Voin olla väärässä, koska sellaistakin on toisinaan sattunut, mutta mulla on jostain syystä, enkä tiedä miksi, sellainen kutina, että HIFK:lla voisi hyvinkin olla kassakaapissa pelaajasopimus koskien sentteriä. Eli,
faktisesti sentteriä ei enää tarvitse etsiä, mutta siitä ei voi vielä tiedottakaan? Sentterivajaus on ollut kauden alusta lähtien, eikä asia ole millään tavalla parantunut. Vaikka Hirvonen olisikin kaavailtu sentteriksi, silti olisi yhden puhtaan sentterin vajaus vrt. viime kausi. Esim. Pakarisen peluuttaminen sentterinä ei voi olla mikään koko kauden asia, vaan lähinnä tilapäinen laastari. Koska jos niin olisi, HIFK olisi heti alusta lähtien ilmoittanut, että Pakarinen tulee pelaamaan lähtökohtaisesti sentterinä ja Iiro olisi haastatteluissa kertonut, että onpa tämä nyt hieno haaste ja kiitos seuralle, että se hänelle tarjotaan. Näin HIFK:n pelikirja tässä kohtaa nähdäkseni toimisi.
Joskus aiemmin syksyllä linkitin tänne muutamia vapaana olevia senttereitä. Muistin ulkoa yhden listalla korkealla olleen nimen ja kävin tsekkaamassa hänen sopimustilanteensa ja yllätyksekseni hän on ilman julkaistua sopimusta:
Eliteprospects.com hockey player profile of Kyle Rau, 1992-10-24 Eden Prairie, MN, USA USA. Most recently in the AHL with San Jose Barracuda. Complete player biography and stats.
www.eliteprospects.com
Mun mielestä on erikoista, että tuon tason pelaaja on vielä tässä vaiheessa kautta ilman sopimusta.
Mutta tämä koko kuvio on mun ihan omaa päätelmääni, eikä perustu edes mihinkään huhuihin. Mun mielestäni Salmelaisen sanavalinnat vain ovat niin erikoisia tilanteessa, missä meillä on ihan aito sentterivaje, etten olisi yllättynyt, jos jotain tällaista olisi taustalla. Keskikaista on niin ohut, että se ei kestä yhtään loukkaantumisia eikä varsinkaan kahta loukkaantumista samaan aikaan. Pidän myös Salmelaista oikeasti fiksuna kaverina, joka oppi Suomela-virheestään, joten miksi hän nyt yhtäkkiä unohtaisi senttereiden merkityksen? Joku tässä kuviossa ei vain nyt ihan täsmää.