HIFK kaudella 2024–2025

  • 353 847
  • 2 412

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Kannattaa nyt ihan oikeasti huomioida a) tilanne, missä viime kaudella oltiin, kun Lundellin sopimus purettiin b) Kasperin potentiaali ja ikä c) Kasperin track record loukkaantumisten suhteen ja d) mitä Kerho voi tällä hetkellä tarjota enemmän kuin HIFK.
A) Mikä oli sellainen pakottava tilanne, että Lundellin sopimus piti purkaa? Tietäjät tiesivät kertoa, että IFK maksoi vielä Kerholle Pihlströmistä? Pihlströmin loppukauden liksalla ja Kerholle maksetulla fyrkalla olisi hyvin voinut saada jonkun muunkin energiapelaajan loppukaudeksi, jos Kerho vaati Lundellin pidemmällä diilillä B) Lundellin potentiaali on ihan eri sfääreissä kuin Mestis-Hartikaisen. Tästä ei pitäisi olla mitään epäselvyyttä. C) IFKn track recordilla tämä kuulostaa erikoiselta selitykseltä D) Sinä muistaakseni perustelit Lundellin sopimuksen purkamista myös sillä, että IFKlla on tulevallakin kaudella sellainen rosteri, ettei pelipaikkaa ja roolia ole tarjolla automaattisesti. Nythän lopputulos on ihan päinvastainen kuin kuvittelit eli joukkue on taas vaihteeksi osastoa keräilyerä ja kolmosen keskelle ollaan vakavissaan laittamassa Hartikaista, jonka näytöt ovat Lundelliakin heikoimmat. Siispä, IFKssa olisi myös ollut roolia tarjolla kunnolla.
Eikä sovi unohtaa sitäkään, että loukkaantumisista kärsinyt K. Lundell sai vuoden lisää sopimukseensa. HIFK ei olisi voinut sitä noilla näytöillä tarjota, ellei nepotismia yhtäkkiä hyväksytä. Olen nämä asiat käynyt aiemmin läpi tarkemmin, varmaan löytyy täältä jostain.
Samanaikaisesti muutama hassu Liigapeli nollanäytöillä Hartikaiselta riitti IFKlle tarjoamaan suoraan Liigasopimuksen ilman mitään tryoutteja. Joten miksei myös Lundellille, joka sentään esitti jotain näyttöjä Liigassa?
Jälkiviisaus on aina hienoa ja kannatettavaa. Itse toivotan Hartikaiselle tsemppiä ja toivon, että kauden päätteeksi ollaan kaikki iloisia siitä, että kerrankin meillä joku breikkasi täysin vastoin monen ennakko-odotuksia. Toivon myös K. Lundellille onnistumisia. Pari kautta Kerhossa terveenä ja isossa roolissa ja sitten takas himaan skulaamaan. Meillä on muuten Kasperin kanssa sama toive…
Sinä sen sijaan tavoillesi uskollisesti taas olet valkopesemässä IFKn hölmöilyjä. Muistaakseni olin sinun kanssasi samaa mieltä, kun tämä vaihtokauppa Lundell-Pihlström tapahtui. Silloin tosin olin naiivina siinä uskossa, että myös kauden 2024-2025 joukkueeseen panostetaan kunnolla, eikä kolmosen keskelle sijoitella vielä mitättömämmät näytöt omaavaa pelaajaa. Nyt, kun on taas paljastunut minkälainen kusetus 2024-2025 tulee olemaan IFKn osalta niin oli tämäkin uskomaton perseily IFKlta. Olisin todella yllättynyt, jos Hartikainen jollain tasolla breikkaisi. Oli täysi turisti niissä muutamassa viime kauden pelissään, eikä ollut myöskään Mestiksessä mikään ylikylän ukko. Toivottavasti osoittaa epäilykseni vääriksi. En epäile hetkeäkään, että Lundellin urakehitys ei menisi kuvailemallasi tavalla. Tosin nyt olisi ollut paikka itse kasvattaa hänestä Liigapelaaja sen sijaan, että annetaan Kerhon myös kerätä hedelmiä. Varsinkin, kun IFK ei tosissaan ole panostamassa joukkueeseensa.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Kannattaa nyt ihan oikeasti huomioida a) tilanne, missä viime kaudella oltiin, kun Lundellin sopimus purettiin b) Kasperin potentiaali ja ikä c) Kasperin track record loukkaantumisten suhteen ja d) mitä Kerho voi tällä hetkellä tarjota enemmän kuin HIFK.

Eikä sovi unohtaa sitäkään, että loukkaantumisista kärsinyt K. Lundell sai vuoden lisää sopimukseensa. HIFK ei olisi voinut sitä noilla näytöillä tarjota, ellei nepotismia yhtäkkiä hyväksytä. Olen nämä asiat käynyt aiemmin läpi tarkemmin, varmaan löytyy täältä jostain.

Jälkiviisaus on aina hienoa ja kannatettavaa. Itse toivotan Hartikaiselle tsemppiä ja toivon, että kauden päätteeksi ollaan kaikki iloisia siitä, että kerrankin meillä joku breikkasi täysin vastoin monen ennakko-odotuksia. Toivon myös K. Lundellille onnistumisia. Pari kautta Kerhossa terveenä ja isossa roolissa ja sitten takas himaan skulaamaan. Meillä on muuten Kasperin kanssa sama toive…
Olen aika snadisti, eiku bulisti eri mieltä.
Kasper oli jo kondiksessa, ts. loukkaantuminen oli takana. Kasper pääsi pelaamaan yhden matsin, pienellä peliajalla ja teki kaksi maalia. Käsittämättömästä syystä ei seuraavaan peliin päässyt tunari-treenarin päätöksestä ilmeisesti.
Jos pv vp:lle pystyttiin tarjoamaan jatkoja ja Komaroville ynnä muille vanhuksille, niin ei Kasperille olisi ollut ollenkaan mahdotonta tarjota vaikkapa 3 vuoden sopparia. Nuo vanhukset on homeessa, kun sopparinsa päättyvät ellei jatketa ja heistä tulee peräti muumiot.
Samaa mieltä siitä, että Hartikainen saa onnistua, kuten myös Kasper.
Jos Kasper kehittyy odotuksieni mukaisesti on sitten aivan turha uskoa ja toivoa, että tulisi tänne takaisin ennen ulkomaille menoa. Ja sitten, useamman kuin 2 vuoden päästä - ehkä 10 - hän saattaa tulla takaisin. Tiedät varmaan itsekin tämän.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Kylläl tosta puuttuu kaksi kovan luokan laituria ja pari vakaata lisää, vähintään yksi kovan luokan pakki, maalivahti (tason erittäin kova, eikä sisi arpa) yksi kovan luokan sentteri ja yksi sentterilaituri (mallia hyvä), jolla voisi antaa anteeksi yhden laiturin verran. Eli noin 6-7 pelaajan, ja siis nimenomaan pelaajan, vajaus tuntuu rosterissa olevan, ja sellaiseksi se rutiköyhällä IFK:lla taitaa tällä kertaa jäädäkin. KUn saisi edes kokonaisen joukkueen kokoon, ettei mennä ihan vaan kolmella ketjulla, jossa vielä Åstenilla on vakipaikka kokoonpanossa.
Niin, olen useasti todennut, että niin kauan kuin meillä on Tallbergin ja Åstenin kaltaisia puukäsiä jengissä, ei kannata unelmoida mestaruudesta.
Nyt Tallberg on poissa, Väänänen myös, mutta puukäsiä on edelleen ja lisäksi on hankittu puujalkoja.
 

Lartem

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilainen lätkä ilman möyrimistä
Samaa mieltä siitä, että Hartikainen saa onnistua, kuten myös Kasper.
Jos Kasper kehittyy odotuksieni mukaisesti on sitten aivan turha uskoa ja toivoa, että tulisi tänne takaisin ennen ulkomaille menoa. Ja sitten, useamman kuin 2 vuoden päästä - ehkä 10 - hän saattaa tulla takaisin. Tiedät varmaan itsekin tämän.
Edelleen uskomatonta vitutusta aiheuttaa se, että päästettiin Kasper pois ja pidettiin Jesse ”hyvä tsemppi” Seppälä. Lunkka jrjr:ssä hillittömästi enemmän potentiaalia kuin tuossa pikku koirassa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Frankie se, että mä näen asioita eri tavalla, ei ole mitään valkopesua. Se, että sä ja moni muu täällä näkee kaiken olevan vain ainoastaan pelkkää paskaa ja siihen päälle vielä vähän lisää paskaa, ei tarkoita sitä, että olette automaattisesti absoluuttisesti oikeassa, vaikka teillä nyt sattuu täällä määräenemmistö nykyään olemaankin.

Toisekseen, mulla ei ole tuolloin (eli mitä, joskus helmikuussa?) ollut tiedossa, että HIFK tulee tekemään kuluneesta kaudesta tappiota ja luulen, että ainakaan tappioiden määrä ei ole ollut tiedossa myöskään seurajohdossa. Mä en myöskään ole millään tavalla vastuussa HIFK:ssa mistään asiasta, joten en ihan ymmärrä ajoittaista vihamielisyyttä mua kohtaan. Mä kommentoin asioita reaaliajassa niillä tiedoilla kuin mulla silloin on. Tuossa vaiheessa, siis alkuvuodesta, tavoitteena oli mestaruus ja siihen oli tuolloin vielä ihan realistiset mahdollisuudet. Ja siinä vaiheessa tavoite määritteli siirrot, mitä oltiin valmiita tekemään. Lundellin vaihtuminen Pihlströmiin oli kuitenkin monille alkushokin jälkeen ihan järkeenkäypä vaihto. Kunnes ei sitten enää ollutkaan, mutta ajassa nyt vain ei pääse taaksepäin.

Mä oletin, että kaikki muistaa, mikä oli se tilanne, missä Pihlström tuli sisään. Ilmeisesti näin ei kuitenkaan ole, joten virkistetäänpä muistia. Ennen tätä siirtoa, oliko peräti edellisenä päivänä, HIFK ilmoitti Teemu Tallbergin loppukauden olevan loukkaantumisen takia ohi. HIFK tarvitsi Tallbergille laadukkaimman mahdollisen korvaajan. Ja sellainen Kasper Lundell ei vielä ollut. Vaihtoehtojakaan tuskin oli rajattomasti, olihan tilanne pudotuspelien suhteen monen jengin osalta vielä täysin auki ja kaikki mahdollista. Tuossa vaiheessa HIFK:lla ei ollut ihan hirveästi pelaajia, joista vaihtokauppaa olisi edes voinut käydä. Sillä pelaajasta luopuvalla seuralla, kuten tässä tapauksessa HPK:lla, on ihan olennaisesti päätäntävaltaa siitä, päästäänkö ylipäätään mistään siirroista neuvottelemaan. Hommat ei toimi sillä tavalla, että HIFK:sta ilmoitetaan, että me otetaan teiltä nyt Pihlström ja annetaan teille kassillinen nappiverkkareita tilalle, vaan kyllä siellä toisessa päässä on omat vaatimukset. Ja heillä suurin valta.

Lundellin siirron taustalla oli myös se, että Kasperin piti alunperinkin pelata päättynyt kausi lainasopparilla Kerhossa, mutta se meni sitten puihin loukkaantumisen takia. Ja se käsivamma vei ison osan Kasperin kaudesta. Seurana HPK oli siis Kasperille jo tuttu ja HIFK ja Lundell olivat jo aiemmin tehneet yhteisen päätöksen, että Kerho on hyvä paikka Kasperin ajamiseksi kunnolla sisään Liigaan. Kun siirrosta ilmoitettiin, Lundellhan taisi olla Kouvolassa lainalla?

HPK on tiennyt, että HIFK:lla on todellinen tarve saada Pihlström kokoonpanoon, koska tavoittelevat mestaruutta ja Pillu itsekin haluaisi tosissaan mestaruudesta pelata. Tällöin HPK:lla on hyvät neuvotteluasemat. Kasper on voinut agentteineen sanoa, ja todennäköisesti on sanonutkin, että hän on valmis siirtoon, mutta hän haluaa enemmän jatkuvuutta ja turvaa tulevaisuuteen. Joten hän siirtyy, jos saa sopimuksen vielä seuraavallekin kaudelle (25-26). HPK:lle tämä on sopinut, joten tällöin homma on edennyt. HIFK on purkanut ensin Kasperin nykyisen sopimuksen ja Kasper agentteineen on sen jälkeen ollut vapaa neuvottelemaan yhdestä lisäkaudesta tai vaikka viidestä, jos niikseen tulee. Koska HIFK:n velvoitteet Kasperia kohtaan päättyvät kauteen 24-25, HIFK:lla ei ole ollut osaa eikä arpaa eikä näin ollen myöskään ole ollut minkäänlainen osapuoli kauden 25-26 sopimusneuvotteluissa. Se on ollut HPK:n ja Lundellin keskinäinen asia. Toki ensin ehdoista on pitänyt päästä Kasperin kanssa sopimukseen ennen kuin HIFK-sopimus on voitu purkaa ja Pihlströmin siirto varmistua.

Lundellin kohtalosta on pitänyt päättää 1/2024, jolloin tilanne on ollut hyvin erilainen kuin vaikkapa 4/24. Silloin aikaa ei ollut hukattavaksi. Juuri nyt päätös voisi olla hyvinkin erilainen, mutta nyt sille ei enää voi mitään. K. Lundell on 20 v. ja hän on pelaajana vielä aivan raakile, joskin potentiaalinen raakile. Mitään siltoja HIFK:hon ei ole poltettu, vaan HIFK on edelleen Kasperille The Seura. Kannattaa lukea Kasperin omat kommentit ekan Kerho-paidassa pelatun Nordis-pelin jälkeen, kun ette kuitenkaan mua usko. Ainakin hän itse kokee siirron hyvänä ja positiivisena asiana ja se lienee kehittymisen kannalta myös tärkeä asia. On paljon todennäköisempää, että Kasper saa pelata HPK:ssa enemmän kuin mitä saisi pelata meillä, mutta hän myös joutuu itsenäistymään ihan eri tavalla kuin jos asuisi pääkaupunkiseudulla ja näkisi faijaansakin harva se päivä. Osuisiko inttikin vielä tälle sopimuskaudelle? Tässä on Kasperin itsensä osalta niin monta positiivista juttua, että jos hän onnistuu breikkaamaan Kerhossa, paluu HIFK:hon on todennäköinen ennen kuin huomaammekaan. Ja jos ei pysty, niin eiköhän HIFK hänelle sopimusta Hyvä Veli-kerhon nimissä kuitenkin tarjoa, jolloin saadaan hänet siltikin takaisin himaan :).

En tiedä, missä vaiheessa HIFK on tehnyt Santeri Hartikaisen kanssa sopimuksen, mutta hän nyt on joka tapauksessa täysin syytön Lundellin siirtoon ja mua suoraan sanottuna vituttaa, että taas otetaan joku pelaaja hampaisiin ennen kuin kausi on edes alkanut. HIFK tarvitsee rosteriinsa myös halpoja potentiaalia omaavia pelaajia, varsinkin nyt, kun taloustilanne on aiempaa tiukempi. Musta on myös ihan loogista, että kun pelaaja on ollut aiemminkin jengin mukana ja hänet tunnetaan seurassa muutenkin, try outia ei välttämättä tarvita. Ja mistä me tiedetään, josko jostain muualta on ollut tarjous pöydällä ilman try outia? Ja jos Hartikaista ei olisi hankittu, kuka tilalle. Ja ei, Kasper Lundell ei nyt ole vaihtoehto.

Mulle se on ihan se ja sama, onko näillä Mestis-kokeilailla try outeja vai ei ole, kun ovat low risk-high reward-pelaajia muutenkin. Jos eivät mahdu pelaamaan meillä, saattavat kelvata myöhemmässä vaiheessa kauppatavaraksi, jos sellainen tilanne tulee eteen. Heidän on pakko päästä pelaamaan, koska seuraavaa sopimusta ei välttämättä tule mistään, jos vain istuu katsomossa, joten en näe suurta riskiä. Kehityspotentiaalia Hartikaisella kuitenkin on, siitä kertoo 50 pinnaa 47 peliin Mestiksessä, eli yli pinna per peli ja pistepörssin TOP10:ssä 8. sija. Lisäksi hän on pelannut 8 vuotta USA:ssa, joten voisin kuvitella, että tuon kokoiselle pelaajalle Liigan fyysinen vaadekaan ei tule ihan puskista. On myös vähän eri asia hypätä kesken kauden Mestiksestä lainalle Liigaan kuin olla osa joukkuetta alusta asti. Viisi peliä on muutenkin aika helvetin pieni otos, varsinkin, kun ne oli neljässä eri "erässä". Kertaakaan ei kuitenkaan omissa soinut, kun Hartikainen oli kentällä ja hän oli kerran kentällä, kun HIFK teki maalin, joten plussan puolelle jäätiin. Toivoa siis on.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
@BOL Mä olen aiemminkin sanonut että näin jonkun 30-40 Kiekko-Vantaan peliä menneellä kaudella ja Hartikainen oli huono. Saa kiittää pisteistään Kangasniemeä ja Nordgrenia aika reilusti. Nuo kaksi pelasivat joukkueelle ja tekivät sentään töitä Hartikaiseen verrattuna, niin absurdilta kuin se kuullostaakin. Hartikainen pelasi laput silmillä itselleen eikä puolustaminen kiinnostanut paskan vertaa. Lopulta tuo perseily johti tippumiseen ykkösketjusta ja sitten ei tullut enää pisteitäkään.

Paljon saa kesällä tapahtua myös asennepuolella jos meinataan että tuosta on HIFK:lle mitään apua. Ihmeellinen joskin arvattava rekry Salmelaiselta. Ihan kuin ei olisi vaivautunut tarkemmin Hartikaisen pelejä edes katsomaan.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@BOL Mä olen aiemminkin sanonut että näin jonkun 30-40 Kiekko-Vantaan peliä menneellä kaudella ja Hartikainen oli huono. Saa kiittää pisteistään Kangasniemeä ja Nordgrenia aika reilusti. Nuo kaksi pelasivat joukkueelle ja tekivät sentään töitä Hartikaiseen verrattuna, niin absurdilta kuin se kuullostaakin. Hartikainen pelasi laput silmillä itselleen eikä puolustaminen kiinnostanut paskan vertaa. Lopulta tuo perseily johti tippumiseen ykkösketjusta ja sitten ei tullut enää pisteitäkään.

Paljon saa kesällä tapahtua myös asennepuolella jos meinataan että tuosta on HIFK:lle mitään apua. Ihmeellinen joskin arvattava rekry Salmelaiselta. Ihan kuin ei olisi vaivautunut tarkemmin Hartikaisen pelejä edes katsomaan.


Olin itse alunperinkin aika skeptinen tämän Hartikaisen hankinnan suhteen, sillä mielestäni IFK:n tasoisen suurseuran tai ainakin resursseilta ja budjetiltaan sellaiseksi laskettavan seuran ei kuuluisi hankkia ollenkaan näitä tällaisia Mestis-tason miehiä näihin rooleihin, joihin Hartikaista on nyt tänne hommattu. Seurajohtomme olisi pitänyt olla aktiivisempi niillä siirtomarkkinoilla ja koittaa tosiaan hankkia tänne mieluummin jotain liigatason pelaajia ja sellaisia, joiden taso on jo nähty ennestään, sillä tällaisia huti-arpoja on ihan turha meidän tason joukkueen hankkia, koska tällaiset hankinnat kuuluvat enemmän just jollekin SaiPalle ja Sportille.

Puolustajista jos olisi jätetty ne sopimukset tekemättä sen Mannisen ja Luhangan kanssa, niin sillä rahalla joukkue olisikin voinut hankkia vaikka sen kokeneen ja varman ykkösveskarin tai sitten jonkun kunnon hyökkääjän, mutta seurajohtomme sitten vaan koki näiden jämäpakkien sopimukset niin tärkeäksi.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Edelleen uskomatonta vitutusta aiheuttaa se, että päästettiin Kasper pois ja pidettiin Jesse ”hyvä tsemppi” Seppälä. Lunkka jrjr:ssä hillittömästi enemmän potentiaalia kuin tuossa pikku koirassa.

Aivan mielenvikainen päätös ja sitten joku vielä höpöttää jostain nepotismista. Koko IFK on yksi sisäsiittoinen nepotismin tyyssija, viimeisimpänä esimerkkinä Frank Mobergin lapsenlapsi, jonka ainoa todellinen näyte on meitä vastaan isketty hattutemppu. Yksi Lundell jr ei muuttaisi IFK:n sisäpiirileikkiä yhtään.

Hartikaisen ainoa hyöty on halpa hinta. Toivottavasti edes se oletus pitäisi paikkansa.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
JRJR:n päästäminen pois oli kyllä älytön ratkaisu – varsinkin, kun katsoo nyt kasassa olevaa sentteriosastoa. Helvetti, kaveri oli jo kiinnitetty sopimukseen ensi kaudelle ja antoi siirron jälkeen tällaisen kommentin:

Siirto avasi uusia kehitysmahdollisuuksia, mutta sen toteutuessa oli rakkaasta seurasta irtautuminen hankala paikka.

– On myönnettävä, etten ikinä miettinyt lähteväni HIFK:sta. Siirto oli aikamoinen tunteiden vuoristorata.

 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aivan mielenvikainen päätös ja sitten joku vielä höpöttää jostain nepotismista. Koko IFK on yksi sisäsiittoinen nepotismin tyyssija, viimeisimpänä esimerkkinä Frank Mobergin lapsenlapsi, jonka ainoa todellinen näyte on meitä vastaan isketty hattutemppu. Yksi Lundell jr ei muuttaisi IFK:n sisäpiirileikkiä yhtään.

Hartikaisen ainoa hyöty on halpa hinta. Toivottavasti edes se oletus pitäisi paikkansa.

Mitä hittoa sillä halvalla hinnalla tekee, jos pelaaja on paska? Kuten täällä on kerrottu. En siis itse tiedä, mutta luotan kyllä nimimerkkeihin, jos ovat nähneet pelaajaa viime kaudella pelaamassa.

Tuosta halvasta hinnasta tuli mieleen joskus 20 vuotta sitten erään firman seinällä ollut juliste. Siinä luki:

"Toimintamme on halpaa, hyvää ja nopeaa. Saat valita näistä kaksi.

Jos se on halpaa ja hyvää, se ei ole nopeaa.
Jos se on halpaa ja nopeaa, se ei ole hyvää.
Jos se on hyvää ja nopeaa, se ei ole halpaa."

Jotenkin tämän saman idean vois jalkauttaa myös HIFK:n toimistolle.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Mitä hittoa sillä halvalla hinnalla tekee, jos pelaaja on paska?
Tätä samaa olen itsekin ihmetellyt, koska se raha on kuitenkin pois muusta. Ihan Sulo Vileniä, kun saatiin niin halvalla ja sitten huomataan, ettei se toimikaan...

En minäkään osta halpaa ruokaa ja heitä sitä sitten roskiin. Järkevä osaa hankkia pelaajan/tuotteen hyvällä hinta/laatusuhteella ja käytännössä se laatu maksaa, mutta se maksaa myös pitkässä juoksussa itsensä takaisin.

Toisaalta onhan meillä paskoja kalliitakin pelaajia, joten ehkä tässä seurassa ei osaaminen ole sittenkään vaadittavalla tasolla, vaikka jotkut yrittävätkin puhua mustaa valkoiseksi.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers
Rosterin perusteella näyttää toistaiseksi välikaudelta ja syyt jäävät arvailujen varaan (maksimipanostus edelliseen kauteen, esisopparit ulkomaille lähteneiden/jääneiden kanssa yms.).

Aiempi oletus ettei ole rahaa niin asettuu nyt toukokuussa eri valoon.


Tarkistin entry level-sopparit Capfriendlysta ja mikäli spottasin manuaalisesti kaikki niin tilanne on oheisen artikkelin perusteella seuraava:

Entry level contracts (korvauksia seuraavalla kaudella kahdessa erässä, huomioidaan neljä edellistä kautta)
PelaajaSopimusMinimikorvausMaksimikorvausHIFKssaKommentti
Aleksanteri Kaskimäki24-27
285000​
285000​
4 kautta
Juha Jääskä24-27
285000​
285000​
4 kautta
Kasper Halttunen24-27
28500​
57000​
1 kausi, josta osin lainalla K-VantaallaKaksi maata; viimeisin kausi 40%, loput 3x 20%
Waltteri Ignatjew24-27
0​
28500​
1 kausiKahdessa maassa, maks. 10%. Kirjoilla 22-23, ei matseja. Osakorvaus yhdestä kaudesta jaettuna K-Espoon kanssa?
598500​
655500​
Pos. vaikutus viime kauden tulokseen:
PelaajaSopimusMinimikorvausMaksimikorvausHIFKssaKommentti
Roni Hirvonen22-25 / 23-26
71250​
142500​
2 kautta, mutta toinen tulokassopparilla, joten vain yhdestä kaudesta ja korvaus maksettu jo 2023?
Christoffer Sedoff23-26
0​
19000​
20-21 U20-sarjaa osittain, jakaantuu kolmen seuran keskenKahdessa maassa
71250​
161500​
Varaukset
1. kierros
Muut
20000​
20000​
(Halttunen)
Yhteensä
91250​
181500​

Tämän perusteella HIFK on saamassa ensi kaudella minimissään ~ 600k$ kolmesta pelaajasta. Viime kaudella korvauksia on saattanut tulla vain ~40k$, jos Hirvosen korvaus maksettiin jo vuonna 2023 ja oli tuolloin vain 71250 $. Joka tapauksessa viime vuonna kasvattajakorvaukset eivät ole käytännössä tuoneet mitään lisätulovirtoja mikä voi selittää senkin, että alustavasti tähän kauteen lähdetään varovaisemmin liikkeelle. Joka tapauksessa ensi kauden pitäisi olla tuloksellisesti hyvä ellei sitten nestorien takapainotteiset sopparit yllätä vielä oletettua pahemmin eikä vakiokannattajat löydä lehtereille totuttuun tapaan.

EDIT. Ehdin vasta myöhemmin silmäillä tuon ISn jutun niin tosiaan Hirvosesta tuli korvaukset jo aiemmin. Sitä suurempi merkitys on tulevan kauden tuloilla. Sen puolesta tulossa hyvä tulo - etenkin, jos Kaskimäki sattuisi jäämään HIFKhon niin ringissä on hyvä pelaaja, josta vielä maksetaan se

Päälle vielä Innalasta tulevana kautena 60 k$ lisätuloja.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tätä samaa olen itsekin ihmetellyt, koska se raha on kuitenkin pois muusta. Ihan Sulo Vileniä, kun saatiin niin halvalla ja sitten huomataan, ettei se toimikaan...

En minäkään osta halpaa ruokaa ja heitä sitä sitten roskiin. Järkevä osaa hankkia pelaajan/tuotteen hyvällä hinta/laatusuhteella ja käytännössä se laatu maksaa, mutta se maksaa myös pitkässä juoksussa itsensä takaisin.

Toisaalta onhan meillä paskoja kalliitakin pelaajia, joten ehkä tässä seurassa ei osaaminen ole sittenkään vaadittavalla tasolla, vaikka jotkut yrittävätkin puhua mustaa valkoiseksi.

Niin onhan tässä IFK:n pelaajahankinnoissa ollut kieltämättä vuosien varrella usein tätä Sulo Vilenin meininkiä, että hankitaan tänne pelaaja/pelaajia, kun "Saadaan niin halvalla", kunnes sitten näistä halvalla saaduista pelaajista ei olekaan mitään hyötyä joukkueelle.
 

redzel777

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Case Lundelliin sen verran, että olisiko viime kaudella joukkue ollut huonompi, jos Kasper olisi pelannut Tallbergin korvaajana koko loppukauden? Väitän, että ei olisi. Kehitystä olisi tapahtunut ja varmasti olisi lunastanut oman paikkansa. Rahaa olisi säästynyt Hartikaisen palkan verran, Pillun siirtokorvauksen ja palkan verran. Oltaisiin voitu puhua taloudellisesti järkevästä ratkaisusta sekä mikä tärkeintä omasta junnuputkesta. Tällä tavoin kasvatetaan omavaraisuutta. Luottamalla omiin junnuihin ja antamalla mahdollisuuksia.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, SAB, NYR, Inkvisitio 1480-
"Toimintamme on halpaa, hyvää ja nopeaa. Saat valita näistä kaksi.

Jos se on halpaa ja hyvää, se ei ole nopeaa.
Jos se on halpaa ja nopeaa, se ei ole hyvää.
Jos se on hyvää ja nopeaa, se ei ole halpaa."

Jotenkin tämän saman idean vois jalkauttaa myös HIFK:n toimistolle.
"Pelifilosofiaamme kuuluu möyrintä, kivien kääntely ja laadukas arki. Saat valita näistä kaksi. Tai vaikka kaikki.

Kun möyritään ja käännellään kiviä, myös arki on laadukasta.
Kun möyritään ja arki on laadukasta, myös kiviä käännellään.
Kun käännellään kiviä ja arki on laadukasta, myös möyritään."
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Case Lundelliin sen verran, että olisiko viime kaudella joukkue ollut huonompi, jos Kasper olisi pelannut Tallbergin korvaajana koko loppukauden? Väitän, että ei olisi. Kehitystä olisi tapahtunut ja varmasti olisi lunastanut oman paikkansa. Rahaa olisi säästynyt Hartikaisen palkan verran, Pillun siirtokorvauksen ja palkan verran. Oltaisiin voitu puhua taloudellisesti järkevästä ratkaisusta sekä mikä tärkeintä omasta junnuputkesta. Tällä tavoin kasvatetaan omavaraisuutta. Luottamalla omiin junnuihin ja antamalla mahdollisuuksia.
Tästä ei voi kuin olla täysin samaa mieltä!
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä hittoa sillä halvalla hinnalla tekee, jos pelaaja on paska? Kuten täällä on kerrottu. En siis itse tiedä, mutta luotan kyllä nimimerkkeihin, jos ovat nähneet pelaajaa viime kaudella pelaamassa.

Normaalisti ei mitään, mutta kun itselläni ei ole mitään odotuksia, niin toivon ettei rahaa heitettäisi kankkulan kaivoon. Siksi nuorten poispotkiminen harmittaa vielä enemmän. Heillä olisi nyt ollut tilaa kasvaa ja kehittyä, eikä heille olisi tarvinnut maksaa mitään huippuliksaa.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Olin itse alunperinkin aika skeptinen tämän Hartikaisen hankinnan suhteen, sillä mielestäni IFK:n tasoisen suurseuran tai ainakin resursseilta ja budjetiltaan sellaiseksi laskettavan seuran ei kuuluisi hankkia ollenkaan näitä tällaisia Mestis-tason miehiä näihin rooleihin, joihin Hartikaista on nyt tänne hommattu. Seurajohtomme olisi pitänyt olla aktiivisempi niillä siirtomarkkinoilla ja koittaa tosiaan hankkia tänne mieluummin jotain liigatason pelaajia ja sellaisia, joiden taso on jo nähty ennestään, sillä tällaisia huti-arpoja on ihan turha meidän tason joukkueen hankkia, koska tällaiset hankinnat kuuluvat enemmän just jollekin SaiPalle ja Sportille.
Voi olla tietenkin että selkä nousi suoraksi jos ja kun sai sopparin sen tuurauskeikan jälkeen heti. Aina voi tietysti kehittyä etc. Se mistä lyhyesti sanottuna olen huolissani on se ettei Hartikainen millään mittarilla ollut joukkueensa paras pelaaja. Tässä sopparissa mahtoi painaa kollitausta ja paljon.

Toki toivon että Hartikainen yllättää positiivisesti.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Asian voi kääntää niin, että HIFK on omalta osaltaan syytön tilanteeseen, koska rahat ovat vähissä. Ketään emme voi siis syyttää tilanteesta, tämä on vain nieltävä.

Tilanteisiin johtaneita syitä on turha perkaa, koska seura toimi ammattitaitoisesti jo edellisen kauden rekryissä ja valinnoissa. Muiden joukkueiden kova taso vain pääsi yllättämään. Nyt mennään näillä valinnoilla ja päätöksillä. Kaikki hyvin!
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Pelifilosofiaamme kuuluu möyrintä, kivien kääntely ja laadukas arki. Saat valita näistä kaksi. Tai vaikka kaikki.

Kun möyritään ja käännellään kiviä, myös arki on laadukasta.
Kun möyritään ja arki on laadukasta, myös kiviä käännellään.
Kun käännellään kiviä ja arki on laadukasta, myös möyritään."

Tuotahan voisi jatkojalostaa esimerkiksi lisäämällä loppuun näin:

"Meillä ei tarvitse valita. Saat kaikki nämä edut yhdellä kortilla!

Tämän lisäksi ilmaisena harrastustoimintana heiluneet tsirbulat on poistettu rappusilta häiritsemästä pelitapamme johdosta nukkuvia katsojia. Eikä siinä vielä kaikki: jos tilaat nyt, niin saat ilmaiseksi käyttöösi Nordiksen katakombien laboratorioissa kehitetyn huippuarvokkaan tittelin "Feikkiheikki"!

Joukkueemme on lähes tulkoon valmis aloittamaan kauden kolmen kentällisen voimin. Jengin keski-ikä on saatu nostettua niin isolle tasolle, että suurin yksittäinen tulonlähteemme tänä vuonna tulee olemaan Kela!

Kaikkien kesäkuun loppuun mennessä tsettinsä varmistaneiden kesken arvomme "Laadukasta arkea kotikonstein"-kirjan.

Ole siis kunnon Feikkiheikki ja tilaa tsettisi nyt!!


Terveisin HIFK

Och samma på svenska. Also available in 27 other languages."
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, SAB, NYR, Inkvisitio 1480-
Tuotahan voisi jatkojalostaa esimerkiksi lisäämällä loppuun näin:

"Meillä ei tarvitse valita. Saat kaikki nämä edut yhdellä kortilla!

Tämän lisäksi ilmaisena harrastustoimintana heiluneet tsirbulat on poistettu rappusilta häiritsemästä pelitapamme johdosta nukkuvia katsojia. Eikä siinä vielä kaikki: jos tilaat nyt, niin saat ilmaiseksi käyttöösi Nordiksen katakombien laboratorioissa kehitetyn huippuarvokkaan tittelin "Feikkiheikki"!

Joukkueemme on lähes tulkoon valmis aloittamaan kauden kolmen kentällisen voimin. Jengin keski-ikä on saatu nostettua niin isolle tasolle, että suurin yksittäinen tulonlähteemme tänä vuonna tulee olemaan Kela!

Kaikkien kesäkuun loppuun mennessä tsettinsä varmistaneiden kesken arvomme "Laadukasta arkea kotikonstein"-kirjan.

Ole siis kunnon Feikkiheikki ja tilaa tsettisi nyt!!


Terveisin HIFK

Och samma på svenska. Also available in 27 other languages."
Tää oli kovaa ostos-tv:tä! Tämän kaltainen itseironia toimisi vallan hyvin myös seuran virallisissa somekanavissa näinä synkkinä ja kurjina hetkinä.

"Mikäli olet kerran ollut IFK, tulet olemaan sitä aina - halusit tai et. Tämä kestotilaus on voimassa kehdosta hautaan. Koska sinun on En, Gång ja Alltid. Iankaikkisesti, Amen."
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tää oli kovaa ostos-tv:tä! Tämän kaltainen itseironia toimisi vallan hyvin myös seuran virallisissa somekanavissa näinä synkkinä ja kurjina hetkinä.

"Mikäli olet kerran ollut IFK, tulet olemaan sitä aina - halusit tai et. Tämä kestotilaus on voimassa kehdosta hautaan. Koska sinun on En, Gång ja Alltid. Iankaikkisesti, Amen."

Totta! Siinähän on HIFK:lle valmis materiaali. Sneen, saa suorittaa!

Ja asiaankuuluvat rojaltit osastolle Vaakuna & @SaatananJäätävä
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eikä sovi unohtaa sitäkään, että loukkaantumisista kärsinyt K. Lundell sai vuoden lisää sopimukseensa. HIFK ei olisi voinut sitä noilla näytöillä tarjota, ellei nepotismia yhtäkkiä hyväksytä.
Kun Lundell siirtyi viime kaudella Hämeenlinnaan, olin aluksi varma, että kyseessä on loppukauden laina ja Kasperilla on jo takataskussa sopimus kaudesta 2024-2025 HIFK:n kanssa. Kun tajusin, että HIFK luopui kokonaan Lundellista, en voinut sitä käsittää tapahtuneeksi. Lundell ulos ja Pihlström sisään. Näin ulkoapäin katsottuna täysin älyvapaa ratkaisu, eikä yksikään täältä lukemani siirtoa puolustava ”järkisyy” ole ollut kuin haalea epäuskottava selitys.

Liigan muututtua enemmän ja enemmän kasvattajasarjaksi omien junioreiden merkitys joukkueen menestyksen rakentamisessa on kasvanut. Tai no, ei välttämättä omien junioreiden, vaan ylipäätään pitkäkestoisten pelaajaprojektien kehittäminen ja virittäminen huippuunsa. Tällainen toiminta HIFK:lta on vaikuttanut puuttuvan lähes kokonaan. Jos erityslahjakkaan hyökkääjän kehityksen tukeminen HIFK:ssa on nepotismia, koska isä on seurassa maalivahtivalmentajana, niin ei vaikuta ilmapiiri nuorten pelaajien kehityksen kannalta kovin hyvältä.
 

Ballo

Jäsen
Eikä sovi unohtaa sitäkään, että loukkaantumisista kärsinyt K. Lundell sai vuoden lisää sopimukseensa. HIFK ei olisi voinut sitä noilla näytöillä tarjota, ellei nepotismia yhtäkkiä hyväksytä. Olen nämä asiat käynyt aiemmin läpi tarkemmin, varmaan löytyy täältä jostain.
Siis Lundellko ei välttämättä olisi saanut enää 20 vuotiaana sopimusta mistään kaudelle 25-26 ja tällä tavalla oli pakko turvata tulevaisuus tarttua pidempään sopimukseen. HIFK ei myöskään halua inhimillisenä seurana olla tämän esteenä ja ymmärtää tämän ratkaisun. On kyllä ihmeellistä, että menestys kiertää vaikka seura tekee jatkuvasti pelkästään tai ainakin lähes pelkästään oikeita ratkaisuja kaikkien asioiden suhteen. Huonoa tuuria varmaan vaan?
 

sixpack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pitänyt taukoa IFK-osiossa. Eipä mitään uutta nähtävissä. Joukkue ei edelleenkään herätä liikoja toiveita eikä valmennus. Vesalainen sopimuksena aivan ok mutta nyt ei riitä pelkkä uhka kuten jotkut täällä kehuvat vaan tasainen hyvä suorittaminen läpi kauden. Kauteen ollaan lähdössä melko matalin odotuksin mutta voi olla hyväkin asia oman mielenterveyden kannalta. Harvat täällä näkivät että viime kausi voisi olla niin huono kuin se oli. Harvat näkevät että ensi kausi voisi olla hyvä eli toivotaan että harvat taas oikeassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös