HIFK kaudella 2019–2020

  • 747 986
  • 3 319

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ylläolevaan peilaten oudoksun edelleen mielipidettäsi siitä, jonka mukaan jengi täällä olisi jotenkin sitä mieltä, että "jatkuvasti kaikki on ihan totaalisen paskaa ja kyllä kaikki taas varmasti menee pieleen".

Jäit nyt vähän tohon yhteen lauseeseen kiinni, mutta selvennetään nyt sen verran, että eivät suinkaan kaikki ole em. mieltä, vaan lähinnä muutamat nimimerkit. Ko. nimimerkit ovat myös kuluneen kesän aikana varsin aktiivisia ja oman näkemykseni mukaan kirjoittavat pääasiassa negatiivisista asioista. Pahoitteluni, mikäli yleistin liikaa ja aiheutin mielipahaa asiaan kuulumattomille nimimerkeille.

Iloinen uutinen meille kaikille on se, että Edareiden lomat on lusittu ja kohta päästään kirjoittamaan ihan oikeistakin tapahtumista pelkän spekulaation lisäksi. Odotan kuluvasta kaudesta viihdyttävää ja menestyksekästä, vaikka tuskin selvitään ilman minkäänlaisia karikoita.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jäit nyt vähän tohon yhteen lauseeseen kiinni, mutta selvennetään nyt sen verran, että eivät suinkaan kaikki ole em. mieltä, vaan lähinnä muutamat nimimerkit. Ko. nimimerkit ovat myös kuluneen kesän aikana varsin aktiivisia ja oman näkemykseni mukaan kirjoittavat pääasiassa negatiivisista asioista. Pahoitteluni, mikäli yleistin liikaa ja aiheutin mielipahaa asiaan kuulumattomille nimimerkeille.

Iloinen uutinen meille kaikille on se, että Edareiden lomat on lusittu ja kohta päästään kirjoittamaan ihan oikeistakin tapahtumista pelkän spekulaation lisäksi. Odotan kuluvasta kaudesta viihdyttävää ja menestyksekästä, vaikka tuskin selvitään ilman minkäänlaisia karikoita.
Ihan vaan kuriositeettina kysäisen että onko negatiivinen jotenkin arvottomampaa kuin positiivinen, ja eiköhän varsin moni keksintö, kuin myös kehitystyökin ole lähtenyt liki silkan vitutuksen kautta (enkä siis sanonut että kaikki)? Peace. :-)
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toistoahan keskustelussa on, sitä en kiistä, mutta toisaalta jos isompaa kritisoitavaa ei muuten ole, niin kai se keskustelu pyörii osin senkin takia sen puuttuvan sentterin ympärillä.

Se pyörii sen ympärillä myös siksi, että kesken kauden/kauden alla pystyt hankkimaan hyvän kiekollisen laitahyökkääjän (Sakari Salminen), hyvän fyysisen laitahyökkääjän (Teemu Tallberg), hyvän kiekollisen puolustajan (Joonas Lyytinen), hyvän fyysisen pakin ( Markus Kankaanperä) tai jopa hyvän maalivahdin (Atte Engren), mutta jos sentteriosastolla on ollut puutetta, niin sen paikkaaminen on HIFK:lle kyllä ollut etenkin lähikausina ihan tekemätön paikka.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan vaan kuriositeettina kysäisen että onko negatiivinen jotenkin arvottomampaa kuin positiivinen, ja eiköhän varsin moni keksintö, kuin myös kehitystyökin ole lähtenyt liki silkan vitutuksen kautta (enkä siis sanonut että kaikki)? Peace. :-)

Ei, mutta jatkuva negatiivisyydessä rypeminen on äärimmäisen rasittavaa. En itsekään ole mikään positiivisuuden multihuipentuma, mutta jos asioita, joihin ei itse pysty mitenkään vaikuttamaan, lähestyy pääosin negatiivisesti, niihin jää lähes aina joku negatiivinen sivumaku. Mitä se hyödyttää?

..., mutta jos sentteriosastolla on ollut puutetta, niin sen paikkaaminen on HIFK:lle kyllä ollut etenkin lähikausina ihan tekemätön paikka.

Tässäpä se oikeastaan on tiivistettynä, mitä olen yrittänyt ajaa takaa: koska muutamana viime vuotena on ollut haasteita, siitä on ikään kuin tullut oletus, että jatkossakin on näin. Mulla ei tietenkään ole mitään viisastenkiveä, että voisin tulla sanomaan, että näin ei ikinä enää käy, mutta ei kai kukaan oikeasti usko, että menneisyyden perusteella kohtalo on jotenkin kiveen hakattu? Varsinkin, kun Salmelainen on kuitenkin kasannut vasta 1,5 jengiä.

Mutta ehkä tämä nyt riittää osaltani tästä aiheesta.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Kyllähän me kaikki tiedostamme sentterihankintojen haastavuuden. Se on haastavaa keväällä, kesällä tai talvella. Keskinkertaisetkin ukot voi siinä pelipaikalla pyytää ylihintaa.

Ja siksi onkin ehkä UJna houkuttelevampaa maksaa satavarmasti ylivoimapeliä dominoivalle Saariselle se 200k kuin jollekin potentiaaliselle ruotsalaiselle floppisentterille ”Säbä-Mickelle” se 150k.

7.5 Salmelainen sanoi joukkueen olevan yhtä palasta vaille valmis. Tai siis valmis kesään. Santala on ainoa, jota ei olla paikattu. Sitä täällä odotellaan. Sellaista n. 40 pisteen kädellistä kaveria. Selkeästi Salmelainen oli sellaisen perässä. Aikaisemmin olen täällä esittänyt teorioita miksi meiltä puuttuu yksi sentteri ja toki voihan niitä olla useampikin syy. En jaksa kopioida niitä aikaisempia a-g teorioitani.

Mutta valoa tunnelin päähän: tämän kevään hankinnat on olleet aika nappihankintoja. Koska uskon Dykinkin ottavan minimissään tähän sarjaan erinomaisen kolmosketjun miehen roolin.

Rosterissa on sarjan taitavimpia ja MVP-pelaajia. Eli aika tarkalla seulalla on Tobias ja Pike katsonut noita hankintoja. Ja ehkä Pike katsonut MM-kisat ja todennut, että ”toi Sallinenhan on hyvä paikko kunnes löytyy juuri se oikea”.

Se miksi olen ehkä (vieläkin) optimistisempi kuin aiemmin on juuri tuo hankintojen osumatarkkuus. Tuntuu, että toi meidän nuori UJ oppii virheistään. Viime kaudella puuttui taitoa, hankittiin hemmetisti taitoa, viime kaudella puuttui pelillistä johtajuutta, hankittiin kapteeneja ja pelillisiä johtajia, -pelaajia, jotka on tottuneet kantamaan joukkuetta selässään tärkeillä hetkillä.

Aika luottavainen mieli on, että sieltä vielä se yksi Mr.Beginning tulee kauden aikana siihen keskustaankin.

EDIT: Ja toistan, että itselleni riittäisi tähän hätään sellainen takuuvarma 3-4 ketjun VL-sentterikin. Hyvä aloittaja. Mutta ymmärrän kyllä minkälainen etulyöntiasema saataisiin sillä pari vuotta nuoremmalla ja liikkuvammalla ”Santalalla”.
 
Viimeksi muokattu:
J

Just-Ice-Hockey

Tässäpä se oikeastaan on tiivistettynä, mitä olen yrittänyt ajaa takaa: koska muutamana viime vuotena on ollut haasteita, siitä on ikään kuin tullut oletus, että jatkossakin on näin. Mulla ei tietenkään ole mitään viisastenkiveä, että voisin tulla sanomaan, että näin ei ikinä enää käy, mutta ei kai kukaan oikeasti usko, että menneisyyden perusteella kohtalo on jotenkin kiveen hakattu? Varsinkin, kun Salmelainen on kuitenkin kasannut vasta 1,5 jengiä.

Ei ehkä kiveen hakattua, mutta johonkin ne ennustuksetkin on perustettava. Usein historia antaa tähän parhaat työkalut. Salmelainen on jättänyt keskikaistan vajaaksi puolitoista joukkuetta puolestatoista. Tätä taustaa vasten tämän hetken keskikaista vähän kyllä kylmää.

Hyvät pohjat on tällä hetkellä. Kaksi kärkisentteriä on jo, ja molemmat hyvin lähellä EHT-tasoa. Nyt vaan kolmosen keskelle joku tasonsa jo osoittanut sentteri tuomaan kokemusta ja Jääskän syrjäytettäväksi.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän me kaikki tiedostamme sentterihankintojen haastavuuden. Se on haastavaa keväällä, kesällä tai talvella. Keskinkertaisetkin ukot voi siinä pelipaikalla pyytää ylihintaa.

Ja siksi onkin ehkä UJna houkuttelevampaa maksaa satavarmasti ylivoimapeliä dominoivalle Saariselle se 200k kuin jollekin potentiaaliselle ruotsalaiselle floppisentterille ”Säbä-Mickelle” se 150k.
Täällä se vaan näköjään ”meilleioosenttereitä”-hittibiisi pyörii repeatilla, mutta mikäpäs siinä. Itse olen tullut siihen tulokseen, että kyse nykytilanne on Piken ja Tobiaksen kesken tarkalleen tiedostettu valinta. Jos nyt miettii, paljonko joukkueeseen on lätkäisty hilloa kiinni rekryämällä Saarinen, Kousa, Ahonen, Tuohimaa ja Sallinen, niin tuntuu oudolta ajatella, etteikö fyrkkaa olisi riittänyy myös veret seisauttavaan sentterirekryyn, jos sitä olisi todella haluttu. Toki se olisi ollut sitten jossain määrin pois tuosta listasta, mutta siltikin. Eli samoilla linjoilla Postimiehen kanssa.

Lisäksi - joku kirjoitteli siitä, että HIFKn ei sopisi ottaa riskiä ja lähteä Lundell kärkisentterinä kauteen, mutta itse olen siitä kyllä eri mieltä. Tai siis tietyllä tapaa HIFK on siihen pakotettu. Top-20 varaukset viedään nykyisin rapakon taakse täysin raakileina (vrt. Kotkaniemi) ja kun Lunkka mitä suurimmalla todennäköisyydellä varataan pienellä numerolla, niin jos HIFK tästä oman juniorimyllyn timangista meinaa saada iloa irti, niin siihen on pakko antaa iso sauma tulevalla kaudella.
 

Kendofutari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK ja Chicago Blackhawks
Lisäksi - joku kirjoitteli siitä, että HIFKn ei sopisi ottaa riskiä ja lähteä Lundell kärkisentterinä kauteen, mutta itse olen siitä kyllä eri mieltä. Tai siis tietyllä tapaa HIFK on siihen pakotettu. Top-20 varaukset viedään nykyisin rapakon taakse täysin raakileina (vrt. Kotkaniemi) ja kun Lunkka mitä suurimmalla todennäköisyydellä varataan pienellä numerolla, niin jos HIFK tästä oman juniorimyllyn timangista meinaa saada iloa irti, niin siihen on pakko antaa iso sauma tulevalla kaudella.
Olikohan täällä enne kauden 2017-2018 alkua juuri samanlaista puhetta, ettei HIFK:n kannata lähteä peluuttamaan Heiskasta isolla tontilla. Lundellin kanssa mennään myös riskillä, mutta se on paljon pienempi verrattuna Miroon.

Lundell on jo viime kaudella näyttänyt (poislukien pleijarit) että kakkoskentän sentterirooli onnistuu. En olisi yhtään yllättynyt jos Lundell on keväällä meidän ykkössentteri ja/tai olisi meidän merkittävin sentteri tuloksien valossa.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Olikohan täällä enne kauden 2017-2018 alkua juuri samanlaista puhetta, ettei HIFK:n kannata lähteä peluuttamaan Heiskasta isolla tontilla. Lundellin kanssa mennään myös riskillä, mutta se on paljon pienempi verrattuna Miroon.

Lundell on jo viime kaudella näyttänyt (poislukien pleijarit) että kakkoskentän sentterirooli onnistuu. En olisi yhtään yllättynyt jos Lundell on keväällä meidän ykkössentteri ja/tai olisi meidän merkittävin sentteri tuloksien valossa.
Täysin eri mieltä. Heiskanen oli kovempi talentti kuin Lundell.
 

Kendofutari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK ja Chicago Blackhawks
Täysin eri mieltä. Heiskanen oli kovempi talentti kuin Lundell.
Heiskasen tulikset ei tosin olisi riittänyt jos kehitys olisi tyssännyt 16-17 kauden tehoihin. Lundellin tehot taas riittää jo nyt kakkoskentän sentterin rooliin vaikka kehitystä ei tapahtuisi ollenkaan. Jos tältä kantilta katsoo niin Lundell on riskittömämpi kuin Heiskanen tuolloin.

Vaikka he eivät suoranaisesti ole vertailukelpoisia keskenään, mutta idea on kuitenkin sama.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Lisäksi - joku kirjoitteli siitä, että HIFKn ei sopisi ottaa riskiä ja lähteä Lundell kärkisentterinä kauteen, mutta itse olen siitä kyllä eri mieltä.

Kukakohan tämä "joku" oli? En muista lukeneeni kenenkään kyseenalaistaneen Lunkan isoa roolia sentteripaletissa ja hyökkäyksessä ylipäänsä. Jääskän pääasiallisesta pelipaikasta on kiistelty, ja siitä pitääkö Paajasen ja Lundellin tueksi hankkia kiekollinen kolmos- vai puolustava nelossentteri, vai kummatkin.
 
Viimeksi muokattu:

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Heiskasen tulikset ei tosin olisi riittänyt jos kehitys olisi tyssännyt 16-17 kauden tehoihin. Lundellin tehot taas riittää jo nyt kakkoskentän sentterin rooliin vaikka kehitystä ei tapahtuisi ollenkaan. Jos tältä kantilta katsoo niin Lundell on riskittömämpi kuin Heiskanen tuolloin.

Vaikka he eivät suoranaisesti ole vertailukelpoisia keskenään, mutta idea on kuitenkin sama.
Miro otti ekalla kaudellaan rapakon takana heti oman paikkanssa. Pakin on se paljon vaikeampi ottaa mutta Heiskanen teki sen loistavilla otteillaan. Sun jutut on täyttä skeidaa.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
IFK oli ilmeisesti Anton Holmin perässä pitkän aikaa, jonka sopimuksen TPS tänään julkaisi. Saas nähdä kuka tässä kaupassa lopulta voitti. Trendinä on nyt selvästi houkutella lahden yli Allsvenskan - pelaajia marinoitumaan liigaan kohti kovempia sarjoja.
 

Kendofutari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK ja Chicago Blackhawks
Miro otti ekalla kaudellaan rapakon takana heti oman paikkanssa. Pakin on se paljon vaikeampi ottaa mutta Heiskanen teki sen loistavilla otteillaan. Sun jutut on täyttä skeidaa.
Puhuin kaudesta 2016-17 ja 2017-18. Minä sanoin, että Lundelliin luottaminen isoon rooliin on pienenpi riski kuin Heiskaseen luottaminen suureeen rooliin oli. En puhunut missään vaiheessa kumpi on kovempi lupaus yms. vaan vertasin kylmästi Heiskasen liigan tulokaskautta Lundellin vadtaavaan ottaen huomioon heidän pelipaikat. Ja @mixu, älä lähde väittämään mun puhuvan skeidaa jos luetunymmärtäminen tuottaa vielä hankaluuksia.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Puhuin kaudesta 2016-17 ja 2017-18. Minä sanoin, että Lundelliin luottaminen isoon rooliin on pienenpi riski kuin Heiskaseen luottaminen suureeen rooliin oli. En puhunut missään vaiheessa kumpi on kovempi lupaus yms. vaan vertasin kylmästi Heiskasen liigan tulokaskautta Lundellin vadtaavaan ottaen huomioon heidän pelipaikat. Ja @mixu, älä lähde väittämään mun puhuvan skeidaa jos luetunymmärtäminen tuottaa vielä hankaluuksia.
Fakta on että Miron suurrempi lupaus kuin Lundell vaikka mitä minä jonkun Jonnen kannsa alan asiasta väittämään.
 

Kendofutari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK ja Chicago Blackhawks
Fakta on että Miron suurrempi lupaus kuin Lundell vaikka mitä minä jonkun Jonnen kannsa alan asiasta väittämään.
Antaa olla suurempi lupaus sitä en ala kiistämään koska sitä on liian aikaista perustella. Pakko sinun on kuitenkin myöntää, että Miron tulokaskausi oli heikompi kuin Antonin. Ei välttämättä paljon mutta oli kuitenkin. Mitään muuta tämä jonne tässä ei ole väittänyt.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
No ei todellakaan ollut. Miro yllätti joka hetki upeilla otteillaan. Samanlainen luipaus kuin Hakki aikanaan. Näitä ei usein tule,
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Puhuin kaudesta 2016-17 ja 2017-18. Minä sanoin, että Lundelliin luottaminen isoon rooliin on pienenpi riski kuin Heiskaseen luottaminen suureeen rooliin oli. En puhunut missään vaiheessa kumpi on kovempi lupaus yms. vaan vertasin kylmästi Heiskasen liigan tulokaskautta Lundellin vadtaavaan ottaen huomioon heidän pelipaikat. Ja @mixu, älä lähde väittämään mun puhuvan skeidaa jos luetunymmärtäminen tuottaa vielä hankaluuksia.

Tuo pelipaikkojen tuoma ero lähtökohdissa on kyllä todella iso. Näkisin, ettei kovin reilu vertailu näiden pelaajien välillä, ja myös melko tarpeetonkin.

Luottoa löytyy, että Lundell annetun roolin hoitaa, mutta niin hoiti Mirokin. Kakkoskaudella parhaiten koko sarjasta.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Se vielä että suurimmat lupauksett on ollleet Hakki ja Miro. Sairaan lahjakkaita molemmat. Ja tämä ei ole muilta pois, muistakaa se,
 

Kendofutari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK ja Chicago Blackhawks
Tuo pelipaikkojen tuoma ero lähtökohdissa on kyllä todella iso. Näkisin, ettei kovin reilu vertailu näiden pelaajien välillä, ja myös melko tarpeetonkin.

Luottoa löytyy, että Lundell annetun roolin hoitaa, mutta niin hoiti Mirokin. Kakkoskaudella parhaiten koko sarjasta.
Vaikea on Miroa ja Antonia verrata pelaajina, mutta pääsääntöisesti puolustava sentteri ja pääsääntöisesti hyökkäävä puolustaja on kuitenkin jotenkin verrattavissa. Näiden vertaaminen on vähän ehkä turhaa ,mutta halusin tuoda tämän esille siksi, että halusin tuoda esille että punaisissa on ennenkin annettu luottoa huippulupauksille vaikka pienellä riskillä.

Miron viimeinen kausi liigassa oli maaginen, enkä todellakaan odota Lundellin vetävän vastaavaa. Halusin vain todeta, että utj ottaa pienemmän riskin Lundellin kanssa, kuin Nybari otti Miron kanssa vastaavassa tilanteessa.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK oli ilmeisesti Anton Holmin perässä pitkän aikaa, jonka sopimuksen TPS tänään julkaisi. Saas nähdä kuka tässä kaupassa lopulta voitti. Trendinä on nyt selvästi houkutella lahden yli Allsvenskan - pelaajia marinoitumaan liigaan kohti kovempia sarjoja.

Onkohan IFK päätynyt Salliseen tai Dykiin kun Holm ei koukkuun napannut. Niin tai näin, monena kautena on Holmin mentävä aukko jäänyt rosteriin, mutta tällä kertaa laituri osasto on kunnossa. Onnittelut Turkuun kolmesta ruotsalaisesta hankinnasta. Liiga on hyvä väliporras näille Allsvenskanin huipuille.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Onkohan IFK päätynyt Salliseen tai Dykiin kun Holm ei koukkuun napannut. Niin tai näin, monena kautena on Holmin mentävä aukko jäänyt rosteriin, mutta tällä kertaa laituri osasto on kunnossa. Onnittelut Turkuun kolmesta ruotsalaisesta hankinnasta. Liiga on hyvä väliporras näille Allsvenskanin huipuille.

Juu, toki HIFK:lla olisi varmaankin pelimerkkejä paljonkin tarvittaessa tällaisen mahd. nousevan komeetan (okei, jo 29v) kanssa, joten TPS on saanut tehdä ihan kunnon tarjouksen. Huhuttiin, että Lukkokin oli samoilla katiskoilla myös. Saas nähdä saammeko Thorellin kaltaisen taitopelaajan (jee) vai Erik Nyströmin kaltaisen kliinisen koohottajan (buu) tai jotain tästä välistä.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kukakohan tämä "joku" oli? En muista lukeneeni kenenkään kyseenalaistaneen Lunkan isoa roolia sentteripaletissa ja hyökkäyksessä ylipäänsä. Jääskän pääasiallisesta pelipaikasta on kiistelty, ja siitä pitääkö Paajasen ja Lundellin tueksi hankkia kiekollinen kolmos- vai puolustava nelossentteri, vai kummatkin.
Näytti olleen nimimerkki torpeedo, joka pari sivua sitten kritisoi sitä, että lupauksia pitäisi ajaa sisään hiljalleen laidalla ja sitten pikkuhiljaa isompaan rooliin. Pointti nimenomaan on se, että sisäänajokausiin ei nykyaikana juurikaan ole varaa, kun vähänkään lupaavammat pelurit viedään jo tyyliin ”häkkipääiässä” rapakon taakse. Eikös Heiskasenkin viimeinen kausi Suomessa ollut ”bonuskausi”, eli soppari oli jo Dallasiin?

Mitä Lunkkaan tulee noin yleisesti, niin hänen kohdallaan sisäänajo tuli tehtyä jo menneellä kaudella, puoliksi kai vahingossa. Odotuksia herättävää on mielestäni se, että Anton suoriutui nimenomaan puolustus- ja kiekottomassa pelissä ikäisekseen todella hyvin ja kypsästi ja se todennäköisesti söi sitten kaistaa hyökkäyspäässä. Liekö tunnollisuus ja huolellisuus peruja isän puolelta. Oli miten oli, niin nyt vaan pikkuisen lisää rohkeutta peliin vaikka sitten puolustuksen kustannuksella, niin hyviä asioita tulee tapahtumaan. Ja jos ensimmäiset 10 peliä menee tehoilla 0+1, niin poikaa ei ole tarvetta heittää heti dösän alle (paitsi joidenkin fanien toimesta), kun joukkueessa on Sallisen, Paajasen ja Saarisen kaltaisia kokeneita työjuhtia.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Kuulin, että Lundellin perheessä on vahvana vaihtoehtona myös se yksi ylimääräinen vuosi Miron mallin mukaan. Toki varaavalla joukkueella on siihen paljon sanottavaa, mutta en ihmettelisi ollenkaan jos Antonin kohdalla saataisiin nauttia parikin kautta tätä loistoa.

Kaiken järjen mukaan menee yksinumeroisella varausnumerolla, mutta tiedä miten scoutit kaverin peliä katsoo. Antonhan ei ole mikään näyttävä pelaaja vrt. Hakki ja Miro. Tekee vain koko ajan pieniä asioita oikein ja samalla ketjukavereistaan parempia. Miro on kauttaaltaan poikkeuksellinen ja aika näyttää yltääkö Anton samaan.

Ja kuten TPS laittoi viime vuonna Kakon heti ekasta pelistä lähtien ykköskentän laitaan, niin ei tän tason talenttien kohdalla tarvitse mitään ”varoa”. Jos Anton pelaisi laidalla jossain vaiheessa niin se on osa suunnitelmaa eikä pelkoa siitä, etteikö se handlaisi tuota keskustaa. Ei Antonia tarvitse sisäänajaa. Hän tod.näk dominoi kentällä pelin virtausta viimeistään keväällä.

Mutta itse uskon, että Anton pelaa pelejä myös laidalla jos ja kun meille joku sentteri tulee. Tämä siksi, että kundille halutaan antaa pelejä missä voi keskittyä enemmän siihen hyökkäävään rooliin. Ikäänkuin rentouttaa peliään ja siten kehittyä.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta itse uskon, että Anton pelaa pelejä myös laidalla jos ja kun meille joku sentteri tulee. Tämä siksi, että kundille halutaan antaa pelejä missä voi keskittyä enemmän siihen hyökkäävään rooliin. Ikäänkuin rentouttaa peliään ja siten kehittyä.

Hyökkäävämpään rooliin keskittyminenhän onnistuu tietysti myös keskeltä käsin, jos ketjun muu roolitus saadaan tukemaan tätä. Esimerkiksi joku Sallinen laidalla on varmasti omiaan rentouttamaan Lundellin peliä, kun tietää, että siellä on laidassa hyvinkin puolustussuuntaan tasapainottava kaveri tukemassa. Lundell tietysti on luonteeltaan ja ominaisuuksiltaan nimenomaan hyvä kahden suunnan sentteri, mutta jos tuota hyökkäyspäätä halutaan nostaa enemmän esiin, niin sen voi tehdä tuollaisen roolituksen kautta ilman, että siirretään laidalle. Eipä se Gretzkykään kovin työteliäs tainnut omaan päähän olla ja siksi siellä olikin sellaiset ketjukaverit kuin olivat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös