HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 014 200
  • 29 654

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Taitaa olla Lepistölle tatuoitu narripaita nahkaan :)
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Taitaa olla Lepistölle tatuoitu narripaita nahkaan :)
Mistä sen tietää. Faija pelasi muistaakseni 3 kautta meillä ja on voinut kehua sitä aikaa. Lisäksi tuossa iässä on varmaan kiva asua stadissa eikä täällä paljon vaihtoehtoja ole. PiTa, Kiekko-Espoo ja Karhu-Kissat meidän lisäksi.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä on pelkkää spekulointia, mutta eräs taitava pakki, haluaa vielä jatkaa uraansa. Isänsä pelasi aikoinaan meillä.
En tunne, mutta aina ollut tunne, että symppis ja voisi hyvin omasta mielestään pelata vielä pari kautta. Jos paikat ovat ehjät, mikä ettei...

Ei helvetissä. Ei ikinä. On sellaisia pelaajia, joiden ei toivo koskaan pukevan naapurin paitaa päälleen ja yksi sellainen on Sami Lepistö. Vaikka nykyisin eri sarjoissa tahkotaankin, tykkään siitä perinteestä, että kun maileja on takana jo niinkin paljon kuin esim. Lepistölläkin on, uran loppuvuosina ei rotsia enää käännettäisi. Tällä ei ole mitään tekemistä pelitaitojen kanssa, vaan yksinomaan seurakulttuurin kanssa. Maalaisserkut ovat asia erikseen, mutta jos on jommankumman seuran junnuputken läpi kulkenut ja ainoa seura, mitä Suomessa on koskaan seurannut on HIFK tai Jokerit, naapuriin ei yksinkertaisesti vain mennä. Sellainen on väärin. Kaikille osapuolille.

Saatan olla ajatuksineni dinosaurus, mutta näin mä sen nyt vain näen.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Ei helvetissä. Ei ikinä. On sellaisia pelaajia, joiden ei toivo koskaan pukevan naapurin paitaa päälleen ja yksi sellainen on Sami Lepistö. Vaikka nykyisin eri sarjoissa tahkotaankin, tykkään siitä perinteestä, että kun maileja on takana jo niinkin paljon kuin esim. Lepistölläkin on, uran loppuvuosina ei rotsia enää käännettäisi. Tällä ei ole mitään tekemistä pelitaitojen kanssa, vaan yksinomaan seurakulttuurin kanssa. Maalaisserkut ovat asia erikseen, mutta jos on jommankumman seuran junnuputken läpi kulkenut ja ainoa seura, mitä Suomessa on koskaan seurannut on HIFK tai Jokerit, naapuriin ei yksinkertaisesti vain mennä. Sellainen on väärin. Kaikille osapuolille.

Saatan olla ajatuksineni dinosaurus, mutta näin mä sen nyt vain näen.
Oikein hyvä. Minä näen asian toisin.
On noita ollut, jotka ovat "vihollisleiristä" tulleet - on se sitten ollut Töölön Vesa/Jokerit, HJK, Karhu-Kissat, PiTa... - Anssi Melametsä, Esa Peltonen, Stig Wetzell, Aarre Kourula, Tony Arima, Heikki Toropainen, Tommi Salmelainen ja niitä, jotka ovat menneet muualle, kuten Jere Karalahti, Jarkko Ruutu, Kim Hirschovits, Teemu Ramstedt, Ville Peltonen ym. En näitä millään voi täysin rinnastaa toisiinsa. Jarkko Ruutua ja Jere Karalahtea en haluaisi nähdä ihan muista syistä joukkueessani (tosin enää ei tarvitse). Syitä noihin muuttoihin on enemmän, kuin on yleisesti tiedossa.
En halua olla ahdasmielinen ja siksi nuo kaikki muut ovat ihan ok, ovat he sitten olleet muualla tai menneet muualle. Syitä on siis paljon.
Siksi esim. minun mielestäni Ville Peltosen paita kuuluisi kattoon yhtä lailla kuin Toni Söderholmin ja paremmin kuin joidenkin muiden. Sydän se on joka ratkaisee. Katsokaa vaikka uudelleen, kun Ville ojentaa Canada Maljan Kuhdalle. Tänä vuonna samankaltainen osoitus tapahtui Lukossa. En arvioi ihmisiä nahkansa perusteella, enkä sen perusteella missä ovat työnsä tehneet, vaan miten he ovat sen tehneet.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Bafforosso , luitko yhtään viestiäni, mitä kommentoit? Enhän mä kirjoittanut sanallakaan esim. mainitsemistasi pelaajista, vaan siitä, että Sami Lepistö tai hänen kaltaisensa seurahistorian omaavien pelaajien ei tulisi siirtyä naapuriin. Siinä on ihan hirveän suuri ero siihen listaan, minkä sä kirjoitit. Kyllä täällä varmasti jokainen tietää listassasi olleiden pelaajien seurahistorian, joten name droppailu oli nyt vähän turhaa, kun se ei liittynyt mitenkään siihen, mistä kirjoitin.

Paitojen kattoon vetämisessä pitää mun mielestäni olla tiukat kriteerit. Tiukemmat kuin mitä ehkä aiemmin on ollut. Jos kriteerit eivät tulevaisuudessa täyty, sitten paitoja ei jäädytetä. Ei se mikään itseisarvo voi olla, vaan kunnianosoitus, kun kriteerit täyttyvät. Mun hallini kattoon Ville ei pääse ja olen mielipiteeni jo aiemmin perustellut, enkä sitä enää tässä tee. Ymmärrän kuitenkin, että mun mielipiteelläni ei ole oikeasti mitään merkitystä. Jos paita kattoon nousee, olen tietenkin paikalla ja kyllähän se herkitäisi minutkin. Muitakin kunnioittamistapoja kuitenkin on kuin paita katossa. Söde on siinä rajalla, koska pelejä on kuitenkin "vain" se viitisensataa HIFK:ssa. Tärkeä pelaaja seuralle ja hieno ihminen silti. Mutta tämä tästä.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Lisäksi edelliseen viestiini, kyseessä oli pelkkää spekulaatiota, kuten totesin, joten turha siitä on tuskastua.
Mutta olisihan se kiva, jos Petteri Lindbohm jonain päivänä pelaisi vielä meillä.
Ja kyseinen isänsä poika Lepistö saattaisi olla aikamoinen vahvistus mihin tahansa liigajoukkueeseen. Olkoonkin, että mieluummin näkisin nuoria, kuten Rindell, Rafkin, Viro ja T Niemelä ja miksei kypsemmän Jurgensin. Eivät taida olla vapaana.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Vaikka unohtaisi taustan niin Lepistö on lefti, eli Kousa "vaihtaminen" Lepistöön ei oikeen toimisi. Sitten olisi yhtään right pakkia ylivoimaa, nice :)
Raitin tekijämiestä huutaa. Oisko sitten artistirajalla sisään joku huipun veljes?
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
No, faktahan on että tuo minun spekulaziooni oli vain sitä ja tosiasiassa haluaisin noin 10-14 vuotta nuoremman ja mielellään juuri rightin ja hyvällä rannarilla ja lämärillä varustetun "kopion" Lepistöstä. Mieluummin Zidlicky v. 2.0.
Mutta niitähän on joka kylässä ja kyllä meidän scoutit ne löytävät.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
No, faktahan on että tuo minun spekulaziooni oli vain sitä ja tosiasiassa haluaisin noin 10-14 vuotta nuoremman ja mielellään juuri rightin ja hyvällä rannarilla ja lämärillä varustetun "kopion" Lepistöstä. Mieluummin Zidlicky v. 2.0.
Mutta niitähän on joka kylässä ja kyllä meidän scoutit ne löytävät.

Joo, se on helppo aina täältä kotipartsilta huudella, mutta kun ihan vielä ei oo täysi kesä kiekosta (ensiviikolla se jengin julkistaminen) niin pakkoa kommentoida yleisesti tuota pakkien hankintaa IFK:ssa.

Jotenkin vaan on jatkunut meillä se pakkien kätisyyksien ajattelemattomuus. Eli ei ole pidetty tärkeänä sitä, että lähtökohtaisesti molempiin yv-kenttiin on tarvittaessa hyvä R-pakki. Valtavasti toisi vaihtoehtoja enemmän, ja ehkä tärkein juttu se, että jos/kun tulee sitten se loukkaantuminen (kuten Kousa välierissä), niin olisi toinenkin vaihtoehto. Siinä on ollut hyökkääjää kuten Dyk ja left pakkia kuten tykki-Lyytinen onnistunut kun maski kunnossa, mutta ei ne toisiltaan pois ole. Vastustajaa vaan enemmän hämmentää, kun ei tiedä mikä variaatio meiltä kentälle pistetään.

Mutta siis mun mielestä hyvä lähtökohta olis aina miettiä noita, eikä vaan nimi nimenä.
 
Viimeksi muokattu:

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Ei mitään Lepistöjä. Olisihan se varmasti edelleen kova luu liigaan, mutta olisiko sydän mukana tai motivaatio tapissa?

Odotellaan maanantaita, mutta kaiken järjen mukaan sieltä jossain vaiheessa pitäisi Kotkansalon lisäksi tulla vielä yksi pakki.

Mieluummin joku urallaan eteenpäin menevä ja right olisi hyvä. Koska meillä on jo Motin, Ahonen, Karjalainen, Winberg ja Kotkansalo tohon peruspakki/AV-osastolle, niin jotenkin tuntuu, että sieltä vielä yksi all around tulisi.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Sieltä voisi tulla jopa ihan puhdas hyökkääväkin pakki, koska sellaista ei joukkueesta löydy ollenkaan. Rightin pakkiahan tuo rosteriin huutaa ja kädellistä sellaista. Peruspakkeja on riittämiin varsinkin, jos sieltä joku Kotkansalo vielä tulisi.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Näkisin että yhtä vaille pakisto on valmis eikä sinne enempää mahdukaan

Auvitu - X (rightin pakki)
Lyytinen - Motin
Winberg - Kotkansalo
Ahonen/Karjalainen

Teräväinen

Ja jos Kotkansalo ei tule niin kolmoseen sitten

Teräväinen - Winberg

tai

Winberg - Ahonen/Karjalainen

Jäi kyllä tästä kaudesta vähän selalinen fiilis että Ahosella ei (pl pudotuspelit) ollut mitään annettavaa joukkueelle, mutta ei ollut Karjalaisellakaan joten toivon että rightin pakin lisäksi tulee Kotkansalo.

Teräväinen voisi pelata 3. parissa, mutta huhuiltu Kotkansalo menee varmaan Winbergin ohella reippaasti edelle.

Ahonen ja Karjalainen voi pelata vuorotellen 7. pakkina ja vuorotellen pitää pukukopissa hyvää tunnelmaa yllä.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Mikähän vittu tuo Muulin siirtyminen turgguseenkin on? Jonkun kylähullun juttuja vai mitä? Ei jaksa edes etsiä koko spekulointia mistään, mutta Muuli jatkaa punaisissa.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Seuraava ihan omaa spekulaatiota, joten yhdenkään palstasiskon tai -veljen ei pidä tätä faktana ottaa. Tuli vaan mieleen, että jos Muulilla ei ole sopimusta vielä mihinkään niin varmasti mielenkiintoiset neuvottelut Salmelaisella hänen agenttinsa kanssa ottaen huomioon kevään pudotuspelit. IFK on surullisen kuuluisa siitä, että fanien suosikeille on maksettu käsittämättömän ”mottipäisiä” kontra pelaajan taso. Toivon, ettei Salmelainen tähän lähde, sillä niin IFKn mies kuin Muuli onkin niin yksillä pudotuspeleillä ei hänen hintansa ole ”3. ketjun”-pelaajan palkkapussi. Ennen kuin joku tulee kertomaan, että ”fyrk finns” ja Muuli on IFK eli täytyy pitää hinnalla millä hyvänsä niin tällä tavalla ollaan nopeasti Sir. Penan ja Karavaanarin ajoissa. Korostan myös, että haluaisin nähdä enemmän kuin mielelläni nelosketjun Muuli-Väänänen-Karvinen ensi kaudella, mutta en myöskään enää ikinä halua nähdä IFKssa paluuta vanhoihin huonoihin aikoihin. Salmelaiseen on minulla edelleen kova luotto näissä.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Seuraava ihan omaa spekulaatiota, joten yhdenkään palstasiskon tai -veljen ei pidä tätä faktana ottaa. Tuli vaan mieleen, että jos Muulilla ei ole sopimusta vielä mihinkään niin varmasti mielenkiintoiset neuvottelut Salmelaisella hänen agenttinsa kanssa ottaen huomioon kevään pudotuspelit. IFK on surullisen kuuluisa siitä, että fanien suosikeille on maksettu käsittämättömän ”mottipäisiä” kontra pelaajan taso. Toivon, ettei Salmelainen tähän lähde, sillä niin IFKn mies kuin Muuli onkin niin yksillä pudotuspeleillä ei hänen hintansa ole ”3. ketjun”-pelaajan palkkapussi. Ennen kuin joku tulee kertomaan, että ”fyrk finns” ja Muuli on IFK eli täytyy pitää hinnalla millä hyvänsä niin tällä tavalla ollaan nopeasti Sir. Penan ja Karavaanarin ajoissa. Korostan myös, että haluaisin nähdä enemmän kuin mielelläni nelosketjun Muuli-Väänänen-Karvinen ensi kaudella, mutta en myöskään enää ikinä halua nähdä IFKssa paluuta vanhoihin huonoihin aikoihin. Salmelaiseen on minulla edelleen kova luotto näissä.

Täysin samaa mieltä tästä! Åstenin taso syyskaudella ei myöskään ollut kummoinen. Åstenille voi tehdä myös hyvää pelata pari kautta muualla, voi tulla lisää kehitystä ja nuori kundi niin voi vielä palata meille myöhemmin uudelleen.

Veikkaan kyllä että sopimusta ei ole ainakaan meille.
 

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Täysin samaa mieltä tästä! Åstenin taso syyskaudella ei myöskään ollut kummoinen. Åstenille voi tehdä myös hyvää pelata pari kautta muualla, voi tulla lisää kehitystä ja nuori kundi niin voi vielä palata meille myöhemmin uudelleen.

Veikkaan kyllä että sopimusta ei ole ainakaan meille.
Eipä taideta maakunnissa Åstenin sopimuksesta tapella.
Jollei IFK, niin KiVa tai Blues lienee vaihtoehtoina.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eipä taideta maakunnissa Åstenin sopimuksesta tapella.
Jollei IFK, niin KiVa tai Blues lienee vaihtoehtoina.

Onneksi tässä kommentissa ei omat antipatiat näy ollenkaan... eiku. Kyllä Muuli pelipaikan liigasta löytää, jos HIFK ei hänestä ole kiinnostunut.

Kukaan pelaaja HIFK:ssa ei ansaitse ”hinnalla millä hyvänsä”-sopimusta. Tavallaan se on valitettavaa, ettei sellaista pelaajaa nyt edes ole. En myöskään usko, että Muuli kuvittelee itsestään liikoja ja vaatii mottipäistä. Mutta olisihan sekin erikoista, jos parantuneet otteet eivät palkkapussissa näkyisi Muulin kohdalla, kun ne aina näkyy muillakin. Siis, jos sopparia ei ole ollut jo aiemmin tehtynä. Eihän se nyt niinkään voi mennä, että pelaat elämäsi kauden ja sun pitäisi laskea palkkaa (suhteessa enemmän kuin muiden).

Mun pointti koko Muuli-asiassa on se, että kun aiemmin hänelle on löydetty paikka kokoonpanosta nykyistä vaatimattomillakin esityksillä, olisi erikoista, ettei nyt enää löytyisi. Typeräähän se olisi kasvattaa pelaajia ja kun vihdoin hyödyt alkavat näkymään yläkatsomon vikalle rivillekin, todetaan, että ei oo käyttöö, lähe menee. Kysymyksessä on kuitenkin ns. halpa pelaaja. Kokemuksesta pitää toki usein maksaa vähän ekstraa, mutta se on sama kaikkien pelaajien kohdalla. Kuuluu asiaan.

Itse uskon Muulin jatkavan ja HIFK vain pelaa jännityskorttia. Toivottavasti en erehdy.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Eipä taideta maakunnissa Åstenin sopimuksesta tapella.
Jollei IFK, niin KiVa tai Blues lienee vaihtoehtoina.

Tämä oli varmaan vitsi? Muuli on todella arvostettu pelaaja omassa roolissaan. Syyskaudella ei ollut vain tarpeeksi hyvä ollakseen mestaruutta tavoittelevan jengin 4.ketjun laituri, mutta kevätkaudella oli sitä.

Kyllä hän liigapaikan löytää jos ei IFKssa jatka. Itse toivon jatkoa, koska uskon miehen nostavan vieläkin tasoaan. Nää pleijarit toi varmasti paljon itseluottamusta.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Seuraava ihan omaa spekulaatiota, joten yhdenkään palstasiskon tai -veljen ei pidä tätä faktana ottaa. Tuli vaan mieleen, että jos Muulilla ei ole sopimusta vielä mihinkään niin varmasti mielenkiintoiset neuvottelut Salmelaisella hänen agenttinsa kanssa ottaen huomioon kevään pudotuspelit. IFK on surullisen kuuluisa siitä, että fanien suosikeille on maksettu käsittämättömän ”mottipäisiä” kontra pelaajan taso. Toivon, ettei Salmelainen tähän lähde, sillä niin IFKn mies kuin Muuli onkin niin yksillä pudotuspeleillä ei hänen hintansa ole ”3. ketjun”-pelaajan palkkapussi. Ennen kuin joku tulee kertomaan, että ”fyrk finns” ja Muuli on IFK eli täytyy pitää hinnalla millä hyvänsä niin tällä tavalla ollaan nopeasti Sir. Penan ja Karavaanarin ajoissa. Korostan myös, että haluaisin nähdä enemmän kuin mielelläni nelosketjun Muuli-Väänänen-Karvinen ensi kaudella, mutta en myöskään enää ikinä halua nähdä IFKssa paluuta vanhoihin huonoihin aikoihin. Salmelaiseen on minulla edelleen kova luotto näissä.

Ei varmaankaan mitä megalomaanista nostoa, mutta sen verran tärkeä palanen oli jengille (varsinkin poffeissa) ja on varmaan jatkossakin, että jonkinlainen nosto lienee paikallaan noista suorituksista. Olen kyllä varma siitä, että ymmärtävät homman nimen seurassa. Eiköhän Åstenin nimi ole huomenna listassa.

Mielenkiintoinen kiekkopäivä tulossa kaikkinensa, vaikka kesää mennään jo.
 

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Parahin @BOL: Kiitos arviosta, metsään meni. Olen aina pitänyt Muulin asenteesta jääkiekkopeliin.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Sieltä voisi tulla jopa ihan puhdas hyökkääväkin pakki, koska sellaista ei joukkueesta löydy ollenkaan. Rightin pakkiahan tuo rosteriin huutaa ja kädellistä sellaista. Peruspakkeja on riittämiin varsinkin, jos sieltä joku Kotkansalo vielä tulisi.

Mulle kävisi Ville Lajunen, jos hän ei jatka Turussa. Muistaakseni kyseisellä herralla on aika kohtalainen laukaus, joten voisi tuoda ylivoimapeliin hieman tehoja.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Olisi siistiä, jos Salmelainen onnistuisi huomenna tuomaan framille jonkun huipunveljen täysin puskista? Nämä massiivisten pelaajat ovat vaan viime vuosina aika hyvin tiedetty etukäteen ja ainoina yllätyksinä ollut ketään ei kiinnosta- osaston ”AleksiLaaksot”.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös