HIFK kaudella 2015–2016

  • 582 712
  • 2 098

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Mitä Salmeen ja Mäkiseen tulee, niin sovitaan, että tilastot valehtelevat. Mutta kai jumalauta sentään siellä Salmen +/- sarakkeessa täytyisi olla jotain muuta kuin +3 jos olisi peruspakin hommat hoitanut niin huonosti kuin osastolta saa lukea. Mutta tosiaan ihan paskaa tämä HIFK, kausi on jo hävitty, koska kokoonpanossa on Salmi, vitun Salmi ja Nybari. Olen samaa mieltä, että Nybari ei osaa kasata joukkuetta, kasaaminen pitäisi antaa potilaiden tehtäväksi osaston aamupalaverissa. Tämä on kuulkaa aivan huikeata, on saanut aivan jumalattomat naurut teidän kustannuksella.
Kiitos että sai hymähtää/naurahtaa vielä viimeisen kerran sunnuntain puolella. En tosin uskalla kilpailla sun kanssa saavutuksista joten tää jäänee viimeiseksi viestiksi tällä kaudella tänne.

Jottei viesti nyt ole 100% tarttumista itseironisen avohoitopotilaan viesteihin, täytyy kehaista IFK:n tekemisiä. Hyökkäys aika vakuuttavalla mallilla, ei ole huono puolustuskaan. Ensi kauden TOP3-kandidaatti varovasti etukäteen arvioituna kun kannun osoitetta aletaan ratkoa. Hussosta on puhetta riittänyt, onko Lankisesta haastamaan ensi kaudeksi?
 

veikkov

Jäsen
Hakki Hagmankin on samalla logiikalla satavarmasti parempi joukkueen kokoaja/valmentaja kuin joku nöösi Marjamäki.
Heh, samalle naureskelin juuri itsekin. Tuntomerkit ainakin täsmäävät: Perustelee ja vertailee vain tilastojen avulla, puolustelee HIFK:n pakistoa viimeiseen asti, kutsuu muita käyttäjiä avohoitopotilaiksi ja kirjoittaa kuin yläasteikäinen poika. Enää tästä puuttuu se, että kaveri käy lyttäämässä Ville Husson.

Jottei nyt täysin menisi off-topiciksi, niin täytyy täältä naapurista todeta, että erinomaisella mallilla näyttää olevan teidän joukkue vuodenaikaan nähden. Tasapainoinen, josta löytyy myös paljon erityisosaamista. Vaihtuvuus on myöskin sen verran pientä, että voisin povata teille varsin hyvää menestystä ensi kaudelle. Kunhan ette kuitenkaan kultaa voittaisi...


Katsoppas Putinin väkeä hyppäsi kolhoosista paikalle, onko Putinin porukoiden nappuloita vähän sörkitty, kun tuli tänne HIFK-osioon asiaa?

Miten tämä 6464 liittyy ketjun aiheeseen? Pelaako tämä 6464 ensi kaudella HIFK;ssa?

Mitä Faro yläasteeseen tulee, niin lyödäänkö pieni betsi kummalla on korkeammalla asteella suoritetut tutkinnot. Myös sinä Faro voit laittaa yv:tä, palkkioksi saat farkut, sukkahousut ja purkkaa.

Mitä joukkueen puolustamiseen viimeiseen asti tulee niin, minun maailmassani se on kannattamista. Toki jollekkin voi olla kannattamista potkia "kannattamaansa" päivästä ja vuodesta toiseen, mutta mun maailmassa sellainen on helvetin sairasta, fiksu kai ei seuraisi sellaista asiaa joka aiheuttaa niin kovaa päivittäistä ahdistusta, että sitä on käytävä purkamassa päivittäin seuraa ja sen työntekijöitä haukkumalla netin keskustelupalstalla.
 
Viimeksi muokattu:

veikkov

Jäsen
Kiitos että sai hymähtää/naurahtaa vielä viimeisen kerran sunnuntain puolella. En tosin uskalla kilpailla sun kanssa saavutuksista joten tää jäänee viimeiseksi viestiksi tällä kaudella tänne.

.

Sinun mielestäsi on OK haukkua toista tyhmäksi joka viestissä ja tähän ei ole sopivaa ehdottaa vertailua? Erikoista väkeä kerrassaan. Vai ottiko tämä minun heittoni Justicelle herkkään itsetuntoonne ja otitte kaikki itseene, voi voi, ei se teille ollut tarkoitettu, vain Justicelle.
 

Sardion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tästä lähtien on fanien JA:ssa kaiketi listattava näkyville saavutuksensa kiekkoilun parissa, että saadaan virallinen ranking pystyyn siinä, kenen mielipide merkitsee eniten.

Kyllä. Ja täytyy olla vähintään valmentanut Liigassa ollakseen riittävän pätevä osallistumaan keskusteluun.

IFK:n top 6 -pakisto on kyllä tällä hetkellä Liigan paras, noista rotaatiopakeista en sitten tiedä. Ilmeisesti kuitenkin Salmi pesee Mäkisen ja Teppo Plastinon, joten ei hyvältä näytä Tapparan osalta.
 

veikkov

Jäsen
Kyllä. Ja täytyy olla vähintään valmentanut Liigassa ollakseen riittävän pätevä osallistumaan keskusteluun.

Eihän kyse olekkaan siitä, vait etkö kykene lukemaan kaikkea? Minähän sanoin, että täällä on varmaa 100 sivua materiaalia, joissa Nybondasta arvostellaan nimenomaan niillä argumenteille, että itse osataan kasata parempi joukkue. Älä vääristele asioista.
 

veikkov

Jäsen
Kyllä. Ja täytyy olla vähintään valmentanut Liigassa ollakseen riittävän pätevä osallistumaan keskusteluun.

IFK:n top 6 -pakisto on kyllä tällä hetkellä Liigan paras, noista rotaatiopakeista en sitten tiedä. Ilmeisesti kuitenkin Salmi pesee Mäkisen ja Teppo Plastinon, joten ei hyvältä näytä Tapparan osalta.

Sinähän mainitsit Plastinon olevan Tapparan TOP-4 pakkeja, joten edes Tepon ei tarvitse tässä virtuaalikisassa pestä Plastinoa, vaan HIFK:n TOP-4 osasto.
 
IFK:n top 6 -pakisto on kyllä tällä hetkellä Liigan paras, noista rotaatiopakeista en sitten tiedä. Ilmeisesti kuitenkin Salmi pesee Mäkisen ja Teppo Plastinon, joten ei hyvältä näytä Tapparan osalta.

Top 6 on IFK:lla kyllä kova, sen voin todeta värilaseilla tai ilman. Teppo ei varsinaisesti mene rotaatioon vaan on seiskapakki, joka IFK:ssa pelaa ihan normi vaihtoja. Rotaatioon meillä on sitten tosiaan laittaa Salmi, joka ei pese edes omia käsiään Mäkisestä puhumattakaan, Moberg joka on lahjakas, mutta vasta opettelee pesemistä ja Heikkinen joka on, noh riittämätön ihan jokaiseen rooliin. Minä en hänessä näe mitään potentiaaliakaan, mutta toivon @Iso Paha olevan tältä osin parempi näkökyky.

Mikäs vitun apina tämä @veikkov muuten on? Toivottavasti saa jatkaa pari päivää tota trollaamistaan. Hauska lueskella noita sen juttuja.
 

veikkov

Jäsen
Rotaatioon meillä on sitten tosiaan laittaa Salmi, joka ei pese edes omia käsiään Mäkisestä puhumattakaan, .

Ai niin totta viimekaudella jätettiin tosiaan laittamatta Salmen sarakkeeseen maaleja kun hänen ollessaan kentällä omiin meni ja Mäkiselle laitettiin tuplana unohdin tosiaan.

Turhaan se Ramikin kehui Salmea silloin aikoinaan, potilaat tietää paremmin nää juitsut.

Salmeen kaadutaan, voi ihme, miksi se Töppö teki megasopparin Salmelle?

Saa olla aika ronkkeli potilas jos ei rotaatiopakiksi kelpaa 23 vuotias kaveri, joka peruspakin ominaisuudessa omaa viime kaudelta 27 3 +3 statsit.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oho. Täällähän on selkeesti kaivettu poterot.

HIFK:n pakisto on omasta mielestä hyvässä jamassa seitsemän kärkipaikan osalta. Niiden osalta HIFK on aivan kärkikamaa. Mutta sen jälkeisistä olen seuraavaa mieltä:

- Moberg: aivan väärä rooli olla kasipakki. Ensi kaudella mieluummin isot minuutit Mestiksessä ja sitten liigaan pelaavaan seitsikkoon.

- Salmi: taitaa olla taskussa kestosopimus sen yhden Jokerit-pelin perusteella. No, jos ideana olisi olla seiskapakki joka käy silloin tällöin läpsyttelemässä jonkun nenää niin mikäs siinä. Mutta onko Törmäsen sapluunassa tuota vaihtoehtoa. En näe että olisi mitään muuta annettavaa.

- Heikkinen: klassikkokamaa. Sopimus saatu mittanauhan ja vaa'an perusteella. Ja nyt vaan toivotaan että a) oppisi luistelemaan ja b) saisi jonkun pelikäsityksen. No, tuskin maksaa mitään eli mikäs siinä, mutta viime talven perusteella pitäisi lyödä Mobergin kanssa Mestikseen.

- Karjalainen: ei ollut kokoonpanossa kun viimeksi kotisivuja katsoin mutta kaiketi sitten rosterissa on. Vaihtoehtoja sopimuksen pimittämiseen on oikeastaan kaksi, joko massiivista ei ole voitu vielä järjestää joten julkistusta pantataan, tai sitten edes HIFK ei ole sitä mieltä että Karjalaisesta olisi ensi kaudella isosti iloa. Jokainen saa valita itse.

Eli sitä kasipakkia kyllä vielä jengi kaipaa. Ja mun mielestäni siksi voisi vaikka kloonata Tepon. Sitten vaan kauteen. Jos nyt positiivisesti ajattelee niin aikaahan tuohon vielä on.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Tästä lähtien on fanien JA:ssa kaiketi listattava näkyville saavutuksensa kiekkoilun parissa, että saadaan virallinen ranking pystyyn siinä, kenen mielipide merkitsee eniten.

Otetaanko tässä huomioon vain peliura vai voiko esimerkiksi valmentaja päteä? Mietin vain kun Jortikan tai Dufvan pelaajaurat eivät olleet lopulta tarunhohtoisia, mutta jokusen mitalin ovat voittaneet. Entä tuleeko negatiivista karmaa jos pelaajauralla on Tikin tapaan vienyt ison määrän cuppeja, mutta valmentajana ollut täysi floppi? Mites sitten huoltajat tai esimerkiksi ammattiskoutit? Tuleeko plussaa jos on katsonut paikanpäällä tietyn määrän matseja ja tuleeko televisioiduista matseista miinusta? Täähän menee vaikeaksi...

Mielestäni noiden Salmen tasoisten kaverien kohdalla tämä tilastoskouttaus on yhtä tyhjän kanssa. Jos pistemäärät ovat luokkaa 0+2, niin jokainen tajuaa kuinka paljon yksi "tuurisyöttö" (hei mä olen pelaajauralla tehnyt pari tällaista!) vaikuttaa tilastoissa. Nopeasti se on 50% enemmän pinnoja kun joku paniikissa heitetty purkukiekko menee sattumalta perille. Samoin tehotilasto ei suoraan kerro "syyllisyyttä" tai "ansiota" maaliin ja näiden Mäkisten sun muiden kohdalla jo pelkästään pieni otanta (Mäkisen 9-13 saldo nyt esimerkiksi) aiheuttaa ongelmia yksittäistapauksia ajatellen. Yksi tolppa sisään ja tuo olisi 10-13. Toinen tolppa ulos ja 10-12. Tilastoista löytää lähes aina haluamansa, mutta noiden perusteella en lähtisi vetämään loppupäätelmiä varsinkaan vähän pelanneiden junnujen kohdalla.

Kun puhutaan Atte Mäkisen kaltaisista nuorista kundeista, niin mun mielestä liigatilastot voi lähtökohtaisesti heittää vaikka mäkeen. Noiden kohdalla yksittäistapaukset tuppaavat näkymään tilastoissa liian selkeästi ja pelaajan potentiaalia ei mielestäni voi suoralta kädeltä päätellä tilastojen pohjalta. Jos voisi, tuolla tavalla skouttaaminen olisi helvetin helppoa. Turha siinä on miettiä esimerkiksi roolitusta, kilpailuasetelmaa, pelattujen pelien ja otettujen vaihtojen haastavuutta, kehityskelpoisuutta tai vastaavaa. Sehän on tilastoissa!
 

veikkov

Jäsen
Mielestäni noiden Salmen tasoisten kaverien kohdalla tämä tilastoskouttaus on yhtä tyhjän kanssa.

Joo tilastot valehtelevat sen vuoksi kiirehdit sieltä Putinin punanurkasta tänne HIFK osioon, valaisemaan Veikkoa, että tilastot valehtelevät ja +3 lukema rotaatioon kuuluvalle peruspakille on huono lukema, jo Moskovassa puhutaan siitä, kuinka paska Salmi on ja kuinka paskoihin rotaatiopakkeihin HIFK tulee kaatumaan. Muilla on aivan ylivertaiset pakit rotaatiossa sijoilla 8-xx. Mutta tosiaan HIFK tulee kaatumaan ensi vuonna rotaatiopakkeihin ja nimenomaan Juuso Salmeen. Ensi kauden menestyksen kannalta kriittiseksi on muodostunut popcorn osasto ja nimenomaan se ettei Juuso Salmi osaa syödä oikein popcorneja. Olisi saatava esim. >100.000 tienaava Honkaheimo syömään popcorneja. Edes Putin ei Pasilassa istuta popcornejä syömässä >100.000 jätkiä, mutta HIFK;ssa ja Liigassa näin täytyisi tehdä?

Kylläpä se yksi Justinelle aiheesta osoitettu kuitti on osunut arkaan paikkaan, taitaa olla aika monella itsetunnon kanssa ongelmia, paitsi tietenkin silloin kun haukutaan Nybondasta ja kerrotaan miten huono se on ja miten se ei mitään osaa, itse osattaisiin paljon paremmin.

Mutta jos oikein osaan tulkita tätä palstaa, niin ensi kaudella merkittävin tekijä HIFK;n menestyksen kannalta on onko Juuso Salmi myös ensi kaudella parempi puolustaja kuin Atte Mäkinen tai Pasi Puistola. Salmen harteilla lepää todella paljon!
 
Viimeksi muokattu:

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä helvettiä täällä väännetään sivutolkulla jostain Juuso Salmesta?

Sillä hyvin marginaalinen merkitys, että ketä siellä on 8.-10. -pakkeina. TOP4 meillä on nyt jo erinomainen, tai itse asiassa top5 (Auvitu, Grilli, Taimi, Järvinen, Taipalus). Sen lisäksi jengissä on pari ihan ookoo-tason pelaajaa (Generous ja Teppo) ja muut ovat sitten junnuja tai täytemiehiä.

Muistuttaisin, että Mestaruuskausi vedettiin läpi käytännössä kahdeksalla pakilla (+muutaman pelin syksyllä pelannut legendaarinen Eddie DelGrosso sekä yhden pleijaripelin vetänyt Rony Ahonen).
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Muistuttaisin, että Mestaruuskausi vedettiin läpi käytännössä kahdeksalla pakilla (+muutaman pelin syksyllä pelannut legendaarinen Eddie DelGrosso sekä yhden pleijaripelin vetänyt Rony Ahonen).

Tästähän tässä juuri on kysymys. Osan meistä mielestä meillä ei vaan tällä hetkellä ole kahdeksaa riittävän hyvää pakkia joukkueessa. Itseasiassa taitaa juurikin olla Juuso Salmi tuo 8. puolustaja meillä. Itse olen sitä mieltä, että Miihkali Teppo on juuri ja juuri riittävän laadukas pelaaja tuolle 8. puolustajan paikalle, mutta se lienee hätävarjelun liioittelua. Jokatapauksessa se 8. puolustaja joka voisi pelata pitkin kautta olis kiva.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vähän outoa, että täällä jauhetaan sivukaupalla asiasta, josta 99% on samaa mieltä. Pari viivaa:

- HIFK:lla on erinomainen pakisto kasassa tässä vaiheessa kautta;
- Puolustus on oikein roolitettu avainäijien osalta; ja
- Puolustukseen mahtuu vielä yksi rotaatiopuolustaja, joka saisi mielellään olla kokenut pelaaja (vapaina ainakin: Järventie ja Honkaheimo).

Minun mielestäni kauteen voidaan vieläkin lähteä näillä jätkillä, mutta kauden aikana olisi kannattavaa hankkia se yksi rotaatio puolustaja tuomaan sitä kuuluisaa ''syvyyttä leveyteen.'' Eiköhän laiteta riitä poikki ja voita väliin. Siellä on kesä tuloillaan!

Palataan astian ääreen jos Ramu pakkaa kamansa ja lähtee ulkomaille, mutta muutoin meillä ei ole mitään valitettavaa tällä hetkellä. Kyllä me ehditään negailla sitten, kun sen aika tulee.
 
Vähän outoa, että täällä jauhetaan sivukaupalla asiasta, josta 99% on samaa mieltä. Pari viivaa:

- HIFK:lla on erinomainen pakisto kasassa tässä vaiheessa kautta;
- Puolustus on oikein roolitettu avainäijien osalta; ja
- Puolustukseen mahtuu vielä yksi rotaatiopuolustaja, joka saisi mielellään olla kokenut pelaaja (vapaina ainakin: Järventie ja Honkaheimo).

Minun mielestäni kauteen voidaan vieläkin lähteä näillä jätkillä, mutta kauden aikana olisi kannattavaa hankkia se yksi rotaatio puolustaja tuomaan sitä kuuluisaa ''syvyyttä leveyteen.'' Eiköhän laiteta riitä poikki ja voita väliin. Siellä on kesä tuloillaan!

Palataan astian ääreen jos Ramu pakkaa kamansa ja lähtee ulkomaille, mutta muutoin meillä ei ole mitään valitettavaa tällä hetkellä. Kyllä me ehditään negailla sitten, kun sen aika tulee.

Onko se sulta jotenkin pois, jos täällä ihmiset vääntävät ensi kauden joukkueesta nyt kun kesä on tuloillaan? Ihan käsittämätöntä paskaa tälläiset "kirjotellaan sitten kun mulle sopii..." viestit. Täällä kuitenkin ilmeisen moni kokee tuon asian tärkeäksi nyt kun siitä noinkin vilkas keskustelu saatiin aikaiseksi.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko se sulta jotenkin pois, jos täällä ihmiset vääntävät ensi kauden joukkueesta nyt kun kesä on tuloillaan? Ihan käsittämätöntä paskaa tälläiset "kirjotellaan sitten kun mulle sopii..." viestit. Täällä kuitenkin ilmeisen moni kokee tuon asian tärkeäksi nyt kun siitä noinkin vilkas keskustelu saatiin aikaiseksi.
Yritin enemmänkin viestiä, että ei kannata ihan liikaa negailla, kun joukkue on kuitenkin suht hyvällä mallilla jo tässä vaiheessa kautta. Aikeeni ei ollut lytätä muiden mielipiteitä, ja olenhan itsekin valtaosan kanssa samaa mieltä.

Ihan rauhassa vain.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Itse olen sitä mieltä, että Miihkali Teppo on juuri ja juuri riittävän laadukas pelaaja tuolle 8. puolustajan paikalle, mutta se lienee hätävarjelun liioittelua. Jokatapauksessa se 8. puolustaja joka voisi pelata pitkin kautta olis kiva.

Herranjumala. Jos joskus on oltu asian ytimessä niin NYT! Teppo on riittävä rotaatioon, ja sellainen 8. Pakki joka voi pelata pitkin kautta olis kiva muttei välttämätön. Halleluja Justice!
 

veikkov

Jäsen
Tästähän tässä juuri on kysymys. Osan meistä mielestä meillä ei vaan tällä hetkellä ole kahdeksaa riittävän hyvää pakkia joukkueessa. Itseasiassa taitaa juurikin olla Juuso Salmi tuo 8. puolustaja meillä. Itse olen sitä mieltä, että Miihkali Teppo on juuri ja juuri riittävän laadukas pelaaja tuolle 8. puolustajan paikalle, mutta se lienee hätävarjelun liioittelua. Jokatapauksessa se 8. puolustaja joka voisi pelata pitkin kautta olis kiva.

Listaappas nyt Justine ne joukkueet joilla on HIFK:ta paremmat ja menestyksen kannalta kriittiseksi nousseet rotaatiopakit sijoilla 8-xx? Mielellään järkevin perustein, jotka ovat myös jotenkin todistettavia ja mitatattavissa olevia. Tapparaa yritit, mutta ainakaan tilastojen perusteella sellaiseen johtopäätökseen ei voi tulla, että Tapparalla olisi paperilla kovemmat pakit sijoilla 8-xx. Toki Atte Mäkinen on lahjakas kaveri, en sitä kiistä. Vaikka Tapparalla olisikin piirun verran paremmat pakit sijoilla 8-10, niin HIFK:lla on kyllä sitten sijoilla 1-7 pelaavat pakit kovempia paperilla kuin Tapparan vastaavat.

Mutta laita sitten lisää niitä joukkueita joilla on paremmat pakit sijoilla 8-xx kuin HIFK:lla,jos sinun mielestäsi on merkittävää menestyksen kannalta millaisia pakkeja löytyy sijoilta 8-xx väitän että ei yhdelläkään joukkueella ole. Katso vaikka Lukon viime kauden pakkikokoonpanoa ja minkälaisia kavereita siellä olisi ollut heittää kehiin jos 1-2 pakkia olisi loukkaantunut. Sieltä olisi löytynyt 0 liigapelin kokemusta omaavia junnuja, meillä sentään noilla rotaatiopakeilla Karjalaista lukuunottamatta on jo liigakokemusta.
 

veikkov

Jäsen
- Puolustukseen mahtuu vielä yksi rotaatiopuolustaja, joka saisi mielellään olla kokenut pelaaja (vapaina ainakin: Järventie ja Honkaheimo).

Minun mielestäni kauteen voidaan vieläkin lähteä näillä jätkillä, mutta kauden aikana olisi kannattavaa hankkia se yksi rotaatio puolustaja tuomaan sitä kuuluisaa ''syvyyttä leveyteen.'' Eiköhän laiteta riitä poikki ja voita väliin. Siellä on kesä tuloillaan!

Kuten sanottu ei ole liigarealismia että popcornosastolle hankitaan 100.000 äijiä, sille varalle, että jos sattuu jotain. Edes Pasilassa ei näin toimita ja hankita 100.000 jätkiä syömään nakkeja katsomoon.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Opiskelija Mara Järventie pätkätöihin vetämään vika kautensa Liigassa Nordikselle ja (Mertsin äänellä) se on siinä, se on siinä...
 

Varjagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat & Toronto Maple Leafs
TOP4 meillä on nyt jo erinomainen, tai itse asiassa top5 (Auvitu, Grilli, Taimi, Järvinen, Taipalus). Sen lisäksi jengissä on pari ihan ookoo-tason pelaajaa (Generous ja Teppo) ja muut ovat sitten junnuja tai täytemiehiä.

IFK pelaa päässääntöisesti seitsemällä puolustajalla ja kyllä Teppo riittää 7-pakin rooliin aivan mainiosti, ei ollut todellakaan viime kaudella puolustajista huonoin tai lähelläkään sitä. Muut puolustajat yllä mainitun TOP7 jälkeen tulevat saamaan vain rajoitetun määrän peliaikaa loukkaantumisten takia.

Koittakaa hyvät ihmiset olla ihmisiksi, erilaisia mielipiteitä saa ja pitääkin olla, mutta ei tätä keskustelua ole ollut viikonlopun sairastelun jälkeen hirveen mukava lukea. Mennnyt haukkumisen puolelle puolin ja toisin.
 

Wicked

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Los Angeles Kings
Itse odottelen millaisia otteita Miro Karjalainen esittää. Saako hoidettua SM-A tasonsa Liigaan kesän aikana.
 

Caney

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
Mitä väliä tällä kaikella paskan mussutamisella on? Kuka on kovin kiekkomies, ja kellä on täten pätevin sana?

Juuso Salmi ei ole edustustason liigapelaaja, eikä tuskin olisi käynyt edes kokeilemassa, mikäli miehessä ei oltaisi joskus nuoremmalla iällä nähty potentiaalia kakkos-kolmosparin luudaksi. Iso plussa kaverin mukanapitämiselle vielä tuosta Kollien kapteenina olemisesta yhden kauden ajan. Myönnetään, joskus sitä potentiaalia oli näkyvillä, mutta ei sitä kyllä pariin vuoteen olla nähty juuri ollenkaan. Se nähtiin kyllä, mitä Salmelle tapahtui vastustajan karvatessa todella kovaa. Mielestäni kaiken tästä veikkojupakasta kertoo se, että kaveri pätee tietämyksellään vain ja ainoastaan tilastojen perusteella. Mikäli olisi nähnyt Salmen esiintymiset kevään peleissä, ei voisi vakavalla naamalla väittää miestä hyväksi rotaatiopakiksi. Ja jos tästä "trollaamisesta" kyseinen kaveri saa jotain mielihyvää, niin mikäs siinä, riittääpähän luettavaa taas edes jostain...

-----------

Joukkueen rakennus todella hyvällä mallilla. Sisään vielä yksi VL-leiman omaava +25 vuotias pakki, ja IFKn alakerta on valmis ainakin talven puoliväliin asti. Nykyinen alakerta kestää vertailun muiden jengien kanssa, mutta kun sieltä otetaan Taimi/Järvinen/Auvity/Grillfors -nelikosta yksikin pois pidemmäksi aikaa, ja tilalle lykätään junnu/nuori pelaaja tasoa "Moberg" (raakile liigaan, hyvä tulevaisuus) tahi sitten nämä hiukan eri korin "Salmi/Heikkinen" (ei mitään asiaa top6), niin nopeasti uidaan siellä syvissä vesissä. Yksi VL kauden aikana sisään, ja jos ei pätäkkä enää riitä niin köyhän miehen "mikkokurvinen" jostain halvalla tuomaan syvyyttä rotaatioon. Niinpä nykyisillä alakerta:

Auvitu-Grillfors
Taipalus-Järvinen
Taimi-Generous
Teppo-XXX
...+Moberg, Karjalainen, Salmi, Heikkinen

Hyvältä näyttää. Ja mikäli ensi keväänä siellä taas jonkun kuumeen/loukkaantumisien ansiosta isoja peliminuutteja on pelaamassa Juuso Salmi, niin voidaan jälleen kerran vaan todeta, että virheistä ei otettu opiksi ja palataan pyörittelemään samoja asioita jälleen kerran uudestaan.
 

veikkov

Jäsen
Mitä väliä tällä kaikella paskan mussutamisella on? Kuka on kovin kiekkomies, ja kellä on täten pätevin sana?

Juuso Salmi ei ole edustustason liigapelaaja, eikä tuskin olisi käynyt edes kokeilemassa, mikäli miehessä ei oltaisi joskus nuoremmalla iällä nähty potentiaalia kakkos-kolmosparin luudaksi. Iso plussa kaverin mukanapitämiselle vielä tuosta Kollien kapteenina olemisesta yhden kauden ajan. .

Kaveri on 23-vuotias, mutta sinun mielestäsi siis ei mitään tsäänssiä kehittyä enää, se on loppu. On sillä kuitenkin paremmat statsit saman ikäisenä kuin esim. vuotta vanhemmalla Mikko Niemelällä. Rami ja Törmänen nähneet hyvää Salmessa, mutta jatkoajan nerot tietävät ettei kannata, nähty on ja ihan paska, tilastot valehtelevat, kukaan muu ei ole liigassa yhtä huono (kaikki muiden pelit ja mokat on nähty heillä). Tämä nyt sen kummemmin Salmea puolustamatta, ajaa asiansa rotaatiopakkina hyvin, joillekkin vain tuntuu olevan elämän ja kuoleman kysymys Juuso Salmen oleminen rosterissa, Jeesus, oikeasti.

Täällä joillakin tuntuu olevan aivan kateissa mitä pelaajat itse hakevat kaudelta ja muutenkin realiteetit, luuletteko te, että joku 100.000 ukko tulee syömään nakkeja katsomoaan ja odottaa motivoituneena tilaisuutta hypätä askiin, jos loukkaantumisia tulee? Sitä varten on kylläkin nämä Salmi,Moberg,Heikkinen, Karjalainen. Heillä on motivaatiota odottaa tilaisuuttaan, ovat "tyytyväisiä" roolinsa, sekä ovat halpoja. Loukkaantumisiin reagoidaan sitten kesken kauden, jos tapahtuu pitkäaikaisloukkaantumisia (loppukausi jne.) ja hankitaan siihen rooliin ukko jos tarve nähdään ja pätäkkää on. Ei niitä hankita varastoon odottamaan josko loukkaantumisia sattuisi.
 

veikkov

Jäsen
Koittakaa hyvät ihmiset olla ihmisiksi, erilaisia mielipiteitä saa ja pitääkin olla, mutta ei tätä keskustelua ole ollut viikonlopun sairastelun jälkeen hirveen mukava lukea. Mennnyt haukkumisen puolelle puolin ja toisin.

Minä tulin tänne keskustelemaan asiallisesti, sitten kun satuin myös perustelemaan mielipiteeni mitattavissa olevilla perusteluilla, niin alettiin kamala hyökkäys ja nimittely. Ei anna kauhean hyvää kuvaa henkisestä iästä sellainen. Josko tästä eteenpäin asialinjalla?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös