HIFK-kotimatsien boikotointi kunnes Pena & Kumpp lähtevät

  • 67 145
  • 273

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
J-Ko kirjoitti:
Mun ehdotus suomenkieliseksi vastineeksi on jokerifani.

Tosiaan.

Joukkue A: Kolmen viime kauden sijoitukset seitsemäs, toinen ja 11. Jäseneitä faniyhdistyksessä lähes 800. Gloryhuntereita?

Joukkue B: Sijoitukset kolmen viime kauden runkosarjassa kolmas, neljäs ja toinen. Tällä kaudella menee heikommin, ja tunnelma kotihallissa on kuin muisto vain vanhoista ajoista. Ei-gloryhuntereita?
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
HLe kirjoitti:
Tosiaan.

Joukkue A: Kolmen viime kauden sijoitukset seitsemäs, toinen ja 11. Jäseneitä faniyhdistyksessä lähes 800. Gloryhuntereita?

Joukkue B: Sijoitukset kolmen viime kauden runkosarjassa kolmas, neljäs ja toinen. Tällä kaudella menee heikommin, ja tunnelma kotihallissa on kuin muisto vain vanhoista ajoista. Ei-gloryhuntereita?

Otit sitten itsellesi sopivat kolme vuotta tähän. Tämä on niin mukavaa aina ottaa tilastoja juuri niin pitkältä ajalta kuin se omiin tarkoitusperiin sopii. Minäpä teen samalla tavalla ja otetaan vuodeksi vaikka -91 eteenpäin, miten se ghunttaaminen meneekään. Jokereilla 6 kultaa, IFK:lla 1. Kyllähän aika moni satunnaiskannattaja hunttasi 90-luvun Jokereita ja hallikin oli niin hieno jne. Se oli jotain uutta. Nythän Kärpät on ottanut tätä paikkaa Jokereilta.
 

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Snaipperi #16 kirjoitti:
Minäpä teen samalla tavalla ja otetaan vuodeksi vaikka -91 eteenpäin, miten se ghunttaaminen meneekään. Jokereilla 6 kultaa, IFK:lla 1.
Juuri tätä minäkin hain. Kyllä näitä ihmisiä jotka ovat "jokeriperheeseen" tulleet vuosina 92-97/98 voi ihan hyvällä omalla tunnolla kutsua gloryhunttereiksi. Jos ne eivät alkaneet joukkuetta kannattaa menestyksen takia niin minkä takia sitten? Ehkä siksi että Wade, Teme, Keke, Make, Spede ja Spade vaan olivat niin ihqja.
Tietysti kohta tulee joku huutamaan miten on kannattanut narreja heti siitä alkaen kun ne putosivat divariin. Niinhän se menee joo.
Miten tämä liittyy ketjun aiheeseen? En tiedä.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
J-Ko kirjoitti:
Juuri tätä minäkin hain. Kyllä näitä ihmisiä jotka ovat "jokeriperheeseen" tulleet vuosina 92-97/98 voi ihan hyvällä omalla tunnolla kutsua gloryhunttereiksi. Jos ne eivät alkaneet joukkuetta kannattaa menestyksen takia niin minkä takia sitten? Ehkä siksi että Wade, Teme, Keke, Make, Spede ja Spade vaan olivat niin ihqja.
Tietysti kohta tulee joku huutamaan miten on kannattanut narreja heti siitä alkaen kun ne putosivat divariin. Niinhän se menee joo.
Miten tämä liittyy ketjun aiheeseen? En tiedä.
Menee pahasti off-topikiksi, mutta väännetään silti hieman. Turha sitä on minkään joukkueen brassailla sillä, etteikö olisi menestyksen mukanaan tuomia faneja. HIFK:n kotipeleissä kävi ennen menestyskausia 97-99 ~5500 katsojaa per peli, kun se yhtäkkiä, aivan sattumalta pompsahti tuonne 6500-7000 katsojan kieppeille. Menestykselläkö ei ollut mitään tekemistä sen kanssa? Kyllä se niin vain on, että menestys tuo mukanaan uusia faneja ja on itseasiassa fanipohjan uusiutumisen kannalta tervetullutta. Toinen ääripää on sitten todellinen rypeminen (vrt. viime kauden Jokerit), joka pistää toden teolla kuvioita uusiksi.

Jokereilla on fanitoiminta tällä hetkellä valovuoden edellä HIFK:n vastaavaa ja kyllä sieltä on nämä "kekewadeteme" -gloryhuntterit jo pudonneet pois. Ja ei mielestäni voi ketään haukkua gloryhunteriksi, jos on 10 -vuotiaana alkanut kannattaa Jokereita vuonna 92, kun buumi alkoi, jos on edelleen kannattaja henkeen ja vereen. Sinänsä ikävää, että ns. Jokeri -buumin aikana hallilla liikkui paljon "ihq-Teme" -pissiksiä, jotka olisivat nyt oikein herkullisessa iässä, mutta eipä niitä enää hallilla näy.
 

JJ IFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sunderland
Kateellisten horinaa puhua jokerifaneista gloryhunttereina, ehkä se on joillekkin mukava tapa peitellä pettymystä siitä, että HIFK ei ole Kekäläisen aikaa lukuunottamatta menestynyt esihistoriallisten aikojen jälkeen. Ja se on vain totuus.
 

wezq

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aika erikoista puhetta gloryhuntteroinnista. Viime kauden katastrofin jälkeen Jokerien fanitoiminta kukoistaa entistä paremmin. Omia ei missään vaiheessa hylätty ja jaksettiin kannustaa vaikka vaikeata olikin. Tästä saisi moni kannattaja eri joukkueissa ottaa mallia. Suomalaiseen mentaliteettiin ikävä kyllä taitaa vaan kuulua tuo perusnegatiivisuus, kateus ja luovuttaminen. Varsinkin silloin kun omassa leirissä on asiat huonommin.

Tiedä mikä mikä vaikutus silläkin olisi jos vaikka ifk:n faniporukka heräisikin kannustamaan unessa olevia pelaajia. Naapurin kannattajana en tietenkään tätä toivo, tämä aneemisuus ja negatiivisuus käy meille vallan mainiosti.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
wezq kirjoitti:
- - -
Tästä saisi moni kannattaja eri joukkueissa ottaa mallia. Suomalaiseen mentaliteettiin ikävä kyllä taitaa vaan kuulua tuo perusnegatiivisuus, kateus ja luovuttaminen. Varsinkin silloin kun omassa leirissä on asiat huonommin.

Tiedä mikä mikä vaikutus silläkin olisi jos vaikka ifk:n faniporukka heräisikin kannustamaan unessa olevia pelaajia. Naapurin kannattajana en tietenkään tätä toivo, tämä aneemisuus ja negatiivisuus käy meille vallan mainiosti.

Aika puusilmäistä ja asiaa tuntematonta tekstiä. IFKoon kannattajat ovat olleet kautta vuosikymmenten Suomessa melkoisen tasapainoista porukkaa, joita ei suuresti ole hetkauttaneet heikommin menneet vuodet. Huomaa hyvin, ettet tunne millään tasolla perus-HIFKiläisen mentaliteettia.

HIFK-fani ei jätä HIFKiä milloinkaan. Kaikille ei hautaan laiteta fanipaitaa päälle tai kaulaliinaa kaulaan, mutta seuraa ei vaihdeta muodin mukaan. Itse en tunne ainuttakaan IFK-fania, joka olisi seuraa vaihtanut. Joskus on joitain pärdejä, jotka jättävät kausarinsa hankkimatta, mutta näissäkin taitaa rahapula olla suurempi syy.

IFKoolla vaan sattuu olemaan hieman enemmän iäkkäämpää kannattajaporukkaa, kuin temepissikset. Siksi katsomossa kannustetaan eri tavalla. Periaatteessa olen sitä mieltä, että on hyvä asia kun katsomoihin saadaan elämää ja huutoa, mutta jos se näyttäytyy kännipäisten riehumisilla laittomin keinoin, niin ei kiitos.

"Penalle/Frankille/Kifelle- kenkää" vaan kuuluvat siihen meidän juttuun ja teillä on ne omanne. Pitäkää niistä kiinni, mekin pidämme omistamme. Ei ole meiltä pois, miten omianne kannatatte. Ei pitäisi olla teiltäkään pois, miten me omiamme kannatamme?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ööö, gloryhuntereista en oikein osaa sanoa mitään.

Jos mä (siis minä itse henk.koht.) mietin vaikka joitakin pieniä juttuja mitkä mua Hifkissä viehättää. Miettii vaikka perinteistä kilpilogoa, tai miks ei vaikkapa tätä uutta petologoakin. Uskomattoman hienoja, ja heti tulee mieleen upea historia ja pitkät perinteet. Jos vaikka kuvittelisin että olisin ulkomaalainen pelaaja ja tulisin pelaamaan Suomeen ja pelipaidassa olisi pellen tai klovnin pää, se tuntuisi varmaankin aika öö, oudolta kantaa sellaista paitaa ja "edustaa" sellaista logoa. Hifkillä on hieno punainen peliasu, mulle ei tule heti mieleen monestakaan muusta joukkueesta mikä olisi niiden "sellainen" väri. Ja hitto soikoon se Hifkin halli on hieno. Mä kun olin siellä viimeksi pokemessuilla, niin samalla kun lavalla strippari esitteli pipariaan niin mä katselin sinne sivuille niitä hallin katon rakenteita ja reinoille penkkirivejä, ja meinasi jo pelkästään siitä fiilistelystä alkaa jöpöttämään. Hallissa tekee mieli ottaa hattu päästä pois kunnioittaakseni 60-, 70- ja 80- lukujen tähtien tekoja kyseisessä hallissa. Monesti tulee mieleen että olenko mä oikeasti siinä samassa hallissa, mutta varmasti olen, kyllä sen siellä aistii ja tuntee. No joo, en mä tätä jaksa enempää täällä jauhaa.

Mutta yksi iso asia mikä mua Hifkissä viehättää, on se, että samat legendat ovat olleet pitkään joukkueen johdossa. Ainakin mä toivon että perinteet säilyisivät Hifkin "suvussa", ja siis ettei johtoportaaseen tulee liikaa ulkopuolisia "Helmenkalastajia" yms. bisnesmiehiä sotkemaan pitkiä perinteitä ja tyyliä.

Monikin täällä tuntuu kehuvan mun mielestä hieman liikaakin Kekäläisen aikaa. Sillä sen ensimmäisellä kaudella kaikki tuntui menevän pieleen, lähes kaikki ulkomaalaisvahvistukset floppasivat, kuten myös valmentajakin. Kaiken huippuna joukkueen lopullinen sijoitus taisi olla sama yhdeksäs kuin tälläkin hetkellä on, vaikkakin nyt liigassa on kaksi joukkuetta enemmän. Ja mä uskon että tämän kauden lopullinen sijoitus tulee olemaan parempi, koska esimerkiksi nyt edellä olevat joukkuet ovat pelanneet pari matsia enemmän. Tätä kautta moni tuntuu pitävän suurinpana floppina pitkään aikaan, vaikkakin silloin monien palvoman Keklun aikana sijoitus oli sama. Tällä kaudella kuitenkin yksi enemmän tai vähemmän suuri syy heikkoon menestykseen oli valmentajan selkäongelmat. Noista ei tunnu monikaan, tai tuskin kukaan, vielä tietämään asian todellista kantaa. Esim. että odotettiinko selkäongelmien paranevan nopeammin, ja hänen kykenevän valmentamaan kentältä yms, jolloin syy ei olisi niin paljoa Penan, kuin mitä täällä monet kirjoittavat. Tietenkin mä tykkäsin mestaruudesta, ja sillä oli iso merkitys Hifkin koko "imagoon", ja moni asia meni parempaan suuntaan. Mutta samalla Kekäläisen aikana mentiin paljon monissa asioissa takapakkia. Joukkueessa kävi vaikka kuinka paljon eri pelaajia, ja moni pelaaja oli varsinkin maaseudulta, jolla ei ole Hifkin juuria tai edes tyyliä. Lisäksi mä en tiedä oliko Kekäläisellä mitään osaa tähän logon "vaihtamiseen" ja muihin tälläisiin isoihin imagollisiin muutoksiin. Ei tälläisten tai muiden muutosten jälkeen mestaruus tunnu ihan samalta. Tässä mä itse törmään vertauskuvaan, sellainen mestaruus olisi sama kuin Suomi voittaisi mm-kultaa. Se olisi tietenkin mahtava juttu, mutta mä oon henkeen ja vereen Hifki fani, kun taas maajoukkueessa ei ole imagolla tai perinteillä tai muilla vastaavilla asioilla merkitystä mulle henk.koht fanittamisen kannalta.

Hifki pysyköön omana itsenään, enkä mä toivo että sitä mulle tärkeiden asioiden kustannuksella ruvetaan muuttamaan. Mua siis jollain tapaa kiehtoo tälläinen "mafia"-touhu. Pysyköön touhu Hifk-perheen sisällä. Meillä on sentään jotain sellaista arvokasta, mitä ei kaikilla muilla ole, ja ollaan siitä ylpeitä. Eikä luovuta siitä ihan tosta noin vaan ratkaisuilla.

En mä hetkellisen menestymättömyyden takia boikotoisi kotimatseja, mutta jos perinteitä ei jatketa ja tyyliä ja imagoa muutetaan suuresti, niin silloin mä voisin alkaa tehdä niin. Tai siis silloin Hifki ei välttämättä mulle merkitsisi niin paljoa, vaikkakin tulisi mitälie mestaruuksia.

No joo, Penakin mainitaan otsikossa. Tällä kaudella Pena on kuitenkin pärjännyt mun mielestä todella hyvin (Franciksen tapaus ainoa kysymysmerkki tähän asti). Guolla ja Murray ovat pelanneet noin piste per peli tahtia, eli todella hyvin. Näissä kahdessa oli riski entisten loukkaantumisten takia, mutta se riskinotto näyttää onnistuneen. Murphy on pelannut aivan uskomattoman hyvin. Kuhta ja Pikkarainen ovat myöskin todella kovia vahvistuksia ja he saatiin takaisin kotiin. Nämä viisi ovat Hifkin viisi varmaankin kalleinta uutta vahvistusta, ja kaikki ovat olleet erittäin onnistuneita hankintoja. Millä muulla joukkueella on käynyt näin? Lisäksi maalivahti osastolle hankittiin kakkoseksi lupaava jannu, joten sitäkin osastoa ajateltiin sekä myöskin tulevaisuutta. Monien toivoma Nielikäinenkin saatiin tuomaan kovuutta. Nämä Korhoset yms tuskin ovat kovinkaan kalliita olleet, ja eihän heiltä ole odotettukkaan että he nousisivat parhaimmiksi pelaajiksi joukkueessa. Lisäksi Hifki hankki valmentajaksi uskomattoman kovan nimen (Francis). Hänen selkäongelmien (yms.) ja toipumisen aikataulusta tuskin kukaan tietää vielä faktoja, joten siitä en Penaa lähtisi syyttämään, jos siihen siis ei ole aihetta. Ja nyt kun on julkistettu uusi nimi, voidaan sanoa että kovaa yritystä ainakin on. Kaiken näiden lisäksi, Pena on erittäin kova kiekkomies ja suuri mediapersoona, jonka toivon jatkavan joukkueessa. Tai ainakin toivon häneltä tulevaisuudessakin onnistumisia.
 
Viimeksi muokattu:

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sanotaan vaikka näin, että Jokereilla tuskin on tällä hetkellä ainuttakaan gloryhunteria fanina. Viime kauden katastrofikausi oli kyllä sellainen seula, että viimeistään siinä tosifanit erottuivat gloryhuntereista. Eikä viime kaudella todellakaan edes käynyt mikään kato, joten kai se on kaikkien pakko hyväksyä ettei Jokeri-faneissa ollutkaan niitä paljon puhuttuja gloryhuntereita?

En millään käsitä, miten viime kaudella sijalle 11 sijoittuneella seuralla voisi olla faneinaan gloryhuntereita.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
HLe kirjoitti:
Sanotaan vaikka näin, että Jokereilla tuskin on tällä hetkellä ainuttakaan gloryhunteria fanina. Viime kauden katastrofikausi oli kyllä sellainen seula, että viimeistään siinä tosifanit erottuivat gloryhuntereista. Eikä viime kaudella todellakaan edes käynyt mikään kato, joten kai se on kaikkien pakko hyväksyä ettei Jokeri-faneissa ollutkaan niitä paljon puhuttuja gloryhuntereita?

En millään käsitä, miten viime kaudella sijalle 11 sijoittuneella seuralla voisi olla faneinaan gloryhuntereita.

Jokereilla on tuhansittain glorihuntterieta faneina, kuten myös IFK:lla, Tepsillä ja Kärpillä. Jostain kumman syystä esim. Tutolla tai Saipalla ei taida paljon faneja jossain Kotkassa tai Sodankylässä olla. Edellä mainituilla seuroilla on


Tiedätkö muuten ei gloorihuntterina mitä Tapiolan leipomo arpoi pääsylipun lunastaneiden kesken Hongan matseissa silloin kun Honka ei pelannut liigassa?
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nuorempi Nelson kirjoitti:
Jokereilla on tuhansittain glorihuntterieta faneina, kuten myös IFK:lla, Tepsillä ja Kärpillä. Jostain kumman syystä esim. Tutolla tai Saipalla ei taida paljon faneja jossain Kotkassa tai Sodankylässä olla. Edellä mainituilla seuroilla on

Tiedätkö muuten ei gloorihuntterina mitä Tapiolan leipomo arpoi pääsylipun lunastaneiden kesken Hongan matseissa silloin kun Honka ei pelannut liigassa?

On aivan toissijaista millä perustein on suosikkijoukkueensa aikoinaan valinnut. Keskeistä on se, miten kestää joukkueen alamäet. Tosifanit pysyvät, mutta gloryhunterit jättävät uppoavan laivan.

Toinen kysymyksesi on myös toissijainen, sillä kannattaakseen seuraa ei välttämättä tarvitse käydä tämän otteluissa. Hongalla sattuu olemaan sadoittain tällaisia faneja, sillä seura pyörittää laajaa junioritoimintaa ja se kerää tätä kautta kannattajia, joista monikaan ei ole käynyt koskaan edustusjoukkueen otteluissa. Ainakaan ennen liiga-aikaa.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Pete2004 kirjoitti:
Monikin täällä tuntuu kehuvan mun mielestä hieman liikaakin Kekäläisen aikaa. Sillä sen ensimmäisellä kaudella kaikki tuntui menevän pieleen, lähes kaikki ulkomaalaisvahvistukset floppasivat, kuten myös valmentajakin. Kaiken huippuna joukkueen lopullinen sijoitus taisi olla sama yhdeksäs kuin tälläkin hetkellä on, vaikkakin nyt liigassa on kaksi joukkuetta enemmän. Ja mä uskon että tämän kauden lopullinen sijoitus tulee olemaan parempi, koska esimerkiksi nyt edellä olevat joukkuet ovat pelanneet pari matsia enemmän. Tätä kautta moni tuntuu pitävän suurinpana floppina pitkään aikaan, vaikkakin silloin monien palvoman Keklun aikana sijoitus oli sama. Tällä kaudella kuitenkin yksi enemmän tai vähemmän suuri syy heikkoon menestykseen oli valmentajan selkäongelmat. Noista ei tunnu monikaan, tai tuskin kukaan, vielä tietämään asian todellista kantaa. Esim. että odotettiinko selkäongelmien paranevan nopeammin, ja hänen kykenevän valmentamaan kentältä yms, jolloin syy ei olisi niin paljoa Penan, kuin mitä täällä monet kirjoittavat. Tietenkin mä tykkäsin mestaruudesta, ja sillä oli iso merkitys Hifkin koko "imagoon", ja moni asia meni parempaan suuntaan. Mutta samalla Kekäläisen aikana mentiin paljon imagossa ja tyylissä (tms) takapakkia. Joukkueessa kävi vaikka kuinka paljon eri pelaajia, ja moni pelaaja oli varsinkin maaseudulta, jolla ei ole Hifkin juuria tai edes tyyliä. Lisäksi mä en tiedä oliko Kekäläisellä mitään osaa tähän logon "vaihtamiseen" ja muihin tälläisiin isoihin imagollisiin muutoksiin. Ei tälläisten tai muiden muutosten jälkeen mestaruus tunnu ihan samalta. Tässä mä itse törmään vertauskuvaan, sellainen mestaruus olisi sama kuin Suomi voittaisi mm-kultaa. Se olisi tietenkin mahtava juttu, mutta mä oon henkeen ja vereen Hifki fani, kun taas maajoukkueessa ei ole imagolla tai perinteillä tai muilla vastaavilla asioilla merkitystä mulle henk.koht fanittamisen kannalta. Itse en tiedä, mutta kuitenkin heitän kysymyksen ilmaan. Kuinka paljon Hifkin perinteen mukaiset imago ja tyyli olivat menneet takapakkia jos noin Kekäläisen aikaan parissa kaudessa tehtyjä muutoksia olisi tehty samalla lailla esim kymmenenkin vuoden ajan. Voihan se olla mahdollista että menestystä olisi tullut enemmän, mutta mikä fiilis olisi nyt?

Tuon olet kirjoittanut pienessä sievässä, sillä et oikeasti voi olla tuota mieltä. Kekäläisen aikana HIFK palasi omalle tyylilleen, HIFK:ta kunnioitettiin ja pelättiin. Sitä edelsi pitkä kausi ilman mitään sen suurempaa, väritöntä pelailua keskivertojoukkueilla. HIFK oli kuin se oli suuruuden vuosinaan ja mitä se ei enää ole, eikä tule Pentin aikana olemaankaan. Jos meillä pelasi pari maalta tullutta vahvistusta, niin ainahan niitä on meillä ollut, niin on nytkin. Ulkolaisia vaihdettiin parempiin vielä kesken kauden ja syystäkin. Itse voin myöntää olleeni pitkästä aikaa todella ylpeä seurastani samalla tavoin kuin 70-luvulla, jolloin meitä kunnioitettiin, pelättiin ja vihattiin. Kuinka on tänä päivänä tai aikana ennen Kekäläistä? Lähinnä touhuille on naurettu ja syystäkin, enkä kiellä sitä, etteikö meillä olisi ajoittain ollut mahdollisuuksia pitkällekin, mutta meillä ei haluttu niitä mahdollisuuksia käyttää.

Vastauksena siis, että jos olisi ollut mahdollisuus jatkaa Kekäläisen tyylillä, niin meillä olisi lippuja katossa enemmän, meillä olisi stadin herruus vahvasti käsissä, meillä olisi halli täynnä hyvin usein ja meillä olisi johtava kiekkoseura Suomessa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
HLe kirjoitti:
.

Toinen kysymyksesi on myös toissijainen, sillä kannattaakseen seuraa ei välttämättä tarvitse käydä tämän otteluissa. Hongalla sattuu olemaan sadoittain tällaisia faneja, sillä seura pyörittää laajaa junioritoimintaa ja se kerää tätä kautta kannattajia, joista monikaan ei ole käynyt koskaan edustusjoukkueen otteluissa. Ainakaan ennen liiga-aikaa.

Onnittelen, olet juuri määritellyt gloorihuntterin
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nuorempi Nelson kirjoitti:
Onnittelen, olet juuri määritellyt gloorihuntterin

Jaa, ihmettelinkin aikaisempia kommenttejasi, mutta en ihmettele enää. Et ilmeisesti edes tiedä, mitä termi gloryhunter tarkoittaa. Se tarkoittaa henkilöä, joka kannattaa seuraa vain koska se menestyy, ja lopettaa kannattamisen heti kun seura ei menesty. Mainitsemassani esimerkissä Hongan juniorit kannattavat seuraa, koska ovat sen junioreita ja ovat kannattaneet myös ennen liiga-aikaa. Tällä ei ole mitään tekemistä gloryhunteroinnin kanssa. Mieti siis ennen kuin kirjoitat.
 
Viimeksi muokattu:

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pete2004 kirjoitti:
Mutta yksi iso asia mikä mua Hifkissä viehättää, on se, että samat legendat ovat olleet pitkään joukkueen johdossa. Ainakin mä toivon että perinteet säilyisivät Hifkin "suvussa", ja siis ettei johtoportaaseen tulee liikaa ulkopuolisia "Helmenkalastajia" yms. bisnesmiehiä sotkemaan pitkiä perinteitä ja tyyliä.

Joukkueessa kävi vaikka kuinka paljon eri pelaajia, ja moni pelaaja oli varsinkin maaseudulta, jolla ei ole Hifkin juuria tai edes tyyliä.
Sinäkö et sitten näe mitään ristiriitaa siinä, että HIFK:n toimarina on ollut viimeiset 6 vuotta joensuulainen juntti, joka ei ensimmäiselläkään visiitillään (silloin tosin valmentajana) saanut mitään hyvää aikaiseksi. Lisäksi hallituksen puheenjohtaja on Raumalta.

Jokerit p*rsraiskasi HIFK:n 90 -luvulla (pl.97-99) kaikilla osa-alueilla ja HIFK oli koko tuon ajan täysin HMV. Keklu maksoi oppirahansa kaudella 96-97, jolloin HIFK:n sijoitus oli nolosti 9. ja jäimme pleijareiden ulkopuolelle. Hyvitys tuolle tuli kuitenkin 2 peräkkäisellä finaalipaikalla ja Keklun työn tuloksista saimme nauttia vielä vuosia tämän lähdön jälkeen (mm. Zidlicky). Pentin "oppirahakausi" päättyi sijalle 10, jonka jälkeen on tullut 1 pronssi. Kyllä saa olla todella kassalla, jos tosissaan väittää, että HIFK olisi ottanut Kekäläisen aikana takapakkia. Toki silloinkin tehtiin virhearviointeja, mutta niitä sentään paikattiin fiksusti.

Kokonaisuudessaan tuosta Pete2004:n kirjoituksesta paistaa täysi perehtymättömyys HIFK:n perinteisiin, historiaan ja niihin vuosiin, jolloin tämä "brändi" syntyi ja mitkä asiat olivat sille ominaisia.
 

bunghole

Jäsen
Baarimikko kirjoitti:
HIFK:ssa tosin vaaditaan kovempaan suoritusta keskimäärin kuin maaseudulla, tämä on fakta.

Tähän kohtaan olisi hauska kuulla perusteluja.

Tarkoitatko siis että "maaseudulla" kuten Oulussa ja Hämeenlinnassa pelaajilta ei vaadita niin paljoa kuin HIFK:ssä mutta menestystä tulee silti?

Vai onkohan kyse sittenkin vain tavasta jolla joukkue on kasattu? Jos materiaali on riittävän laaja ja tasainen niin yhden pelaajan harteille ei tarvitse kasata liian suuria paineita ja odotuksia. Jos Mika "niskasenmika" Niskaselta odotetaan tuossa nykykunnossa jotain ihmeitä HIFK:n rosterissa niin mielestäni se on jo suuri epäonnistuminen Penalta joukkueen kasaamisessa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
bunghole kirjoitti:
Tarkoitatko siis että "maaseudulla" kuten Oulussa ja Hämeenlinnassa pelaajilta ei vaadita niin paljoa kuin HIFK:ssä mutta menestystä tulee silti?

Ehkäpä kirjoittaja tarkoitti painetta joka tulee seuran ulkopuolelta; valmentajat ja fanit takuulla vaativat yhtä paljon kaikkialla, mutta täällä Helsingissä mukaa tulee vielä media. SM-liigan historia on täynnä pelaajia jotka eivät saa mitään aikaan IFK:ssa tai Jokereissa mutta pienemmissä organisaatioissa homma alkaa yht'äkkiä kulkemaankin. Tunnetaan myös teppokivelä-syndroomana.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No joo. Mä vaan oon sitä mieltä että Kekäläistä kehutaan mun mielestä jopa hieman liikaakin. Enhän mä tossa aiemmassa kirjoituksessani puhunut paljoakaan sen ajan positiivisista asioista, vaan negatiivisista, koska siis niistä tarkoitin kirjoittaa. Ei se tarkoita ettenkö mä tykännyt menestymisestä, mä vaan en nauttinut siitä joka kerta aivan täysillä, jos koin jonkun asian vaikkapa nyt hieman "teennäiseksi", vai miten tuon nyt sanoisin. Toiset tietenkin tykkää jääkiekossa hieman eri asioista kun toiset. Enhän mä sen ajan menestymistä kiistä. Toiset tykkää Teemu Selänteestä enemmän kuin toiset, vaikkakaan tuskin kukaan kiistää sitä tosiasiaa että hän on todella hyvä pelaaja ja todennäköisesti tekee paljon pisteitä.

Mä itse ajattelen että tällä kaudella Pena ja kumppanit on toimineet ihan hyvin, eikä se tarkoita että mä olisin tyytyväinen tämän hetken sarjasijoitukseen tms. Ei toinen ole väärässä jos se tykkää mansikoista ja mä mustikoista. Mun on ehkä muutenkin vähän hassua kirjoitella tähän "boikotoinko kotimatseja" -ketjuun, koska nykyään käyn melko harvoin matseissa. Tänäänkin meen kapakkaan sen katsomaan. En mä kuitenkaan yhtään sen vähempää tykkää Hifkistä, vaikkakin sijoitus on nyt 9.
 

WolverineVK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK (since 1973) & Red Wings
HLe kirjoitti:
Sanotaan vaikka näin, että Jokereilla tuskin on tällä hetkellä ainuttakaan gloryhunteria fanina. Viime kauden katastrofikausi oli kyllä sellainen seula, että viimeistään siinä tosifanit erottuivat gloryhuntereista. Eikä viime kaudella todellakaan edes käynyt mikään kato, joten kai se on kaikkien pakko hyväksyä ettei Jokeri-faneissa ollutkaan niitä paljon puhuttuja gloryhuntereita?

En millään käsitä, miten viime kaudella sijalle 11 sijoittuneella seuralla voisi olla faneinaan gloryhuntereita.


En nyt halua riitaa haastaa...mutta kyllä niitä gloorihanttereita taitaa olla kaikilla.
HISTORIASTA paras esim on juuri jokereista. Jokerit meni divariin, niin Matinkylän hallissa ja Hgin jäähallissa oli rajallinen määrä kannattajia...ja sitten alkoikin liigassa pikkutyttöfanien wadekeketeemu- aikakausi.

Pointti on se että kyllä varmasti vastaavaa "fanitusta" menestyjiä kohtaan löytyy edelleeen, kaikilta.
Jos HIFK pelaa mestaruudesta, kasvaa ns.kannattajamääräkin jossain määrin, kuten Jokereilla viime kausi vrt tämä kausi...
 

wezq

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
WolverineVK kirjoitti:
Pointti on se että kyllä varmasti vastaavaa "fanitusta" menestyjiä kohtaan löytyy edelleeen, kaikilta.
Jos HIFK pelaa mestaruudesta, kasvaa ns.kannattajamääräkin jossain määrin, kuten Jokereilla viime kausi vrt tämä kausi...
Tähän on pakko tarttua. Viime kaudella Jokerien yleisökeskiarvo oli 8850. Tällä kaudella se on 8613. Laskua siis katastrofaalisesta viime kaudesta 200 katsojaa per lasku. Eli meillä oli viime kaudella Loserhuntereita?

Otetaan niistä asioista selvää. Ja muutenkin koko gloryhunter-keskustelu on yksi typerimmistä jatkoajassa, ja koko termi vetää vertoja jo Sihvosen pelikirjalle.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
wezq kirjoitti:
Tähän on pakko tarttua. Viime kaudella Jokerien yleisökeskiarvo oli 8850. Tällä kaudella se on 8613. Laskua siis katastrofaalisesta viime kaudesta 200 katsojaa per lasku. Eli meillä oli viime kaudella Loserhuntereita?.
Selittynee kausikorttikatsojilla, jotka eivät tsettiään uusineet enää tälle kaudelle.
Omasta puolestani menen tänään hallille pirteämmällä mielellä kuin aikoihin. Täytyy tarkkailla uutta koutsia ja hänen 'body languageaan' joka harjaantuneelle silmälle kertoo paljon. En väitä että 'harjaantunut silmä' olisin minä, mutta ei se kyllä ole Petteri Sihvonenkaan.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
tant gredulin kirjoitti:
Omasta puolestani menen tänään hallille pirteämmällä mielellä kuin aikoihin. Täytyy tarkkailla uutta koutsia ja hänen 'body languageaan' joka harjaantuneelle silmälle kertoo paljon.
Sama. En edes muista koska olisin odottanut paikallista yhtä paljon, muistaakseni ennen Vandyn ja Pasin kohtaamista. Siinä bodylanguagessa ei tarvittu edes harjaantunutta silmää. Mitä tulee uuteen koutsiinne, ei ensiesiintymisen ja lausuntojen jälkeen kannata olla yhtään huolissaan. Oikea äijä oikealla paikalla oikeaan aikaan. Ensi kautta voi sitten miettiä keväällä.
 

McJugi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK on yritys, jonka tuote pitää olla kunnossa ennenkuin siitä viitsii asiakas maksaa. Tuote ei ole kunnossa, asiakkaana en maksa.

Seuraavan kerran megamatkalle Ilmalaan, mutta katsoo miten tuo Baxter lähtee juonia keittämään jos sinne Stadin hallillekkin löytäisi vielä keväällä.
 

Kyyberi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Preds,Jordin Tootoo,M.O.P.A.K.
Broileria!!!

Boikotti on huono asia. Jotta sillä olisi mitään merkitystä, sen pitäisi näkyä. Tuskinpa valtaosa lipun maksaneista (kausarit) haluaa jäädä kotiin pelistä.

Yksi vaihtoehto olisi fanikatsomon ulosmarssi kesken ottelun, ja hetken päästä takaisin. Näkyisi varmasti. Ja sen jälkeen taas kannustusta omille. Ja jotta Fööni tajuaa viestin, pari lakanaa yms. varmistamaan asiaa.

Tällä hetkellä tilanne on molemmissa seuroissa (Jokerit ja hifk) se että fanit tuskailevat tumpelo-toimareiden tekemisiä. Välillä osuu, ja usein ei.

Nyt kun Selkävaiva lähti, taitaa broilerit olla aika radikaalia. Tosin mieltäni lämmittää edelleen pakastebroilerin heitto jäälle. En tiedä miksi, mutta aina kun ajattelen tuota tapahtumaa niin hymy leviää naamalle. Ja ihan vilpittömästi. Se on ainakin vahva signaali johdolle, että nyt ei nautita fanien luottamusta ihan 100%.

Monelta unohtuu täällä (kuten Jokeri-osiossakin) että Fööni (tai Masa) on vastuussa tekemisistään. Jos Fööni antaa selkävaivaiselle koutsille 2v. sopparin, eikä ihmeparantumista tapahdu, niin Fööni on siitä vastuussa. Tämä ei ole mitään harrasteurheilua, missä naapurin Pena miettii keittiön pöydällä Jääankkojen budjettia ja hankintoja, koska hänen kaksi poikaansa pelaa siinä. Ja koittaa parhaansa, kun kukaan muu Ry:n hallituksessa ei sitä jaksanut tehdä. Tämä on ammattilaisurheilua, ja bisnestä. Jos Fööni ei ole kykeneväinen hoitamaan duuniaan, asialle pitää tehdä jotain.

Ja mikäli seuran hallitus ei tätä sisäistä tai ei halua tehdä asialle mitään, mielestäni faneilla on täysi oikeus sanoa mielipiteensä ääneen ja julkisesti. Vaikka toiminta olisi bisnestä ja ammattilaisurheilua, fanit ovat koko toiminnan ydin. Ilman heitä homma ei pyöri.

Joten jos jossain seurassa faniryhmittymä on OIKEASTI sitä mieltä että toimari olisi vaihdettava tai organisaatioon olisi tehtävä muutoksia, niin se pitäisi tuoda esiin. Ja pelkkä kritiikki ei riitä, on myös annettava parannusehdotus. Ja seistävä sanojensa takana.

Tai sitten voidaan itkeä nettifoorumilla miten paska se Fööni/Masa on. Ja kaikki olisi vaihdettava parempaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös