HIFK kaudella 2022–2023

• 702 155
  • 3 969

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Christian Heljanko on minun papereissa sellainen maalivahti, että tulisi kiertää kaukaa. Tapparan puolustusvoittoisen pelitavan takana on ”helppo” loistaa. Näen jo sieluni silmin, että tulee isoilla fanfareilla kotiin ja lopputuloksena täällä on videoklippikerho 24/7 h päivystyksessä.

Mitä tulee ensi kauden maalivahteihin niin Halonen luonnollisesti lähtökohtainen ykkönen. Kakkosmaalivahti onkin sitten mielenkiintoinen? Taposta itse odottelin, mutta tämä penkillä istuttaminen tässä viimeaikoina nosti kyllä epäilyksen esiin, että näinköhän on tehnyt diilin muualle ja sitä kautta ”ei kuulu” suunnitelmiin? Onneksi meillä on Vinni tulossa, joka käsitykseni mukaan on potentiaaliltaan sellainen, että Husson kaltainen nopea nousu edareihin mahdollinen? Ensi kausi tullee kuitenkin liian nopeasti.

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Christian Heljanko on minun papereissa sellainen maalivahti, että tulisi kiertää kaukaa. Tapparan puolustusvoittoisen pelitavan takana on ”helppo” loistaa. Näen jo sieluni silmin, että tulee isoilla fanfareilla kotiin ja lopputuloksena täällä on videoklippikerho 24/7 h päivystyksessä.

Mitä tulee ensi kauden maalivahteihin niin Halonen luonnollisesti lähtökohtainen ykkönen. Kakkosmaalivahti onkin sitten mielenkiintoinen? Taposta itse odottelin, mutta tämä penkillä istuttaminen tässä viimeaikoina nosti kyllä epäilyksen esiin, että näinköhän on tehnyt diilin muualle ja sitä kautta ”ei kuulu” suunnitelmiin? Onneksi meillä on Vinni tulossa, joka käsitykseni mukaan on potentiaaliltaan sellainen, että Husson kaltainen nopea nousu edareihin mahdollinen? Ensi kausi tullee kuitenkin liian nopeasti.

On surullista, jos Taponen on menetetty muualle. Haloselle löytyy kyllä tandem -pari. Sieltä vapautuu aikamoinen liuta KHL-kassareita.

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mä kyllä veikkaan että Taponen pelaa meillä ensi kaudella jos vaan Halonen pystyy pitämään ykkösveskarin tontin. Jos ei niin sitten luonnollisesti Taposelle ei ole valitettavasti tilaa.

Taponen voisi olla pari kautta kakkosena ja pompata siitä ykköseksikin, jos vaan kehitys jatkuu.

Toivottavasti Salmelainen ei ole sitonut itseään liian ajoissa huonoihin soppareihin. Ehkä nyt voisi olla saumaa pitää 2/3 joukosta Pakarinen, Salomäki, Turunen kun KHL:n kanssa käy miten käy.

AB varmaan jatkanee muualle mikä on kyllä menetys mutta Hirvonen ja Väänänen ovat ihan potentiaalisia 3. ketjun senttereitä jos kehitys jatkuu. Yhden laadukkaan hybridi sentteri-laiturin kokoonpano tarvitsisi 1-3 ketjuja ajatellen.

Palolan veikkaan jäävän meille, kuten mahdollisesti myös Innalan. Innala pelaa hyvin mutta tehojen puolesta ei ole niin kova tekijä että saisi niin kovaa diiliä muualle, jonka voisi saada jos ensi kausi olisi kunnon tykkikausi.

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Palolan veikkaan jäävän meille, kuten mahdollisesti myös Innalan. Innala pelaa hyvin mutta tehojen puolesta ei ole niin kova tekijä että saisi niin kovaa diiliä muualle, jonka voisi saada jos ensi kausi olisi kunnon tykkikausi.
Innalalla taitaa olla jo syksyllä tehty diili Ruotsiin.

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Mä kyllä veikkaan että Taponen pelaa meillä ensi kaudella jos vaan Halonen pystyy pitämään ykkösveskarin tontin. Jos ei niin sitten luonnollisesti Taposelle ei ole valitettavasti tilaa.
Tästä mä olen samaa mieltä. Jos Halonen pystyy olemaan hyvä ykkösveska ja Taponen näyttää Lundellin mielestä selkeitä merkkejä, että pystyy ensi kaudella Halosen mahdollisten loukkaantumisten aikana kantamaan taakkaa ongelmitta, niin sitten Taposelle jatko. Tätä vain itse vähän epäilen kuitenkin, vaikka Taponen tulevaisuuden nimi onkin. Niin esimerkiksi Tapparassa Piiroisen tilalle hommattiin Kalnins, koska luultavammin koettiin, ettei Piiroinen pysty Heljangon loukkaantumisen aikana kantamaan torjuntataakkaa tarpeeksi hyvin. Piiroinen ja Taponen ovat mun mielestä aikalailla yhtä hyviä maalivahteja. Tää on mun mielestä hyvä muistutus. Vaikka se kuinka urheiluromanttista onkaan, että Taponen kasvaa hissukseen Halosen rinnalla ykkösveskaksi niin pitää aina muistaa, että kakkosveskan täytyy myös kyetä olemaan hyvä maalivahti tällä tasolla. Ilveksessä Taponen ei antanut tähän osviittaa.

Suosikkijoukkue
IFK
Tämä on täysin totta, mutta en tiedä olenko yksin ajatukseni kanssa, jos sanon näkeväni Jardinessa paljon ”piilevää potentiaalia”? Me olemme yleensä täällä aina ihailemassa näiden vastustajien ”Danfortheja” ja ”Lancastereita”. Nyt meillä ehkä (!) samantyyppinen pelaaja käsissä niin pitää kyllä tarkkaan miettiä, miten jatketaan, ettei joku vihulainen kerää satoa? Jardine kuitenkin valittiin viime kaudella ECHLn All-Stars viisikkoon, joten potentiaalia on.
Et ole. Sam tuli sisään marras-joulukuun vaihteessa, jolloin joukkueella oli todellinen lentokeli. Alkuun näytti, ettei ehdi mukaan mihinkään, mutta sopeutui ammattilaisen varmuudella yksinkertaisella pelillä joukkueeseen varmaksi peruspakiksi. Ei pakiston nopein luistelija, mutta yhdellä luistelun osa-alueella, eli lähtökiihdytyksessä joukon nopeimpia. Samissa on paljon samaa, kuin Kyle Q:n sisääntulossa. Alkuun hyvin tunnustellen, mutta kauden lopussa Motinin kanssa paras pakkimme. Ja mun silmään Jardinella on potentiaalia samaan. Nyt virus sotki asioita, mutta se on hidaste, eikä pysäytä lätkäkulttuurin ytimestä tulevan suhtautumista kevään peleihin. Heiskaseksi hän ei muutu, mutta hämmästyn erittäin suuresti, jos tämä kaveri sulaa kevään edetessä. Sitä en hämmästy, jos pelipaikka on parissa ekassa parissa. Jatkoon.

Viimeksi muokattu:
J

Just-Ice-Hockey

Oma veikkaus on seuraava:

Winberg kerkesi karkaamaan ensi vuodeksi JYPiin. Sai siellä yli 20 minsaa peliaikaa ja iso osa organisaatiosta taisi haluta pitää miehen.

Lyytisen kanssa on tehty sopimus syksyllä perustuen viime kauden näyttöihin.

Auvitu ja IFK on ehkä nyt päässeet yhteisymmärrykseen. Kaveri ei ihan pelaa sillä tasolla, että diili heltiäisi ulkomailta, mutta IFKssa kärkipakki.

Motin on ilmoittanut tykkäävänsä pelata IFKssa. Olisin ihmeissäni jos ei jatka.

Karjalainen on Murphyn suosikkeja ja kehittynyt huimasti. Jatkosopimus on taskussa.

Mutta huumorimiehistä Scmaltz jatkaa maisemaa ja Honka tulee siihen tilalle.

Sen lisäksi Salmelainen on napannut yhden ison KHL-kalan. Jonkun, jota ei voinut ohittaa. Klok tai Press voisi olla juurikin sellaisia. Kaskeen en usko. Kaski valitsi Pelicanssin ja Honka on huhujen mukaan jo tulossa meille. Se on X.

Toki huhut voi olla huhuja ja Hongan tilalla nähdään Kaski ensi kaudella.

Ehkä vähiten varma olen seuraavasta: Jardine on niin pidetty ja ei ole edes kallis, niin Salmelainen on ajatellut pitää hyvän koppipelaajan ja rotaatiopelaajan mukana. Tämä voi olla ihan omaa fiilistelyä, koska eiköhän Jardinelle löydy ottajia pienemmistä seuroista ja saisi siellä pelata kahdessa ensimmäisessä parissa. Alkaa olla ideaalissa iässä niin peliaika merkannee aika paljon.

Eli oma VEIKKAUKSENI on:

X-Honka
Auvitu-Motin
Kotkansalo-Karjalainen
Lyytinen-Jardine
Salin-Luoto.

Hyvää pohdintaa kaikkinensa ja voi hyvinkin pitää kokonaisuudessaan paikkansa. Pahoin pelkään, että on lähempänä totuutta, kuin oma hahmotelmani/toiveeni. Tässä tosiaan isoa roolia näyttelee se, minkä verran ensi kaudeksi on jo ehditty neuvotella sopimuksia ja minkä roolin pelaajien kanssa. Esimerkiksi, niin absurdilta kuin se kuulostaakin, Julius Honka olisi tässä tilanteessa itselleni tietyllä tapaa pettymys. Joka tapauksessa olen siitä @Walkin kanssa samaa mieltä, että pakistoa pitää saada muutettua kiekollisemmaksi. Lisäisin tähän kuitenkin vielä jalkavuuden, raskastekoisia ja jalalla hitaita pakkeja ei mielestäni voi olla määräänsä enempää. Minulle tuo määrä on kaksi.

Mitä tuohon Winbergiin tulee, niin olen mahdollisesta menetyksestä kanssasi samaa mieltä, menetys harmittaisi mutta ei kaada venettä. Toki itse pidän edelleen todennäköisempänä sitä, että Tobias jatkaa kuin, että siirtyisi muualle. En ainakaan ole kuullut mitään huhuja siitä, että mies olisi matkaansa jatkamassa. Lisäksi lainalle lähtö on usein ollut aika luonteva hetki jatkosopimuksen allekirjoittamiselle. Tähän lisään vielä uskomukseni siitä, jos Winberg pelaa ensi kaudella Jyväskylässä ja Honka Stadissa, en usko, että se olisi ollut Winberg joka siirtorajalla olisi matkustanut Helsinkiin. Olen toiveikas, että Winberg on se "Ahosen korvaaja".

Schmaltzin jatkoa en pitäisi miltään osin mahdottomana. Mies ei ole esittänyt sellaisia otteita, joilla olisi asiaa shown puolella. Toisaalta miehen vaihtoehdot KHL:n "luhistumisen" jälkeen ovat huomattavan paljon vähäisemmät, ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että markkinoilla on melkoinen määrä seppiä viemässä rajallisen määrän paikkoja. IFK:ssa Schmaltzille olisi tarjolla iso rooli, tuttu kaupunki, tuttu seura ja ilmeisesti kokonaisuutena sellainen ympäristö, missä mies viihtyy. Lisäksi NHL-unelman suhteen IFK tarjonnee miehelle parhaan mahdollisuuden näyttää osaamistaan. Toki, jos sopimus muualle on jo aikaisemmin tehty, niin eihän sille mitään voi. Onko sinulla siis varma tieto, että Schamltz jatkaa matkaa, vai onko kyseessä mutu tai valistunut arvaus? Jos tässä tilanteessa pitäisi tehdä valinta Hongan ja Schmaltzin välillä, olisi valintani silmiä räpäyttämättä jälkimmäinen.

Motin on mielestäni ihan no brainer -valinta kakkosen fyysisen pakin rooliin. Mutta, kuten aiemminkin olen sanonut, nimenomaan kakkosen. Mielestäni Motinin edelle fyysisten pakkien nokkimisjärjestyksessä tarvitaan yksi pelaaja. Vaatimuksena vaatimattomasti liigan top 3 puolustaja, vähintään omassa roolissaan. Tällaisen pelaajan takana Motin olisi mielestäni mitä parhain osa tuota puolustusta. Siinä kohtaa kun Motin on meidän vastine Ohtamaalle tai Vittasmäelle, turhan paljon annetaan tasoitusta.

Viimeisenä asiana vielä se, että enpä usko Kasken sinänsä juurtuneen mihinkään seuraan. Rehellisesti kun puhutaan, en usko kundin Liigassa pelaavan ensi kaudella. Mutta jos pelaisikin, uskoisin seuran olevan se, mikä laittaa eniten euroja pinkkaan.

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Schmaltzin jatkoa en pitäisi miltään osin mahdottomana. Mies ei ole esittänyt sellaisia otteita, joilla olisi asiaa shown puolella. Toisaalta miehen vaihtoehdot KHL:n "luhistumisen" jälkeen ovat huomattavan paljon vähäisemmät, ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että markkinoilla on melkoinen määrä seppiä viemässä rajallisen määrän paikkoja. IFK:ssa Schmaltzille olisi tarjolla iso rooli, tuttu kaupunki, tuttu seura ja ilmeisesti kokonaisuutena sellainen ympäristö, missä mies viihtyy. Lisäksi NHL-unelman suhteen IFK tarjonnee miehelle parhaan mahdollisuuden näyttää osaamistaan. Toki, jos sopimus muualle on jo aikaisemmin tehty, niin eihän sille mitään voi. Onko sinulla siis varma tieto, että Schamltz jatkaa matkaa, vai onko kyseessä mutu tai valistunut arvaus? Jos tässä tilanteessa pitäisi tehdä valinta Hongan ja Schmaltzin välillä, olisi valintani silmiä räpäyttämättä jälkimmäinen.

Ihan hyvä huomio, että Schmaltzin kilpailutilanne muuttui radikaalisti KHL-ulkomaalaisten lähdettyä ja etsiessä uutta seuraa ensi kaudeksi. Ihan Mutuna siis veikkasin, että Schmaltz lähtee. Kirjoitinkin tuossa pohdinnassani, että nämä oli veikkauksia. Olen vain kuullut huhun, että jatkuvuus on hyvä. En muuta.

Jos ei Smaltsi kerinnyt tehdä diiliä vielä helmikuussa, niin KHLstä saisi ehkä jopa kovemman pelimiehen. Vaikka tuo Philip Larsen, jota tänne toivoin loppukaudeksi.

Itse asiassa pelkään, että Tobbari kerkesi joukkueen lyömään kiinni jo ennen tuota KHLn tilanteen muutosta ja me ei päästä nauttimaan näistä Larseneista.

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Semmoinen tuli mieleen, että Sveitsistä kaiketi tulee ensi kaudeksi Liigaan muutamia ulkomaalaisia (ei-sveitsiläisiä) ja sopimuskautensa päättäviä pelaajia, koska siellä on se ulkomaalaiskiintiö ja KHL:stä siirtynee sinne Euroopan huippuja viemään pelipaikkoja. Tiedä sitten, meinaavatko he päivittää ulkomaalaiskiintiötä muuttuneen tilanteen takia.

Larsen ja Kaski esim. haiskahtavat mielestäni vahvasti Sveitsiin menijöiltä. Kusisin kyllä hunajaa, jos jompi kumpi Stadiin eksyisi.

Valtteri Filppulan kotiuttamista voisi yrittää. Sopimus päättyy ja tilit on tehty. Ja kuka ei haluaisi päättää uraansa kasvattajaseurassaan?

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Valtteri Filppulan kotiuttamista voisi yrittää. Sopimus päättyy ja tilit on tehty. Ja kuka ei haluaisi päättää uraansa kasvattajaseurassaan?

Siis onko EVU:lla ensi kaudella miesten edustusjoukkue?

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Itse asiassa pelkään, että Tobbari kerkesi joukkueen lyömään kiinni jo ennen tuota KHLn tilanteen muutosta ja me ei päästä nauttimaan näistä Larseneista.

Eli Nybari olikin nero kun juhannuksena oli noin puolet jengistä vasta kasassa. Nybari siis kyttäsi josko jotain vastaavaa olisi tapahtunut niin meillä olisi ollut paikkoja vapaana!

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Semmoinen tuli mieleen, että Sveitsistä kaiketi tulee ensi kaudeksi Liigaan muutamia ulkomaalaisia (ei-sveitsiläisiä) ja sopimuskautensa päättäviä pelaajia, koska siellä on se ulkomaalaiskiintiö ja KHL:stä siirtynee sinne Euroopan huippuja viemään pelipaikkoja. Tiedä sitten, meinaavatko he päivittää ulkomaalaiskiintiötä muuttuneen tilanteen takia.

Larsen ja Kaski esim. haiskahtavat mielestäni vahvasti Sveitsiin menijöiltä. Kusisin kyllä hunajaa, jos jompi kumpi Stadiin eksyisi.

Tämä on totta ja katsotaan jos Peltonen roudaa tänne jonkun entisistä pelaajistaan / tutuista.

Filppula on tehnyt 47 pistettä 48 peliin Genevessä. Olisin aika ihmeissäni, jos Geneve ei löisi mottipäistä eteen myös ensi kaudesta. Siinä on muuten esimerkki pelimiehestä. Ikää 37. Ei haittaa ikä, jos on pelimies.

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Hyvää pohdintaa kaikkinensa ja voi hyvinkin pitää kokonaisuudessaan paikkansa. Pahoin pelkään, että on lähempänä totuutta, kuin oma hahmotelmani/toiveeni. Tässä tosiaan isoa roolia näyttelee se, minkä verran ensi kaudeksi on jo ehditty neuvotella sopimuksia ja minkä roolin pelaajien kanssa. Esimerkiksi, niin absurdilta kuin se kuulostaakin, Julius Honka olisi tässä tilanteessa itselleni tietyllä tapaa pettymys. Joka tapauksessa olen siitä @Walkin kanssa samaa mieltä, että pakistoa pitää saada muutettua kiekollisemmaksi. Lisäisin tähän kuitenkin vielä jalkavuuden, raskastekoisia ja jalalla hitaita pakkeja ei mielestäni voi olla määräänsä enempää. Minulle tuo määrä on kaksi.

Mitä tuohon Winbergiin tulee, niin olen mahdollisesta menetyksestä kanssasi samaa mieltä, menetys harmittaisi mutta ei kaada venettä. Toki itse pidän edelleen todennäköisempänä sitä, että Tobias jatkaa kuin, että siirtyisi muualle. En ainakaan ole kuullut mitään huhuja siitä, että mies olisi matkaansa jatkamassa. Lisäksi lainalle lähtö on usein ollut aika luonteva hetki jatkosopimuksen allekirjoittamiselle. Tähän lisään vielä uskomukseni siitä, jos Winberg pelaa ensi kaudella Jyväskylässä ja Honka Stadissa, en usko, että se olisi ollut Winberg joka siirtorajalla olisi matkustanut Helsinkiin. Olen toiveikas, että Winberg on se "Ahosen korvaaja".

Hyvää pohdintaa! Oletan, että tarkoitat Anttoni Honkaa vaikka puhut Juliuksesta? Ainakin tuosta toisesta kappaleestasi päättelen niin? Itse näkisin Hongan, joka muuten saattaa voittaa puolustajien pistepörssin tänä vuonna, nimenomaan Lyytisen korvaajana. Schmaltz pitää sitten sainata jatkosopimukseen tai korvata ”vastaavalla” pelaajalla. Nythän tällaisia pelaajia on poikkeuksellisen paljon tarjolla johtuen KHL-kuviosta, joten kyllä korvaaja varmasti löydetään.

J

Just-Ice-Hockey

Hyvää pohdintaa! Oletan, että tarkoitat Anttoni Honkaa vaikka puhut Juliuksesta? Ainakin tuosta toisesta kappaleestasi päättelen niin? Itse näkisin Hongan, joka muuten saattaa voittaa puolustajien pistepörssin tänä vuonna, nimenomaan Lyytisen korvaajana. Schmaltz pitää sitten sainata jatkosopimukseen tai korvata ”vastaavalla” pelaajalla. Nythän tällaisia pelaajia on poikkeuksellisen paljon tarjolla johtuen KHL-kuviosta, joten kyllä korvaaja varmasti löydetään.

Anttoniahan minä tarkoitin, kiitos korjauksesta. Mitä tuohon loppuosaan tulee, niin vaikea siitä on sinänsä eri mieltä olla. Itse kuitenkin asetan Hongan ja Schmaltzin tietyllä tapaa vastinpariksi. Lyytisestä vapautuvat eurot, en siis minäkään enää jatkaisi miehen sopimusta, käyttäisin puhtaasti puolustuksen kärjen terävöittämiseen.

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Honka - ei kiitos! Olkoon nyt miten huonossa joukkueessa tahansa, se ei selitä -23 pakkaslukemia.
Me emme tarvitse uutta Kousaa.
Kyllä johtavan pakin pitää osata puolustaakin.

Rohkea Hauki

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mielestäni ensikauden joukkueen rakennuksessa ei pidä lähteä etsimään korvaavia/ vastaavia pelaajia. Nykyisen tarjonnan myötä tulee löytää jokaiselle pelipaikalle pelaajia, jotka ovat merkittävästi parempia. Honka ei ole pelaaja, jota toivon näkeväni ensikauden joukkueessa. Kuitenkin saatavilla on aivan huippunimiä.

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Honka ei ole pelaaja, jota toivon näkeväni ensikauden joukkueessa. Kuitenkin saatavilla on aivan huippunimiä.
Jaetulla pakkien pistepörssin kärkipaikalla. Vili Saarijärven kanssa.
Pelaa lisäksi umpisurkeassa jengissä.
Ylivoimalla aivan huikea, kiekolla parempi kuin yksikään IFKn tän kauden pakeista.
Minkä tasoinen pelaaja on sun mielestä huippupelaaja?
Siis joka Liigaan on mahdollista saada, tällä tulotasolla.
Hongan viereen ku laittaa Muuttinin, ni se on ens keväänä saman verran plussalla, ku mitä nyt on miinuksella.

J

Just-Ice-Hockey

Mielestäni ensikauden joukkueen rakennuksessa ei pidä lähteä etsimään korvaavia/ vastaavia pelaajia. Nykyisen tarjonnan myötä tulee löytää jokaiselle pelipaikalle pelaajia, jotka ovat merkittävästi parempia. Honka ei ole pelaaja, jota toivon näkeväni ensikauden joukkueessa. Kuitenkin saatavilla on aivan huippunimiä.

Mä olen ihan samaa mieltä, että mitään korvaajia ei tarvitse eikä kannata etsiä. Tärkeintä on se, että meillä on ensi kaudellakin kokonaisuutena hyvä ja laadukas pakisto. Tämän pystyy saavuttamaan monella eri tavalla, mutta itse preferoisin NHL-tyyppistä puolustusta; kärki on terävä ja pelaa paljon ja alemmissa kentissä on sitten vähän nimettömämpää kaveria tarjoamassa lepovuoroja. Isoimpana erona tähän kauteen, toivoisin nimenomaan puolustuksen olevan IFK:n vahvuus. Salmelaisen aikakaudella on joka kausi vallinnut tietynlainen epäsuhta hyökkäyksen ja puolustuksen välillä hyökkäyksen eduksi js tuon epäsuhdan toivoisin kääntyvän toisinpäin.

Syy miksi viestiäsi lainasin on oikeastaan sen viimeisessä lauseessa. On ihan totta, että markkinat kokivat aivan helvetinmoisen myllerryksen muutama kuukausi sitten, ja aika kovan luokan pelaajia on saatavilla ensi kautta silmällä pitäen. Kuinka paljon heitä on saatavilla riippuu kuitenkin myös erittäin suurelta osin siitä, kuinka paljon joukkueella on tilaa kokoonpanossaan. Taitaa kuitenkin joukkueet olla jo hyvin pitkälle valmiita tuossa helmikuun loppupuolella, kun markkinat kokivat myllerryksen. Kaikesta edellä kirjoittamastani huolimatta, olen aivan varma, että ensi kaudella meidän pakistossa on vähintään yksi sellainen pelaaja, kenestä ei vielä vuosi sitten olisi voitu edes unelmoida.

Lasse#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jaetulla pakkien pistepörssin kärkipaikalla. Vili Saarijärven kanssa.
Pelaa lisäksi umpisurkeassa jengissä.
Ylivoimalla aivan huikea, kiekolla parempi kuin yksikään IFKn tän kauden pakeista.
Minkä tasoinen pelaaja on sun mielestä huippupelaaja?
Siis joka Liigaan on mahdollista saada, tällä tulotasolla.
Hongan viereen ku laittaa Muuttinin, ni se on ens keväänä saman verran plussalla, ku mitä nyt on miinuksella.
Kyllä HIFK kaipaa ylivoimaan sellaisen pakin joka tanssii sen kiekon kanssa viivalla. Jypin pelejä ei ole tullut katsottua, mutta jos Honka osaa yv:n pyörityksen niin tervetuloa. Nyt meidän yv pikkaisen kärsii viivapelaamisesta. Auvitu liikkuu hyvin ja liikuttaa kiekkoa, mutta mitään luovia ratkaisuja ei tule. Schmaltzilla on paremmat kädet kuin Auvitulla, mutta liike on aika verkkainen ja osittain jopa kulmikas. Kummankaan veto ei myöskään ole mitenkään maaginen.

Zamppaaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielestäni Honka on vähän samantyylinen pelaaja kuin Cale Makar, hyökkäys virtuoosi joka on omassa päässä täysi lapanen. Ei Colorado sano Makarille että oot liian huono puolustamaan, vaan etsii siihen viereen kaverin joka hoitaa puolustuspään todella hyvin. Hongassa on potentiaalia takoa se 50+ pistettä, ihan niinkuin Kaski Pelicansissa, mutta tarvitsee todella vahvan oman pään pakin viereensä

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mielestäni Honka on vähän samantyylinen pelaaja kuin Cale Makar, hyökkäys virtuoosi joka on omassa päässä täysi lapanen. Ei Colorado sano Makarille että oot liian huono puolustamaan, vaan etsii siihen viereen kaverin joka hoitaa puolustuspään todella hyvin. Hongassa on potentiaalia takoa se 50+ pistettä, ihan niinkuin Kaski Pelicansissa, mutta tarvitsee todella vahvan oman pään pakin viereensä
Se on just näin.

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ei kai nyt kaksi rightin kaveria heitetä samaan pakkipariin? Muutenkin Motinin paikka on kolmosparissa, ei top-4 roolissa. Tai toivottavasti on. Hongan vierelle pitäisi löytää jostain joku prime iän Joonas Järvinen. Vähän kuten kaudella 2015-16 kun Järvinen-Taimi pari toimi enemmän kuin hyvin.

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei kai nyt kaksi rightin kaveria heitetä samaan pakkipariin? Muutenkin Motinin paikka on kolmosparissa, ei top-4 roolissa. Tai toivottavasti on. Hongan vierelle pitäisi löytää jostain joku prime iän Joonas Järvinen. Vähän kuten kaudella 2015-16 kun Järvinen-Taimi pari toimi enemmän kuin hyvin.
Ei varmaan ole fiksua kahta raittia samaan pariin laittaa.
Tasapainon kannalta olisivat toisiaan tukevia.
Kätisyys ehkä sitten huonompi tulokulma tätä komboa miettiessä.
Taimi/Järvinen versio 2.0 voisi sitten olla vaikkapa Winberg/Honka.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy