Ok, reagoin turhan kärkkäästi, koska käsitin viestisi väärin. Ja ymmärrän pointtisi, mutta samat säännöt siellä ovat koko ajan voimassa. Kerro vaikka YV:llä miten sinusta ne säännöt koko ajan vaihtelee. Ihan mielenkiinnosta haluan tietää.
Viestin lähetti mtmela
Niin Nylanderin lakimies lie puhuu suomea kuten myös Muukkonen. Nylander lie ei. Ja kyseessä oli Kärppien lakimies.
Toki jos lakimieheltä on kysytty, että osuiko lyönti vai ei, niin sittenhän on toimittu väärin. Mutta luuleeko joku oikeasti, että lakimies kertoi mitä siellä on tapahtunut (todistajan roolissa).
Viestin lähetti mtmela
[B
Tapahtumissa on siis samoja piirteitä, mutta ne erottaa juuri tämä todistamisen vaikeus. Kun toimitsija ja Nylander + videokuva sanoo, ettei osunut niin ei osunut. [/B]
Anteeksi, mutta mikä videokuva?
Viestin lähetti mtmela
Korjataanpa eli on nähnyt kuvanauhan tilanteesta: "Allekirjoittanut toteaa lisäksi, että kuvanauhalla ei ole havaittavissa varsinaista mailalla lyöntiä"
Eli se videokuva. Vielä epäselvää?
Tapaukset poikkeavat toisistaan myös siten että Nylander huitaisun jälkeen provosoi näitä kahta katsojaa ottamalla kypärän pois päästään,heittämällä hanskat pois ja käärimällä hihansa pyytäen elein ja sanoin kavereita aitioon kokeillakseen nyrkkiensä kovuuden.Viestin lähetti mtmela
#12:
"Jankkaamisen uhallakin jaksan kysyä sinulta mtmela, eikö mielestäsi Caloun-episodia (sanktioineen) voi verrata Nylanderin mailallahuitomiseen?
- Kummatkin tapahtuivat kaukalon ulkopuolella
- Kumpikaan ei kohdistunut pelaajiin, eli ollut ottelutapahtuma
- Kummastakaan ei tuomari tuominnut yhtään mitään
Minusta näitä kahta voi hyvin verrata ja itse asiassa niitä pitäisikin verrata, jotta näkisimme mihin suuntaan liiga on kehittymässä ja mitkä voimat ohjaavat liigan päätöksentekoa ml. kurinpidon."
Caloun-episodia en kovin hyvin tunne, joten vastaan tietojeni perusteella. Korjaa jos olen väärässä. Caloun huitoi mielenosoituksellisesti, hajoitti pleksin ja pikkutyttö sai lasit päällensä? Nylander huitaisi jäähyaitiossa kovaa aitaa ja ilmeisesti osui katsojaan, tämä siis todistajien mukaan, ei liigan todistusaineiston. Miten nämä siis eroaa toisistaan. Ainoastaan siinä, että toisesta oli kiistattomat todisteet ja toisesta ei. Ilman todisteita ei voi tuomita. Vaikka kuinka se olisi oikein, ja syyllisyys olisi ilmeistä.
Tapahtumissa on siis samoja piirteitä, mutta ne erottaa juuri tämä todistamisen vaikeus. Kun toimitsija ja Nylander + videokuva sanoo, ettei osunut niin ei osunut. Tämän jälkeen tulee esiin, onko olemassa semmoinen sääntö joka estää laidan huitomisen mailalla. Ilmeisesti ei ole, koska rangaistusta ei määrätty. Calounin epäonni oli se, että pleksi hajosi sen tytön päälle. Muuten tuskin hän olisi mitään saanut?
Ehkä olen naiivi, mutta minusta we are all equal under Muukkonen. Jos asia on toisin, niin kertokaa se minulle perustellusti.
Tämän vuoksi en näe yhtymäkohtia kaikilta osin näiden asioiden välillä ja en voi olla samaa mieltä asiasta kanssasi.
Ja sitten arvonnan virallinen valvoja Aulis Gerlander pyysi näyttämään ne faktat nakkauksesi tueksi....Viestin lähetti kierot silmät
Tapaukset poikkeavat toisistaan myös siten että Nylander huitaisun jälkeen provosoi näitä kahta katsojaa ottamalla kypärän pois päästään,heittämällä hanskat pois ja käärimällä hihansa pyytäen elein ja sanoin kavereita aitioon kokeillakseen nyrkkiensä kovuuden.
Jaana ei ole pelimies. Nylander on, känniääliöt otti haasteen vastaan, koettavat lähettää haasteen. Jaana ei, Jaana jäätyi. Eli siinäpä sitä, toki tuo on kaukana siitä mitä olen ihan aikuisten oikeasti mieltä molemmista tapahtumista, mutta hei, piti lähtä samaan kelkkaan, aivojen käytöstä viis, kunhan saan palstamillimetrejä. Kuulostaako tutulta?Viestin lähetti #12
entäs se Janiin kohdistunut huutelu ja "havaitut kosteudet niskassa" jotka aiheuttivat lyöntiin johtaneet pelkotilat? ;)
Paikan päällä muutaman metrin päässä tapahtumista.Viestin lähetti Jääkoneenkuljettaja
Ja sitten arvonnan virallinen valvoja Aulis Gerlander pyysi näyttämään ne faktat nakkauksesi tueksi....
Viestin lähetti Jääkoneenkuljettaja
Älkää nyt IFK:n "HC"-fanit väittäkö ettettetkö nakkaisi kermaa siitä, että joku teidän pelaajista saisi aikaan samanlaisen vastausryöpyn kuten meidän Nylander. Teidän perinteitä "keskustelua herättävänä" joukkueena menee Ouluun 100-1. 1 teille känniääliöistä. Hieno saavutus.
Kerronpa omankin mielipiteeni, vaikke en mikään mela olekaan.Viestin lähetti #12
Jankkaamisen uhallakin jaksan kysyä sinulta mtmela, eikö mielestäsi Caloun-episodia (sanktioineen) voi verrata Nylanderin mailallahuitomiseen?
- Kummatkin tapahtuivat kaukalon ulkopuolella
- Kumpikaan ei kohdistunut pelaajiin, eli ollut ottelutapahtuma
- Kummastakaan ei tuomari tuominnut yhtään mitään
mutta
- Toinen sai huutia liigalta, iltapäivälehdistöltä ja 11 liigajengin faneilta kun taas toinen päänsilityksiä, ymmärrystä ja tukea 12 liigajengin faneilta
- Vain toinen yritti osua satuttaakseen/osua itsepuolustusmielessä/osua peloittelumielessä katsojaan (tai sitten tämä röntgenkatseinen ihmelapsi näki jo niskavilloillaan että tuohon kun lyön niin kolahtaa vain kaide)
Minusta näitä kahta voi hyvin verrata ja itse asiassa niitä pitäisikin verrata, jotta näkisimme mihin suuntaan liiga on kehittymässä ja mitkä voimat ohjaavat liigan päätöksentekoa ml. kurinpidon.
Viestin lähetti Svante
Kuunteli kuitenkin syytetyn osapuolen (Nylander) lakimiestä. Menikö tämä sm-liigan sääntöjen mukaan? Jos, niin ok.
Viestin lähetti Kärpät#18
Sanonpahan vaan, ettei tätä asiaa tulla koskaan käsittelemään oikeudessa asti.
Ai miksikö? Onkohan joku tullut katumapäälle ja haluaa sopia asian?
Miettikääpä sitä.
Viestin lähetti erture
Korjaisin hieman että epäillyt pahoinpitelytapaukset eivät ole asianomistaja rikoksia vaan ne menevät suoraan syyttäjälle, joka päättää nostetaanko asiasta syyte vai ei. Näin ollen Nylander ja katsomossa istunut itkupilli eivät voi sovitella asiaa jos syyttäjä päättää että asia menee oikeuteen.
Entäpä siinä tapauksessa, jos mitään pahoinpitelyä ei ole tapahtunut?
Entäpä siinä tapauksessa, jos mitään pahoinpitelyä ei ole tapahtunut?
Viestin lähetti Jeffrey
Sitten oikeus päättää, että vastaaja on syytön.. Oikeuteen mennään silti..
Jopas on. Tarkkana olet ollut. Todellakin. Silloin kun se itsellesi sopii. Odotan edelleen kertomustasi siitä, kuinka roikutaan puoliksi kaiteen yli niin, että perse on penkissä kuten olet väittänyt. Odotan edelleen, että kerrot tarkat yksityiskohdat mailan osumisesta käteen. Ole tarkkana. Tässäkin asiassa.Viestin lähetti Svante
Olen vain tässä asiassa tarkkana, joten ei pidä väittää videokuvan sanoneen ettei osunut kun videokuvasta ei näkynyt koko lyöntiä.
Tämä kaikella ystävyydellä.
Olihan se selvgää. Minulle ja monelle muulle. Monelle se taas ei ollut alkuunkaan selvää. Pena ja monet HIFK-fanit pakoilivat vastuuta kilpaa. Siksi tuon pätkän lainasinkin SM-Liigan sivuilta. Eli en voi ottaa hienoista korulauseista kunniaa. Meikäläisen moka, kun jäi mainitsematta, mistä teksti oli kotoisin. Sori.Viestin lähetti Davey
Eiköhän se ole ollut alunperinkin selvä että Hifk on liigalle vastuussa pleksistä ja jääkenttäsäätiö Hifk:lle riippuen siitä onko Hifk itse halunnut jättää pleksit pois?!?!?
Tämä kuulosti vähän hienolta lauseelta! keksitkö ihan itse: HIFK on laiminlyönyt velvollisuutensa valvoa....