Ongelmat ovat syvemmällä, joukkue ei ole valmennuksen käsissä. Pakisto on aivan liian kapea ja yksipuolinen, sen näkee jo kauas, mutta muitakin ongelmia tuossa selkeästi on.
Sami Lepistö ja Joona Luoto sisään, täysin yliammuttu saunailta tänään illalla HPK-tuloksesta riippumatta ja sitten uuteen viikkoon. Jotain on tehtävä NYT, koska tämä kriisi tuli nyt todella pahaan paikkaan (pakkopisteet vs Jukurit, Ässät ja HPK sekä CHL pelit).
Olet nyt pariin kertaan maininnut, että joukkue ei ole valmennuksen käsissä, joten voisitko tarkentaa, mitä tarkoitat tällä? Nimittäin itse käsitän sen niin, että tällöin valmennus ei enää nauti joukkueen luottamusta, eikä esim. ”osta” pelitavallisia asioita, mitä valmennus pyrkii joukkueeseen ajamaan. Ja tähän mun on vaikea uskoa, ainakaan vielä. Mutta, jos näin olisi asiain laita, tilanne olisi katastrofaalisen huono ja se taas vaatisi oikeasti todella suuria muutoksia. Tällöin joukkueesta löytyisi myös ns. mätiä omenoita, joista pitäisi päästä eroon, koska valmennusta HIFK ei tule vaihtamaan vielä pitkiin aikoihin. Eikä oikeasti ole syytäkään.
Mun on äärimmäisen vaikea uskoa, että
Ville Peltonen olisi menettänyt kopin jo nyt, joten lienee aiheellista, että hieman tarkennat, mitä tarkoitat tuolla ”joukkue ei ole valmennuksen käsissä”-väitteellä.
Jos Luoto ja Lepistö tulisivat joukkueeseen, joidenkin pitäisi siirtyä muualle. Keitä nämä pelaajat olisivat? Raha ratkaisee ja sitä tuskin kassassa on riittävästi kahteen kalliiseen pelaajaan. Lepistö nyt voisi teoriassa tullakin halvalla, mutta Luotoa ei varmasti halvalla saada.
Saunaillasta muuten samaa mieltä, mutta tiistaina pelataan taas, joten se ei nyt onnistu.