärimmäisen vaativasta kehitystyöstä, jonka hallitseminen vaatii avaruusmatematiikan hallintaan."
 

VSP73

Jäsen
Eli pitääkö tässä tulkita, että jatkumo Törmänen-Selin-Pikkarainen veivät mädän rakenteen alkaen keväästä 2016 vähintään TOP4 eli urheilulliseen minimisuoritukseen joka kausi? Tässähän oikeastaan oli hyvää jatkumoa, mutta se jatkumo loppui Peltosen saapuessa puikkoihin.

En ole eri mieltä kanssasi, että jatkuvuutta tarvitaan. Mutta sen jatkuvuuden pitäisi perustua eteenpäin menemiseen urheilullisessa tuloksessa. Itse en ole havainnut mainitsemaasi hiekkalaatikkoleikkiä vaan aiheellista kritiikkiä, kun IFKn peli ei ole juurikaan kehittynyt Peltosen kolmivuotisen aikakauden aikana.
Arvon Frankie, ehkä kumpikin meistä tietää jotain sellaista, mitä toinen ei. Tai näemme asiat vaan eri tavalla. Sekin olisi vain inhimillistä. Sinun ikääsi en tiedä, minulle vuosikymmenten rutiini huippu-urheilun ytimessä on tuonut mukanaan seesteisyyttä, harkintaa. Sitä kautta kuuluisan "ison kuvan" ymmärtämistä.

Palataan kevään -24 finaalisarjan aikaan. Vastassamme joukkue Tampereelta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Kyllä Charles-Edouard D'Astous kelpaisi ensi kaudelle. EP:n mukaan soppari KK:n kanssa loppuu tähän kauteen.
Viime kausi oli tehokas ja tämä myös. Kausi ennen Suomeen tuloa 26+31 ECHL:ssa.
Kyllä tuo maistuisi. On pelannut Martinin kanssa samassa jengissä pari kautta takaperin.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuossa pohdin vailla realiteetteja, että Olli Jokinen voisi olla oiva lisä IFK:hon. Ojanenhan on laittanut alivoiman huippukuntoon ja se on liigan selvästi parasta.

Jokisen Jukurit taas on joka kausi ollut ylivoiman osalta neljän parhaan joukossa. Jokinen on kunnostautunut nuorten pelaajien kehittäjänä ja on Peltosen tavoin arvossaan pelaajien keskuudessa. Ideana olisi siis Westerlund&Summanen tapainen duo, jossa Ojanen komppaa.

Realismia sitten on se, että eihän tällaista tapahdu. Peltonen vetää jo yksistään hirveätä liksaa ja Jokinenkaan ei ilmaiseksi tulisi, jos kiinnostaakaan edes vähää alusta alkaa muuhun kuin vastuuvalmentajan työhön.

Mutta jos Peltosen johdolla ei tälläkään kaudella tule tulosta, niin jotain muutosta tarvitaan. Tälle kaudelle se oli tuo Smurffi->Ojanen. Ensi kaudelle sitten ehkä jotain muuta. Onhan 5 vuotta kyllä pitkä aika.
 

Rutale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers.
Lasch Peltosen sirkuskiekkoa pelaamaan? Kulmiin möyrimään? Mä nauran,mä häpeän :)
 

kypärä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä Charles-Edouard D'Astous kelpaisi ensi kaudelle. EP:n mukaan soppari KK:n kanssa loppuu tähän kauteen.
Viime kausi oli tehokas ja tämä myös. Kausi ennen Suomeen tuloa 26+31 ECHL:ssa.
Juuri samaa ajattelin eilisen pelin yhteydessä. Hyvä kiekollinen pakki ja pisteiden tekijä. Olisi hyvä vahvistus. Melart-Lindbohm-Martin-D'Astous-Sund-Kiviharju-Salin olisi aivan jäätävä seitsikko ja siihen vielä jatkoksi hyvät tuuraajat, joita löytyy tarpeeksi nykyisistäkin ( Motin, Luhanka, Kotkansalo...)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös