Ööö, gloryhuntereista en oikein osaa sanoa mitään.
Jos mä (siis minä itse henk.koht.) mietin vaikka joitakin pieniä juttuja mitkä mua Hifkissä viehättää. Miettii vaikka perinteistä kilpilogoa, tai miks ei vaikkapa tätä uutta petologoakin. Uskomattoman hienoja, ja heti tulee mieleen upea historia ja pitkät perinteet. Jos vaikka kuvittelisin että olisin ulkomaalainen pelaaja ja tulisin pelaamaan Suomeen ja pelipaidassa olisi pellen tai klovnin pää, se tuntuisi varmaankin aika öö, oudolta kantaa sellaista paitaa ja "edustaa" sellaista logoa. Hifkillä on hieno punainen peliasu, mulle ei tule heti mieleen monestakaan muusta joukkueesta mikä olisi niiden "sellainen" väri. Ja hitto soikoon se Hifkin halli on hieno. Mä kun olin siellä viimeksi pokemessuilla, niin samalla kun lavalla strippari esitteli pipariaan niin mä katselin sinne sivuille niitä hallin katon rakenteita ja reinoille penkkirivejä, ja meinasi jo pelkästään siitä fiilistelystä alkaa jöpöttämään. Hallissa tekee mieli ottaa hattu päästä pois kunnioittaakseni 60-, 70- ja 80- lukujen tähtien tekoja kyseisessä hallissa. Monesti tulee mieleen että olenko mä oikeasti siinä samassa hallissa, mutta varmasti olen, kyllä sen siellä aistii ja tuntee. No joo, en mä tätä jaksa enempää täällä jauhaa.
Mutta yksi iso asia mikä mua Hifkissä viehättää, on se, että samat legendat ovat olleet pitkään joukkueen johdossa. Ainakin mä toivon että perinteet säilyisivät Hifkin "suvussa", ja siis ettei johtoportaaseen tulee liikaa ulkopuolisia "Helmenkalastajia" yms. bisnesmiehiä sotkemaan pitkiä perinteitä ja tyyliä.
Monikin täällä tuntuu kehuvan mun mielestä hieman liikaakin Kekäläisen aikaa. Sillä sen ensimmäisellä kaudella kaikki tuntui menevän pieleen, lähes kaikki ulkomaalaisvahvistukset floppasivat, kuten myös valmentajakin. Kaiken huippuna joukkueen lopullinen sijoitus taisi olla sama yhdeksäs kuin tälläkin hetkellä on, vaikkakin nyt liigassa on kaksi joukkuetta enemmän. Ja mä uskon että tämän kauden lopullinen sijoitus tulee olemaan parempi, koska esimerkiksi nyt edellä olevat joukkuet ovat pelanneet pari matsia enemmän. Tätä kautta moni tuntuu pitävän suurinpana floppina pitkään aikaan, vaikkakin silloin monien palvoman Keklun aikana sijoitus oli sama. Tällä kaudella kuitenkin yksi enemmän tai vähemmän suuri syy heikkoon menestykseen oli valmentajan selkäongelmat. Noista ei tunnu monikaan, tai tuskin kukaan, vielä tietämään asian todellista kantaa. Esim. että odotettiinko selkäongelmien paranevan nopeammin, ja hänen kykenevän valmentamaan kentältä yms, jolloin syy ei olisi niin paljoa Penan, kuin mitä täällä monet kirjoittavat. Tietenkin mä tykkäsin mestaruudesta, ja sillä oli iso merkitys Hifkin koko "imagoon", ja moni asia meni parempaan suuntaan. Mutta samalla Kekäläisen aikana mentiin paljon monissa asioissa takapakkia. Joukkueessa kävi vaikka kuinka paljon eri pelaajia, ja moni pelaaja oli varsinkin maaseudulta, jolla ei ole Hifkin juuria tai edes tyyliä. Lisäksi mä en tiedä oliko Kekäläisellä mitään osaa tähän logon "vaihtamiseen" ja muihin tälläisiin isoihin imagollisiin muutoksiin. Ei tälläisten tai muiden muutosten jälkeen mestaruus tunnu ihan samalta. Tässä mä itse törmään vertauskuvaan, sellainen mestaruus olisi sama kuin Suomi voittaisi mm-kultaa. Se olisi tietenkin mahtava juttu, mutta mä oon henkeen ja vereen Hifki fani, kun taas maajoukkueessa ei ole imagolla tai perinteillä tai muilla vastaavilla asioilla merkitystä mulle henk.koht fanittamisen kannalta.
Hifki pysyköön omana itsenään, enkä mä toivo että sitä mulle tärkeiden asioiden kustannuksella ruvetaan muuttamaan. Mua siis jollain tapaa kiehtoo tälläinen "mafia"-touhu. Pysyköön touhu Hifk-perheen sisällä. Meillä on sentään jotain sellaista arvokasta, mitä ei kaikilla muilla ole, ja ollaan siitä ylpeitä. Eikä luovuta siitä ihan tosta noin vaan ratkaisuilla.
En mä hetkellisen menestymättömyyden takia boikotoisi kotimatseja, mutta jos perinteitä ei jatketa ja tyyliä ja imagoa muutetaan suuresti, niin silloin mä voisin alkaa tehdä niin. Tai siis silloin Hifki ei välttämättä mulle merkitsisi niin paljoa, vaikkakin tulisi mitälie mestaruuksia.
No joo, Penakin mainitaan otsikossa. Tällä kaudella Pena on kuitenkin pärjännyt mun mielestä todella hyvin (Franciksen tapaus ainoa kysymysmerkki tähän asti). Guolla ja Murray ovat pelanneet noin piste per peli tahtia, eli todella hyvin. Näissä kahdessa oli riski entisten loukkaantumisten takia, mutta se riskinotto näyttää onnistuneen. Murphy on pelannut aivan uskomattoman hyvin. Kuhta ja Pikkarainen ovat myöskin todella kovia vahvistuksia ja he saatiin takaisin kotiin. Nämä viisi ovat Hifkin viisi varmaankin kalleinta uutta vahvistusta, ja kaikki ovat olleet erittäin onnistuneita hankintoja. Millä muulla joukkueella on käynyt näin? Lisäksi maalivahti osastolle hankittiin kakkoseksi lupaava jannu, joten sitäkin osastoa ajateltiin sekä myöskin tulevaisuutta. Monien toivoma Nielikäinenkin saatiin tuomaan kovuutta. Nämä Korhoset yms tuskin ovat kovinkaan kalliita olleet, ja eihän heiltä ole odotettukkaan että he nousisivat parhaimmiksi pelaajiksi joukkueessa. Lisäksi Hifki hankki valmentajaksi uskomattoman kovan nimen (Francis). Hänen selkäongelmien (yms.) ja toipumisen aikataulusta tuskin kukaan tietää vielä faktoja, joten siitä en Penaa lähtisi syyttämään, jos siihen siis ei ole aihetta. Ja nyt kun on julkistettu uusi nimi, voidaan sanoa että kovaa yritystä ainakin on. Kaiken näiden lisäksi, Pena on erittäin kova kiekkomies ja suuri mediapersoona, jonka toivon jatkavan joukkueessa. Tai ainakin toivon häneltä tulevaisuudessakin onnistumisia.