John MaddenNyt kyllä oma muistini pätkii pahasti, kuka on kyseessä?
John MaddenNyt kyllä oma muistini pätkii pahasti, kuka on kyseessä?
Totta. Muistelin jota kuta pakkia. Eikä Mad Dog tullu mieleen.John Madden
Tämä palsta ei petä koskaan. Salmelainen toteaa haastattelussa, että nyt etsitään lähtökohtaisesti pakkia, ja täällä tehdään heti se johtopäätös, että IFK ei missään nimessä aio hankkia sentteriä, vaikka mitään sellaista Salmelainen ei sanonut.
John Madden
Julkaista tai kertoa kuka on tulossa on yksi asia. Mutta voihan sitä olla fiksu ja kertoa, että tarvitaan ja haetaan sentteriä tms. Sen sijaan annetaan hönö kuva sanomalla että etsitään pakkia.Olen enemmän sentterityyppiä…
Vastasin oman näkemykseni ihan selkeästi esittämiisi ihmetyksen aiheisiin, mitä taustalla voisi olla, joten vaikea ymmärtää, mitä et muka viestissäni ymmärtänyt.
Yleisesti ottaen uusia pelaajasopimuksia ei kannata julkaista ennen kuin niistä saa taloudellisen maksimihyödyn irti. Ja kun tulevat hankinnat (uskon, että tulee enemmän kuin yksi pelaaja) ovat erittäin suurella todennäköisyydellä veroraja-artisteja, heitä ei vielä viikkoihin nähdä Suomessa. Itse julkaisisin sopparin vasta, kun pelaaja on maassa.
Oltiin muistaakseni megareissulla fanidösässä kohti Tamperetta kun jostain tuli info, että Herra Madden on lähtenyt maasta tms.Tuo oli kyllä yksi pahimpia pettymyksiä, vähän sama kuin sanotaan ettei koskaan pitäisi tavata omaa idolliaan.
Olin fanittanut NHLssä Maddenia ja olin todella innoissani kun mies tuli tänne. Sitten näin hänet ensimmäisen kerran "noo hieman on pulskan oloinen, mutta kyllä ammattimies on ammattimies" ja sitten koitti ensimmäinen peli ja mies kaarteli raskaan oloisena täysin pelin ulkopuolella. Olin todella pettynyt, erityisesti asenteeseen...
Mitenköhän noi sopimusten purut toimii noin palkanmaksun näkökulmasta? Maksaako seura jonkun purkurahan tms? Tuskin nyt pelaajan kannattaa ”ilmaiseksi” sopimustaan purkaa, etenkin jos/kun ei ole tietoa seuraavasta osoitteesta
Onhan Lyytisellä jo uusi seura tiedossa Ruotsissa. Palkanmaksu siirtyy siis sinne välittömästi
Juu ei. Kun sopimus puretaan se ihan aidosti puretaan. Lyytinen on neuvotellut Timrån kanssa uuden diilin ja se ei liity IFK:n kanssa purettuun sopimukseen kuin korkeintaan välillisesti.
Tarkoitus oli ilmaista, että Lyytinen ei tietenkään purkanut soppariaan ilman että tiedossa oli jo uusi seura. Sitten sopimus purkuun "yhteisymmärryksessä" ja uusi seura tiedottaa pahvista hetken perästä.
Siltikin, rahalla seura voi saada pelaajan heittäytymään myös ns. tyhjän päälle.
Tämä lienee aika harvinaista. Pelaajanhan voi pitää sivussa ja savustaa näin ulos, jos hänellä on motivaatiota pelata huippukiekkoa.
Mutta tämä tästä Lyytisestä, ei pelaa enää IFK:ssa ainakaan tällä erää.
Mä taas näen, että pakisto on suoriutunut PALJON paremmin kuin kesällä täällä kirjoitettiin.
Hyökkäys on ongelma, mutta ratkaisu ei mielestäni ole lisää potkuja, vaan sen yhden syöttötaitoisen keskiketterän (liukasliikkeisen keskushyökkääjän, köh) hankinta. Dyk voi aivan hyvin pelata nelosketjussakin. Ja vaikka tuosta jonkun Palolan panisit pihalle, eihän se "25" hänen "tilalle" tulisi, vaan Halttunen/Teissalahan tuossa sinun hahmotelmassasi siihen Palolan tilalle todellisuudessa tulisi.
Mielestäni ovien ei kuulu käydä enää ulospäin, tai korkeintaan Halosen kohdalla jos hänestä ei ole Tapolan kirittäjäksi. Merkitkään eivät mielestäni siihen viittaa, että ovet kävisivät mitenkään erityisen paljon, eikä sisäänkään tarvita kuin kaksi, eli "Lepistö" ja "25".
Niin, se Rantakari. Ei ole kyllä toistaiseksi näyttänyt siltä että riittäisi edes lähellekään.
Niin, Dyk tuskin joutuu lähtemään, koska on tuo älytön 2 v. soppari.Hyvä kirjoitus.
Voi olla, ettei budjetista tarvitse vapauttaa enää pelaajaa Lyytisen ja Heden lisäksi vaan voi suoraan hankkia sen "25" ja "Lepistö" tai rahat riittävät siihen.
Ongelma on, että sekä Dyk että Palola tarvitsevat vierelleen sen rakentelijan. Dyk tosiaan on ihan käyttökelpoinen nelosketjussa ja Tallberg-Väänänen/Seppälä-Dyk olisikin paljon enemmän kiekolla pelaava nelonen kuin nykyinen koostumus.
Itse epäilen, että ovi käy vielä ulospäin.
Ajatellaan, että se "Lepistö" ja "25" on pelaajia, jotka on Sveitsissä tai Ruotsissa ja jääneet sisään tulleiden KHL-miesten takia vähälle peliajalle / pienempään rooliin (ja juuri näitä miehiä katsoisin nyt, koska tulisivat tosissaan näyttämään ja hakemaan uutta alkua), niin näiden herrojen palkat on myös eri luokkaa kuin Heden ja Lyytisen. Ok, artistiraja lähestyy...
Ja Palolan peli voi aueta silloin, kun Hirvosen peli aukeaa. Ja uskon, että kyllä se Roni vielä tulee. Oli sillä Lundellillakin pitkän aikaa vaikeita ja tehottomia jaksoja. Nuorilla on aaltoja...
Mutta uskon, että joko Karvinen tai Palola matkaa ulospäin. Sopimus loppuu ja kumpikaan ei mun silmään ole erityinen vahvistus omassa roolissaan juuri nyt.
Mutta uskon, että joko Karvinen tai Palola matkaa ulospäin. Sopimus loppuu ja kumpikaan ei mun silmään ole erityinen vahvistus omassa roolissaan juuri nyt.
Aika huikea suoritus olisi ollut taas Salmelaiselta. Kiekollisen ykköspakin tarve kesällä oli, mutta tuli kolmosparin pakki (Rantakari) ja seiskapakki (Larsson). Ei ihme ettei 3 milj riitä.Ei tuossa 1. kiekollisen roolissa ole kyllä, mutta voisi riittää jossain 3. kiekollisena Melartin ja "Pressin/Lepistön" perässä. Siinä olisi myös vähemmän paineita.
Muistan hyvin tämän tapauksen. Dösässä kuulutettiin tieto Maddenin poistumisesta. Oli kyllä melkoinen pettymys. Taisi Kibe sitten pelata ykkösen sentterinä.Oltiin muistaakseni megareissulla fanidösässä kohti Tamperetta kun jostain tuli info, että Herra Madden on lähtenyt maasta tms.
Harmitti kyllä melkosesti sillä hetkellä kun odotukset oli kovat.
Aika huikea suoritus olisi ollut taas Salmelaiselta. Kiekollisen ykköspakin tarve kesällä oli, mutta tuli kolmosparin pakki (Rantakari) ja seiskapakki (Larsson). Ei ihme ettei 3 milj riitä.
Ideaalitapauksessa nyt tulisi sisään uusi kiekollinen ykköspakki ja kiekollinen sentteri. Jollain ilveellä hankkiuduttaisiin eroon joko Palolasta tai Dykistä ja tilalle tulisi peliätekevä laituri. Sen jälkeen katsottaisiin mahdollisimman nopeasti miten Halonen onnistuu. Jos ei onnistu niin uutta vaan sisään.
Rahaa palaa mutta itsehän ovat sopan keittäneet.
Toisaalta me fanithan vain nimettiin Rantakari kiekolliseksi 1.pakiksi...
Ehkä Salmelaisen papereissa Melart oli se. Ja juurihan Melart johti pakkien pistepörssiä. Melart on kasvanut kiekollisena huimasti ja onhan tuo liideri. Eli siinä mielessä kyllä saatiin mitä pitikin ja enemmän. Ottaisitko Melartin vai Nikun 1.kiekolliseksi pakiksi?
JOS joku pitää uhrata (ja @Helsingforce voi olla oikeassa, ettei ketään tarvitse) niin Palola saisi kyllä mun puolesta mennä. Kovin yksipuolinen, mutta ikää on tulossa ei vain uppoa samalla tavalla kuin upposi Tapparan aikana.
Mutta, joo...peliä tekevä laituri JA tai sentteri tarvitaan ja äkkiä.
Samaa mieltä. Hifk:n toiseksi paras paikka, kun jyppiläinen pelas av:lla handista ja yritti tehdä oman.Mua vituttaa noi älykiekko tilastot.
Sen mukaan IFK hallitsi peliä 69% vakavuudella. Ihan paska tilasto. Monta oikeasti hyvää paikkaa IFKlla oli? 1?
Sitähän voi Tobbari tuijotella, että "numeroiden takana pitää katsoa peliä" eli noita tilastoja, jotka antaa ihan väärän kuvan meidän pelistä. Hirveetä tsemppaamista ja pörräämistä ilman oikeasti juonikkuutta.
On todella surkeaa.
Lainaamassa viestissä mainitaan aikamoinen liuta pelaajia, jotka pelaavat alle tasonsa. Ja näinhän se on. Dykistä täytyy olla hieman eri mieltä. Mielestäni ei ole väliä, missä ketjussa pelaa hyvin. Dyk näytti eilen, että olisi mahdollista tehdä tehoja.Pakarinen, Nättinen, Koivistoinen, Palola, Paajanen ja Dyk. Kuusikko jonka pitäisi meriittien ja Liigassakin nähtyjen tekojen osalta pitää illasta toiseen HIFK voittotaistelussa. Tällä hetkellä kaikki ovat sieluttomia Möttös-Löppösiä ja kukaan ei erotu kentällä edukseen.
Ja vittu, "Dyk pelasi nelosessa hienosti" - camoon, 150k€ kaveri nelosen laidassa Åstenin kanssa.
Faijalle pitäisi saada uusi vaimo kotiin siivoamaan mestat kuntoon, minkä jälkeen paluu arkeen.