Tuossa yllä oli linkki aiheesta, jossa kerrotaan, että voit olla edelleen tartuttaja vaikka omaisit immuniteetin. Laitetaan vielä uudestaan tähän. Mutta mene ja tiedä sitten, miten tätä täällä ajatellaan, mutta kyllä, kaiken logiikan mukaan voit edelleen altisuta virukselle, saada sitä mm omille limakalvoille ja edelleen siten levittää sitä, vaikka itse ei immuniteetin vuoksi sairastuisikaan.
Mutta jos asia on täällä virallisesti toiseksi todettu, ja sen mukaan toimitaan, niin siinä tapauksessa minä olen väärässä, ja sehän olisi taas vain IFK:n etu se.
Tässä siis kuitenkin linkki uudestaan. Lohduksi voinee sanoa, että tämä tutkimus on -tai ainakin oli ulkaisuhetkellään- vertaisarvioimaton, joten se ei edusta absoluuttista totuutta, vaikka tietyin ehdoin onkin looginen tuon tartuttavuuden suhteen, sillä ei kai kukaan virusta hylkiväksi muutu kuin sisäisesti, mutta aika näyttäneen mikä koronan suhteen on totuus.
Siinä kuitenkin on liigalla miettimistä, että kokeileeko onneaan sen suhteen, jos mahdollisesti virusta levittävän pelaajan annetaan osallistua peleihin, koska on sen itse sairastanut. Onneksi en ole asiasta päätämässä.
Tosin edelleenhän on myös vähän arvoitus, että kuinka pitkäksi aikaa tuo sairasttaminen antaa sen immuunivasteen, vaikka tutkimus ainkain puhelee juurikin tuollaisesta noin viiden kuukauden jaksosta siltä osin.
People who have previously been infected with covid-19 are likely to be protected against reinfection for several months, but could still carry the virus in their nose and throat and transmit it to others, according to a study which regularly tested thousands of healthcare workers.1 The...
www.bmj.com