En kyllä itse ihan ymmärrä tätä. Sen ymmärrän, että Tuohimaa halutaan vaihtaa, koska käytännössä oli noin 90% torjuja ja HIFK halunnee niin sanotusti 1. korin veskarin. Jotenkin tuntuu, että nyt vaihdetaan vaihtamisen ilosta toiseen samantasoiseen maalivahtiin, jos Garteig tulee tilalle. Sehän hänen perustasonsa on ollut. Tapparassa torjui toki paremmin, mutta se on piikki uralla. Toki maalivahtia pitää arvioida muillakin, kuin tilastoilla, mutta jotenkin Parris Duffus tai Tom Draper tästä tulee mieleen. Toivotaan että joku tietää enemmän, kuin me.
Olettaisin, että MV-diilit on niin tärkeitä, että ne on tehty syksyllä. Jos Garteigilla on ollut silloin hyvät pelit menossa ja Tuohimaalla taas ei ollut silloin kova draivi...
Itse veikkaan, että Halonen ottaa kauden aikana 1.maalivahdin paikan jos jatkaa kehittymistään.
Pitää muistaa myös se Carteigin tasoa pohtiessa, että vaikka se ei olekaan enää mikään junnu, niin voi silti kehittyä ja HIFK:ssa on erittäin hyvä maalivahtivalmennus, kiitos Lundellin.
Meinasin just kirjoittaa lähestulkoon saman tekstin. Kiitti ku säästit vaivaa!Ensimmäinen oletus, että veskarit ovat tärkeitä, on oikein. Mutta jos HIFK on tehnyt sopimuksen Garteigin kanssa jo syksyllä, kyseenalaistan koko valmennuksen ja urheilujohdon ammattitaidon, koska DELin pelitkin ovat alkaneet vasta joulukuun 2020 lopussa. Ingolstadtin ensimmäinen peli oli tarkalleen ottaen 20.12.2020.
Itse epäilen, että tässä on käynyt niin, että Tuohimaa on saanut pidemmän, arvokkaamman tai ylipäätään tehnyt sopimuksen aiemmin jonkun muun seuran kanssa, kun HIFK on venyttänyt ratkaisua. Tämä kausi on niin erikoinen, että valtaosa sopimuksista on tehty huomattavasti normaalia myöhemmin ja siinä on voinut sitten joku seura päästä iskemään ohi toisen seuran ehkä hieman puskistakin. Ei siihen tarvitse mitään draamaa liittyä, mutta on selvää, että pelaajatkin haluavat selvyyden mahdollisimman varhaisessa vaiheessa, kun tilanne markkinoilla on mitä on.
Garteig ei innosta mua yhtään. Mun mielestäni HIFK:n pitäisi lähteä suomalaisella veskarilla, kun täällä kerran hyviä veskareita riittää. Tai jos ulkomaalaiseen veskariin päädytään, hänen pitäisi sitten olla joku veretseisauttava ja nimekäs vahti. Garteig ei tähän lokeroon istu ollenkaan. Varmasti hyvä maalivahti, mutta onko riittävän hyvä? Pitäisi olla aivan erinomainen.
Mä olisin melkein rohkeasti lähtenyt Halonen-Taponen kaksikolla ja etsinyt sitten kauden aikana jonkun korvaajan, jos tämä kaksikko ei toimi. Vaikea kyllä kuvitella, ettei toimisi, sillä sekä Halonen että Taponen ovat hyviä ja nuoria veskoja. Jos luottoa ei omasta jengistä tule, kummankin kannattaa oikeasti alkaa etsiä paikkaa muualta, sillä kummallakin on eväät olla hyviä ykkösveskareita tämän päivän Liigassa. HIFK:lla on mv-valmennus hyvällä mallilla ja mainioita nuoria. Jos omiin ei oikeasti luoteta ja annaeta vastuuta, on ihan sama, mitä korulauseissa sanotaan.
Minä jopa lähtisin Halosella ja Taposella.Garteigia statsit viime kaudelta ovat paremmat kuin Tuohimaalla, DEL ei 90,6 ja pleijareissa 91,7. Garteig on kehittynyt maalivahtina Euroopassa pelatessaan. Nykytasollaan on lähtökohtaisesti hyvä ykkösmaalivahti SM-liigaan. Halonen ei ole vielä valmis ykkösmaalivahdiksi ja täytyy muistaa että Roope Taponen on myös HIFK:n organisaatiossa, Taposta pidän Halosta lahjakkkaampana maalivahtina.
Mulle kelpaisi kans tämä kaksikko. Mikäli ei riitä, niin tämän tontin voi täyttää helpommin kesken kauden kuin esim. ykkös senan tai ykkös puolustajan. Toimikoon esimerkkinä vaikka parhaillaan finaaleja pelaava Rämö.Minä jopa lähtisin Halosella ja Taposella.
Onhan noissa finaalijoukkueissakin paljon nuoria, joiden on annettu kehittyä runkosarjan aikana. Olkoonkin, että kaksi nuorta veskaria on pieni riski, mutta kauden aikana on ennenkin hankittu kokeneita molareita.
Minä jopa lähtisin Halosella ja Taposella.
Onhan noissa finaalijoukkueissakin paljon nuoria, joiden on annettu kehittyä runkosarjan aikana. Olkoonkin, että kaksi nuorta veskaria on pieni riski, mutta kauden aikana on ennenkin hankittu kokeneita molareita.
Garteig ei innosta mua yhtään. Mun mielestäni HIFK:n pitäisi lähteä suomalaisella veskarilla, kun täällä kerran hyviä veskareita riittää. Tai jos ulkomaalaiseen veskariin päädytään, hänen pitäisi sitten olla joku veretseisauttava ja nimekäs vahti. Garteig ei tähän lokeroon istu ollenkaan. Varmasti hyvä maalivahti, mutta onko riittävän hyvä? Pitäisi olla aivan erinomainen.
Mä olisin melkein rohkeasti lähtenyt Halonen-Taponen kaksikolla ja etsinyt sitten kauden aikana jonkun korvaajan, jos tämä kaksikko ei toimi. ...kummallakin on eväät olla hyviä ykkösveskareita tämän päivän Liigassa. HIFK:lla on mv-valmennus hyvällä mallilla ja mainioita nuoria.
Jannella on hyvä track record nimenomaan nuorten kasvattamisessa ja Nippe ja Taponen ovat tuttuja kundeja muutenkin. Miksi jättää tämä hyödyntämättä ja ostaa ulkomailta joku arpa ja samalla nakertaa omien junnuveskareiden luottamusta siihen, että näyttöpaikka omassa seurassa on mahdollinen? Se on myös taloudellisesti typerää, koska NHL:n iskiessä väliin, rahaa annetaan kilpailijoille.
Itse toivoisin, että sieltä olisi vielä joku yllätys tulossa ensi kauden jengiin...
Eikö Tapsa Taponen voisi mennä lainalle johonkin Liiga joukkueeseen kuten Halonenkin meni yhdeksi kaudeksi ja sitten kausi 22-23 mentäisiin Halonen - Taponen kaksikolla? Kaudelle 23-24 varmaan saadaan jo Kolleista veskari edustukseen. En hätäilisi Taposen kanssa vaikka ilmeisesti hyvän kauden Mestiksessä pelasikin.
Voi olla, että jos Halonen jatkaa selkeänä kakkosena pelaa siinä kymmenisen peliä, niin voi olla, että joku muu suunta sen jälkeen houkuttelee enemmän. Ja kun sopimus näkyy olevan vain tämän kauden loppuun, niin voi olla, että jo ensi kaudeksi joku muu kuvio houkuttelee enemmän kuin toimiminen jonkun garteigin kakkosena.
Voi olla, että jos Halonen jatkaa selkeänä kakkosena pelaa siinä kymmenisen peliä, niin voi olla, että joku muu suunta sen jälkeen houkuttelee enemmän. Ja kun sopimus näkyy olevan vain tämän kauden loppuun, niin voi olla, että jo ensi kaudeksi joku muu kuvio houkuttelee enemmän kuin toimiminen jonkun garteigin kakkosena.
Propagandaministeri Linnavalli oli ilmeisesti jossain Facebookissa kommentoinut, että ensi viikolla ”tapahtuu”. Tässä on siis hyvä aika jumpata F5-sormea ja kerätä risuja Salmelaisen roviota varten.