Morten Halsted
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Kyllä tässä vähän pelottaa että Tobias tuo himaan Tuohimaan.
Juu, varovasti voisi taas jopa alkaa tarjoamaan kengän kuvaa yhdelle UTJ:lle, jos Auvitu hoidetaan muuhun liigajengiin. Ja erityisestikin kun on ollut vähän sellainen kuva asiasta, että Auvitu viihtyisi mahdollisesti ihan hyvinkin täällä.No Yohann olisi todella suuri pettymys.
Menneellä kaudella paras pakki ja paras ppg. Yli 0,6 jos, laskee runkosarjan ja poffsit yhteen.
Se olisi emämunaus, jos ei hän jatkaisi meillä.
Erinomainen kirjoitus sinulta! Salmelaisen lisäksi myös Lundellin asema pitää kyseenalaistaa, jos tällainen ikävä skenaario toteutuu, sillä hänellä käsitykseni mukaan paljon sananvaltaa siihen kuka tänne hankitaan? Melko vähäiset ovat Lundellin näytöt viime vuosilta. Halonen on selkeästi Lundellin silmissä ”the next one” katsotaan, miten se onnistuu?Ikinähän täällä ei olla tyytyväisiä, mutta harvoin tyytyväisyyteen on myöskään niin vähän syytä, kun jos Fränä on Salmelaisen vastaus ensi kauden maalivahdiksi.
Mitään valtaa minulla ei asiassa toki ole, mutta uskon vahvasti, että vaatimukset Salmelaisen vaihtamiseksi tulevat voimistumaan ihan perkeleesti, jos Fränä (jos tänne tulee) ei vedä ihan tykkikautta ollen Liigan top 3 maalivahti myös tilastollisesti. Ja toisaalta se on sitten myös ihan perusteltua, sen verran toivotaan toivotaan -kortti mies IFK:n maalilla on.
Ajoit juuri sellaiseen miinaan, että Venäjän panssarivaunutkaan eivät ole ajaneet.Sanoiko joku oikeasti ottavansa Lyytisen ennen Auvitua? Mitä vittua oikeesti?
Kyllä nyt vertaus ontuu ja aika pahasti.
Minua taas ihmetyttää mikset? Enkä nyt ole vakuuttunut onko täällä varsinaista dissausta tapahtunut, vaikka Tuohimaata ei pidetäkään riittävänä HIFK:n ykkösmaalivahdiksi. Maajoukkueotteet ja -valinta ovat lähes ainoat asiat jotka puoltavat Tuohimaan onnistumista. Maajoukkue, joka pelaa täysin eri pelitavalla kuin HIFK on pelannut Pikkaraisen ja Peltosen aikana. Viisi kautta sitten tapahtui toki uran ainoa kauden mittainen tilastollinen onnistuminen, mutta sen jälkeen on puolestaan annettu jopa melko kehnoja näyttöjä ja vieläpä HIFK:ssa. Maajoukkue on myös ainoa asia, jonka voi nähdä Ortion ja Tuohimaan välillä Tuohimaan eduksi. Minä olisin itse enemmänkin hämilläni, jos näillä näytöillä esiintynyt maalivahti ei nostaisi täällä hieman äläkkää, kun häntä huhutaan takaisin ykköstorjujan rooliin.Tuohimaan dissausta en edelleenkään ymmärrä. Valittiin taas MM-skaboihin, toisin kuin esim. Joni Ortio. Ymmärtääkseni ei-loukkaantuneet pelaajat ovat mielellään maajoukkueen käytettävissä, vaikka eivät välttämättä pelaamaan pääsisikään. Koska näyttää hyvältä CV:ssä ja helpottaa myös oman osaamisen markkinointia. Suomella on perinteisesti ollut hyvät maalivahdit maajoukkueessa, joten kyllä maajoukkueeseen pääseminen on ihan merkityksellinen saavutus. Vaikka ei itse MM-kisoja jaksaisi katsoakaan, ei nyt sentään ihan daijuksi kannata ryhtyä.
Tuohimaalla oli yksi (tai puolitoista) huippukausi tai todella hyvä kausi takana tuolloin, kun Riksmanilla niitä oli useita. Oli Tuohimaa toki nuorempikin, mutta näytöt olivat lopulta hyvin ohuet verrattuna Riksmaniin. Ja niin ovat edelleen.Vai ontuu... Riksman oli SM-liigan huippuvahti kotiin palatessaan, mutta niin oli Tuohimaakin silloin, kun tänne ensimmäistä kertaa palasi. Oli pelannut SaiPassa todella hyviä kausia. Erona tietysti Riksmaniin oli se, että Juuso oli pelannut hyvin myös isoissa seuroissa, eikös se narreista meille tullut?
Tuohimaalla oli yksi (tai puolitoista) huippukausi tai todella hyvä kausi takana tuolloin, kun Riksmanilla niitä oli useita. Oli Tuohimaa toki nuorempikin, mutta näytöt olivat lopulta hyvin ohuet verrattuna Riksmaniin. Ja niin ovat edelleen.
Minua taas ihmetyttää mikset? Enkä nyt ole vakuuttunut onko täällä varsinaista dissausta tapahtunut, vaikka Tuohimaata ei pidetäkään riittävänä HIFK:n ykkösmaalivahdiksi. Maajoukkueotteet ja -valinta ovat lähes ainoat asiat jotka puoltavat Tuohimaan onnistumista. Maajoukkue, joka pelaa täysin eri pelitavalla kuin HIFK on pelannut Pikkaraisen ja Peltosen aikana. Viisi kautta sitten tapahtui toki uran ainoa kauden mittainen tilastollinen onnistuminen, mutta sen jälkeen on puolestaan annettu jopa melko kehnoja näyttöjä ja vieläpä HIFK:ssa. Maajoukkue on myös ainoa asia, jonka voi nähdä Ortion ja Tuohimaan välillä Tuohimaan eduksi. Minä olisin itse enemmänkin hämilläni, jos näillä näytöillä esiintynyt maalivahti ei nostaisi täällä hieman äläkkää, kun häntä huhutaan takaisin ykköstorjujan rooliin.
Kuten aiempaan viestiini kirjoitin, olisi kiva jos Tuohimaasta olisi HIFK:n ykkösmaalivahdiksi, mutta mikä muu kuin maajoukkuevalinta ja -otteet puoltavat tätä onnistumista?
Vai ontuu... Riksman oli SM-liigan huippuvahti kotiin palatessaan, mutta niin oli Tuohimaakin silloin, kun tänne ensimmäistä kertaa palasi. Oli pelannut SaiPassa todella hyviä kausia. Erona tietysti Riksmaniin oli se, että Juuso oli pelannut hyvin myös isoissa seuroissa, eikös se narreista meille tullut?
Ymmärrän sen vastustuksen, mitä Fränän mahdollinen soppari aiheuttaa. En mäkään nyt ilosta hyppele, jos valinta on Tuohimaa, mutta osan kirjoittajien juttuja lukiessa tulee mieleen, että tänne oltaisiin jotain jeremyllyniemeä tai mikanorjaa hankkimassa ykköseksi. Jos Tuohimaa tulee, on hän maajoukkuetason maalivahti. Voi hyvin jopa olla MM-kisoissa mukana, joskin tietty jukkatammena, mutta kuitenkin. Jos Tuohimaa olisi todella niin paska maalivahti, kun täällä osa sanoo, niin tuskin Jukka Jalosta hirveästi kiinnostaisi miestä roikottaa maajoukkueen mukana edes kolmosvahtina.
Oliko Tuohimaa viimeksi IFK:ssa niin hyvä kuin olisi pitänyt olla? Ei, mutta se taas ei suinkaan tarkoita sitä, etteikö hän sitä voisi ensi kaudella olla. Ja kun tästä maalivahtilanteesta nyt puhutaan, niin kuka sitten ykköseksi? Totta munassa mäkin haluaisin vaikka Ville Husson tänne takaisin mielummin, mutta jos nyt ihan realistisista vaihtoehdoista puhutaan? Veini Vehviläinen btw on tehnyt jo sopimuksen Ruotsiin.
Mitäs pelottavaa tässä on? Kokeneempi jermu ykkösenä, mutta kantapäillä hengittää erittäin lupaava ja jo ikäänsä nähden kokenut Taponen, joka voi ajaa ensi kaudella Tuohimaan ohi. Molempien kirittäjänä ymmärtääkseni huippulupaava nuori Vinni, josta voi tulla muutaman vuoden sisällä vihdoinkin mestaruuden takaaja.Kyllä tässä vähän pelottaa että Tobias tuo himaan Tuohimaan.
Riksman oli tullessaan 33, Tuohimaa kauden 22-23 alkaessa 31.Kyllä, toki Riksman oli IFK:hon tullessaan jo konkariosastoa, jotain 34 tai 35v. Aika luonnollista, että niitä hyviä kausi oli hänellä tuossa kohtaa enemmän.
Halosella on sopimus ensi kaudesta.Pakko näin vierailijana tulla kysäsemään kun en varmistusta mistään löytänyt. Eli onko Halosen jatko täysin pois suljettu vaihtoehto? Ainakaan nopealla vilkaisulla en nähnyt miehellä olevan sopimusta mihinkään.
Erinomainen kirjoitus sinulta! Salmelaisen lisäksi myös Lundellin asema pitää kyseenalaistaa, jos tällainen ikävä skenaario toteutuu, sillä hänellä käsitykseni mukaan paljon sananvaltaa siihen kuka tänne hankitaan? Melko vähäiset ovat Lundellin näytöt viime vuosilta. Halonen on selkeästi Lundellin silmissä ”the next one” katsotaan, miten se onnistuu?
Niin kuin joku kirjoittikin, niin kuinka hyppi silloin ilmaan, kun Juuso Riksmanin paluu julkistettiin? Ei kovinkaan moni. Miten sitten nämä kaksi asiaa liittyvät toisiinsa? Siten, että puhuttiinpa sitten Riksmanista tai Tuohimaasta, niin voidaan todeta, että kyseessä on hyvä maalivahti. Pelaajien taso ei ole staattista. Se voi nousta tai laskea. Itse olisin ihan tyytyväinen Fränä-Halonen-kaksikkoon. Kaksi hyvää maalivahtia, jotka molemmat voivat ottaa/ottaneet isoja askeleita eteenpäin.
Kyllä. Juuri näin. Riksmanilla oli myös pleijarikokemusta, jota Tuohimaalla on todella ohuesti.Tuohimaalla oli yksi (tai puolitoista) huippukausi tai todella hyvä kausi takana tuolloin, kun Riksmanilla niitä oli useita. Oli Tuohimaa toki nuorempikin, mutta näytöt olivat lopulta hyvin ohuet verrattuna Riksmaniin. Ja niin ovat edelleen.
Tää seura on kyllä joku ihmeen projektien hautausmaa. Yksi mestaruus 2000-luvulla ja nyt näyttää ettei seuraavaakaan ole ihan heti tulossa, kun katselee kilpailijoiden tekemisiä.En myöskään ymmärrä puheita, että maalivahdeissa on vaikka joku 2-3 vuoden suunnitelma. Ei voi olla niin, että HIFK:lla on aina joku 2-3 vuoden suunnitelma, jonka jälkeen menestytään. Välillä se on manageri, välillä valmentaja, sitten joukkueen uudelleen rakennus, sitten maalivahdit. Tämä selittää kyllä miksi joukkue ei koskaan menesty. Ei voi olla mitään pitkän tähtäimen projekteja, tuossa hallissa sitä on jo riittävästi.
No tämä nyt kuulostaa jo sitte ihan hullulta. Auvitu aina ennen Lyytistä. Jo pelkän viihdearvonkin takia.Sanoiko joku oikeasti ottavansa Lyytisen ennen Auvitua? Mitä vittua oikeesti?
Eikö näistä ole turha kirjoitella?Siksi, että itse pidän Tuohimaata hyvänä maalivahtina. Ja niin pitää moni muukin ja osa on jopa jotain ihan voittanutkin. Mutta ”meille” se ei vain riitä. Koska täällä se vankin osaaminen asuu.
Tässä Tuohimaan kohdalla toteutuu nähdäkseni nyt taas se liiallisella tunteella vetäminen, jota täällä harrastetaan, mutta jota ei kovin mielellään myönnetä. Joku pelaaja otetaan omaksi inhokiksi ja kun näin on tapahtunut, vain joku täysin ylivertainen suoritus, joka ratkaisee jotain suurta tai muuten vain henkilölle itselleen merkityksellistä, voi saada rotsin kääntymään. Muuten se ei käänny. Itse koen sen epäreiluna ja omien arvojeni vastaisena. En dumaa ketään näkemättä ja mennyt on mennyttä. Oletan kehitystä tapahtuneen, kun on maajoukkueeseen päässyt HIFK-kausien aikana/jälkeen toistuvasti.
Itse kun en koe Tuohimaata flopiksi HIFK:ssa, niin mulla on toki eri lähtökohdat kuin monella muulla. Sorit siitä. Mv-peliin vaikuttaa niin moni muukin asia kuin pelkkä maalivahti, joten katson mielelläni pelit ensin ja annan tuomioni vasta sitten.
Enkä valitettavasti osaa sanoa, kuka olisi riittävän hyvä maalivahti HIFK:lle. Siis todellinen varma onnistuja ja pelien yksin voittaja. Tomas Vokoun on traumatisoinut mut ikiajoiksi.