Vuonna 2012 tilikauden voitto verojen jälkeen oli 876212 €, josta jaettiin osinkoa 114500 €.
Osinkojen määrä kuulostaa äkkinäiseltä siltä 9%:lta, jonka voi nostaa verovapaasti. En ruvennut laskemaan kuitenkaan. Hyvin jätetty kassaan rahaa.
Vuonna 2012 tilikauden voitto verojen jälkeen oli 876212 €, josta jaettiin osinkoa 114500 €.
No joo, aika kultaa näemmä muistot. Toi oli kyllä jäätävä jengi eikä nykyporukka nyt ihan samalle tasolle paskuudessa vielä yllä. Jäänyt varmaankin jotain takaraivoon siitä kun täälläkin jengi mouhosi kuinka se oli Nokka joka tuolla kaudella floppasi.Yhteenvetona totean, että nykyinen jengi on paremmin koottu, yhtenäisempi ja tasaisempi kuin Nokan ensimmäisen kauden joukkue, ja siksi odotukseni ovat myös kovemmat.
Uusi kirjoittaja ilmoittautuu. Mikäs sen sopivampi paikka aloittaa oma kirjoitusura jatkoajan keskustelupalstalla kuin omien keskuudesta. Palstaa on tullut seurattua verrattain pitkään ja varsin aktiivisesti.
Sitten itse asiaan, eli HIFK:n ensi kauden joukkueeseen. Maalivahtiosasto on mielestäni suuri kysymysmerkki. Itse olisin toivonut Hussolle kokeneempaa kakkosta, ehkä jopa tandemveskaria. Nyt ilmeisesti kuitenkin mennään parivaljakolla Husso-Lankinen, mikä on kyllä todellinen high risk - very high reward tilanne. Kumpikin maalivahti omaa mielettömän määrän potentiaalia. Lundellin näytöt maalivahtivalmentajana ovat kiistattomat. Tulevaisuuden kannalta tietysti nuori erittäin potentiaalinen maalivahtikaksikko on parempi kuin hyvä asia, mutta riittääkö yhteisiältään alle 40-vuotias kaksikko kantamaan joukkuetta ensi kaudella. Itse olen epäileväinen sen suhteen, mutta eipä olisi ensimmäinen kerta kun erehdyn pahasti arvioissani. Pakko silti myöntää, että yhden kokeneen maalivahdin palkkaaminen rauhottaisi mieltäni kovasti.
Itse ole varsin tyytyväinen siihen, miltä pakisto vaikuttaa. Grillforsin liityttyä joukkueeseen on puolustus mielestäni erittäin lupauksia herättävä. Söde ja Daniel ovat toki isossa roolissa puolustuksessa, sitä ei sovi kieltää. Näen Taipaluksessa, Auvitussa ja Tepossa erittän paljon potentiaalia. Honkaheimo ottaa itselleen Jokelan/Kurvisen roolin. Kokonaisuutena viime kaudesta on mielestäni menty pakiston osalta selvästi eteenpäin. Tämä ei toki ole meriitti sinänsä, mutta pakiston potentiaali yhdistettynä valmentajakaksikkoon Törmänen-Kangasalusta nostattaa minussa kovastikin positiivisia tuntemuksia.
Keskikaista on joukkueessa mielestäni loistavassa kunnossa. Elkins on ehdottomasti liigan kärkisenttereitä, ja Ramstedt ja Kuparinen tulevat varmuudella petraamaan ensi kaudelle ja kovasti. Erityisesti Ramstedtilta odotan paljon. Herra pääsee nähdäkseni melkolailla parhaaseen mahdolliseen rooliin mitä kuvitella saattaa. Tasakentällisin Elkins ja Kuparinen hoitavat raa'an puolustuspelaamisen mm. oman pään aloitusten muodossa. Ramstedt pääsee keskittymään kiekolliseen rooliin ja toimimaan ylivoiman primusmoottorina. Toki minä en näitä asioita päätä, mutta näin minä silti näitä asioita olen pähkäillyt. Kuparinen puolestaan tuntee nyt seuran ja sen tavat. Viime kauden jälkeen näyttöhaluja varmasti on, ja historia kuitenkin osoittaa, että Kuparinen on parhaimmillaan liigan kärkisenttereitä. Se pystyykö hän enää koskaan saavuttamaan tuota kärkisentteri tasoa on kokonaan toinen kysymys. Itse kuitenkin uskon, että terveenä kesän treenannut Matti Kuparinen on liigan parhaita kolmossenttereitä, jolla on potentiaalia myös ylempien ketjujen sentteriksi. Minun silmin katsottuna HIFK:n sentteritilanne on, kuten jo aiemmin totesin, aivan loistavassa kunnossa.
Laituritilannekin on mielestäni parempi kuin mikä täällä tuntuu yleinen mielipide asiasta olevan. Laidoilta löytyy luisteluvoimaa, taklausvoimaa ja vääntövoimaa. Maalintekovoimaa on toki Puustisen muodossa jo erittäin paljon mutta lisää on silti saatava. Lisäksi henkilökohtaista taitoa laidalta (ja koko joukkueesta) puuttuu tällä hetkellä huolestuttavan paljon. Keräsen ja Hárin puuttuminen näkyy taitopuolen täydellisenä puuttumisena joukkueen laitahyökkääjien osalta. Toki pelkästään Keräsen mahdollinen paluu joukkueeseen paikkaa taitovajetta erittäin paljon. Jos rehellinen saa olla, niin Keräsen paluu täyttäisi mielestäni taitovajeen käytännössä kokonaan. HIFK ei kuitenkaan saa laskea mitään Keräsen paluun varaan. Joukkue teki sopimuksen Keräsen kanssa, koska näki, että hänen kaltaiselle pelaajalle on joukkueella käyttöä. Tuo tarve ei ole poistunut yhtään mihinkään sillä, että HIFK sai houkuteltua Keräsen joukkueeseen. Fakta tällä hetkellä on se, että Michael Keränen on Minnesota Wildin eikä HIFK:n sopimuspelaaja. Ryan Lasch, tai vastaavan kaliiberin pelaaja helpottaisi kummasti tilannetta. AHL-arvat hieman pelottavat tässä kohtaa, mutta realismia lienee, että taitovajetta yritetään paikata valtameren yli lennätettävällä kaverilla. Tässä kohtaa itse vaadin, että korvaaja on lähtökohtaisesti vähintään samaa tasoa, mitä Raannan korvaaja viime kaudella oli. Eli ehdotonta AHL:n huippua pitää Nyban iskeä pöytään, mikäli korvaaja AHL:stä tulee. Rask on mitä ilmeisimmin hankittu joukkueeseen Pakarisen korvaajaksi. En tästä muutoksesta ole riemuissani, mutta samaan aikaan pitää muistaa Pakarisen kehitys viime kaudella. Ehkä Rask pystyy samaan, vaikkakin epäilen tätä kovasti.
Parilla laitahyökkääjähankinnalla HIFK voi mielestäni lähteä kauteen hyvillä mielin. Joukkueen perusrunko on hyvässä kunnossa, joten laiva ei sinänsä vuoda. Nyt pitää vielä jostain löytää se tuuli niihin purjeisiin. Kyllä Nyballa töitä riittää, mutta ei tilanne ihan niin synkkä ole, mitä tätä palstaa lukemalla voisi kuvitella.
Uusi kirjoittaja ilmoittautuu. Mikäs sen sopivampi paikka aloittaa oma kirjoitusura jatkoajan keskustelupalstalla kuin omien keskuudesta. Palstaa on tullut seurattua verrattain pitkään ja varsin aktiivisesti.
Parilla laitahyökkääjähankinnalla HIFK voi mielestäni lähteä kauteen hyvillä mielin. Joukkueen perusrunko on hyvässä kunnossa, joten laiva ei sinänsä vuoda. Nyt pitää vielä jostain löytää se tuuli niihin purjeisiin. Kyllä Nyballa töitä riittää, mutta ei tilanne ihan niin synkkä ole, mitä tätä palstaa lukemalla voisi kuvitella.
Keräsen paluu täyttäisi mielestäni taitovajeen käytännössä kokonaan. HIFK ei kuitenkaan saa laskea mitään Keräsen paluun varaan.
Yksi asia mikä ihmetyttää kovasti on se, että hyökkäyksen osalta puhutaan vain, että Kerälälle ja Pakariselle pitäisi hankkia korvaaja, miten muuan Ville Peltonen. Eikö kuitenkin Villen panos ollut joukkueen parhaimmistoa loukkaantumisista huolimatta. Missä korvaaja?
Kai se oli Keränen.
Näin se on varmaan ajateltu. Summanen sanoi viime kaudella, että joukkueen terävin kärki oli liian kapea ja tästä johtuen ne pelaajat, joilta tulosta eniten odotettiin, oli peluutettu "loppuun" ennen kauden tärkeimpiä pelejä. Summasta korpesi ihan oikeutetusti se, että Hagmania ei joukkueeseen helpottamaan tilannetta saatu. Lähinnä kysymykseni juontaa siitä taustasta, että jos pelaajia yritetään korvata yksi yhteen, niin ollaan tulevana kautena samojen ongelmien ääressä plus, että vielä tulevalla kaudella pelimäärä kasvaa johtuen Euroopan Liigasta. Jos haluttaisiin menestyä laadukkaiden pelaajien määrää tulisi kasvattaa. Eikä ajatella näin kun nyt.
Peltonen <--> Keränen (Nythän Peltosta ei ole korvattu millään, kun Keränen "lähti")
Fernholm <--> Grillfors
Enklund <--> Taipalus
Jokela <--> Honkaheimo
Desantis <--> Auvitu
Somervuori <--> Rask
Pakarinen <--> XXXX
Ei muuten toimi näin. Samat ongelmat kuin viime kaudella nähtävissä + vaihtuvuus kärkipelaajien osalta on vielä miinuksen puolella.
Tämä on sinänsä totta, mutta itse en pidä ajattelusta, jossa jokainen pelaaja pitää korvata yksi yhteen.
Yksi asia mikä ihmetyttää kovasti on se, että hyökkäyksen osalta puhutaan vain, että Kerälälle ja Pakariselle pitäisi hankkia korvaaja, miten muuan Ville Peltonen. Eikö kuitenkin Villen panos ollut joukkueen parhaimmistoa loukkaantumisista huolimatta. Missä korvaaja?
Hyvä pointti. Muistettava myös että Talaja ja Somervuori lähtivät, eli aikamoinen aukko on hyökkäyksessä jos kokonaisuutta ajatellaan. Sanon sen nyt suoraan, IFK on suuressa kriisissä mitä tulee joukkueen rakentamiseen ja tulevan kauden rosteriin. Mark my words, ihan oikeasti.
Sanon sen nyt suoraan, IFK on suuressa kriisissä mitä tulee joukkueen rakentamiseen ja tulevan kauden rosteriin. Mark my words, ihan oikeasti.
Hyvä pointti. Muistettava myös että Talaja ja Somervuori lähtivät, eli aikamoinen aukko on hyökkäyksessä jos kokonaisuutta ajatellaan. Sanon sen nyt suoraan, IFK on suuressa kriisissä mitä tulee joukkueen rakentamiseen ja tulevan kauden rosteriin. Mark my words, ihan oikeasti.
Uudelleenrakennus on päivän sana. Se pitää muistaa.