HIFK kaudella 2015–2016

  • 582 093
  • 2 098

veikkov

Jäsen
Kirjoitit: "muilta jengeiltä tuskin löytyy montaa edes yhtä liigapeliä pelannutta pakkia noille sijoille". Vastasin esimerkkinä Tapparan, koska:


Kankaanperä - 828 + 126 ottelua
Mäkinen - 47 + 5 ottelua

Plastiano - 0 ottelua (SHL-matseja 49 + 10)
Puistola - 541 + 71 ottelua


Siinä on 9 pakkia. Saat laatikkoleikitellä pelaajat mille paikoille haluat.

Hei ihan oikeasti, meinaatko, että Puistola pelaa samalla tasolla kuin 5 vuotta sitten, ei ole enää totta;) Kyllä niitä viime kauden tilastoja kannattaa käyttää vertailuun ja siinä esim. Mäkinen oli Salmea huonompi. Todellakin mielummin ottaisin Tepon ennemmin kuin Italian arpa Plastinon 29v.

Mutta kova tarve on vääntää HIFK;ta negatiiviseen valoon, vaikka sitten jostain rotaatiopakeista valehtelemalla.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mäkinen oli Salmea huonompi.

Mutta kova tarve on vääntää HIFK;ta negatiiviseen valoon, vaikka sitten jostain rotaatiopakeista valehtelemalla.
No Mäkinen ei kyllä ollut Salmea huonompi. Joutui vaan aika tukalaan paikkaan ja Tapparassa alkukauden vire oli niin surkea ettei kenenkään tilastot mairittele. Bonsaksenin ja Tömmerin tultua ei olisi saanut tarpeeksi peliaikaa ja ajateltiin, että Mestis-pelit kovalla vastuulla kehittävät enemmän. Jopa Tomppa ottaisi Mäkisen ennen Salmea kymmenen kertaa kymmenestä. Eikä noissa tilastoissa näy Salmen 50 avausta vastustajalle tai fiksuja pelinviivytysjäähyjä matsien lopussa. Ja mä oon vielä tietyllä tapaa jopa pro-Salmi.
 

veikkov

Jäsen
Minä en ole millään muotoa velvollinen lähettämään sinulle minkäänlaista yksityisviestiä. Juttujesi perusteella toki epäilen suuresti kykyäsi arvioida mitään jääkiekkoon liittyvää. Jääkiekko-osaamisen suhteen voit hyvinkin olla minua taitavampi, minulla kun ei ole kyseisestä lajista lainkaan harrastustaustaa. Sen sijaan minä en sinuna huolisi HIFK:n kassaan kantamieni eurojen suhteen, luku on varmasti ihan riittävä siihen, että olen oikeutettu esittämään mielipiteeni. Jos sanon sinua tyhmäksi se ei ole nimittelyä, se on fakta.
Eli sinulla ei ollut mitään näyttöä jääkiekkoon liittyvästä osaamisesta, jääkiekostahan me täällä keskustelemme. Toki voit jatkaa tyhmäksi haukkumista, siitä vain. Todellisen avohoitolan potilaan näemmä tunnistaa aina.

Mitä Salmeen tulee, niin epäilen,että sinulla sohvalla pleikkaa pelaavalla säkillä olisi asiaa liigajoukkueen kokoonpanoon, luulen, että sinulla on ollut tiukkaa mahtua edes pihapelien kokoonpanoon?

Salmella tilastot viime kaudella 27 peliä 3 p ja +2, varsin kelvolliset lukemat peruspakille Liigassa ja ikää Salmella vasta 23 v eli ei edes samaa kuin Mikko Niemelällä, joten onhan tuossa potentiaali parannukseen.

Vertailuna:
Atte Mäkinen 34 peliä 3 p ja -4
Pasi Puistola 23 peliä 2p ja -6

Mutta tilastot valehtelevat, koska IFK:n on oltava paska, sillä kyllä potilas tietää nämä jääkiekko jutut;) Paremmin kuin ylimielinen Nybari, joka on vaan ylimielinen, eikä omaa samaa ymmärrystä jääkiekosta kuin potilas.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Hei ihan oikeasti, meinaatko, että Puistola pelaa samalla tasolla kuin 5 vuotta sitten, ei ole enää totta;)

Puhuit pelatuista liigaotteluista ja minä vastasin.

Mäkinen oli Salmea huonompi.

Täysin absurdi väite ja tiedät todennäköisesti sen itsekin.

Todellakin mielummin ottaisin Tepon ennemmin kuin Italian arpa Plastinon 29v.

Kuka tässä on Teposta puhunut? Itse ainakin laskin hänet pelaavaan kokoonpanoon enkä rotaatiopakiksi, joista tässä käsittääkseni oli puhe.

Mutta kova tarve on vääntää HIFK;ta negatiiviseen valoon, vaikka sitten jostain rotaatiopakeista valehtelemalla.

Mitä täällä on valehdeltu rotaatiopakeista? Meidän neljä oletettua rotaatiopakkia eivät kukaan tällä hetkellä ole edes kovin lähellä liigatasoa ja tämä on fakta. Sinä valehtelet jos muuta väität.
 

veikkov

Jäsen
No Mäkinen ei kyllä ollut Salmea huonompi. Joutui vaan aika tukalaan paikkaan ja Tapparassa alkukauden vire oli niin surkea ettei kenenkään tilastot mairittele.

Samalla tavalla niitä selittelyjä voi harrastaa HIFK alavireiden kanssa. Tilastojen perusteella Mäkinen oli Salmea huonompi ja tämä on ainoa mitattavissa oleva fakta mitä on saatavilla.
 

veikkov

Jäsen
Täysin absurdi väite ja tiedät todennäköisesti sen itsekin.


t.

Sinun väitteesi on absurdi, eihän siinä ole päätä eikä häntää, että väität huonommat statsit omaavan Mäkisen suorituneen paremmin kuin paremmat statsit omaavan Salmen. Et voi mutuasi mitenkään todistaa, toisin kuin minä laitoin sinulle mitattua faktaa, että Salmi suoriutui Mäkistä paremmin viime kaudella. Nyt pojat ihan oikeasti, trollaatteko te?
 

veikkov

Jäsen
Mitä täällä on valehdeltu rotaatiopakeista? Meidän neljä oletettua rotaatiopakkia eivät kukaan tällä hetkellä ole edes kovin lähellä liigatasoa ja tämä on fakta. Sinä valehtelet jos muuta väität.


Mutta mehän pelataan Liigassa, liigajoukkueita vastaan, pakiston laatu on suhteutettava kilpailijoihin. Ei ole vielä kukaan esittänyt faktoja, että jollakin joukkueella olisi paremmat pakit rotaatiossa kuin HIFK:lla, ei edes sillä Tapparalla, muista puhumattakaan.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Sinun väitteesi on absuri, sillä et voi väitettä mitenkään todistaa, toisin kuin minä laitoin sinulle mitattua faktaa, että Salmi suoriutui Mäkistä paremmin viime kaudella. Nyt pojat ihan oikeasti, trollaatteko te?

Sinä möykkäät täällä joka toisessa viestissäsi siitä kuinka olet toista nimimerkkiä 100-kertaa suurempi lätkätietäjä ja guru ja sitten kysyt, että trollaatko. Priceless. Kertoo ihan riittävästi siitä miten olet pelejä nähnyt viime kaudella jos ainoa pointtisi Salmen ja Mäkisen vertailuun ovat tilastot.

Hyvää yötä ja laita se korkki jo kiinni.
 

Sardion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Sen verran on pakko huudella vieraisiin pöytiin, että Puistola tosiaan on meillä hierarkiassa 8. tai jopa 9. pakki. Miehen ura on jo pari kautta ollut suorastaan dramaattisessa alamäessä ja viime kaudella hänet lainattiin KalPaan sekä yritettiin kaupata/lainata myös Pelsuihin, mutta se kaatui jälleen yhteen miehen loukkaantumiseen. Itse en usko miehen palaavan enää huipulle, mutta toivon toki olevani väärässä.

Mäkinen puolestaan esitti oikein lupaavia otteita meidän puolustuksessa aina syksyn synkkään tappioputkeen asti, jolloin oikeastaan mikään osa-alue pelissä ei toiminut ja mies penkitettiin. Hän pelasi kuitenkin loppukaudella loistavasti mestiksessä ja on lähtökohtaisesti meidän 7. pakki. Myös Rouhiainen pelasi edustuksessa CHL:ää viime kaudella ja saattaa hänkin ohittaa Puistolan.

Plastino hankittiin top 4 -pakiksi, mutta todellinen taso selviää vasta syksyllä.
 

veikkov

Jäsen
Sinä möykkäät täällä joka toisessa viestissäsi siitä kuinka olet toista nimimerkkiä 100-kertaa suurempi lätkätietäjä ja guru ja sitten kysyt, että trollaatko. Priceless. Kertoo ihan riittävästi siitä miten olet pelejä nähnyt viime kaudella jos ainoa pointtisi Salmen ja Mäkisen vertailuun ovat tilastot.

Hyvää yötä ja laita se korkki jo kiinni.


Kaikki pelit tietenkin nähnyt. Montako Mäkisen peliä sinä olet viime kaudella nähnyt?

Kun faktoilla ampuu negatiivisuudesta "kannattamaansa" seuraan virtansa saavan älyttömät ja perusteettomat väitteet, niin alkaa nämä vähättelyt korkki kiinni. No joo se ilmaislippu koskee myös sinua, eli Kantor ja Justice laittakaapa uskottavaa näyttöä yv:llä mulle, niin setä ostaa teille liput peliin, jos lyötte sedän näytöt.
 

veikkov

Jäsen
Plastino hankittiin top 4 -pakiksi, mutta todellinen taso selviää vasta syksyllä.

Ei mitään kettuilua, mutta jos on näin, niin aika riskiä tuollainen kaveri joka on pelannut uransa pääosin Italiassa, Norjassa ja Allsvenskanissa.

SHL;ssä 1 kausi ja piste ka 0,16 ja +2

joka on huonompi kuin meillä seiskapakin ruutuun kaavaillulta Tepolta viime kaudella 0,24 ja +3.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kaikki pelit tietenkin nähnyt. Montako Mäkisen peliä sinä olet viime kaudella nähnyt?

Useankin. Ehkä sellaiset 10-15? Tarkkaa määrää en muista. Pelkästään tilastoihin perustuen on aika paksua väittää hänen olleen viime kaudella huonompi pakki kuin Salmi, jonka pelikäsityksen puute kaikessa raadollisuudessaan on jotain sellaista mitä en vähään aikaan tällä tasolla muista nähneeni.

No joo se ilmaislippu koskee myös sinua, eli Kantor ja Justice laittakaapa uskottavaa näyttöä yv:llä mulle, niin setä ostaa teille liput peliin, jos lyötte sedän näytöt.

Siis mitkä helvetin näytöt? Et jumalauta voi olla tosissasi :D Kuittasit juuri Jatkoajan "Viikon idiootti"-tittelin itsellesi.
 

veikkov

Jäsen
Useankin. Ehkä sellaiset 10-15? Tarkkaa määrää en muista. Pelkästään tilastoihin perustuen on aika paksua väittää hänen olleen viime kaudella huonompi pakki kuin Salmi, jonka pelikäsityksen puute kaikessa raadollisuudessaan on jotain sellaista mitä en vähään aikaan tällä tasolla muista nähneeni.



Siis mitkä helvetin näytöt? Et jumalauta voi olla tosissasi :D Kuittasit juuri Jatkoajan "Viikon idiootti"-tittelin itsellesi.

Oi olipas saavutus saada tuollainen titteli jääkiekon avohoitolassa, lieneekö tittelin antaja itse pääpotilas;)!

Mitä Salmeen ja Mäkiseen tulee, niin sovitaan, että tilastot valehtelevat. Mutta kai jumalauta sentään siellä Salmen +/- sarakkeessa täytyisi olla jotain muuta kuin +3 jos olisi peruspakin hommat hoitanut niin huonosti kuin osastolta saa lukea. Mutta tosiaan ihan paskaa tämä HIFK, kausi on jo hävitty, koska kokoonpanossa on Salmi, vitun Salmi ja Nybari. Olen samaa mieltä, että Nybari ei osaa kasata joukkuetta, kasaaminen pitäisi antaa potilaiden tehtäväksi osaston aamupalaverissa. Tämä on kuulkaa aivan huikeata, on saanut aivan jumalattomat naurut teidän kustannuksella.

Laitahan Kantor vaan niitä näyttöjä osaamisesta setän yksityiseen postilaatikkoon. Vai onko näyttösi osastokirjoittelu?
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mutta tosiaan ihan paskaa tämä HIFK, kausi on jo hävitty, koska kokoonpanossa on Salmi, vitun Salmi ja Nybari. Olen samaa mieltä, että Nybari ei osaa kasata joukkuetta, kasaaminen pitäisi antaa potilaiden tehtäväksi osaston aamupalaverissa.

Ei ollenkaan. Mielestäni puolustus on ihan hyvällä tasolla ja terävin kärki on huomattavasti parempi kuin viime kaudella. Myös se ilahduttaa, että viime kaudella todettuja puutteita (kiekollinen right + stay-at-home) paikattiin Taimen ja Järvisen muodossa. Ainoa mistä olen antanut kritiikkiä on se, että leveyttä ei riitä rotaatioon saakka. Onhan tässä toki kauden alkuun aikaa ja hyvin voi olla, että joku peruspakki sinne vielä naarataan.

Laitahan Kantor vaan niitä näyttöjä osaamisesta setän yksityiseen postilaatikkoon. Vai onko näyttösi osastokirjoittelu?

Edelleen mistä helvetin näytöistä soperrat? Tajuatko kuinka absurdilta kuulostat? Tämä on keskustelupalsta eikä mikään kullien vertailu -kisa. Minulle on aivan yksi hailee mitä olet puuhastellut lätkän parissa, mutta kovin fiksua kuvaa et ainakaan itsestäsi ole tähän mennessä onnistunut antamaan.
 
Viimeksi muokattu:

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Miten minusta tuntuu nyt siltä että tämä "veikkov" olisi kirjoitellut tänne samaiseen HIFK osioon aiemmin nimimerkillä (jos nyt muistan sen oikein)"6464". Itse tähän pakkiasiaan omana mielipiteenäni, joka on myös ehdoton- ja viimeinen totuus, että kyllähän SalmeJuuso on yksi heikoimpia esityksiä koko liigassa. Muutama vuosi sitten näytti että saattaisi kehittyäkin jonkunlaiseksi omanpään luudaksi mutta kehitystä ei ole tapahtunut lainkaan. Lähteenä en käytä mitään tilastoja, katson vain pelejä. Päättyneellä kaudella Salmi onnistui yksinään ryssimään useita pisteitä pois aivan karseilla viiden mokan peleillään. Ilves sarjassakin sai aina henkeään pidätellä kyseisen kaiffarin ollessa jäällä. Vastoin yleistä mielipidettä näen kuitenkin Heikkisessä potentiaalia ja haluaisin nähdä, Mestiskauden jälkeen, vielä mahdollisuuden pelata ylhäällä.
 

Sardion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei mitään kettuilua, mutta jos on näin, niin aika riskiä tuollainen kaveri joka on pelannut uransa pääosin Italiassa, Norjassa ja Allsvenskanissa.

SHL;ssä 1 kausi ja piste ka 0,16 ja +2

joka on huonompi kuin meillä seiskapakin ruutuun kaavaillulta Tepolta viime kaudella 0,24 ja +3.

Jos katsotaan vain kahta edellistä kautta, niin toissa kaudella Plastino pelasi Liigaa kovatasoisemmassa SHL:ssä edellä mainituin tehoin ja viime kaudella iski puolustajalle todella kovat pisteet Norjassa. Arpahan mies on, sitä ei käy kiistäminen, mutta eiköhän uutta miestä oteta tilalle tarvittaessa.

Mäkinen on muuten entinen U18-kapteeni ja pelannut menneellä kaudella U20-tasolla MM-kisoissa, joten hänellä on potentiaalia olla ainakin hyvän tason Liiga-pelaaja, jos ei enemmänkin. Mittojakin on ihan mukavasti 191cm/92kg, right. Samoin Rouhiainen on kolunnut eri ikäkausimaajoukkueita läpi.
 
Viimeksi muokattu:

veikkov

Jäsen
Edelleen mistä helvetin näytöistä soperrat? Tajuatko kuinka absurdilta kuulostat? Tämä on jumalauta keskustelupalsta eikä mikään kullien vertailu -kisa.

Näin minäkin luulin, ennen kuin nimimerkkiä Justice alkoi haukkumaan minua tyhmäksi mielipiteideni vuoksi, joka viestissä. Ajattelin siis antaa Justicen vertailla omaa jääkiekkotietämystään ja näyttöjä siltä saralta omiini, siitä oli kysymys.
 

veikkov

Jäsen
Miten minusta tuntuu nyt siltä että tämä "veikkov" olisi kirjoitellut tänne samaiseen HIFK osioon aiemmin nimimerkillä (jos nyt muistan sen oikein)"6464". Itse tähän pakkiasiaan omana mielipiteenäni, joka on myös ehdoton- ja viimeinen totuus, että kyllähän SalmeJuuso on yksi heikoimpia esityksiä koko liigassa. Muutama vuosi sitten näytti että saattaisi kehittyäkin jonkunlaiseksi omanpään luudaksi mutta kehitystä ei ole tapahtunut lainkaan. Lähteenä en käytä mitään tilastoja, katson vain pelejä. .

Ja koska Salmi on Salmi, hän kuitenkin olemalla paskakiin paskempi peruspakki onnistui +- tilaston plus 3:ksi, kun samaan aikaa Atte Mäkisellä oli kaudelta -4. Mutta nyt mä keksin, Salmen kentällä ollessa maaleja omiin ei aina laskettu ja Mäkisen ollessa kentällä omiin menneet tuplattiin, näin täytyy olla sillä Salmi ja Salmesta on kiinni koko ensi kauden menestys ja koska Salmi on kokoonpanossa, kausi on hävitty, voihan Juuso Salmi sentään.

Mutta itse lähdin keskusteluun sillä mielellä, että HIFK;lla on myös rotaatiopakiosasto parempi kuin yhdelläkään Liigajoukkueella, tämä todistettu faktoin, jotka ovat mitattavissa, eli tilastoin, jokaisen päänsisäinen toiminta eli mutu ei ole kovin kestävä argumentti.

Tappara siis alasammuttu, onkos niitä muita joukkueita, joiden rotaatiopakkeihin tehtäisiin vertailua? Lukko, Kärpät, TPS, HPK, Saipa jne?
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Ihan kuin itse Tami Tamminen olisi ilmestynyt tänne pätemään ylivertaisuudellaan taviksiin nähden. Tästä lähtien on fanien JA:ssa kaiketi listattava näkyville saavutuksensa kiekkoilun parissa, että saadaan virallinen ranking pystyyn siinä, kenen mielipide merkitsee eniten. Hakki Hagmankin on samalla logiikalla satavarmasti parempi joukkueen kokoaja/valmentaja kuin joku nöösi Marjamäki.
 

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Näin minäkin luulin, ennen kuin nimimerkkiä Justice alkoi haukkumaan minua tyhmäksi mielipiteideni vuoksi, joka viestissä. Ajattelin siis antaa Justicen vertailla omaa jääkiekkotietämystään ja näyttöjä siltä saralta omiini, siitä oli kysymys.
Yhdyn Justicen mielipiteeseen täysin!

Sori OT.
 

veikkov

Jäsen
Jos katsotaan vain kahta edellistä kautta, niin toissa kaudella Plastino pelasi Liigaa kovatasoisemmassa SHL:ssä edellä mainituin tehoin ja viime kaudella iski puolustajalle todella kovat pisteet Norjassa. Arpahan mies on, sitä ei käy kiistäminen, mutta eiköhän uutta miestä oteta tilalle tarvittaessa.

Mäkinen on muuten entinen U18-kapteeni ja pelannut menneellä kaudella U20-tasolla MM-kisoissa, joten hänellä on potentiaalia olla ainakin hyvän tason Liiga-pelaaja, jos ei enemmänkin. Mittojakin on ihan mukavasti 191cm/92kg, right. Samoin Rouhiainen on kolunnut eri ikäkausimaajoukkueita läpi.
`
Kovempitasoinen, mutta ei tuo SHL-kausi miltään menestykseltä vaikuta, sen jälkeen tie veikin Norjaan.
 

veikkov

Jäsen
Ihan kuin itse Tami Tamminen olisi ilmestynyt tänne pätemään ylivertaosuudellaan taviksiin nähden. Tästä lähtien on fanien JA:ssa kaiketi listattava näkyville saavutuksensa kiekkoilun parissa, että saadaan virallinen ranking pystyyn siinä, kenen mielipide merkitsee eniten. Hakki Hagmankin on samalla logiikalla satavarmasti parempi joukkueen kokoaja/valmentaja kuin joku nöösi Marjamäki.

Ja mikä oli sinun antisi tähän ketjuun nimeltään " HIFK kaudella 15-16"?

Puhdasta älämölöä ja itkupotkuraivareita, sekä kurarukkasten viskomista, kun joku keskustelee ja perustelee mielipiteensä faktoilla, eikä yhdy potilaiden enemmistön jokapäiväiseen itkuun HIFK;n ja sen henkilökunnan paskuudesta?

Huvittavaa, on että sinä ilmeisesti oikeasti kuvittelet ja ihmiset kirjoitusten perusteella oikeasti kuvittelevat täällä, että heillä täällä olisi parempaa tietoa ja osaamista jääkiekkojoukkueen kokoamisesta kuin Tom Nybondaksella;)

Nybondakselta on näyttönä Suomen mestarijoukkueen kasaaminen, löytyykö joltain tältä palstalta sama tai vaikkapa kaksi mestaruusjoukkuetta kasattuna?
 
Viimeksi muokattu:

faro

Jäsen
Miten minusta tuntuu nyt siltä että tämä "veikkov" olisi kirjoitellut tänne samaiseen HIFK osioon aiemmin nimimerkillä (jos nyt muistan sen oikein)"6464".
Heh, samalle naureskelin juuri itsekin. Tuntomerkit ainakin täsmäävät: Perustelee ja vertailee vain tilastojen avulla, puolustelee HIFK:n pakistoa viimeiseen asti, kutsuu muita käyttäjiä avohoitopotilaiksi ja kirjoittaa kuin yläasteikäinen poika. Enää tästä puuttuu se, että kaveri käy lyttäämässä Ville Husson.

Jottei nyt täysin menisi off-topiciksi, niin täytyy täältä naapurista todeta, että erinomaisella mallilla näyttää olevan teidän joukkue vuodenaikaan nähden. Tasapainoinen, josta löytyy myös paljon erityisosaamista. Vaihtuvuus on myöskin sen verran pientä, että voisin povata teille varsin hyvää menestystä ensi kaudelle. Kunhan ette kuitenkaan kultaa voittaisi...
 
Viimeksi muokattu:

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Tästä lähtien on fanien JA:ssa kaiketi listattava näkyville saavutuksensa kiekkoilun parissa, että saadaan virallinen ranking pystyyn siinä, kenen mielipide merkitsee eniten.

Tein toissa kaudella 04- juniorijoukkueen Isät vs. pojat matsissa maalin;) Tuo taitaa olla mun kovin saavutus, eli paras kai lopetella kirjoittelu HIFK- osiossa. Todetaan kuitenkin viimeiseksi kommentiksi, että kaikki on paskaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös