HIFK - Kärpät Pe 19.11.2004

  • 105 201
  • 1 026
Tila
Viestiketju on suljettu.

Rocky Beach

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, KalPa, The Habs, HJK, KuPS, Englannin Makspal
PELI!

Aivan, kerrankin oli perinteinen kiekkoilta; tapahtumia riitti kaukalossa kuin sen reunoillakin ja viimein myös raatamalla tullut voitto kärkijoukkueesta. ...kele, sehän oli hokia!

Nudikalla pitäisi vieraiden jäähyboxi pistää B2-katsomon riville 4 ja paikalle kymmenen. Ilman pleksejä - palautuisi taas mieliin vieraspelaajille, että kakkonenkin on rangaistus ;)
 

Mensonge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mahtaa Nylle kertoilla maailmalla ylistäviä asioita suomalaisista. Ei tietenkään pelaaja saa koskaan tehdä tuollaista. Mutta jos siellä joku velliperse isottelee ja huutelee, niin ottaa sitten vastaan sitä mitä tilaa. Tulis vaan nimellään julkisuuteen oikeusjuttunsa kanssa, aika naurettava kaveri.

Peli oli hieno ja rahoille sai vastinetta. Kärpät vei alussa yllättävän selvästi peliä. IFK kaivoi naftaliinista ne aseet, mitä siltä perinteisesti löytyy. Kuumentamista, hiillostusta ja pikkusikaa, vähän isompaakin. Alkuun saivat jäähyjä ja kun Kärpät ei niistä rangaissut, kääntyi taktiikka IFK:n eduksi. Kärppien peli sekosi juuri tarvittavan verran, jotta ne kaksi sinne sisään pistettiin.

Pelillisesti hyvä esitys Kärpiltä. Sen suhteen en ole huolestunut. Mutta kovuuteen pitää pystyä vastaamaan. Joukkueilla on eri taktiikat, toiset pelaa esim. kovaa ja horjuttaa kuumentamisella vastustajaa. Nuo tilanteet pitää kestää. Pitäs pystyä hiillostamaan takaisin ja itse ei saisi provosoitua. Helppo tietty sanoa katsomosta, kun itse ei ole tökittävänä.

Mutta uskotaan, että tarkaisupeleissä IFK kompastuu juuri tuohon jäähyilyyn. Ai niin, Kuhta floppas pahasti tai sitte se vaan säikähti aina kun Kärppä tuli lähelle ja lens persiilleen tämän tästä..
 

Mokela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti Mensonge
. Ai niin, Kuhta floppas pahasti tai sitte se vaan säikähti aina kun Kärppä tuli lähelle ja lens persiilleen tämän tästä..

Itseäni sama juttu ärsytti suuresti. Kuhta oli koko ajan rähmällään pienestä hipaisustakin. Vopat myös harrasti tuttuun tyyliinsä tsekkihyppyjä.

Kyllä näitä tosin Kärpistäkin löytyy. Jokinen ja Tenkrat esimerkiksi. Välillä hävettää katsoa näiden kahden filmauksia.

Ei kuulu jääkiekkoon.
 

Rocky Beach

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, KalPa, The Habs, HJK, KuPS, Englannin Makspal
Kuhta floppasi?

...häh? Eikö landella pohjoisessa vielä ole Instrumentariumin liikkeitä?
 
Viimeksi muokattu:

Mensonge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti Mokela
Itseäni sama juttu ärsytti suuresti. Kuhta oli koko ajan rähmällään pienestä hipaisustakin. Vopat myös harrasti tuttuun tyyliinsä tsekkihyppyjä.

Kyllä näitä tosin Kärpistäkin löytyy. Jokinen ja Tenkrat esimerkiksi. Välillä hävettää katsoa näiden kahden filmauksia.

Ei kuulu jääkiekkoon.

Ei kuulu ei. Ei edes taktisessa mielessä ymmärrettävää, jotenkin niin tyrha ilmiö. Kerran pelissä ehkä, mutta kun sama kaveri yhdessä ottelussa jatkuvasti, niin ei. Caloun oli toki aivan virtuoosi tässä, mutta kyllä tuli Janne mieleen eilistä katsellessa. Onkohan se sitten se kypärän väri, kun niin vaikuttaa tuomareihin.

Jokinenhan on tunnetusti meiltä pahin tuossa hommassa, se hävettää silloin, oikeassa olet. Arvostan Pikun ja Niemisen Villen kaltaisia pelaajia, jotka nousee reilusti ylös ja jatkaa peliä tai tulee pois kentältä. Ei siellä tarvi pötkötellä ja suoritella ihme lentoharjoituksia.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Case-Nylander

Pistivät muuten tummaihoiset pojat tuolla NBA:ssa meidän liigan "pahoinpitelijää" paremmaksi melko lailla. Oli ihan ehtää tavaraa ja luuvitosella vedeltiin ihan kunnolla katsojia. Tosin ei katsojat tällä(kään) kertaa olleet kovin syyttömiä.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Mensonge
Mahtaa Nylle kertoilla maailmalla ylistäviä asioita suomalaisista. Ei tietenkään pelaaja saa koskaan tehdä tuollaista. Mutta jos siellä joku velliperse isottelee ja huutelee, niin ottaa sitten vastaan sitä mitä tilaa. Tulis vaan nimellään julkisuuteen oikeusjuttunsa kanssa, aika naurettava kaveri.

Jos se kaveri todella sylkäisi Nyllen niskaan niin en yhtään ihmettele reaktiota! Turha selitellä, että on ammattilainen ja pitäisi kestää. Ihminen huippukiekkoilijakin on ja kenenkään ihmisen ei pidä sietää tuollaista käyttäytymistä. Tää HIFK-fani ansaitsee hameen päälle, jos todella sylkäisi ja oikeesti tekee rikosilmoituksen.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Uncle Becker
Täällähän on lainopillisia avustajia vaikka mielin määrin. Huutelulla ei ole mitään tekemistä päällekarkauksen tuomitsemisen kanssa. (Varsinaisesta pahoinpitelystähän tässä ei ole kyse) Sehän on vähän sama kun naisia syytetään raiskauksista pukeuduttuaan liian provosoivasti. Jos herjat tuntuvat pahalta, niistä voi tehdä rikosilmoituksen nimikkeellä kunnianloukkaus. Täällä näyttää puolella porukalla oman käden oikeus olevan täysin hyväksyttyä. Jos joku huutelee kadulla, pesiksellä saa vedellä. Kuinka kovaa ja mihin kohtaan? Saako joka huudosta lyödä kerran vai kolmannesta neljästi? Haloo bozikit ja muut urpot. Mitäpä jos noi teidän tyhmät jutut on jonkun mielestä kurituksen arvoista? Tähän hätään on moderni yhteiskunta luonut oikeusjärjestelmän, jonka tehtävä on puntaroida tekemiset ja rangaistukset. Mielenkiinnolla seuraan miten käy.
Kun sinä Uncle Becker nyt ihan nimeltä syyttelet, niin haepa minulle Suomen laista pykälä, jossa puhutaan päällekarkauksesta. Tästähän mielestäsi oli kysymys eikä pahoinpitelystä. Odotan vastaustasi ja olen sinulle valmis asiallisesti vastaamaan, kunhan tuot minulle tuon lainkohdan.

Edit. Niin ja ihan yleisen mielenkiinnon vuoksi lisään tähän sen faktan, että sellaista kuin "päällekarkaus" ei ole. Sama kuin hakisit huitomista lakikirjoista. Lopputulema on joka tapauksessa se, että Uncle Becker pysyy vaiti ja häipyy hiljaa taustalle. Edelleen ymmärtämättä juridiikasta tuon taivaallista.
 
Viimeksi muokattu:

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja tämä oli juuri se peli, johon olin työestynyt tulemasta. Gaash.

Kun kerran en ole nähnyt ottelusta stiivivanderia enempää, en paljoa tohdi täällä kommentoida. Tuleepahan silti ketjun kahlattuani, huh, mieleen ihan yleinen kysymys:

Oletetaan, että Vopat, Karalahti, Ruutu (<- valitse itsellesi mieluisin/inhokein) olisi polttanut päreensä Oulussa (<- voit toki valita haluamasi IFKn vieraspaikkakunnan) ja huitaissut provosoinutta (ja kenties räkinyttä) katsojaa mailalla näpeille

a) olisit sitä mieltä, että katsoja sai, mitä tilasi hyväksyen pelaajan toiminnan?
b) vaatisit yllämainituille pelaajille kauden loppuun kestävää pelikieltoa kauhistellen miehen luonteenlaadun epätasapainoa?

Jotenkin tuntuu, että joitakuita varten tulisi lakiin tai ainakin SM-Liigan sääntöihin kirjata: "jos katsoja kerjää, saa pelaaja antaa kuitin ilman jatkoseurauksia". Jos muuten tuollainen sääntö/lakimuutos tehtäisiin, yllämainitut pelaajat luultavasti tervehtisivät sitä hymyssä suin.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Viestin lähetti Makkuri
http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/artikkeli/1076154589873

rikosilmoitus tehty...[/provo]
"Kovan ja fyysisen kiekon ystävät" esittävät esimerkkinsä mukaisia tempauksia, kuten "puutteelliset järjestelyt ottelutapahtumassa" (pleksit?) sekä kestosuosikkina "kova jätkä sylkee" (eikös ne IFK-fanit koettaneet selitellä Harkinsin pään jäätymistä jolla Mikkolan käsi lähti telakalle, sillä että Mikkola olisi sylkenyt päin Harkinsia?)... Voiko olla ämmämäisempää? Kestäis perkele pienen kolhun egoon, eikä lähtis jotain tällaista perseilyä vedättämään.

Yhtä säälittäviä kuuluisuuden hakuisia tempauksia, suorittanee ainoastaa Oulun lahja ihan kelle tahansa: (saatte pitää, olkaa hyvät) Jasmin Mäntylä. Nimittäin, jossakin seiskassa tai muussa vastaavassa kompostissa, varmaan pian on otsikot kuinka Jasmin seurusteleekin tämän kyseisen miehen kanssa joka oli tuossa nujakassa asianomistajan mukana (ei vaan itsekään tiedä vielä kumman kanssa), ja ihan hirveesti nyt sattuu Jasminiinkin... Jotain tämän tasoista on luvassa.

Perusäijää ei näemmä IFK-fanista saa. Sitä saa mitä tilaa.

Viestin lähetti Senior
Oletetaan, että Vopat, Karalahti, Ruutu (<- valitse itsellesi mieluisin/inhokein) olisi polttanut päreensä Oulussa (<- voit toki valita haluamasi IFKn vieraspaikkakunnan) ja huitaissut provosoinutta (ja kenties räkinyttä) katsojaa mailalla näpeille

a) olisit sitä mieltä, että katsoja sai, mitä tilasi hyväksyen pelaajan toiminnan?
b) vaatisit yllämainituille pelaajille kauden loppuun kestävää pelikieltoa kauhistellen miehen luonteenlaadun epätasapainoa?
a
 

Rocky Beach

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, KalPa, The Habs, HJK, KuPS, Englannin Makspal
Kauanko

siellä napapiirillä itketään yhtä tappiota?
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Jääkoneenkuljettaja

a

Uskotko tohon itsekään?

Ketju oli uuvuttava lukea, mutta muistelen lähinnä täyspäisen, umpikiihkottoman kommentin Kärppäleiristä kirjoittaneen nimimerkin Stonecold. Toki on helppo vastata a, mutta ihanko oikeasti olet sitä mieltä, että olisit ollut mieltä "sitä sai mitä tilasi". Kättä sydämelle nyt.

On selvää, että tapahtuman järjestäjälläkin on vastuu, jopa ensisijainen. Tässä tapauksessa niistä plekseistä. Minusta se ei vähennä sitä, etteikö vastuu teostaan ole myös itse tekijällä. Vai oletko todella sitä mieltä, että katsoja ei kaikissa tapauksissa olekaan koskematon?
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Jääkoneenkuljettaja

Perusäijää ei näemmä IFK-fanista saa. Sitä saa mitä tilaa.


No luoja kiitos ettei saa! Minua ainakin vituttaisi olla perusäijä. Hyi helvetti.
 

Hypnotised

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jaahas täällä nämä ylilyöntejä haluavat HIFK-fanit ovat sitten ensimmäisinä heti jeesustelemassa, kun vähän tapahtui semmosta, mitä he aina ovat halunneet eli ylilyöntejä! En kiellä, etteikö Nylanderin isku olisi ollut tarpeeton, mutta jos tosiaankin on katsomosta syljetty niskaan, niin kyllähän se räkijä sai mitä tilasi. Eipä tämä katsoja kerää yhtää symppispojoja ainakaa meikäläiseltä. Räkää tullessa niskaan nämä jeesustelijat olisivat itse varmaan istuneet vain kiltisti penkillä, korkeintaan vähän mulkaisseet pahasti katsomoon päin?
 

Rocky Beach

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, KalPa, The Habs, HJK, KuPS, Englannin Makspal
Perusäijät?

...jumablaut, IFK-kannattajat perusdallaajia?
HEI, HALOO! Tehän se Pohjois-Suomen joukkue ootte, eiks vaan? Vai oonko prinsiipit ymmärretty väärin?
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Hypnotised
Jaahas täällä nämä ylilyöntejä haluavat HIFK-fanit ovat sitten ensimmäisinä heti jeesustelemassa, kun vähän tapahtui semmosta, mitä he aina ovat halunneet eli ylilyöntejä! En kiellä, etteikö Nylanderin isku olisi ollut tarpeeton, mutta jos tosiaankin on katsomosta syljetty niskaan, niin kyllähän se räkijä sai mitä tilasi

Olisi lyönyt nyrkillä, eikä mailalla. No, eihän tuollaiselta mikki hiireltä voi mitään nyrkkien heiluttelua odottakkaan. Antaako sylkeminen sinun mielestäsi oikeuden väkivaltaan? Jos räkäisen päällesi, niin onko sinulla omasta mielestäsi oikeus lyödä minua? Väkivalta kuuluu kaukaloon, ei sen ulkopuolelle.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Viestin lähetti Virginialainen
Jep jep. Mutta suurin osa meistä IFK-faneista taitaa olla samoilla linjoilla JHagin kanssa, sillä tuollaisen pelin takia minä henkilökohtaisesti ainakin todella mielelläni hallille tulen. Sydäntä lämmittää vieläkin IFK:n esitys, ei voi muuta sanoa.

Täysin samaa mieltä. Tässä pelissä oli tunnetta mukana ja olisin pitänyt peliä todella hienona vaikka peli olisi hävitty. Voitto oli hyvä sivutuote jolle ei tässä vaiheessa kautta ole vielä käyttöä. Tälläisten pelien takia olen HIFK-fani. Tämä taisi olla ensimmäine peli jonka olen nähnyt tällä kaudella joissa on kunnolla tunnetta mukana. Tästä jos pystytään jatkamaan samalla tunteella pystymme vakavasti haastamaan Jokerit sunnuntaina. Tärkein juttu tässä vaiheessa kautta on pelin taso, ei pisteet. Pelin taso oli tässä pelissä erittäin hyvä ja tästä on hyvä jatkaa.

Btw. Terveisiä niille kahdelle hehkeälle naispuoliselle HIFK-fanille joiden kanssa tuli heitettyä juttua koko matsin ajan Sport pub Chelsea'ssa.
 

Rocky Beach

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, KalPa, The Habs, HJK, KuPS, Englannin Makspal
... olisin pitänyt peliä todella hienona vaikka peli olisi hävitty

Häh? Hienoa hävitä pelejä?
Kele ja tana - tälläisiä lätkäkannattajia varten Hesaan on perustettu aikanaan toinen joukkue Ilmalaan joka arvostaa kaunoluistelua ja kuvioita jne.
...ja haaraosato Espooseen.
Mutta stadilaiset arvostavat vain voittoa. Jos joukkue ei sitä saa se on sieltä ... ja syvältä.
PERUSARVOT OVAT YKSINKERTAISIA - ALOITETAAN NÄISTÄ.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Re: ... olisin pitänyt peliä todella hienona vaikka peli olisi hävitty

Viestin lähetti Rocky Beach

Mutta stadilaiset arvostavat vain voittoa. Jos joukkue ei sitä saa se on sieltä ... ja syvältä.
PERUSARVOT OVAT YKSINKERTAISIA - ALOITETAAN NÄISTÄ.

Niin siis että mitä?

Itse arvostan enemmän IFK-tyylillä tullutta tappiota, kuin neppailulla, peruuttelulla ja kahvaamisella tullutta voittoa. Ainakin, jos olen itse katsomassa ottelua paikan päällä.

Minulle se IFK-tyyli on lähempänä perusarvoa kuin "vain voitto kelpaa".
 

Johnny99

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Hypnotised
Jaahas täällä nämä ylilyöntejä haluavat HIFK-fanit ovat sitten ensimmäisinä heti jeesustelemassa, kun vähän tapahtui semmosta, mitä he aina ovat halunneet eli ylilyöntejä!
Nyt tässä menee pahasti puurot ja vellit sekaisin. Se, että kannattaa kovasta ja äijämäisestä pelistään tunnettua IFK:ta ei varmaankaan vähennä oman fyysisen koskemattomuuden suojaa. Kenttä on kenttä ja muu maailma on muu maailma. Kentällä äijillä on kypärät ja suojat ja lätkätappeluissa aniharvoin kukaan oikeasti vahingoittuu. Mites esim. nyrkkeilykatsomo? Jos kerrat diggaat kovasta lajista ja vielä huuteletkin, niin ole valmis siihen, että saatat itsekin saada osasi iskuista.

Ei kiinnosta tippaakaan jeesustella aiheella, ja minulle koko juttu on sinänsä yhdentekevä. Toivottavasti kaverin handu on kunnossa ja liiga/oikeusistuimet päättäkööt mitä mahdollisesti seuraa. Rajansa kuitenkin kaikella, pidetään nyt peli ja muu elämä erillään kuitenkin, eikö.
 
Viimeksi muokattu:

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Viestin lähetti Gellner
Väkivalta kuuluu kaukaloon, ei sen ulkopuolelle.

No ei kyllä tasan varmasti väkivalta kuulu kaukaloon. Käsitteet ovat nyt tainneet mennä tässä keskustelussa jo sekaisin. Tai sitten mulla on ihan eri käsitys siitä, mitä väkivalta tarkoittaa...
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihan luonnollista toimintaa Mickeltä! Jos katsoja sylkkee niin vastatkoon teostaan. Micke on ihminen siinä missä kuka tahansa muukin. Ihan inhimillinen reaktio, ei muuta...
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Senior

Oletetaan, että Vopat, Karalahti, Ruutu (<- valitse itsellesi mieluisin/inhokein) olisi polttanut päreensä Oulussa (<- voit toki valita haluamasi IFKn vieraspaikkakunnan) ja huitaissut provosoinutta (ja kenties räkinyttä) katsojaa mailalla näpeille

a) olisit sitä mieltä, että katsoja sai, mitä tilasi hyväksyen pelaajan toiminnan?
b) vaatisit yllämainituille pelaajille kauden loppuun kestävää pelikieltoa kauhistellen miehen luonteenlaadun epätasapainoa?


Sanotaan näin, että jos Ässäfani olisi vittuillut jäähypenkillä istuvalle Jarkko Ruudulle niin HIFK-fanien mielestä Ruutu olisi tehnyt ihan oikein lyödessään tätä mailalla käteen. Silloin kun HIFK-fani tekee vastaavan niin pelaajan pitää istua kiltisti perseellään jäähyaitiossa ja lukea raamattua.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Re: ... olisin pitänyt peliä todella hienona vaikka peli olisi hävitty

Viestin lähetti Rocky Beach
Häh? Hienoa hävitä pelejä?
Kele ja tana - tälläisiä lätkäkannattajia varten Hesaan on perustettu aikanaan toinen joukkue Ilmalaan joka arvostaa kaunoluistelua ja kuvioita jne.
...ja haaraosato Espooseen.
Mutta stadilaiset arvostavat vain voittoa. Jos joukkue ei sitä saa se on sieltä ... ja syvältä.
PERUSARVOT OVAT YKSINKERTAISIA - ALOITETAAN NÄISTÄ.

Mitä sä sekoilet? Usein on vituttanut pelin jälkeen kun ottelussa ei ole ollut tunnetta mukana ja ylilyöntejä on tapahtunut vain fanien villeimmissä unelmissa. Jos ihan suoraan puhutaan niin tunne tekee minusta jääkiekko-fanaatikon. Olin tällä kaudella katsomassa Jokerit-Tappara-pelin ja pakko sanoa että vitutti katsoa kun itse pelistä ei saanut mitään irti. Äijät pelaili kiekkoa ja itseä ei kiinnostunut yhtään. Tulin lopulta siihen tulokseen että pelin synnyttämä tunne tekee fanin, ei peli itsessään saa huutamaan kurkku suorana AJA! Tai varmaan joku saa kiksinsä itse pelistä, minä nautin tunteesta jonka HIFK synnyttää. Tämän takia nautin ottelusta joka sytyttää katsojan eikä silloin välitä jos jengi sattuu häviämään itse pelin.

- Tinke-80
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös