Mä voin kyllä ihan hyvin odottaa sitä rotaatiopuolustajaa sinne siirtorajan tuntumaan. Jos ajatellaan tuota puolustusta, niin Järvisellä on potentiaalia olla oman roolinsa top3-puolustaja Liigassa, Taimi ja Taipalus on huippuluokan puolustajia parhaimmillaan (ja uskon, että vähintään toinen on tosiaan sillä huipputasolla), Grillfors on yksi arvostetuimmista pakeista koko sarjassa ja Generous on täsmäpelaaja alivoimalle ja maalin eteen. Sitten on vielä viime kaudella kuitenkin ihan hyvin pelannut ja edelleen vasta parasta ikää lähestymässä oleva Teppo. Siinä on seitsemän ukkoa. Moberg oli KiVassa aivan eri ukko, kuin Liigassa ja myönsihän Mowgli itsekin, että Liigassa lähti pelaamaan pelkkää seiftiä. Niemeläinen tai Karjalainenkin saa mun puolesta mielellään antaa näyttöjä harjoituspeleissä. Eihän noiden tasoa ikinä tiedä, jos ei katso tosipaikassa. Samalla saa muutenkin valmennus paremman kuvan ukoista. Siinä on jo yhdeksän nimeä. Salmi ja Heikkinen saa antaa kovia näyttöjä Mestiksessä mahtuakseen mukaan koko kauden aikana.
Hankia nyt ei tarvitse edes korvata millään, Kundin pois lähtö jo itsessään nostaa pelin tasoa, kun siellä on yksi koomapotilas vähemmän. Ei ollut viime kauden lopussa edes rotaatiopakin nimen arvoinen.
Samaten hyökkäyksessä on tähän hetkeen ihan riittävästi laatua. Treenikaudella haluaisin nähdä ainakin Saarelaisen ja Hintzin kärkiketjuissa koittamassa. Zabo - Ramu - Rask, Hintz - Elkins - Puustinen, Ikonen - Nykopp - Luttinen ja Lamberg - Åsten - Partanen (+Leino & Tamminen) on alkuun ihan riittävä. Jos jotain haetaan, en haluaisi nähdä mitään puurtaja Savinaisia, vaan ehdottomasti luovan ja peliä rakentavan pelaajan. Toki Savinainenkin on hyvä pelaaja, mutta edustaa omissa papereissa samaa kastia esim. Puustisen kanssa ja olen jo saanut katsella liian usein liian homogeenistä joukkuetta, joka on aina tupaten täynnä yhtä ja tiettyä pelaajatyyppiä.
Jos tässä kesän aikana nyt joku sopiva pelaaja tulee tarjolle, en ole signausta vastaan, mutta omasta puolesta voidaan hyvin odottaa sinne loppukesään, kun KHL-kuviot selkeävät (aika moni varmaan odottelee niiden ratkeamista ja pitää hintalappua korkealla), eikä tosiaan olisi katastrofi, vaikka venyisi kauden ajallekin hankinta.