Raskin hankinnan jälkeen mä en näe enää pienintäkään järkeä roudata Komarovia tänne. Joo, on kokemusta ja blaa-blaa, mutta eihän se toisi enää mitään mitä meillä ei jo olisi. HIFK:n diesel-osasto on täynnä ja meillä on noita lahjakkaita junnuja, joilta voi odottaa huomattavasti Leksaa enemmän apuja kiekolliseen peliin.
Ne suurimmat kysymysmerkit löytyvät puolustuksesta. Nythän siellä on varmat sopparit Melartilla, Salinilla, Kotkansalolla, Motinilla, Lehmuksella ja Luhangalla sekä todennäköisesti sisään tulevilla Lepistöllä ja Kiviharjulla eli kahdeksalla pakilla. 2-3 paikkaahan tuossa jää sitten auki. Kåsa voisi mun puolesta jatkaa sopivassa roolissa, mutta Berglundin vanavedessä mun puolesta voisi poistua ainakin Larsson. Rantakari on siinä ja siinä, koska parhaimmillaan oikein hyvä, mutta tuo otteiden epätasaisuus ja jonkinlainen hänestä huokuva välinpitämättömyys kääntävät arvosanaa miinukselle. Mielellään näkisin jonkun tasaisemman suorittajan tilalla, kunhan siltä korvaajalta löytyisi myös käsiä sekä jalkoja. Hedbergistä nyt ei ole mitään uutta sanottavaa, huti mikä huti ja matka jatkuu jonnekin muualle.
Aika ohuella tuossa mennään pakiston kärjen osalta toistaiseksi. Lepistö varmasti täyttää ruutunsa, Melartilta vaaditaan huomattavasti tasaisempia otteita, koska hyvän alkukauden jälkeen taso, jos nyt ei romahtanut, niin ei se kyllä ollut sitäkään mitä pitää odottaa tuohon rooliin hankitulta pelaajalta. Motinilla ei vauhti ainakaan tule kasvamaan ja kiekolliset taidot ovat hyvin rajalliset, Kotkansalo on täysi kysymysmerkki loukkkaantumisten jäljiltä, toivottavasti nyt pysyisi ehjänä ja alkaisi lunastaa sitä potentiaaliaan. Lehmus ja Luhanka sitten paikkailevat loukkaantumisia ja heihin en kovinkaan suuria odotuksia laittaisi, vaikka jälkimmäinen välillä ihan ok. otteita esittikin. Kaikesta tuosta edeltävästä johtuen Salinille asetettavat odotukset saattavat kasvaa liian suuriksi, koska kyseessä kuitenkin nuori kaveri, toki loppukauden hyvät esitykset ja toivon mukaan ehjä kesä voivatkin tuottaa yllättävänkin valmiin pelaajan ensi syksyksi. Kiviharjun varaan ei vielä ensi kaudella voi jo ihan iästään johtuen asettaa kovinkaan suuria odotuksia, vaan ainakin itse ajattelen, että kaikki mitä häneltä saadaan on plussaa. Suurlahjakkuus, kova kaappaus Turusta ja paikkoja näyttöihin tulee antaa, munta kovin isoa kiekollista roolia en hänen varaan vielä tulevalla kaudella laskisi.
Eli ainakin itse haluaisin nähdä silloin kesäkuun viidentenä julkaistavan sen selkeän kiekollisen ykköspakin tai muuten tuo peräpää jää jälleen kerran vajaaksi.
Ja luonnollisesti sitten se menneen kauden kakkosveskaria luottevampi tapaus Tapsaa kirittämään, koska sillä osastolla oltiin aivan yhden kortin varassa.