Päivän negatiivinen uutinen on se, että jos tartuntoja on toistakymmentä, se tulee aivan varmasti näkymään kokoonpanoissa ja jollain tai joillain pelaajilla kausi voi olla taputeltu. Paska juttu.
Päivän positiivinen toiveuni voisi sitten olla se, että osa pelaajista on ollut täysin oireettomia, osalla oireet ovat olleet lieviä ja vain muutamalla sairastelu olisi ollut rankempaa ja pidempi kestoista. Junnuista saanee ottaa apuja ja Kolleille omaehtoinen karanteeni lienee kiinnostava vaihtoehto vaihtokaupassa Edari-näyttöpaikkaa vastaan? Suurin mielenkiinto itselläni kohdistuu siihen, mille paikoille tartunnat ovat osuneet. Maalivahdit ovat mielestäni kriittisin osasto, melkein kaikki muut ovat edes jotenkin korvattavissa. On tietenkin ilman muuta selvää, ettei joku junnu mitenkään korvaa yksi yhteen yhtään ketään, mutta HIFK on kuitenkin tällä kaudella ollut hyvin koutsattu nippu, jolloin junnuista voisi nousta riittävän hyviä korvaajia lyhyellä aikavälillä. Tässä on hyvin aikaa käydä taktiikkaan liittyviä asioita vaikka Teamsin avulla.
Mitä tulee tähän radiohiljaisuuteen koskien sairastuneita, ymmärrän oikein hyvin, ettei kenenkään terveydentilaan liittyviä asioita voi julkisuuteen kertoa ilman yksilön omaa lupaa. Jos ajattelen, että itse olisin nyt pelaaja HIFK:n joukkueessa, minä haluaisin julkistaa tiedon omasta tartunnastani. Ja Antonin (ja monen muun liigapelaajan) kohdallahan niin on myös toimittu. Haluaisin nimeni julki siksi, että turhat spekulaatiot loppuisivat, varsinkin, kun on melko selvää, että jossain vaiheessa yksittäisten pelaajien nimiä tulee paljastumaan tavalla tai toisella joka tapauksessa. Kaikenlainen turha spekulaatio ja salailu on myös pelaajille raskasta ja kun kysymyksessä ei kuitenkaan ole mikään lepra, en näe salailussa oikeastaan mitään positiivista. Viimeistään siinä vaiheessa, kun kokoonpanot julkistetaan, tartuntoja on helpohko selvittää. Eikö kannattaisi nyt julkistaa nimet, kun karanteenin päättyessä ketään ei jaksa enää niin paljon kiinnostaa? Viikon aikana pöly ehtii laskeutua aika paljon ja spekulaatiot käyvät kuumimpana juuri silloin, kun pelaajat lojuvat himoissaan. Ja voisihan siinä olla sellainen pieni solidaarisuuden osoitus Antonillekin: "Kun sunkin tartunta on julkista tietoa, mun on myös".
En aio heittää kirvestä kaivoon vielä, koska se joukkue, joka kentälle saadaan raavittua kasaan ei sitä ansaitse, päinvastoin. Varmasti koronatartunnoilla tulee olemaan vaikutusta myös peliesityksiin ja kokoonpanoihinkin, mutta etukäteen ei tiedetä, miten suuri. Itse yritän pitää mielessäni, että aina kun joku puuttuu, jollain muulla on mahdollisuus nostaa tasoaan ja ottaa vapaana oleva paikka. Nyt, jos koskaan siihen on ihan älyttömän hyvä mahdollisuus eikä paineitakaan liiemmin ole. Kukaan ei korvaa ketään yksi yhteen, mutta erilainen ei ole aina huono.
Nothing is over!