Nyt meitä - SM-liigaa siis - kuppaa jo Välimerenkin maat:
Vesce Kroatiaan
No annetaan sen verran anteeksi, että uusi seura sentään skulaa KooHooÄllää ja onhan Zagreb kaikin puolin nasta mesta ja ihan toista kuin marraskuinen Helsinki. Tiedän, kun olen käynyt. En tosin marraskuussa, vaan näihin aikoihin vuodesta. Hinnat on vain murto-osa Suomen hinnoista, joten sukanvarteen jää ihan kivasti tuohta säästöön, ja olettaisin myös, että telkkarista voi tsiigata NFL:n matseja koti-ikävän yllättäessä.
Mitäs muuta? Ai Somervuori ei vieläkään miellytä kaikkia? Onhan se tietysti ex-narri ja kaikkea, mutta Eeroon pätee sama kuin Kibeen vielä pari kautta sitten: vaikka poffeissa hyytyisikin, niin jonkun täytyy tehdä maaleja ja pisteitä myös runkosarjassa. Viime kaudella Eero oli IFK:n kakkonen maaleissa ja nelonen pisteissä. Jatkakoon siis "sintti-Eero" samaan tahtiin myös ensi kaudella.
Nykopp mennee nelossentterinä ja korvannee viime kauden Liivikin ihan hyvin. Simo saalisti vain neljä pistettä enemmän kuin Nykopp. Kun siis on ykkös- ja nelossentterit, niin enää puuttuu vain kakkos- ja kolmossenat: yksi "wirtanen" tai "hirvonen" ja yksi Töykkälä tai "töykkälä". Ei mulla mitään sitäkään vastaan ole, että "töykkälä" olisi Luttinen, jos Rami näkee Taikurissa aineksia puolustavaksi sentteriksi. Toivottavasti Arttua siinäkin tapauksessa hyödynnetään ylivoimassa maskimiehenä taikomassa irtokiekkoja sisään.
En mä vielä suostu avaamaan ranteitani, kun mollikka paistaa ulkona ja kauden alkuun on vielä yli sata päivää. Pari täsmähakua ja jengi alkaa olla hyvällä mallilla: sentteri tai pari, ehkä pari pakkia, jos Vainonenkin lähtee Amerikkaan, ja veskari Raannan tilalle. Laituriosastolla on nyt jo runsaasti syvyyttä leveydessä, joten kyllä tästä vielä saadaan jalkeille sellainen jengi, jolla pärjätään KalPaa, JYPiä, narreja ja Ässiä vastaan. Vielä ei pelata KHL:ää tai Euro-liigaa. Jos neloskentässä alkaa pyöriä Talajaa tai Luttista, niin mopo on karannut pahemman kerran. Mun on erittäin vaikea uskoa, että tuonne enää tulisi Hagmanin tai Salmelaisen kaltaista
laituria, ellei sitten Ville pistä hokkareita naulaan, tai sitten liikennettä on oltava toiseenkin suuntaan.