Siirränpä tänne, kun sisältö rönsyili jo ulos pelkästään Winbergistä.
@EPK Itsekin olen luottavainen, että vallitsevassa maailmantilanteessa Ahoseen käytetyt eurot on mahdollista käyttää paremmin. Ja siis tällä kaudellahan Ahonen on ollut maksettujen eurojen arvoinen. Varhaisen hahmotelmasi perusteella vaikuttaa, että itse muuttaisin pakistoa isommalla kädellä kuin sinä.
En ole oikeastaan lainkaan perillä siitä, keiden kaikkien sopimukset jatkuvat vielä ensi kaudelle, minkä seurauksena kirjoittelen nyt siitä ideaalitilanteesta käsin, että kuka tahansa voi jatkaa tai siirtyä muualle. Itse pyrkisin tupladippaamaan KHL-purkista ja hakemaan sieltä sekä fyysisen että kiekollisen pelin johtohahmot. Mielenkiintoisia nimiä vaikkapa Kaski, Klok ja Press. Lisäksi jatkaisin Schmaltzin, Winbergin, Karjalaisen ja Motinin soppareita. Auvitulle tarjoaisin sopimusta, jos siinä pystyttäisiin ihan aidosti huomioimaan miehen loukkaantumiahistoria. Lyytiselle sanoisin tässä kohtaa kiitos ja näkemiin, ihan vaan sen takia, että oletettavassa markkinatilanteessa varmempiakin kortteja olisi saatavilla. Todetaan nyt vielä, itse pyrkisin päivittämään puolustusta tarvittaessa myös hyökkäyksen kustannuksella. Ohessa oma haave ensi kauden puolustuksen osalta:
Klok - Press/Kaski
Winberg - Schmaltz
Kotkansalo - Motin
Karjalainen / (Auvitu)
+ Salin, Luoto ja pari muuta.
Ymmärrän, että lukumääräisesti kaavailemani puolustus on liian kapea, mutta uskon siitä idean käyvän kuitenkin selvälle. Kärjen osalta todella laadukas pakisto, joka on nykyistä selvästi kiekollisempi ja liikkuvampi. Enkä usko tuollaisen pakiston jäävän fyysisessäkään pelissä kakkoseksi.
En kyllä pidättele hengitystäni, että puolustusta tuollaiseksi ensi kaudella rakennettaisiin, minusta vaikuttaa siltä, että Salmelainen mieltää pakiston vaateen melko erilailla kuin sivuunkirjoittanut. Enkä todellakaan vaadi, että pakistosta pitää löytyä KHL-seppiä. Jos he päätyvät Ruotsiin, Sveitsiin ja Saksaan, niin sitten he päätyvät. Minusta on kuitenkin oikeutettua odottaa, että IFK:n pakistosta löytyy ensi kaudella liigan top 3 puolustaja, 2 kpl top 10 kiekollista puolustajaa, joista toinen on top 3 kiekollinen pakki koko sarjassa ja liigan top 3 fyysinen puolustaja. Bonuksena sitten vielä se, että IFK:n pakistosta löytyy liigan isoin ja rumin kusipää ja kollektiivisesti pakisto pelaa sellaisella "me vaan ollaan kovempia kuin te" -asenteella. Sitten olen tyytyväinen. Tämän kauden pakisto täyttää mielestäni kaksi (top 3 kiekollinen pakki ja isoin kusipää) noista vaateista, ajoittain kolme (me ollaan kovempia).