Saa sitten suorittaa. Jos puolustus on tasoa Tappara, niin lupaan olla mainitsematta mitään parista Tuohimaa-Halonen.Tuolle mv-kaksikolle, kun hommataan toimiva puolustus eteen pelaamaan, niin ei jää näistä herroista kiinni.
Saa sitten suorittaa. Jos puolustus on tasoa Tappara, niin lupaan olla mainitsematta mitään parista Tuohimaa-Halonen.Tuolle mv-kaksikolle, kun hommataan toimiva puolustus eteen pelaamaan, niin ei jää näistä herroista kiinni.
Saatat olla oikeassa, ja monet muut väärässä.Onhan Halonen lahjakas maalivahti edelleen. Halosesta voi tulla vielä vaikka minkä tason maalivahti. Isokokoinen, atleettinen, teknisesti taitava. Vielä kun saa pääkopan kuntoon ja vähän räjähtävyyttää liikkumiseen, niin en yllättyisi vaikka Halosesta tulisi vielä joku päivä seuraava Olkinuora tai miksei jopa NHL-maalivahti. Paljon Halosessa on Olkinuoran kanssa samoja yhtäläisyyksiä.
Näen edelleen Halosen potentiaalisempana tulevaisuuden maalivahtina, kuin Taposen.
Paras avaamaan luukkua? Fränällä voi kannun tuoda jos joukkue edessä on riittävä. Yksinään en usko sitä kannua torjuvan. Oli kohelossa pienessä seurassa kiekkosateessa ja tekiitä pystyi. Pleijarikokemus erittäin ohutta. Jos tulee on parannus viime kauteen, mutta riittääkö kannuun?Ja tosiaan: milläs perusteella se Tuohimaa nyt taas sinne maajoukkueeseen valittiin?
Mitä taas tulee näiden kahden maalivahdin statseihin, niin tuo yhden kauden tarkastelujakso tuntuu kovin tarkoitushakuiselta. Toisaalta sen ymmärrän, eihän Tuohimaan puolesta voi puhua kuin tuolla yhden kauden tarkastelujaksolla, millä silläkin Ortiolla on toki paremmat statsit.
Tämä on oikein kiva kuulla.Itse olen kuullut parista lähteestä, että Auvitu olis tehnyt jatkot
Tuohimaan hankinta menee samaan kategoriaan Juha Pitkähousun, Hattu Niemisen tai Jere Myllyniemen kanssa.
Tämä on oikein kiva kuulla.
Olisi hienoa, jos toteutuu.
Jos mulla meni Tuohimaan puolustuspuheet ehkä hieman yli (se nyt myönnettäköön), niin kyllä menee tällaisetkin lausunnot. Maajoukkuekutsut eivät suoraan kerro mitään, mutta luettemasi nimet eivät käsittääkseni koskaan olleet edes kovin lähellä maajoukkuetta puhumattakaan jostain arvokisoista, edes jukkatammena. Joku raja nyt kuitenkin.
Ei kai siinä ole mitään tarkoitushakuista, että jos puhutaan kahdesta mahdollisesti ajateltavissa olevasta pelaajasta, niin katsotaan, miten on edellinen kausi sujunut.
Mä olen ollut semmoisessa käsityksessä, että Heljanko on aina halunnut Tapparaan, niiden kyläjengi paikallisessa korttelikiekkoturnauksessa oli Askolan Tappara ja sieltä asti ollut tavoitteena toi oikea Tappara.Tämä. Kuinka monen nuoren maalivahdin kanssa olla saatu hajoilla, että miksi päästettiin muualle, esimerkiksi Tapparan nykyinen mestarivahti? Nyt annetaan luottoa ja hyvä niin. Lisäksi hommataan Haloselle huhun mukaan Garteigin tilalle monta napsua kovempi pari Tuohimaa, niin ihmettelen edelleen suuresti tätä kitinää maalivahdeista. Tuolle mv-kaksikolle, kun hommataan toimiva puolustus eteen pelaamaan, niin ei jää näistä herroista kiinni.
Sen verran lopuksi laitan vähän of topicia, että hämärästi muistelen Jere Myllyniemen pelanneen masjoukkueessakin jossain Euro hockey chalenge- ottelussa. Valitettavasti en nopealla etsimisellä löytänyt tästä kuitenkaan muuta todistetta kuin tämän kuvan, jossa ehkä on Myllyniemi. Tiedä sitten onko koko muistikuvani vain jokin valemuisto ( hymiö tähän (
Olen itsekin ihmetellyt tätä Ortion perään haihattelua. Kunnon aika kultaa muistot -meininki. Yllätyin, että hän edes pelaa vielä, mutta niin se vain EliteProspects näyttää, että jossain kazakhstanilaisessa aavikkoseurassa on vedellyt keskinkertaisilla statseilla. En toki väitä, että Tuohimaakaan olisi mikään pelastaja, mutta sata kertaa sadasta minä hänet valitsisin ennen Ortiota niin kuin on näyttänyt myös Jukka Jalonen tekevän viime vuosina.Yleisesti olen sitä mieltä, että yhden kauden tilastoihin tuijottaminen on tylsää ja aika heikkoa scouttaamistakin. Varsinkin, jos ei ole nähnyt pelejä. Veskareiden osalta nyt on muutenkin liikkuvia osia melko paljon, lähtien nyt ihan joukkueen pelitaktiikasta (pelaako puolustusvoittoisesti 2-1 vai iloisesti voittaen pelit 6-4), aina siihen, paljonko on pelejä alla ja ketä vastaan, että ei pelkistä tilastoista välttämättä saa mitään muuta kuin numeraalista tietoa kaudesta. Lisäksi eri sarjoissa on paljonkin eroja. Mutta, jos jollakin tavalla vaikka nyt juuri Tuohimaata ja Ortiota pitäisi verrata, niin paras tapa lienee juurikin viime kausi, kun pelasivat samassa sarjassa.
Ja kun tilastoita nyt tuijotellaan, niin jos Tuohimaa ei missään nimessä käy, miksi Ortio käy aivan ehdottomasti? Tilastoissahan erot ovat aivan marginaaliset, kuten jo aiemmin olen kirjoittanut. Toisella parempi torjunta%, toisella vähemmän päästettyjä maaleja. Tilanne siis 1-1. Se yksi 10 kauden takainen kausi ja siitä jääneet hyvät fiilikset eivät voi kaikkea selittää. 10 kautta pois Liigasta ja sen pelityylistä on myös pitkä aika. Toki on pelannut kovemmissa sarjoissa kuin Tuohimaa pl. tämä kausi, mutta paljonko se nyt on ennenkään meitä lohduttanut, että on pärjännyt vaikkapa AHL:ssä ihan perkeleen hienosti?
Enkä itse missään nimessä kyseenalaista Ortion taitoja, haluaisin vain tietää, miksi juuri hän olisi ehdottomasti suuremmalla todennäköisyydellä parempi maalivahti HIFK:lle kuin Frans Tuohimaa? Maajoukkueeseen liittyvät valinnat ovat vain yksi sivujuonne, ei tietenkään mikään automaattinen valintaperuste. Mutta kai se Tuohimaan osalta kuitenkin jonkinlainen todiste taidoista on? Kai se Ortiokin olisi käytettävissä ollut edes joskus vuoden 2019 jälkeen? Salaliitto? HIFK-taustaisia suositaan maajoukkueessa aina?
Mukava huomata että en muistellutkaan omiani. Kiitos tästä kaivelustaPelasi (ainakin) 2012 MM-leiriryhmän mukana Sveitsiä vastaan:
Suomen parhaana pelaajana palkittiin maalivahti Jere Myllyniemi, joka Leijonadebyytissään otti muutaman todella tärkeän kopin. Hyvä startti tamperelaisveskarin A-maajoukkueuralle.
Tässä on nyt jonkun sivun lukenut maalivahtien paremmuudesta ja tyyleistä ja vaivoista.
Mikä näistä on huhua ja mikä totta?
Ei siinä, mukavahan se on noita analyysejä lukea. Olisivat vaan oikeassa ketjussa.
Jatkakaa.
Maalivahdille tuo ikä ei ole vielä mitään. Oikeastaan suurinosa maalivahdeista kehittyvät vasta tuossa iässä, eikä niitä 18-20v superlupauksia ihan liikaa ole. Eli Halonen nimenomaan on kehittyvässä iässä vieläKaiken lisäksi nyt puhutaan Halosesta kehittyvänä pelaajana, joka 23 vuotiaana on tuossa tilastossa luokassa turistit.
Tämä.Maalivahdille tuo ikä ei ole vielä mitään. Oikeastaan suurinosa maalivahdeista kehittyvät vasta tuossa iässä, eikä niitä 18-20v superlupauksia ihan liikaa ole. Eli Halonen nimenomaan on kehittyvässä iässä vielä
Tämä.
Muistaakseni Heljanko oli aika monta vuotta keskinkertainen kakkosmaalivahti Tapparassa. Vasta pari viime kautta ovat tuoneet ykköstorjujan viitan Tapparassa.
Tämmöistä liigahuhuketjussa.Huhuja kuuluu, että ECHL:stä tehopuolustaja ja nimihirviö Charles-Edouard D’Astous on tulossa Suomeen. 57 pinnaa 52 ottelussa tällä kaudella ECHL:ssä, joten ihan tekijämieheltä voisi vaikuttaa.