Niin, siis itse olen kyllä sitä mieltä että jengi on tällä hetkellä paskuudessa Nokan ensimmäisen jengin tasolla.
Muistin virkistykseksi Nokan ensimmäisen kauden joukkue Eliteprospectsin mukaan:
MV:
Juha Pitkämäki
Aleksis Ahlqvist
Jani Nieminen
-> Pitkämäki... Ehdottomasti mieluummin lähden Hussolla kauteen kuin edes Hattu Niemisellä (ja vm. tuli tuolla kaudella puskista ykköseksi).
Puolustus:
Ilkka Heikkinen
Hannu Pikkarainen
Markus Kankaanperä
Joni Haverinen
Mikko Turunen
Jani Honkanen
Tom Walsh
Ilari Melart
Aleksi Holmberg
Rony Ahonen
(Toni Söderholm liittyi mukaan keväällä, Ivan Majesky pelasi syksyllä pari peliä)
-> Kankaanperän ottaisin, Heikkisen ehkä, jos olisi mahdollinen. Muut eivät tuonaikaisessa vireessään kiinnostaisi, mm. Melartista muistettava, että oli vielä nuori pelaaja ja pelasi vain 27 peliä. Mun papereissa aika tasoihin menee nykyisen kanssa. Nyky-Söderholm on parempi kuin se puolikuntoinen 2009 versio.
Sentterit:
Kim Hirschovits
Matias Loppi
Teemu Ramstedt
Jermu Porthén
Shawn Bates (tuli syksyllä, lähti keväällä)
Siim Liivik (pelasiko sentteriä?)
-> Kim Hirschovits voisi mahtua, Liivik tietenkin (mutta oli hänkin katsomaton kortti tuolloin). Ramstedt on nyt parempi kuin silloin. Toisin sanoen nykyinen sentterikalusto vie mennen tullen. Oikeasti, Porthén mahtui jengiin silloin...
Laiturit:
Arttu Luttinen
Ilkka Pikkarainen
Kimmo Kuhta
Lennart Petrell
Jussi Pesonen
Max Wärn
Dan Hacker
Jerry Ahtola
Janne Keränen
-> Usea pelaaja tästä mahtuisi nykyiseen. Varsinkin nykyisessä vireessään. Mutta on huomioitava, että Wärn, Ahtola ja Keränen olivat v. 2008 kokemattomia, eivätkä olisi mahtuneet mihinkään fantasiakokoonpanoihin. Jos pitäisi päättää, niin sydämellä ratkaistuna vaihtaisin nykyisen laituriston tähän, koska Kibe ja Lennu. Mutta järjellä ajateltuna tässä on myös pelaajia, jotka eivät kuulu menestyvään joukkueeseen (I. Pikkarainen, J. Pesonen).
Tuossa jengissä oli yksilötaitoa kyllä (Hirschovits, Kuhta, Heikkinen,...), ja tiettyä vittumaisuutta (Petrell, I. Pikkarainen, Kankaanperä,...). Vastapainona myös kurittomuutta (I. Pikkarainen,...) ja löysyyttä (H. Pikkarainen, J. Pesonen,...). Yhteenvetona totean, että nykyinen jengi on paremmin koottu, yhtenäisempi ja tasaisempi kuin Nokan ensimmäisen kauden joukkue, ja siksi odotukseni ovat myös kovemmat.