Taitaa olla oikeampi ketju tämä...
Mutta siis missä mielessä Lunkan yli on kävelty? Hän olisi halunut jonkun muun veskarin kuin nyt hankitun? Onko tiedossa esim. mitä Lunkan toivoma veskari olisi kustantunut vs. nyt hankittu? Entä oliko ko. veskari muutoin halukas tulemaan vs. nyt hankitun halukkuus? Vai eikö Lunkan toivoman veskarin kanssa edes keskusteltu?
Siinä vaiheessa kun Raanta palkattiin (vuodenvaihteen tienoilla ilmeisesti?), oli varmastikin aika yleinen käsitys että Ortio lähtee Calgaryyn mutta Raanta pelaa vielä vuoden SM-liigaa. En usko että kyse on niinkään ykkösestä, vaan Norja/Ore-kuvio. Norjaan mä ainakin luottaisin paljon enemmän kuin Oreen, jos tässä käy niin että Raanta lähtee. Norja saattaa jopa olla jollekkin SM-liigajoukkueelle valmis ykkönen, mutta Ore sitä tuskin on.
mä näkisin tän niin, että Lunkka olisi halunnut Norjan jatkavan ja saavan mahdollisesti isomman roolin joukkueessa ensi kaudella ... Nyt tilalle hankittiin kuitenkin uusi selkeä ykkönen (Raanta), jonka takana Norjalla ei ole ainakaan lähtökohtaisesti juuri mitään mahdollisuutta päästä näyttämään kehitystään. Uskoisin, että Ore hankittiin sitten tilalle, kun Norja päätti että haluaa saada jossain muualla kunnon mahdollisuuden.
Kolmas vaihtoehto on sitten tietysti se, että Ortio on ilmaissut keväällä halunsa jatkaa IFK:ssa, mutta Raanta ehdittiin jo palkata tilalle. Nyt sitten mahdollisesti on käymässä niin, että kumpikaan ei meillä pelaa. Tämä jos joku Lunkkaa voisi vituttaa.
Eka ja kolmas vaihtoehto hyviä spekulaatioita, jotka hyvinkin voi pitää paikkaansa. Jos Ortio olisi ollut pidettävissä, se olisi varmasti ollut paras ja varmin vaihtoehto (vaikkei ehkä vielä vuodenvaihteessa siltä näyttänyt). Norja ykkösenäkin olisi ollut parempi vaihtoehto kuin se, että joudumme aloittamaan kauden Ore maalissa, Raannan lähtiessä. Tässä pelataan aikamoista uhkapeliä, mutta jos Raanta meille jää, se kannatti. Jos taas Raanta lähtee, sitten räjähtää kyllä myös nämä spekulaatiot että miksi ei Ortio-Norja parivaljakkoa pidetty, ja silloin ilmeisesti Lunkka oli oikeassa ja Nybari väärässä. Joskus ei olekaan paras hankkia parasta...
Mäkin olen lähtenyt baarista sen kauneimman naisen kanssa, jota kaikki halusi, mutta kun sitten kaikesta huolimatta päädyin yksin kotiin mietin, oisko sittenkin kannattanut iskeä se toisiks kaunein.