Aleksi Laakso, 19:40 peliaika, ei miinuksia eikä plussia, eli häneen ei kaaduttu, mutta onhan toi IFK:n puolustus hukassa.
Voisiko olla kyse siitä, että mennään niin vahvasti hyökkäys edellä, että puolustus ei jotenkin toimi organisoidusti kun vastustaja pääsee kääntämään tai pyörittämään hyökkäystä. Nythän ei karvaamalla saatu kiekkoja niin hyvin kuin aiemmissa matseissa ja heti menee peli sekavaksi. Siellä tekee laadukkaatkin pelaajat niin järkyttäviä virheitä, että ei voi olla kyse siitä, että eivät osaisi pelata vaan kyllä sen täytyy liittyä pelitapaan. IFK:lla ei vielä ole pelitapaa, joka tukee tuollaisissa tilanteissa pelaamista. Tänään oli kuitenkin Motin, Kousa, Lyytinen, Laakso ja Ahonen askissa ja voidaan mun mielestä sanoa että VL pakkeja ja ei pitäisi noin pahasti hajota pakan. Ehkä tässä menee aikaa että tuo saadaan toimimaan.
Nyt kuitenkin ollaan mun mielestä tämän kauden osalta siinä tilanteessa, että vahvistusta puolustuspäähän pitäisi tulla ja pian. Ei enää kestä kenenkään tippumista kokoonpanosta, kun Varakas on poissa. Vaikka pelitapa saataisiin tukemaan näitä tilanteita, niin silti puolustus on yllättävän heikko.
Ja siihen asti kunnes saadaan vahvistuksia, laittaisin Lyytisen poppareille tai 3 pariin tai 7. pakiksi pienellä peliajalla. Mieluummin;
Ahonen - Kousa
Winberg - Motin
Laakso - Kanki
Lyytisen ratkaisut olivat niin järkyttäviä tänään, että pitäisi noilla ansaita paikka poppareilla. Jatkoajalla oli tarjoilemassa pariin kertaan YV- hyökkäystä HPK:lle haparoinnillaan.
Tätä kautta silmällä pitäen on hienoa nähdä miten Jääskä ja Lundell pelaavat talvella. Molemmilla on jo nyt niin järkyttävän paljon kentällä tilaa ja aikaa. Voisivat antaa osan ajastaan Lyytiselle ja Tallbergille. Lundell ja Jääskä tekevät luistelullaan ja liikkeellään sekä oikea-aikaisella reagoinnilla todella upeita ratkaisuita. Toivottavasti saadaan pidettyä vielä ensi kaudella meillä.
Winberg tulee pelaamaan tämän kauden lähes kokonaan edustuksen mukana. On ottanut hyviä steppejä ja vaikka tekee junnumaisia virheitä, tuntuu tekevän oikeita asioita. Mulla on luottoa että oppii virheistään ja pystyy kehittämään pelaamistaan.