Ja vastataan sitten niihin:
tiki10 kirjoitti:
1. Penalla oli hyvinkin tiedossa jo aikoja sitten, että herrat Kuhta, Pärssinen, Harkins ja Söderholm lähtevät kauden jälkeen ulkomaille. Aikaa siis on ollut jo kauan hankkia stuntit näille. Onko hankittu?
Ei ole hankittu ei, ainakaan kaikille. Mutta periaatteessahan aikaa on vielä jäljellä ja kaikki on mahdollista. Itse lähtisin leikkimään ajatuksella että porukkaan hommataan uusi ykkössentteri, mallia "Metropolit", ja ykköskolmikko olisi kasassa. Laidoilla Salmelainen ja Järvinen. Mutta koska kysessä on Pena niin kaikki on mahdollista.
tiki10 kirjoitti:
2. Viime kausi oli sekava NHL -työsulun takia, mutta ei kait HIFK olettanut NHL:n työsulun jatkuvan tälläkin kaudella, eikä siis siksi hankkinut pelaajia kesällä?
Tuo olisi jo aika hankala niellä. Itse uskoisin HIFK:n vetävän upporikasta ja rutiköyhää Pohjois-Amerikan tilanteen kohdalla. Aika näyttää miten käy.
tiki10 kirjoitti:
3. Pitkään HIFK:lta on puuttunut se kuuluisa kakkosketju. Nyt se hankittiin. Hauhtonen ja Salmelainen ovat hyviä kakkosketjun miehiä, varsinkin Salmelainen. Tuli vain sellainen moka, että Kuhta-Pärssinen-Harkins kolmikolle ei sitten paikkaajaa löytynyt. Muistaako kukaan että meillä pelasi näin kovia hyökkäjiä joskus???
Kakkonen on periaatteessa puuttunut jo pitkään, kuten viime kautenakin. Viime kaudellahan HIFK:lla oli periaatteessa kaksi ykköstä, mutta se siitä. Ketjujen kasaamisessa on kyllä se mielenkiintoinen piirre, että osa porukasta vetäisi aina suoraan ne kolme kovinta ykköseen ja kolme seuraavaksi kovinta kakkoseen ja osa taas ei. Minä ajattelen asiaa niin että nykyporukasta saataisiin yhdellä kovalla sentterillä se ykkönen kasaan, lisäksi yksi laituri mallia "Peltonen" niin kasassa olisi jo kakkonenkin Hauhtosen ja Luttisen kanssa. Bonuksena tulisi vielä se tilanne että molemmat olisivat ns. pelejä ratkaisevia ketjuja. Eri asia on se mistä ne pelaajat löytää ja ajatteleeko Shedden samalla tavalla kuin minä, mutta en minäkään niin pihalla vielä ole ettenkö muistaisi Kuhtaa ja kumppaneita.
tiki10 kirjoitti:
4. Kauden avausottelussa meillä pelaa kakkosylivoimassa viivamiehenä Tobias Salmelainen. Onko tämä tässä vaiheessa kautta hyväksyttävää? Ei ole Tobiaksen vika, mutta onko tämä oikein?
Ei kait sillä ole väliä missä vaiheessa kautta tuommoinen tapahtuu, mutta mieluummin nyt kun maaliskuussa. Ja eiköhän sitä asiaa pyritä korjaamaan, mutta Tobiaksen vika se ei todellakaan ole. Mutta tämä on kyllä itse asiassa tämän hetken tilanteessa yksi niistä harvoista asioista mihin itse olen pettynyt joukkueen kasaamisessa. Joukkueeseen olisi ehdottomasti pitänyt hommata Benysekin paikalle vähintään yksi kotimainen jätkä jo kesällä. Mutta kun ei niin ei.
tiki10 kirjoitti:
5. Ahosen lähdölle ei Penakaan voinut mitään. Naapuri löysi käsitykseni mukaan päivässä uuden hyvätasoisen ykkösveskarin. Pena ei ole löytänyt vieläkään, vaikka aikaa on ollut. Onko hyvin hoidettu?
Ahosen lähtö oli paha isku, mutta mielestäni on hyvä ettei HIFK hommannut ketään yhdessä päivässä hänen tilalleen. Tietty, jos vapaana olisi ollut kotimainen vaihtoehto olisi tilanne toinen mutta missään nimessä ei ketään ulkomaan elävää tässä vaiheessa sokkona. Muistettakoon puolen vuoden sääntö ja se tosiasia että Jannella voi hyvinkin mennä tässä vaiheessa kautta sen muutama matsia. Centomo, tai kuka muu tahansa, saa tulla näyttämään taitonsa ja jos ei iske niin ei iske. Uutta etsintään ja sitä rataa. Tietysti joukkuetta ajatellen olisi kiva ettei joka osa-alue olisi hakusessa, mutta periaatteessahan kaikki on vielä mahdollista. Tosin oma usko Penaan ei ole kovin vahva.
tiki10 kirjoitti:
6. Onko oikein ottaa vajaa 30 euroa lipusta kotiotteluun, jossa kentällä kirmaa pääsääntöisesti HMV-ketjun miehiä. Missä kovat nimet? Jos ei nimiä, niin puolet lipun hinnasta pois! Onko lippujen hinnat kohdallaan?
Omasta mielestä ei. Ja oikeastaan, 30 euroa/lippu on aika perkeleesti vaikka siellä pyörisi vielä Kuhta ja kumppanitkin.
tiki10 kirjoitti:
7. Lähipäivinä saatte nähdä, että Pena tulee julkisuuteen ja kertoo, että rahaa on, mutta ei ole pelaajia. Saatte nähdä. Kun ei ajoissa hankittu stuntteja, niin nyt niitä ei sitten saa. Tuliko mokattua...taas?
Kuten sanottua, Penan tapauksessa ei mikään ole mahdotonta. Jos meriittinä on ettei Pietarissa saa kaljatelttaa kannattavaksi lätkän MM-kisojen aikaan niin...
tiki10 kirjoitti:
Kun lähtökohta roosterin kanssa on niin heikko kuin on, niin en usko että mikään pelastaa tilannetta enää. Valitettavasti...
Edit: Puhun täällä kolmen kausikortin äänimäärällä. Satsaukseni on siis n. 3000 euroa kaudessa kausareihin (runkosarja) + muuta sälää. Mielestäni mulla on oikeus ainakin täällä olla tyytymätön. Fanithan ei muuten merkitse nykyään mitään HIFK:lle, joten se siitä. Kiitos.
Lähtökohta on kieltämättä aika kinkkinen. Itse näkisin että hommauslistalla on maalivahti, Benysekin korvaaja ja hyökkäykseen 2 tai 3 kaveria. Eli listalla on uusia ukkoja 4 tai 5 ja vapaita ulkomaalaispaikkoja 3. Suhteellisen hankala tilanne kovallekin jengin kasaajalle ja menneet huomioiden on oma veikkaus että homma on Penalle lähes toivoton. Pakolliset kommentit, "antakaa nyt Penan yrittää ennenkuin teilataan. Katotaan nyt tammikuulle, silloin pitää homman skulata", pitää toki paikkansa mutta pitäisi olla joku raja on kuinka kauan Penakin saa yrittää ilman kritiikkiä. Minun mielestä Pena on saanut jo yrittää tarpeeksi kauan, eikä yksi viime kausi, vaikkakin olin ensimmäisen kerran Matikaisen toimista HIFK:ssa positiivisesti yllättynyt, sitä muuttanut mihinkään. Toivottavasti lähtisi Joensuuhun ja saisi porttikiellon Noordikselle mutta vaikka ukko hallilla pyörisi vastaisuudessakin niin ei se periaatteessa haittaa. HIFK on kuitenkin HIFK, Penasta huolimatta.
Ja tietysti saat olla tyytymätön jos siltä tuntuu.