Kun kysymyksessä on HIFK, niin vaikka tänne hankkisi Jeesuksen, niin hänenkään pärjäämisestä HIFK:n maalilla ei voi laittaa ns. päätä pölkylle. Ja varmasti Jeesukseltakin tulisi ribareita siihen parhaalle maalintekosektorille. Valitettavasti HIFK:n maalilla on jokunen kovakin maalivahti käynyt epäonnistumassa (Vokoun) tai häviämässä vastustajan maalivahdille playoff-sarjassa (Noronen keväällä 2010 HPK-sarjassa).
Omasta mielestä Olkinuora tai Ortio olisi lähtökohtaisesti sitä tasoa, jota tuohon HIFK:n maalille pitäisi hankkia. Jos Tuohimaa nyt sitten tulee, niin annetaan miehelle mahdollisuus. Mutta onko hän nyt sitten jotenkin ratkaisevasti parempi kuin esim. Garteig ennen sitä ikävää ja kauden päättänyttä loukkaantumista? Garteighan pelasi varsin hyvin ennen sitä Jyväskylässä tapahtunutta loukkaantumista. Mutta kuten totesin, ei HIFK:n maalille oikeasti tunnu löytyvän takuuvarmaa suorittajaa, aina on se mahdollisuus, että ratkaisevissa paikoissa lipsahtelee.
Noin muutoin näihin täällä kirjoiteltuihin asioihin liittyen ihmettelen Jääskän sijoittamista muualle kuin ykkösketjuun Koivistoisen vierelle. Jääskän sijoittaminen ykköseen sai lopulta aikaan sen, että meillä oli todella hyvä ykkösketju. Ja hänen loukkaantumisensa sai sitten aikaan sen, että siihen haettiin koko loppukauden ajan sopivaa palasta eikä sellaista oikein löytynyt. Jääskä on oma kasvatti ja pelannut koko uransa meillä. On selkeästi ykkösketjun kamaa ja terveenä pysyessään EHT-tason hyökkääjä. Ja nyt tähän paikalle ollaan sovittelemassa Tapparan Joona Luotoa. Minä en tätä ihan ymmärrä.
Jos Luoto sitten tosiaan tulee, niin hän olisi kyllä ihan hyvä korvaaja Pakariselle. Mutta minä sijoittaisin hänet kolmosketjuun Hirvosen vierelle ja toiseen laitaan sitten sellainen 10-20 maalin mies. Onko Salomäki muuten suuntaamassa jonnekin muualle vai eikö meillä ole hänelle käyttöä?
Huhutut Oneill ja Jensen. Minä ottaisin molemmat, jos ovat saatavilla. Ei tämän tason kavereita ihan joka päivä ole liigaan tarjolla. Ihan sama, tulevatko vuoden paperilla vai pidemmällä. Minä en miettisi, lähtevätkö he vuoden kuluttua Jokereihin vai pysyvätkö meillä. Jokereiden tilanne on suuri arvoitus ja minä tähän lähtisi kovasti ajatuksia uhraamaan. Minun on kuitenkin vaikea löytää Innalalle parempaa paikkaajaa kuin Oneill. Jensen sitten kolmoseen Luodon/Salomäen ja Hirvosen kanssa.
Pakiston osalta haluaisin nähdä Kärpissä loppukauden pelanneen Sklenickan HIFK:ssa. Hyvä yleispuolustaja ja taklaa paljon ja kovaa. Olisi selkeä parannus esim. Ahoseen verrattuna. Ja jos pitäisi valita, ottaisin hänet pakistoon ennemmin kuin Schmaltzin. Hän oli sen verran veltto pudotuspeleissä, että en välttämättä tarjoaisi hänelle edes jatkoa, vaan antaisin mahdollisuuden Salinille ja Luodolle. Eli jotakin tällaista ensi kaudelle, kiitos.
Oneill-Koivistoinen-Jääskä
Turunen-Paajanen-Tallberg
Luoto/Salomäki-Hirvonen-Jensen
Åsten-Väänänen-Karvinen
Heljanko, Hede, Teissala
Honka-Melart
Auvitu-Motin
Sklenicka-Kotkansalo
Salin, Luoto
Olkinuora/Ortio/Tuohimaa
Halonen