HIFK-JYP 7.10.2003 klo 18.30

  • 29 220
  • 252

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Muksu

"Kestää kuumaa takaisin"? Eli on toivottavaa, että Jatkoajan palstat muuttuvat taistelukentiksi, missä postauksissa korjaillaan toisten kirjoitusvirheitä ja haukutaan toisten kirjoitustapaa? Selvä, pannaan tämä korvan taakse.

Sivistymättömyys-kommentti oli kärppälauluketjussa, jossa vasta-argumentien paras terä perustui ajatukseen, ettei tietty sanaparsi kuulu sivistykseen. Silloin tehtäväni oli arvioida sivistystä.

Mutta ei puututa siihen. Ajatellaan, että tuo sivistys-vertaus oli rikos ihmiskuntaa vastaan. Tarkoitatko, siis että Jatkoajan keskustepalstan säännöt riippuvat eräänlaisesta karmasta? Aiempien ketjujen hyvät ja pahat työt määrittelevät saako sinua solvata. Kuinka paljon minua saisi Muksun mielestä solvata eli ns. ottaa kuumaa vastaan entisten syntijeni takia? Entä kääntäen etsinkö siis tuolta ilmoitusosiolta pelikieltoja kärsineiden nimiä ja kun he ovat palanneet palstoille voin alkaa huorittelemaan heitä ilman rangaistuksen pelkoa. Kai heidän täytyy kestää vähän kuumaa...

Muksu, minä puolestani vastavuoroisesti opetan sinulle, että 1+2=3. Sulattele rauhassa, niin kyllä se siitä aukeaa. Tuumatessasi voit kivuta alas styroksijalustaltasi, sillä sadussakin keisarin vaatteita ihailivat muut kuin keisari itse.

EDIT: Katsos helvetti. Muksu editoi vastauksensa pois. Taas kerran.


Bystander, olen piiloittanut tuonne pari kirjoitusvirhettä. Feel free ja etsi ne.
 
Viimeksi muokattu:

Peter Gabriel

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Brew, Mitä sitten?

Mitä HPK:n tekemiset muka vaikuttaa mun mielipiteisiin HIFK:sta. Mutta pitänee ehkä paikkansa... erona ehkä se että meilläpäin osataan myös hävitä pää pystyssä. -98 mestaruutta en oikein osaa arvostaa. Jos tulee mestaruus ja silti seura tekee millin tappiota... Ei sen ihan silleen pitäisi mennä... Aikaisempia aikoja en ole itse todistanut joten ehkä HIFK sitten silloin oli titteliensä arvoinen...

Laitetaan seuraava vaikka provon piikkiin, mutta en ole oikein ikinä ymmärtänyt HIFK:n glooriaa. Kuinka se on liigan "se" seura? Jokainen haluaa pelata ja valmentaa HIFK:ssa. Joukkue on liigan tunnetuin, mutta miksi? Sillä on resursseja vaikka mihin mutta menestystä ei vaan tule. Junnut on maan parhaimpia mutta breikkaavat aina jossain muualla. Mulle tulee mieleen kuva pöhöttyneestä ja laiskasta seurasta joka elää eilisessä. Kova uho vuodesta toiseen mutta teot ovat jääneet heikommiksi. Tuloksena turhautuminen joka puretaan siihen mitä vastaan ensimmäisenä tulee...

Sitä kovuuttahan te aina jaksatte mainostaa, mutta mitä olen HIFK seurannut niin enemmän se on väkivaltaa. Ymmärrättekö eron? Vastustajan tahallista vahingoittamista, epäpuhtaita taklauksia, takaapäin käsiksikäymisiä (edelleen muistuttaa se tapaus Suutarinen-Levokari, joka kertoo HIFK mentaliteetista aivan vitusti. Vihellyksen jälkeen, poikittaista SELÄN takaa... sekö on kovuutta? Ämmämäistä sanon mä. Ei ole häpeä kunnioittaa vastustajaa) Puhtaat taklaukset sen sijaan loistaa poissaolollaan. Ne tappelutkin jotka sitten on kait pelin suola ja pippuri tulee aina lopussa kun vastustaja on jo ratkaissut pelin ja ainoa mitä on jäljellä on turhautuminen. Ei ihme jos ei voittajapuolen kaveria kiinnosta siinä hanskaaminen tyhjän takia...

Hienot on peliasut ja nättejä on cheerleaderit, mutta jotenkin... HIFK muistuttaa siitä yläasteen öykkäristä joka piti itseään ihan vitun kovana ja jolla oli älytön näyttämisen tarve, mutta jolle kuitenkin naurettiin selän takana.

Summa summarum. Jos löytyisi nöyryyttä kunnioittaa vastustajaa ja ehkä hävitä pää pystyssä... ei se olisi HIFKlta pois. Kiukun nieleminen vaatii tietty kyllä hiukan kypsyyttä.

Ei sen väliä, en mä Jokereistakaan diggaa, ne on VIELÄ kivempi voittaa. Mielipide stadin jengeistä, rähjä mikä rähjä.

Sanotaan nyt vielä loppuun että stadi on nasta kaupunkin jossa on aina kivaa.

NYT voi vetää Ry -kortin esiin:)
 
Viimeksi muokattu:

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Peter Gabriel
Eipä sinänsä että mua HIFK ja JYPin pelit kiinnostaisi mutta oli sitten taas stadin jätkiltä kuppi keikahtanut. Kuinka yllättävää...

Toisaalta, kyllähän HIFKiä ymmärtää. Vuodesta toiseen yksi Liigan suurimmista budjeteista ja Liigan paras media-arvo ja kas kun Play Offeihinkin pääsy on työn ja tuskan takana. Muakin vituttaisi... Mutta KUINKA te sen teette? Vuoden tai kahden notkahuksen ymmärtäisi mutta kun te näytte tehneet tuosta menestymättömyydestä lähes taidetta.

Eipä sinänsä että mua Kerho-fanin provot kiinnostaisi, mutta oli sitten herran pakko tulla tänne itkemään. Olisit perustanut ketjun aiheesta HIFK:n menestymättömyys asiaan kuuluvalle paikalle HIFK-osioon.

Kuuluisan kaimasi repertuaarin taitaa kuulua hoilotus nimeltä "waiting for the big one" ja teillä Hämeenlinnassa se odotus tuntuu jatkuvan ja jatkuvan. Meillä se odotus sentään lakkasi viimeksi vuonna 1998 edes hetkeksi. Onhan meillä paremmat resurssit kuin teillä, mutta silti...

Olipahan turha viesti tämäkin, mutta pistetäänpä eteenpäin. (klik)
 
Viimeksi muokattu:

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Viestin lähetti Bismarck
Eipä sinänsä että mua Kerho-fanin provot kiinnostaisi, mutta oli sitten herran pakko tulla tänne itkemään. Olisit perustanut ketjun aiheesta HIFK:n menestymättömyys asiaan kuuluvalle paikalle HIFK-osioon.
Älä turhaan kainostele. Annetaan vaan tämän olla sitten yleinen vittuilu- ja paskanjauhanta ketju. Bystanderia huoletti, etteivät aiemmat postaukseni liittyneet aiheeseen, joten tuskin tämä huonompaankaan suuntaan voi enää mennä.

Otetaan kuumaa vastaan. Yeah.
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Viestin lähetti Alfred
Täytyy sanoa että eipä ole vähään aikaan Nordiksella tollasta ämmälaumaa vieraillut.

Jypin pelaajien ärsyttävä tökkiminen, ronkkiminen ja kahvaaminen johtivat ansaitusti siihen, että kutsut lähtivät niin Saariselta, Viitaluomalta, Jereltä, kuin Harkinsiltakin. Mutta mitä tekee jypi pelaaja kun olisi aika vastata huutoon?

Ja jos sikaillaan, sikaillaan kunnolla. Hyvänä esimerkkinä käyvät Nikkilä nurin by Eetu Holma, sekä jypin maalin jälkeen tapahtunut Jeren törkeä ajelu.

Ei kai tämä ole koko IFK-kannattajajoukon mielipide että maalivahdin ajaminen on hyväksyttävä ja munaa vaativa teko? Karalahden törkeästä ajelusta en sano mitään kun en tilannetta nähnyt, mutta jos taklataan niin josko taklattaisiin ihan pelitilanteessa eikä sekuntitolkulla vihellyksen jälkeen.

Tuosta tappelukutsuista tuli vielä mieleen, JYP kuuluu yleisen mielipiteen mukaan näihin paskoihin ja pohjakerroksen porukoihin, ei ole varaa menettää runkopelaajia pelikieltojen vuoksi pois kokoonpanosta, miettikää nyt jos siellä JYPkin pelaisi b-miehistöllä, nehän jumalauta roikkuis ensinnäkin jo linja-auton perässä matkan Helsinkiin ennenkuin pääsisivät toteuttamaan itseään kentälle.

Harkinsin tilanteesta vielä, noissa maalinedustalla tapahtuvissa iskujenvaihtohässäköissä varmasti 2+10 riittäisi tuomioksi, sitten ehkä ulosajoa jos joku tietoisesti hakee tappelua pitkin kaukaloa.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti Takapassi
Ei kai tämä ole koko IFK-kannattajajoukon mielipide että maalivahdin ajaminen on hyväksyttävä ja munaa vaativa teko?

Kirjoittiko sen joku koko IFK-kannattajajoukon nimissä? Helvetti, jos sellaista on mennyt tekemään.

Maalivahti itse siinä kahvasi Holmaa, eikä pysynyt pystyssä. Salminen onneksi näytti JYPille persettä, eikä viheltänyt kakkosta, kuten joku oikea tuomari olisi tilanteessa tehnyt.
 

bystander

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki, Mika Saukkosen lenkkikengät
Re: Muksu

Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov

Bystander, olen piiloittanut tuonne pari kirjoitusvirhettä. Feel free ja etsi ne.

Koville tuntui ottavan tuo meikäläisen yksi lainaus, kun täällä jo heilutellaan ignore-korttia, ehdotellaan äänestystä vapaaseen keskusteluun ja sovitellaan marttyyrin viittaa päälle. Miksi ihmeessä teet kirjoitusvirheistä niin ison numeron, en oikein ymmärrä. Pointti saattoi olla se, että muka-hauskan runoilun ja vaahtoamisen ym. oheissälän sijaan olisit voinut yllättää ja kirjoittaa jotain konkreettista itse matsistakin.


Enkä välttämättä koe nostavani minkään ketjun tasoa. Kunhan ajanvietteekseni kirjoittelen. Kun kerran kysymyksien viljely kuitenkin on aloitettu, niin saanen esittää vastakysymyksen; koetko sinä olevasi omasta mielestäsi hauska? Jos koet, oletko sitä mieltä, että on olemassa muunkinlaista huumorintajua kuin sinun?


Palailen asialle varmaan tuossa aamuyön tunteina, kun olen tarkastanut viestiesi oikeinkirjoituksen. Siihen asti - until then.




edit: pimppini suorastaan kostuu saamastani huomiosta. Saa nähdä, vilahtaako teksteissäsi vielä ensi vuonnakin nimimerkkini.
 

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sergei, deletoin vastaukseni pois hyvän aikaa ennenkuin messusit omasi. Yritän vähentää turhanaikaista vittuilua ihmisille viesteillä, joissa minulla ei oikeasti ole mitään annettavaa varsinaiseen aiheeseen - ja siksi näin. Toki olisi parempi kun ei kirjoittaisi lainkaan.

Sen sanon, ilman mitään ilkeilyä, että ymmärsit väärin mihin piikkini suuntasin. Enkä myöskään ole sitä mieltä, että palstalla voi kerätä karmaa - ainakaan hyvin pientä määrää enempää.

EDIT: Tarkennusta ja lisäys. En ole aiemmin muistaakseni poistanut kirjoitustani palstalta. Kärppäkeskustelusta otin vittuilut pois, ja jätin asian. Ymmärtääkseni itsensä sensuroiminen ainakaan aiheesta ei ole huono ratkaisu, jos sen yrittää toteuttaa ennen vastauksia.
 
Viimeksi muokattu:

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Re: Re: Muksu

Viestin lähetti bystander
Kun kerran kysymyksien viljely kuitenkin on aloitettu, niin saanen esittää vastakysymyksen; koetko sinä olevasi omasta mielestäsi hauska?
Rehellinen vastaus: en koe eikä se ole tarkoituksenikaan. Koetan kirjoittaa värikästä ja hyvin jäsenneltyä tekstiä, jota olisi mukava lukea ja siinä sivussa saisin tuon tekstin avulla välitettyä omat mielipiteeni. Minun mielestäni paras reaktio tekstini lukijalta olisi: "Totta. Hyvä pointti" eikä "He-he!Hauskaa!"

Minua toisaalta ärsyttää minun luokittelemiseni provosoijaksi. Minä harvemmin aloitan näitä väittelyitä, vaan puutun kirjoituksiin joiden sanoma minua jotenkin tökkii.

Mutta tällä ei ole sitten enää mitään tekemistä eilisen ottelun kanssa

EDIT:

Muksu: Minusta itsesensuurin pitäisi tapahtua ennen "Lähetä"-napin painamista.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Takapassi
Ei kai tämä ole koko IFK-kannattajajoukon mielipide että maalivahdin ajaminen on hyväksyttävä ja munaa vaativa teko?

Ilman muuta se on kaikkien meidän punaista tunnustavien yhteinen mielipide. Jos kerran nimimerkki Alfred näin kirjoittaa, niin tietenkin sen voi yleistää koskemaan koko kannattajaryhmää.

P. Gabriel: Minkähän takia vedit tuon Levokari-Suutarinen -tapauksen esille? Sanotaan siitä nyt sen verran, että katsopa vielä kerran kaikessa rauhassa nauhalta vaikkapa hidastettuna se tilanne ja kerro sen jälkeen, näitkö Levokarin tööttäävän Suutarista poikittaisella mailalla, kuten väitit. On totta, että kontakti tapahtui vihellyksen jälkeen, nimittäin noin puoli sekuntia vihellyksen jälkeen, joten Levokari ei paljon ehtinyt vihellyksiä rekisteröidä. Itse tilannehan oli aika pliisu periaatteessa, seuraukset vain olivat turhan dramaattiset. Iso mies vastaan pienempi mies, pää osui maalikehikkoon ja homma sillä selvä. Levokarin teko oli sääntöjen vastainen, ei kahta sanaa, mutta vain ja ainoastaan teon seurauksen takia kakkua tuli niinkin paljon. Siksi on hölmöä vetää tuota tapausta esiin. Eikä tämä ketju ole edes oikea paikka tuosta keskustella, ihmetellä pitää vaan tuota avautumista.

Mielipiteesi stadilaisista jengeistä ja ennen kaikkea IFK:sta on yhtä tyhjän kanssa, seuraa ihan rauhassa vaan sitä HPK:ta ja anna meidän asianomaisten tuskailla IFK:mme saamattomuuden kanssa.

Joku IFK-kannattaja kehotti mm. meikäläistä olemaan kommentoimatta esim. IFK:n eilistä taaperrusta kotikaukalossa, koska en ollut katsomassa peliä. Ja mikäs perkeleen sääntö se muka on? Eiköhän sekin jo riitä toteamaan, mistä on kyse, kun näkee netistä pelin tilanteen ja huomaa JYP:in tehneen vieläpä parikin maalia alivoimalla. Kyse on siitä, että IFK on käsittämättömän löysä, vetelä, lepsu ja munaton porukka kotikaukalossaan! Sen vielä voisi niellä, että vieraspeleissä on vaikeaa, mutta kotipeleissä pitäisi mielestäni aina löytyä tappomeininki. Karalahti puhuu Koff.netissä yliyrittämisestä, mikä on varmaankin aika lähellä totuutta. Vituttaa vaan ankarasti kun se yliyrittäminenkin kohdistuu ihan vääriin juttuihin, jolloin kaukalossa ei tapahdu käytännössä mitään.
 

topivl

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika provosoiva kirjoitushan tämä on, mutta kommentoidaan nyt kuitenkin.

Viestin lähetti Peter Gabriel

Mitä HPK:n tekemiset muka vaikuttaa mun mielipiteisiin HIFK:sta. Mutta pitänee ehkä paikkansa... erona ehkä se että meilläpäin osataan myös hävitä pää pystyssä. -98 mestaruutta en oikein osaa arvostaa. Jos tulee mestaruus ja silti seura tekee millin tappiota... Ei sen ihan silleen pitäisi mennä... Aikaisempia aikoja en ole itse todistanut joten ehkä HIFK sitten silloin oli titteliensä arvoinen...
Ensinnäkin voisit perustella tuota pää pystyssä häviämistä. Millä tavalla juuri HPK häviää pää pystyssä?? Ilmeisesti viittaat IFK:n hermokontrolliin, joka ei oikeasti ole niin huono kuin useimmat (maakuntalaiset) luulevat. Mutta kun nämä tietyt matsit sitten nousevat otsikoihin..
Ihmettelen myös, että mestaruuden arvostamisesi riippuu kauden nettotuloksesta. Ihmeellinen perustelu, sanon minä. Voisit myös kertoa, että kenen saavuttamaa mestaruutta sitten arvostat? Jokereidenko, koska he ovat tehneet hyvää tulosta monena mestaruusvuonna??


Laitetaan seuraava vaikka provon piikkiin, mutta en ole oikein ikinä ymmärtänyt HIFK:n glooriaa. Kuinka se on liigan "se" seura? Jokainen haluaa pelata ja valmentaa HIFK:ssa. Joukkue on liigan tunnetuin, mutta miksi?
1. Perinteet 2. Helsinki 3. Media seuraa ja raportoi HYVIN tarkasti.


Sillä on resursseja vaikka mihin mutta menestystä ei vaan tule. Junnut on maan parhaimpia mutta breikkaavat aina jossain muualla.
Tässä olet oikeassa. Valitettavasti. Vaikea sanoa mitään yksittäistä syytä, miksi näin on viime vuosina ollut. 98-99 on muistini mukaan viimeisin kausi, kun on voinut todella olla ylpeä IFK:sta.


Sitä kovuuttahan te aina jaksatte mainostaa, mutta mitä olen HIFK seurannut niin enemmän se on väkivaltaa. Ymmärrättekö eron? Vastustajan tahallista vahingoittamista, epäpuhtaita taklauksia, takaapäin käsiksikäymisiä (edelleen muistuttaa se tapaus Suutarinen-Levokari, joka kertoo HIFK mentaliteetista aivan vitusti. Vihellyksen jälkeen, poikittaista SELÄN takaa... sekö on kovuutta?
Tässä sorrut nyt aika pahasti yleistämiseen, mistä kertoo tuo Levokari-esimerkki, joka jo aikoinaan ruodittiin aika perusteellisesti. Satuitko esim. viime kaudella näkemään yhtään Tuomo Ruudun peliä??


Hienot on peliasut ja nättejä on cheerleaderit, mutta jotenkin... HIFK muistuttaa siitä yläasteen öykkäristä joka piti itseään ihan vitun kovana ja jolla oli älytön näyttämisen tarve, mutta jolle kuitenkin naurettiin selän takana.

Niin. Ei se mikään salaisuus ole, että IFK:lle ja Helsingille ylipäätään naureskellaan maakunnissa. Mutta kuitenkin sitä vaan tullaan mielenkiinnolla katsomaan. Vieraspeleissä IFK kiinnostaa eniten vuodesta toiseen. Olisit tyytyväinen, että liigassa on tällainen väripilkku, joka nytkin toimii tämän keskustelun voimana. Jos kaikki liigajoukkueet olisivat jyppejä, niin missä olisivat kuumat tunteet jotka, halusit tai et, kuuluvat jääkiekkoon.

Ja muuten yks juttu vielä. Otapa kaimaltasi esimerkkiä tekstien kirjoittamisesta. Nyt tahraat hienon muusikon nimeä.
 

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sergei, Luonnollisesti olisi parasta jos itsesensuuri tapahtuisi jo ennen lähettämistä.

Pari irtohuomiota sekä ketjun uuden luonteen mukaisia kysymyksiä asian tiimoilta:

- Taisinkin mainita asiasta jo ennen sinua. Siitä huolimatta ja jo kolmannen kerran parin päivän sisällä opetat minulle asiaa, josta viestini luettuani sinun pitäisi tietää, ettei opetusta tarvita. Toivoakseni tällä vihjeellä alkuperäinen, vastavuoroinen 1+2=3 aukeaa.

- Kärppäketjusta sensuroin oman mekkalointisi peilit pois. Jos siis mielestäsi se olisi pitänyt tehdä ennen lähettämistä, minkä muun olisi sinun mielestäsi pitänyt mennä toisin?

- Itsesensuuri ei välttämättä kumpua siitä, että viesti tai asia ei olisi validi.

- Siitä huolimatta, että nostit lähettämisen kynnykseksi, editoit kuitenkin itsekin viestiäsi ainakin pari kertaa.
 
Viimeksi muokattu:

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Pärde
Matti Alatalon puheilla "laadukkaasta pelistä" voi pyyhkiä jotain.

On se vaan jännä juttu, että järjestään tuntuvat JYPn (voitokkaat) pelit olevan huonotasoisia, vastustajan kauden huonoimpia pelejä jne. Mutta toisaalta ihan sama. Mikäs siinä, jos vastustaja on huono, ja JYP vaan vähemmän huono. Kunhan tehdään enemmän maaleja, niin voitetaan. Ja tämä ei sitten ollut mitenkään erityisesti kyseiseen peliin / kommenttiin kohdistettu.

Aikamoinen jaarijaari viesti ehkä, mutta olkoot. :)

Edit: Niinjoo, ja kyllä minä ainakin olen tyytyväisempi kahdesta pisteestä, vaikka tuliskin kahvasumppunössöilypaskalla, kuin tappion. Tappion jälkeen vituttaa kuitenkin oikeastaan aina...
 
Viimeksi muokattu:

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Hypodermic
On se vaan jännä juttu, että järjestään tuntuvat JYPn (voitokkaat) pelit olevan huonotasoisia, vastustajan kauden huonoimpia pelejä jne.
Lukiessa matsiketjuja tältä foorumilta on helppo huomata, että kotijoukkueet pelaavat suunnilleen 8-18 kauden huonointa ja 2-4 kaikkien aikojen huonointa tappiollista peliään yhden kauden aikana. En usko että sen enempää JYP kuin HIFK tekevät tässä suhteessa kovinkaan suurta poikkeusta verrattaessa muihin.

Onko siis ihme, että pelin tasosta ollaan huolissaan?
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Muksu

Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov

Minua toisaalta ärsyttää minun luokittelemiseni provosoijaksi. Minä harvemmin aloitan näitä väittelyitä, vaan puutun kirjoituksiin joiden sanoma minua jotenkin tökkii.

Ensimmäinen ottelun jälkeinen kirjoituksesi oli tällainen (eikä siinä lainattu mitään kirjoitusta):

''Luistelunyrkkeilyn ystäville tulee tänään masturbaatiomateriaalia SubTV:ltä klo 00.40 - RAW vapaapainia. Siellä on vielä iloksenne hikisiä lihaksikkaita miehiä. Just the way you like it

Minua ei liiemmälti häiritse hesalaispojujen itkeminen. Piskit haukkuu ja karavaani kulkee. Joo, joo. Jääkiekko kuoli tänä iltana - taas. What else is new? Tästä voisi keksiä jonkunlaisen bingon: aina saisi ruksittaa yhden ruudun kun kyseessä olisi raporttien mukaan, joko:

a) kotijoukkueen kauden huonoin peli
b) tuomari oli paska
c) Jyppi kahvasi

No, itse nautin enemmän kirouksista kuin kiitoksista - oli sitten kyse omasta persoonastani tai suosikkiseurastani. Joten itkekää, itkekää niin saatanasti. Sergei on tässä. Sergei kuuntelee. Kaikki järjestyy kyllä...

Tärkeintä oli kaksi pistettä, joka on hieno saavutus tuolla kokoonparsitulla puolustuksella. Jos tähän pystytään noilla resursseilla, on upeaa nähdä mitä saammekaan aikaan kun miehet palaavat takaisin muonavahvuuteen.''

Tietysti vähän riippuu lukijasta, mutta ei viestisi sävy ole välttämättä kaukana 'provosta' tai ''(virtuaali)riidanhaastamisesta'', eikö totta? Ettet nyt vähän jeesustele sanomalla: ''Minä harvemmin aloitan näitä väittelyitä, vaan puutun kirjoituksiin joiden sanoma minua jotenkin tökkii.'' ?
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Kun täällä on jo melkein kaikki sanottu niin tyydyn kirjoittamaan muutaman hajakommentin sekä vastaamaan pariin lainaukseen.

Ensinnäkin ottelusta hieman. JYP on vienyt vähintään pisteen Helsingin IFK:lta jo jonkin aikaa... Noin kolmen vuoden ajalta jos muitan oikein, joten tämähän oli sellainen ns. normaali HIFK-JYP -ottelu. Koko JYPin joukkue pelasi taktisesti hyvän ottelun ja Nikkilä pelasi loistavasti. Harmittaa ainoastaan se nollan menetys. Tommi olisi ansainnut sen mielestäni.

Tosin JYP pelaa vieraissa erittäin puolustavaa peliä ja mikäs siinä jos se pisteitä tuo. Minä en ainakaan välitä vaikka sitä samaa näkee kotonakin kun vieraita tulee esim: Lahdesta, Porista tai Lappeenrannasta muutamia mainitakseni. Lähinnä HPK, TPS ja Jokerit eivät tähän kovin usein syyllisty mielestäni.

Sitten tästä ns. tappelusta. Ainakin (sen minkä näin) HN lähetyksen perusteella Harkins on nopea "jänö". Pikkarainen ei kerennyt reagoida mitenkään kun oma paita on jo silmillä ja sitomassa omia käsiä. Toisaalta jos asia on niin että Pikkarainen ei edes halunnut lähteä tanssiin Harkinsin kanssa niin siinä tapauksessa Pikkaraisen osakkeet nousivat silmissäni. Osoittaa kypsyyttä olla lähtemättä tappeluun mukaan jos siitä on vain ja ainoastaan haittaa omalle joukkueelleen.

Viestin lähetti Marek#3
Aran kommentti Harkinsin ulosajosta.....

"Harkins sai JYP-pelaajan mailasta kovan iskun alakautta haaroihin. Se on varmaan yksi tapa provosoida, mutta aika raukkamainen teko. Se, että Harkinsin hermo ei pitänyt tilanteessa, on taas toinen juttu," IFK-käskijä kommentoi ottelun käännekohtaa.

Kertoo selkeästi sen että Ara tuomitsi Pikkaraisen teon, mutta myös Harkinsin. Jos Ara saa tahtonsa läpi niin HIFK:n pelaajat eivät tappele montaa kertaa tällä kaudella. Se on sellainen tuo Hannu Aravirta. Mies ei hyväksy tappeluita ollenkaan.

Ja vielä hieman noottia... Ihme itkemistä osalta Helsingin IFK:n kannattajilta. Jos takkiin tulee niin hyväksykää fakta, seuraava ottelu mieleen ja siitä sitten eteenpäin. En tietenkään sano että kaikki HIFK:n kannattajat täällä olisivat huonoja häviäjä, itse asiassa varsin pieni osa. Täällä on monia hyviä esimerkkejä joista nämä valittajat voivat ottaa mallia. Häviöitä tulee kaikille jossain vaiheessa ja ne ovat vain hyväksyttävä. Tuli tappio ketä vastaan hyvänsä.

Viestin lähetti Dragon

JYPistä löytyisi muutamia mielenkiintoisia pelaajia IFK:takin ajatellen. Jyri Marttinen, Jarkko Immonen, Tuomas Mikkonen... Jos kerran pelit sujuvat noin hyvin ”isossa ja pahassa” Helsingissä vuodesta toiseen, niin miksei heitä voisi houkutella tänne pelaamaankin?

Dream on! (c;
 

ace

Jäsen
On se vaan ihmeellistä miten täällä (pk-seudulla) ei voida ottaa tappioita vastaan kuin miehet. Aina löytyy jotain seliteltävää, ja jos ei löydy, niin sitten aletaan nimittelemään ja haukkumaan vastustajia pelkureiksi yms. Totuushan eilisessä pelissä on kuitenkin se, että HIFK oli ensimmäistä erää lukuunottamatta umpisurkea. JYP:n pelikään ei maailman hienointa ja parasta ollut, mutta kaksi pistettä kuitenkin tuli. "Tappelutilanteissa" JYP:iläiset pelasivat mielestäni viisaasti eivätkä lähteneet mukaan HIFK:läisten riidanhaastoon. Harkinsin tilanteessakin Pikkarainen sai täysin syyttä ainakin toisen kakkosen, ehkä jopa koko rangaistuksen.

Toinen käsittämätön asia on se miten aina (ainakin aina JYP:iä vastaan) kun HIFK jää häviölle, se keskittyy pelkästään koviin taklauksiin ja jopa törkeyksiin, ja silloin sen peli menee entistä enemmän sekaisin. Näin kävi myös eilen. Mutta kannattajat olivat innoissaan kun saatiin 0-4 tilanteessa muutama kova (?) taklaus annettua.

Ihmeellistä on myös tuo miten ihannoidaan jos joku pääsee taklaamaan maalivahtia. Eilenkin katsomosta kuului huuto "aja" kun joku punapaita luisteli kohti Nikkilää joka oli kulmassa pelaamassa kiekkoa. Mitä hienoa olisi ollut jos HIFK olisi saanut tilanteesta jäähyn, ehkä jopa 5 minuutisen, ja joutunut pelissä vielä pahempaan ahdinkoon???

Tottakai jokainen katsoo oman joukkueensa väristen lasien läpi, mutta joku suhteellisuuden taju täytyy silti säilyttää. Tai sitten opetella lajin säännöt/oikea henki.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Re: Re: Re: Re: Re: Jahas..

Viestin lähetti tiikeri
Herää pahvi jo tähän päivään sieltä keski-ajalta. Ei missään maailman jääkiekkosarjoissa toimita tuolla sinun kuvaamallasi tavalla, ei edes suuressa ja mahtavassa NHL:ssä. Jos siellä joskus joku joukkomylly jo pelin ratkettua sattuu, niin ne on yksittäistapauksia. Tapahtuu ehkä kerran puolessa vuodessa. Tämä ei ole Ultimate Fightia, tämä on jääkiekkoa. Tappelut silloin tällöin on ok, mutta tuollainen "tappakaa se saatana, verta kaukaloon, luita poikki jumalauta"- asenne on naurettavaa teinihössötystä.

Mutta sattuu kuitenkin ja on siinä todellakin tyyliä. Viime kaudella Columbus kohteli hiukan kaltoin NYR:n pelaajia. Valmentaja lähetti kentälle aloitukseen sikailijoita vastaan Oliwan, McCarthyn ja Barnabyn... loppu onkin legendaa :)

"Ottelua oli jäljellä kaksi sekuntia kun Trottier lähetti kentälle hyökkäyskolmikon Barnaby-Oliwa-McCarthy sen jälkeen kun kotijoukkueen Jody Shelley oli käynyt huitomassa Rangers-maalivahti Dan Blackburnia.

Kerry Fraser kävi varoittamassa Oliwaa, ettei tämä aloittaisi mitään, mutta kun kiekko putosi jäähän, hyökkäsi Puolan vasara Marshallin kimppuun ja hulabaloo oli valmis."

Old time hockey!
 
Viimeksi muokattu:

topivl

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti ace
On se vaan ihmeellistä miten täällä (pk-seudulla) ei voida ottaa tappioita vastaan kuin miehet. Aina löytyy jotain seliteltävää, ja jos ei löydy, niin sitten aletaan nimittelemään ja haukkumaan vastustajia pelkureiksi yms.

Eiköhän niitä huonoja häviäjiä löydy ihan pitkin Suomen maata, myös Jyväskylästä (tunnenkin muutaman). Itseäni tympii tällä joidenkin mielestä korkeatasoisella palstalla esiintyvä jatkuva yleistäminen asiasta kuin asiasta. Mutta huono häviäminen ei (välttämättä) ole synonyymi sen kanssa, että spekuloi pelin jälkeen (katso tämän foorumin nimeä). Sen sijaan nimitteleminen ja haukkuminen ON huonon häviäjän merkki.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Senior

Kuten sanoin: reagoin minua ärsyttäviin kirjoituksiin. Aiemmilla sivuilla toivottiin verta kentälle, maalivahdin ajelua ja vikistiin yleisesti JYPin sika-kahvasta sekä kerrottiin, että eilen jääkiekko kuoli. Provosointi on sellaista, jossa rauhallisessa keskustelussa aletaan haastamaan riitaa. Tuo minun tapana on reagoida. Vastaan tönimiseen nyrkiniskulla.

Se, että viestini sisältä tai muoto vituttaa sinua tai jotakuta muuta ei tee siitä provosointia.

Mutta se siitä. Nyt tämä ketju on minun osaltani ohi. Oikeasti. Joten "mutta eikö..."-tyyliset vastaukset kannattaa sijoittaa siihen Muksun lanseeraamaan JA-karmaani.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sergei_Krivokrasov:

''Kuten sanoin: reagoin minua ärsyttäviin kirjoituksiin.''

Niinhän se monilla muillakin tuppaa olemaan.

''Aiemmilla sivuilla toivottiin verta kentälle, maalivahdin ajelua ja vikistiin yleisesti JYPin sika-kahvasta sekä kerrottiin, että eilen jääkiekko kuoli. ''

Tätä en osoita Sinulle, vaan yleisesti: miten esim Jyp-kirjoittajat olisivat reagoineet, jos peli olisi pelattu Jyväskylässä ja Harkins olisi tökkäissyt jotakuta Jyppiläistä munille, teikäläinen olisi hermostunut ja aloittanut mätön? Veikkaanpa, että asia olisi saanut monien Jyppiläisten kirjoituksissa yleisen hyväksynnän. Mitäs meni tökkimään munille? Edellinen vaan esimerkkinä suhtautumis- ja lähestymiskulmista asioihin.

''Se, että viestini sisältä tai muoto vituttaa sinua tai jotakuta muuta ei tee siitä provosointia.''

Nyt ymmärsit väärin tai ilmaisin itseni huonosti. Ei Sinun viestisi sisältö minua vituttanut. Yritin vain asiallisesti Sinulta kysyä päivitellessäsi muiden kirjoituksia. Mutta lepo vaan, asia on käsitelty puoleltani.
 
Ace. Olisiko kiva jos kaikki pelaaminen lopetettaisiin jossain 4-0 tilanteessa. Äijät vaan luistelis ja neppailis kiekkoo joskus jonnekkin? Tää joukkue on HIFK. Pelannut aina kovaa ja röyhkeästi. Taklaamiset kuuluu HIFK:n tyyliin. Ennemmin katselen peliä missä edes taklataan, koska taklaukset kuuluu jääkiekkoon.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti ace
On se vaan ihmeellistä miten täällä (pk-seudulla) ei voida ottaa tappioita vastaan kuin miehet. Aina löytyy jotain seliteltävää, ja jos ei löydy, niin sitten aletaan nimittelemään ja haukkumaan vastustajia pelkureiksi yms. Totuushan eilisessä pelissä on kuitenkin se, että HIFK oli ensimmäistä erää lukuunottamatta umpisurkea.

Toinen käsittämätön asia on se miten aina (ainakin aina JYP:iä vastaan) kun HIFK jää häviölle, se keskittyy pelkästään koviin taklauksiin ja jopa törkeyksiin, ja silloin sen peli menee entistä enemmän sekaisin. Näin kävi myös eilen. Mutta kannattajat olivat innoissaan kun saatiin 0-4 tilanteessa muutama kova (?) taklaus annettua.

Minusta olisi aika huolestuttaa jos ottaisin tappion vastaan kuin miehet...Onko syiden etsiminen aina automaattisesti selittelyä? HIFK pelasi eilen huonosti. Jyp pelasi v-mäisesti, mutta tavalla joka sopii vieraskaukaloon. Parempi voitti.
Mitä tulee noihin koviin otteisiin, niin minusta on sääli ettei HIFK pannut oikein kunnolla hulinaksi. Olisi saanut edes jotain vastinetta rahoilleen. Ja kyllä, minusta on yleensä runkosarjamatseissa hauskempi katsella tappeluita kuin vaikkapa maaleja. Onko siinä jotain väärää? Eikö jokainen saa hakea matseista sitä mitä itse haluaa?
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Viestin lähetti Simon
Ilman muuta se on kaikkien meidän punaista tunnustavien yhteinen mielipide. Jos kerran nimimerkki Alfred näin kirjoittaa, niin tietenkin sen voi yleistää koskemaan koko kannattajaryhmää.

Joo, pahoittelen, huonosti ilmaistu asia, oikea sanamuoto jota olisi pitänyt käyttää väärinkäsitysten välttämiseksi "toivottavasti tämä ei ole....". Vielä oikeellisempi varmaan olisi ollut "tuskinpa tämä...". Enkä siis epäillyt että kaikki olisivatkaan sitä mieltä, aika moni muukin on varmaan sitä mieltä että maalivahti on yksi niistä "pyhistä" asioista jääkiekossa jota ei ajella silloin kun siltä tuntuu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös