HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 110 178
  • 30 185

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
"Pakarinenhan on pesunkestävä Hifk-fani..."
Siis kotoisin Suonenjoelta pelasi uran alkuvuodet Kalpassa, A-nuorissa ja edustuksessa. Hifk:ssa kaksi kautta, kolmas jäi kesken kun lähti rapakon taakse. Sitten muutama vuosi Khl:ssa viimeksi Jokereissa. Viime kauden loppu sitten punaisissa, 11 peliä runkosarjassa. Miten tällä ansioluettelolla saa kaverista iki-Hifklaisen?

On taas jäänyt mediat lukematta siellä "piämajakaupungissa". Iiro Pakarinen on aika monessa haastattelussa tuonut esiin olleensa IFK-fani ja sinäkin tämän tietäisit, jos olisit jaksanut lukea ne. Pelaaja on voinut kannattaa vaikka New York Rangersia myös siitäkin huolimatta, ettei hän koskaan olisi pelannut Rangersissa. Että menehän sinne omaan osioosi höpisemään.
 

Juubelii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Pakarinenhan on pesunkestävä Hifk-fani..."
Siis kotoisin Suonenjoelta pelasi uran alkuvuodet Kalpassa, A-nuorissa ja edustuksessa. Hifk:ssa kaksi kautta, kolmas jäi kesken kun lähti rapakon taakse. Sitten muutama vuosi Khl:ssa viimeksi Jokereissa. Viime kauden loppu sitten punaisissa, 11 peliä runkosarjassa. Miten tällä ansioluettelolla saa kaverista iki-Hifklaisen?
En ymmärrä yhtään mitä sä oikein mesoat. Pakarinen on pesunkestävä IFK:lainen, Calle Branderin kiekkokoulun läpikäynyt kiekkoilija. Jo ensi piirrot jäähän tehnyt IFK:n paita päällä.
 

stadinjätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mut jos Pakarinen Jukureihin siirtyy niin pitää muistaa, että kyseessä on Eurooppalainen suurseura, joka pelaa CHL:ää. Joskus nää suurseurat vaan nokittaa ja ei pärjätä niille tarjouksissa.
Niinpä, harmi kun nämä isot seurat aina vie pienempien parhaat pelaajat eikä osata itse kasvattaa pelaajia. Pelkkä ostojoukkue tuo jukurit.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Heitän tähän liittyen täysin oman mutun kuulemani perusteella, ST1 Mika Anttosen. Fyrkkaa löytyy ja on tiiviitä yhteyksiä jääkiekkoon.
Siinä vaiheessa ainakin itseltäni loppuu ST1:llä tankkaaminen.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sen verran tuohon Teemu Turunen-keskusteluun että kyllähän Teukalla Jokereissa alkukaudesta oli suht nihkeää ja samalla esimerkiksi yv-vastuun vähentyessä (loppuessa) saattoi Turunen funtsia Marjamäestä "että onpas siinä paska koutsi".
Marras- joulukuussa Turunen pelasikin sitten jo niin kuin omissa ennakko-odotuksissa oletinkin tapahtuvan, eli koko ajan paremmin ja paremmin. Ja veikkaanpa jopa rohkeasti että mielipide Marjamäkeenkin muuttui parantuneiden peliesitysten myötä "ihan hyvä koutsihan toi on"-tyyliseksi.

Eli en usko että Turusella Jokereissa mitään isompia ongelmia oli "viihtyä", kuten ei varmasti monella muullakaan pelaajalla seuroissaan, jos vaan siis oma sekä joukkueen peli kulkee ja lisäksi korvaus menetetystä vapaa-ajasta on kohtuullinen.
Ja jos oikein olen ymmärtänyt niin toisilleen perin tutun kaksikon, eli Pennasen ja Turusen-yhteistyö olisi saanut yhden jatko-osan kaudella 22-23..

Mielenkiintoista tosiaan nähdä missä jatkuu Turusen pelit sitten ensi kaudella ?
HIFK varmasti todennäköisin vaihtoehto seura valinnaksi, itse näkisin että ei tuo "SHL-korttikaan" ihan poissuljettu vaihtoehto olisi Turusen kohdalla.
Jos olen oikein ymmärtänyt niin mieshän pelasi kaudella 19-20 itsensä HIFK-fanien sydämmiin ja enkä kyllä yhtään ihmetteli, sillä sen verran huikea pelimies on Teemu Turunen.
 
Viimeksi muokattu:

Kausarimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Niinpä, harmi kun nämä isot seurat aina vie pienempien parhaat pelaajat eikä osata itse kasvattaa pelaajia. Pelkkä
Tämä kyllä, ja pakkasestakaan olla kaikkia nakkeja syöty, lapset valittaa että taasko syödään mestaruusnakkeja

Niinpä, harmi kun nämä isot seurat aina vie pienempien parhaat pelaajat eikä osata itse kasvattaa pelaajia. Pelkkä ostojoukkue tuo jukurit.
Näin on. Onneksi hifk pelaa omilla kasvateilla. Jos katsoo vaikka viime kauden parhaita pistemiehiä, ovat he omia: Koivistoinen, Innala, Palola, Paajanen, Dyk, Broadhurdt, Hirvonen, Smaltz, Gardner ja Auvitu.
Ironia on vaikea laji.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näin on. Onneksi hifk pelaa omilla kasvateilla. Jos katsoo vaikka viime kauden parhaita pistemiehiä, ovat he omia: Koivistoinen, Innala, Palola, Paajanen, Dyk, Broadhurdt, Hirvonen, Smaltz, Gardner ja Auvitu.
Ironia on vaikea laji.

Miten noin selviin miinoihin voi ihminen oikeasti mennä? Sitä en ole vielä tällä keskustelupalstalla pystynyt käsittämään.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Kun kysymyksessä on HIFK, niin vaikka tänne hankkisi Jeesuksen, niin hänenkään pärjäämisestä HIFK:n maalilla ei voi laittaa ns. päätä pölkylle. Ja varmasti Jeesukseltakin tulisi ribareita siihen parhaalle maalintekosektorille. Valitettavasti HIFK:n maalilla on jokunen kovakin maalivahti käynyt epäonnistumassa (Vokoun) tai häviämässä vastustajan maalivahdille playoff-sarjassa (Noronen keväällä 2010 HPK-sarjassa).

Omasta mielestä Olkinuora tai Ortio olisi lähtökohtaisesti sitä tasoa, jota tuohon HIFK:n maalille pitäisi hankkia. Jos Tuohimaa nyt sitten tulee, niin annetaan miehelle mahdollisuus. Mutta onko hän nyt sitten jotenkin ratkaisevasti parempi kuin esim. Garteig ennen sitä ikävää ja kauden päättänyttä loukkaantumista? Garteighan pelasi varsin hyvin ennen sitä Jyväskylässä tapahtunutta loukkaantumista. Mutta kuten totesin, ei HIFK:n maalille oikeasti tunnu löytyvän takuuvarmaa suorittajaa, aina on se mahdollisuus, että ratkaisevissa paikoissa lipsahtelee.

Noin muutoin näihin täällä kirjoiteltuihin asioihin liittyen ihmettelen Jääskän sijoittamista muualle kuin ykkösketjuun Koivistoisen vierelle. Jääskän sijoittaminen ykköseen sai lopulta aikaan sen, että meillä oli todella hyvä ykkösketju. Ja hänen loukkaantumisensa sai sitten aikaan sen, että siihen haettiin koko loppukauden ajan sopivaa palasta eikä sellaista oikein löytynyt. Jääskä on oma kasvatti ja pelannut koko uransa meillä. On selkeästi ykkösketjun kamaa ja terveenä pysyessään EHT-tason hyökkääjä. Ja nyt tähän paikalle ollaan sovittelemassa Tapparan Joona Luotoa. Minä en tätä ihan ymmärrä.

Jos Luoto sitten tosiaan tulee, niin hän olisi kyllä ihan hyvä korvaaja Pakariselle. Mutta minä sijoittaisin hänet kolmosketjuun Hirvosen vierelle ja toiseen laitaan sitten sellainen 10-20 maalin mies. Onko Salomäki muuten suuntaamassa jonnekin muualle vai eikö meillä ole hänelle käyttöä?

Huhutut Oneill ja Jensen. Minä ottaisin molemmat, jos ovat saatavilla. Ei tämän tason kavereita ihan joka päivä ole liigaan tarjolla. Ihan sama, tulevatko vuoden paperilla vai pidemmällä. Minä en miettisi, lähtevätkö he vuoden kuluttua Jokereihin vai pysyvätkö meillä. Jokereiden tilanne on suuri arvoitus ja minä tähän lähtisi kovasti ajatuksia uhraamaan. Minun on kuitenkin vaikea löytää Innalalle parempaa paikkaajaa kuin Oneill. Jensen sitten kolmoseen Luodon/Salomäen ja Hirvosen kanssa.

Pakiston osalta haluaisin nähdä Kärpissä loppukauden pelanneen Sklenickan HIFK:ssa. Hyvä yleispuolustaja ja taklaa paljon ja kovaa. Olisi selkeä parannus esim. Ahoseen verrattuna. Ja jos pitäisi valita, ottaisin hänet pakistoon ennemmin kuin Schmaltzin. Hän oli sen verran veltto pudotuspeleissä, että en välttämättä tarjoaisi hänelle edes jatkoa, vaan antaisin mahdollisuuden Salinille ja Luodolle. Eli jotakin tällaista ensi kaudelle, kiitos.

Oneill-Koivistoinen-Jääskä

Turunen-Paajanen-Tallberg

Luoto/Salomäki-Hirvonen-Jensen

Åsten-Väänänen-Karvinen

Heljanko, Hede, Teissala


Honka-Melart

Auvitu-Motin

Sklenicka-Kotkansalo

Salin, Luoto


Olkinuora/Ortio/Tuohimaa
Halonen
Heljanko pelaa JYP:ssä ja Hede ei pelaa HIFK:ssa.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näin on. Onneksi hifk pelaa omilla kasvateilla. Jos katsoo vaikka viime kauden parhaita pistemiehiä, ovat he omia: Koivistoinen, Innala, Palola, Paajanen, Dyk, Broadhurdt, Hirvonen, Smaltz, Gardner ja Auvitu.
Ironia on vaikea laji.

Ei voi mitään, raha puhuu. Jukurit hevostelee rahalla ja IFK ottaa mitä jäljelle jää. Toivottavasti IFK saa nykyjunnuistaan kovia tekijöitä liigaan samalla kun Jukurit rakentaa ostojengiä.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Ei voi mitään, raha puhuu. Jukurit hevostelee rahalla ja IFK ottaa mitä jäljelle jää. Toivottavasti IFK saa nykyjunnuistaan kovia tekijöitä liigaan samalla kun Jukurit rakentaa ostojengiä.

Näen jo sieluni silmin, kuinka Jukurit rakentaa aina niin toimivan syömähampaan, jota voisi kutsua vaikka mielikuvitusta käyttäen "edariketjuksi. Taiteilija JMA, Härkä Pakarinen ja joku vähän löysässä kunnossa oleva kanukki, joka on hei kuitenkin pelannut 500 peliä AHL:ää. Ekoissa treeneissä saa tummien piirteiden, nopeiden aurinkolasien ja lennokkaiden juttujen ansiosta lempinimen "Amigo".

Koittaa ensimmäinen peli, ja mediassa koko kesän hehkutettu ykkösnyrkki saapuu hallille vähän ylimielisesti ja huono lataus paistaa pukukopin kulmapaikoilta aina toiselle puolelle koppia saakka.

Sitten saapuu OJ. työteliäämmät alaketjujen pelaajat seuraavat, kun Päällikkö heittää JMA:lle pari pilluvitsiä ja kyselee Amigolta, että joko se Mikkelin yöelämä on löytynyt. Samaan rytäkkään Härkä Pakarinen ilmoittaa, että tänään ei lähde varmaan, vähän tukkosta jalkaa vielä vähintään marraskuulle saakka. Päällikkö ei hätkähdä vaan rauhoitteelee, että keväällä keväällä sitten.

Kopin pimeässä nurkassa kapteeni Palmu miettii, että hitto soikoon, kun en valinnut sitä IFK:ta, joka on suurseura, arvot kohdillaan ja ne näkyvät lokakuussakin joka helvetin vaihdossa jäällä, erityisesti kotipeleissä.

Amigo bongaa kapteenin vaikean olemuksen: "Hey fella! oh captain my captain. Why so serious? Lets have some fun today and burn those summer beers. Lets go, our season!"
 

Juubelii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näin on. Onneksi hifk pelaa omilla kasvateilla. Jos katsoo vaikka viime kauden parhaita pistemiehiä, ovat he omia: Koivistoinen, Innala, Palola, Paajanen, Dyk, Broadhurdt, Hirvonen, Smaltz, Gardner ja Auvitu.
Ironia on vaikea laji.
Mä meinasin kysyä, et mikä ihme sai sut kirjottamaan kaiken saamasi kommentoinnin jälkeen, mut mä en taida edes haluta tietää.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Vkloppuna tuttava kyyditsi IFK:ssa vaikuttavaa henkilöä, ja keskustelujen pohjalta Granlundin Makke vaikutti melko sallaadilta meidän ukolta ensi kaudeksi.. Mitä se sitten tarkoittaa O'neill & Jensen akselin huhuissa? Vai tarkoittaako mitään ja jatkaako Turunen muualle?
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
"Pakarinenhan on pesunkestävä Hifk-fani..."
Siis kotoisin Suonenjoelta pelasi uran alkuvuodet Kalpassa, A-nuorissa ja edustuksessa. Hifk:ssa kaksi kautta, kolmas jäi kesken kun lähti rapakon taakse. Sitten muutama vuosi Khl:ssa viimeksi Jokereissa. Viime kauden loppu sitten punaisissa, 11 peliä runkosarjassa. Miten tällä ansioluettelolla saa kaverista iki-Hifklaisen?
Julisti itse sitä ennen kuin oli edes ensimmäisen HIFK-siirtonsa tehnyt. Pelasi tuolloin KalPassa. Riittääkö vastaukseksi?
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
"Pakarinenhan on pesunkestävä Hifk-fani..."
Siis kotoisin Suonenjoelta pelasi uran alkuvuodet Kalpassa, A-nuorissa ja edustuksessa. Hifk:ssa kaksi kautta, kolmas jäi kesken kun lähti rapakon taakse. Sitten muutama vuosi Khl:ssa viimeksi Jokereissa. Viime kauden loppu sitten punaisissa, 11 peliä runkosarjassa. Miten tällä ansioluettelolla saa kaverista iki-Hifklaisen?

Siis olen itse ollut Calle Branderin kiekkokoulussa auttamassa Pikku-Iiroa luistinten kiinnittämisessä. Ensimmäisissä harjoituksissa se törmäsi seinään, kun ei osannut jarruttaa ja se kaukalo tärähti.

Yksi isistä sanoi, että "Aika härkä pojaksi". Siitä se sitten lähti.

Katsoppa tuo nyt ensin, ennen kuin tulet muiden hiekkalaatikoille:



 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Voin itsekin vahvistaa tämän tarinan Pakarisen IFK-faniudesta. Sanotaanko näin että olen ollut aikoinaan ns. lähipiirin lähipiirissä ja jossain yhteyksissä Pakariseen myös Suonenjoella törmännyt ja kyllä mies IFK-fani on.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Voin itsekin vahvistaa tämän tarinan Pakarisen IFK-faniudesta. Sanotaanko näin että olen ollut aikoinaan ns. lähipiirin lähipiirissä ja jossain yhteyksissä Pakariseen myös Suonenjoella törmännyt ja kyllä mies IFK-fani on.
Eihän tämä yllätä kuin yhden mikkeliläisen heinäkengän ja todennäköisesti Mietaan! Mutta hyvä saada se vielä Kärppien mieheltä, joka vielä kaiken lisäksi liikkunut samoissa porukoissa niin ehkäpä tämä menee jakeluun sinne Vaakuna Mikkelin lippiksen alle.
 

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Eihän tämä yllätä kuin yhden mikkeliläisen heinäkengän ja todennäköisesti Mietaan! Mutta hyvä saada se vielä Kärppien mieheltä, joka vielä kaiken lisäksi liikkunut samoissa porukoissa niin ehkäpä tämä menee jakeluun sinne Vaakuna Mikkelin lippiksen alle.
Huhuna sanoisin et ollaan saatu hyvää viihdettä näin sunnuntain ratoksi.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
J

Just-Ice-Hockey

"Pakarinenhan on pesunkestävä Hifk-fani..."
Siis kotoisin Suonenjoelta pelasi uran alkuvuodet Kalpassa, A-nuorissa ja edustuksessa. Hifk:ssa kaksi kautta, kolmas jäi kesken kun lähti rapakon taakse. Sitten muutama vuosi Khl:ssa viimeksi Jokereissa. Viime kauden loppu sitten punaisissa, 11 peliä runkosarjassa. Miten tällä ansioluettelolla saa kaverista iki-Hifklaisen?

Nyt on niin vitun sekavaa selitystä, että en ole ihan varma, mitä haluat sinulle kerrottavan. Sinun kirjoittamalla joukkueluettelolla ei ehkä saa iki-IFKlaista, mutta elinikäisellä faniudella saa. Oliko sulla muuta?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vkloppuna tuttava kyyditsi IFK:ssa vaikuttavaa henkilöä, ja keskustelujen pohjalta Granlundin Makke vaikutti melko sallaadilta meidän ukolta ensi kaudeksi.. Mitä se sitten tarkoittaa O'neill & Jensen akselin huhuissa? Vai tarkoittaako mitään ja jatkaako Turunen muualle?
Nättinen, Komarov, Jensen, O'Neill, Ma Granlund, Turunen. Alkaa mulla nämä nimet muodostamaan jo sellaista perus lottoriviä - eli ei vittu ainuttakaan osumaa kohta. Pakarisen lähtöön selkeä syy kyllä, tuollaiset ukot kun tulevat sisään nii kyllä se kärkiroolin paikka jää vähäiseksi (vitsi sille yhdelle joka aiemmin paukutteli).
 

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Nättinen, Komarov, Jensen, O'Neill, Ma Granlund, Turunen. Alkaa mulla nämä nimet muodostamaan jo sellaista perus lottoriviä - eli ei vittu ainuttakaan osumaa kohta. Pakarisen lähtöön selkeä syy kyllä, tuollaiset ukot kun tulevat sisään nii kyllä se kärkiroolin paikka jää vähäiseksi (vitsi sille yhdelle joka aiemmin paukutteli).
Mikäs tää Nättinen juttu ja ketä niistä??
 

stadinjätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisi niin vitun IFK:n tapaista jos ensi kauden rosteri olisi jotakuinkin:


O’Neill-Koivistoinen-Jääskä
Granlund-Paajanen-Nättinen
Turunen-Hirvonen-Jensen
Luoto-Väänänen-Komarov

Tietysti pakisto rakennettu puolivillaisesti eli jokaisella osa-alueella pienet heikkoudet. Mm. Lyytiselle jatkoa ja lopputulemana 10 peliä kun kokoajan rikki.

Maalilla joku arpa.


Ja ekalla kierroksella lauluun!


(en tähän itse siis usko :D)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös