HIFK 2005-2006 Floppien floppi!

  • 132 400
  • 658

Animal

Jäsen
Flancke kirjoitti:
Jaahas, ja olikohan Snadit Punalasit Animal tarkoittanut sen sitten minulle?

No mietippä sitä. Hauska lempinimi btw. Kiitti!

Penalta voi pyytää siihen apuja - hänellä on tämä osasto hallussa.

Niin. Shedden, Hauhtonen, Salmelainen, Laakkonen jne...
 

pXi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, EPS
Punalippu kirjoitti:
Jotain ylpeyttä ja järkeä pitäisi olla, perkele!
Bingo. On se taas saatanan kummallista, että pölistään sijoista 6-8 tai 9-10, kun joukkue on viidentenä ja kaikki mahdollisuudet pleijareiden kotietuun. Siis samaan mihin pystyi viime kauden superjengi. Runkosarjaa on jäljellä 35(!) peliä, ja täällä jotkut katsovat jyppien ym. menneen menojaan. Ihailtavaa suoraselkäisyyttä, todellista IFK-sydäntä.

Ai nii joo, mutku mullon depis, eikä ifki menestyny 90-luvullla, mis keklu o, miks kaikki ei hauku penaa, flopflopflop, fränkki&kife, dinosauruksia, vaalenapunaisia panttereita, liput on kalliita, bisse lämmintä, ahistaa...

Kuka toisi IFK-kannattajan 2000-luvulle?
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
pXi kirjoitti:
Kuka toisi IFK-kannattajan 2000-luvulle?

Minusta vielä parempi kysymys on: "Kuka toisi IFK-kannattajan vuoteen 2005, pvm 4.11.2005". Tässä ketjussakin aiheena on tämä kausi ja me olemme nyt sarjassa sijalla 5.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Animal hyvä. Jyp on heikompi rankingissä mitä tulee seurojen budjetteihin! Huomattavasti heikompi sanoisin!

Voihan tässä käydä niinkin että Jypin meno hyytyy ja ohitamme heidät sarjataulukossa ja loppusijoitusessakin olemme heitä edellä. Se ei silti poista ongelman ydintä! Miksi jotkut muut huomattavasti pienemmillä resursseilla onnistuu mielestäni paremmin kuin me nykyisillä resursseillamme? Mistä se johtuu? Scouttaaminen? Pelaajahankinnat? Kirouksesta?

Vaiko kenties siksi että joku/jotkut meillä ei yksinkertaisesti osaa tehdä asioita paremmin kuin mitä tekevät? Veikkaan viimeisintä vaihtoehtoa!

Kyllä minä ja muutama muukin täällä JA;lla näkee asiat niin että kun joka helvetin vuosi ollaan pelaajabudjettien yläpäässä, niin olisi suotavaa että onnistumisprosenttimme pelaajien suhteen olisi helvetin paljon parempi kuin mitä se viime vuosina on ollut ( unohtakaa jo se viime kausi, se oli poikkeus!),
ja vielä poisluettuna maaginen Pärä-Harks-Kibe! Tällä kaudella Pena on toistaiseksi onnistunut Salmelaisen ja Hauhtosen kohdalla, Laakkosesta en sano vielä mitään, enkä Murphystä. Whiten ja Schnabelin korvaisin heti!

Eikä lohduta se että narrit konttaavat vielä enemmän tai että Blues on takanamme sarjataulukossa!
 

Stigu

Jäsen
Kyynikko kirjoitti:
Eikä lohduta se että narrit konttaavat vielä enemmän tai että Blues on takanamme sarjataulukossa!

Sinänsä mielenkiintoinen fakta on, että Jokerit on meitä 10 p eli VAIN 3 voittoa jäljessä. Eli pienestä on kiinni, etä meilläkin olisi samanlainen, jo perinteeksi muodstunut paniikki päällä. Jostain syystä itse ole kyllä lähinnä Sheddenin takia aika rauhallisin mielin. Kakkosketju ja pakit kuntoon niin mieli rauhoittuu vielä enemmän.
 

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
pXi kirjoitti:
Bingo. On se taas saatanan kummallista, että pölistään sijoista 6-8 tai 9-10, kun joukkue on viidentenä ja kaikki mahdollisuudet pleijareiden kotietuun. Siis samaan mihin pystyi viime kauden superjengi. Runkosarjaa on jäljellä 35(!) peliä, ja täällä jotkut katsovat jyppien ym. menneen menojaan. Ihailtavaa suoraselkäisyyttä, todellista IFK-sydäntä.

Ai nii joo, mutku mullon depis, eikä ifki menestyny 90-luvullla, mis keklu o, miks kaikki ei hauku penaa, flopflopflop, fränkki&kife, dinosauruksia, vaalenapunaisia panttereita, liput on kalliita, bisse lämmintä, ahistaa...

Kuka toisi IFK-kannattajan 2000-luvulle?

-Itse perustan vain arvioni realismiin ja kolmenkymmen vuoden kokemukseen perustuvaan näkemykseen arvioida objekiivisesti joukkueiden tasoa. Toki minä voin tässä asiassa väärässä olla, ystävällisesti otathan huomioon sarjasijoitusta arvioidessasi että HIFK on pelannut kaksi ottelua muita enemmän. Itse arvioin mielestäni tilannetta realistisessa hengessä joukkueen tasosta niiden pelejen perusteella, joita olen nähnyt tällä kaudella. Itse en henk.kohtaisesti tekisi kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä HIFK:n nykykokoonpanon riittävyydestä esim HPK:lle kotivoiton valossa, HPK:lta oli poissa silloin Voutilainen ja Hassinen. Hämeenlinnassa Voutilainen oli mukana ja silloin tulikin sitten kunnolla turpaan.En mielestäni ollut kirjoituksessani negatiivisessa sävyssä, katsotaan sarjatilannetta uudestaan joulutauolla. Otetaan hypoteettinen skenaario, oletko ylpeä IFK:n menestyksestä, jos taasen ollaan kauden lopussa sijoilla 7-10?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Nuorempi Nelson, Kyynikko ym. samaa sontaa jauhavat:

missä olen sanonut, että tyydyn sijoihin 5-8? Kyynikko väitti, että JYP olisi IFK:ta heikommaksi rankattu joukkue. Ei pidä paikkaansa, kuten sarjataulukko ja kuntopuntari osoittavat. Olen samaa mieltä siitä, että IFK:n tulisi aina voittaa JYP Nordenskiöldinkadulla. Samaan syssyyn voin todeta, että IFK:n pitäisi kotonaan voittaa kaikki muutkin vastustajat. Tämä on ikävä kyllä utopiaa, aina ei voi voittaa, mutta kyllä kotikentältä pitäisi huomattavasti nykyistä enemmän pisteitä irrota.

Jos pelkkiä rostereita tuijotetaan, niin toki IFK:lla on hieman nimekkäämpi joukkue kuin JYP:illä, mutta toisaalta miljoonamiehistö narrit rämpii samaan aikaan taulukon pohjilla ja pelaa päin persettä. Ja johan esim. NY Rangersin esimerkki rapakon takaa on omiaan kertomaan sen kylmän faktan, ettei yksin rahalla ja nimekkäillä pelaajilla saada menestystä. Siitä olen ehdottoman samaa mieltä, että IFK:n olisi pitänyt käytettävissä olevilla resursseilla voittaa mestaruuksia paljon useammin. Mutta niin se vain joskus on, että nimettömät, mutta tiiviinä joukkueena pelaavat jengit menestyvät paremmin kuin dream teamit. Asenne ratkaisee.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Simon kirjoitti:
nimettömät, mutta tiiviinä joukkueena pelaavat jengit menestyvät paremmin kuin dream teamit. Asenne ratkaisee.

Joku kun selittäisi miksi me ei menestytä dream teamillä eikä myöskään nykyisellä nimettömällä joukkueella (ns. miljoonamiehiä yksi ja sekin poissa peleistä). Olematta mitenkään perusnegatiivinen, niin joskus on aika vaikea ymmärtää yhtälöä, että teki IFK miten tahansa, niin turpaan tulee. Toisaalta sitä on niin tottunut tähän päähän potkimiseen, että tällä iällä voisi menestys aiheuttaa suuren vaaran saada vakava sairaskohtaus, sydän ei vaan kestäisi.
Kyllähän täälläkin lähes kaikki myöntävät, että jotain IFK:n toiminnassa on pielessä, toisaalta muuttamalla koko toiminnan kerralla on suuri vaara kadottaa se kehuttu/parjattu brandi. Tämä kausi voi mennä täysin metsään, mutta jotenkin uskon, että IFK:ssa on herätty ja tulevaisuus näyttää paremmalta, laiva ei vain käänny hetkessä.
 

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
Näinhän se on, jotenkin tulee meidän IFK-kannattajien mielenmailmasta mieleeni 70-luvulla ollut tv-juttu jossa kaksi heppua katselivat juoksukilpailua ja hokivat: mailmanennätys tulloo, tulloo, ei tullunnakkaan. Lapsenuskoahan tämä homma vaatii, ei siinä mitään lapsenuskolla on erinomainen psyykettä suojaava vaikutus.
 

valas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Brändistä

ultrar kirjoitti:
Kyllähän täälläkin lähes kaikki myöntävät, että jotain IFK:n toiminnassa on pielessä, toisaalta muuttamalla koko toiminnan kerralla on suuri vaara kadottaa se kehuttu/parjattu brandi.

Jääkiekossa ei voi rakentaa keinotekoista brändiä, sillä tuotelupaus on lunastettava joka ilta yleisön edessä. Johdolla ei ole mitään tekemistä brändin kanssa. Johto voi vetää suuntaviivoja siitä, minkälaista kiekkoa seura pelaa, mutta pelaajien on rakennettava omalla toiminnallaan ne mielikuvat, jotka maksavilla katsojilla on.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
valas kirjoitti:
Jääkiekossa ei voi rakentaa keinotekoista brändiä, sillä tuotelupaus on lunastettava joka ilta yleisön edessä. Johdolla ei ole mitään tekemistä brändin kanssa. Johto voi vetää suuntaviivoja siitä, minkälaista kiekkoa seura pelaa, mutta pelaajien on rakennettava omalla toiminnallaan ne mielikuvat, jotka maksavilla katsojilla on.

Tavallaan olet oikeassa, vaikka kasattaisiin meille 5 goonia ja loput olisivat ns. rouhijoita, joita "rakastamme", niin se ratkaisee millä tyylillä kentällä esiinnytään. Toisaalta rakentamalla kuviteltujen uusien johtohenkilöiden avustuksella joukkue, millä ei ole edellytyksiä pystyä pelaamaan fyysistä (voi olla menestyvää) kiekkoa, varmistetaan ainakin se, että mahdollisuudet nykyisen haetun brandin rakentamiseen ovat romukopassa. Oma vaatimaton näkemykseni on kuitenkin, että IFK:n pitää olla fyysinen, mieluiten liigan fyysisin, samalla kuitenkin menestyvä, millä tarkoitaan edellytyksiä pelata minimissään välierissä. Mikäli IFK hakisi esim. Jyp-tyyliä (kaikella kunnioituksella), niin en vaivautuisi hallille pitkässä juoksussa. Itse olen ollut pienestä naperosta asti Lalli-fani ja Lallin siirtyessä meille tuli allekirjoittaneesta IFK-mies, ehkä se kertoo omalta osaltani mitä haluan nähdä kaukalossa.
 

Stigu

Jäsen
ultrar kirjoitti:
Oma vaatimaton näkemykseni on kuitenkin, että IFK:n pitää olla fyysinen, mieluiten liigan fyysisin, samalla kuitenkin menestyvä, millä tarkoitaan edellytyksiä pelata minimissään välierissä. Mikäli IFK hakisi esim. Jyp-tyyliä (kaikella kunnioituksella), niin en vaivautuisi hallille pitkässä juoksussa.

Juuri näin! Uskallan sanoa että meille vannoutuneimmille, pitkän linjan IFK faneille se tyyli merkkaa paljon. Ja nyt kun siitä on pitkästä aikaa nähty välähdys, niin toivo alkaa vanhallakin herätä!

Ja brändistä- kyllähän vahvalla ja pitkän taustan omaavalla brändillä, kuten IFK, voi mielestäni "kusettaa" maksavaa yleisöä ainakin jonkin aikaa- esimerkkinä viime vuosilta IFK, joka ei aina niin hirveän fyysistä kiekkoa ole pelannut, vaan silti on vetänyt vuosittain eniten katsojia maakunnissa (sanoi Cobol tähän mitä tahansa) pelkästään maineensa voimalla.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Stigu kirjoitti:
Juuri näin! Uskallan sanoa että meille vannoutuneimmille, pitkän linjan IFK faneille se tyyli merkkaa paljon. Ja nyt kun siitä on pitkästä aikaa nähty välähdys, niin toivo alkaa vanhallakin herätä!
Nimenomaan. Ns. gloryhuntereille tuo tyyli taitaakin olla toissijainen juttu. En tosin tietenkään väitä, etteikö pitkän linjan kannattaja menestystä haluaisi: kyllä haluaa, mutta tuskin tyylillä millä tahansa. Tavallaan hassu juttu, että tyyliä alkaa arvostaa sitä enemmän, mitä pidempään tätä lajia seuraa. Kyllä, tyyli on tärkeä osa joukkueen identiteettiä.
 

valas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
ultrar kirjoitti:
Toisaalta rakentamalla kuviteltujen uusien johtohenkilöiden avustuksella joukkue, millä ei ole edellytyksiä pystyä pelaamaan fyysistä (voi olla menestyvää) kiekkoa, varmistetaan ainakin se, että mahdollisuudet nykyisen haetun brandin rakentamiseen ovat romukopassa.

No, liike-elämässä johdolle kerrotaan mitä haetaan ja johtamisen ammattilaiset hoitaa homman. Ei fyysisen pelin resepti mitenkään niin mystinen ole, etteikö siihen asiansa osaavat kiekkojohtajat kykenisi. Ylipäätään huipputason johtajat eivät lähde yritykseen jonka strategiaa he eivät koe omakseen.

Olisiko se ajatus vieras, että hallituksessa istuisi terävää, asennetta omaavaa bisneskärkeä jotka palkkaisivat alan parhaan mahdollisen valmennustiimin ja joukkueen jotka tekisivät visiosta totta. Hallituksellehan on tärkeää että ihmiset viihtyvät otteluissa ja tuovat sitä kautta enemmän rahaa omistajille. Tämä joukkue on onnistunut tässä jo jotenkin. Sekin onnistuminen on pitkälti hyvän ykkösketjun, Lostedtin ja Sheddenin ansiota. Muu porukka voi vain paistatella heidän glooriassaan.

Minun mielestäni IFK on jämähtänyt yhdistysaikaan. Fanit elää jo selvästi bisnesaikakautta kun suurimmat fanien huolenaiheet ovat palstamillimetrit ja brändin hyvinvointi. Laitetaan saman tien myös johto bisnesaikaan ja siirrytään kokonaan viihdevetoiseen jääkiekkoon. Ja viihdevetoinen tarkoittaa myös urheilullista menestystä, sen tietää joka bisnesukko.

EDIT: typeryydet pois
 
Viimeksi muokattu:

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
valas kirjoitti:
Hallituksellehan on tärkeää että ihmiset viihtyvät otteluissa ja tuovat sitä kautta enemmän rahaa omistajille. Tämä joukkue on onnistunut tässä jo jotenkin. Sekin onnistuminen on pitkälti hyvän ykkösketjun, Lostedtin ja Sheddenin ansiota. Muu porukka voi vain paistatella heidän glooriassaan.
Muut mainituthan saavat kunnon liksaa, mutta mites Pate? Patelle stipendi!!! Pentti voinee avata parhaaksi katsomallaan summalla...
 

trumppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
OT, muttei tämä nyt niin tärkeä asia ole, että tarvisi oman ketjunsa. Ihan vaan mieltä piristääkseni käväsin lukemassa naapuriseuran viestiketjuja. Meininki on seuraavanlaista: pomot vaihtoon, valmentaja vaihtoon, maalivahti vaihtoon, ns. vahvistukset kusee, jne... Kuulostaa etäisesti jotenkin tutulta... :-)
Vinkki: Jos haluatte tutustua kunnon itkuraivareihin, niin vierailkaa jokerifanit.netissä. ...että flopataan sitä muuallakin...
 

Stigu

Jäsen
trumppa kirjoitti:
Ihan vaan mieltä piristääkseni käväsin lukemassa naapuriseuran viestiketjuja. Meininki on seuraavanlaista: pomot vaihtoon, valmentaja vaihtoon, maalivahti vaihtoon, ns. vahvistukset kusee, jne... Kuulostaa etäisesti jotenkin tutulta... :-)

Ei olla itse asiassa hirvän kaukana Jokereista pisteiden valossa: Tänään turpaan Ässiltä, niin ollaan Jokereita 2 peliä enemmän pelanneina 10 pistettä edellä, joka käytännössä worst-case skenaariossa tarkoittaa yhtä voittoa enemmän kuin Ilmalan kriisiryhmällä. Ja taitaa maaottelutauon jälkeinen matsi olla juuri Jokereita vastaan.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Stigu kirjoitti:
Ei olla itse asiassa hirvän kaukana Jokereista pisteiden valossa: Tänään turpaan Ässiltä, niin ollaan Jokereita 2 peliä enemmän pelanneina 10 pistettä edellä, joka käytännössä worst-case skenaariossa tarkoittaa yhtä voittoa enemmän kuin Ilmalan kriisiryhmällä. Ja taitaa maaottelutauon jälkeinen matsi olla juuri Jokereita vastaan.

Stigu, tämä slaavilaiseen mentaliteettiin kuuluva pessimismi on ihailtavaa. Olet tietysti ihan oikeassa, mutta realiteetti on se, että HIFK on saanut tähän mennessä 1,48p/ottelu ja Jokerit 1,05p/ottelu. Kun on pelattu 56 peliä, niin HIFK:lla on tasaisen taulukon mukaan n. 83 pistettä ja Jokereilla 59 pistettä.
 

Stigu

Jäsen
Johannes kirjoitti:
Stigu, tämä slaavilaiseen mentaliteettiin kuuluva pessimismi on ihailtavaa. Olet tietysti ihan oikeassa, mutta realiteetti on se, että HIFK on saanut tähän mennessä 1,48p/ottelu ja Jokerit 1,05p/ottelu. Kun on pelattu 56 peliä, niin HIFK:lla on tasaisen taulukon mukaan n. 83 pistettä ja Jokereilla 59 pistettä.

Johannes, ihailen latinalaisamerikkalaista positiivisuuttasi!

No, oli tossa viestissäni ehkä hiukan slaavilaista pessimismiäkin, halusin vain ilmaista, että tässä vaiheessa kautta ei voi vielä hirveästi johtopäätöksiä vetää- toki Jokereiden tilanne näyttää huonolta nimenomaan sen takia, että he eivät mielestäni yhdessäkään yksittäisessä pelissä ole pelanneet vakuuttavasti. Olen aikaisemminkin sanonut, että thanks to Shedden , en ole hirveän huolestunut IFK:n tilanteesta- pakit kuntoon ja Whiten tilalle joku nappihankinta, niin näyttää jo paljon paremmalta. Sheddenissä uskon hänen kykyynsä luotsata IFK mahd. pitkälle nimenomaan Play Offseissa.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Stigu kirjoitti:
Johannes, ihailen latinalaisamerikkalaista positiivisuuttasi!

Kiitos Stigu, nyt me olemme 13 pistettä edellä Jokereita ja seuraavan pelin jälkeen olemme minun matematiikallani 16 pistettä heidän edellään, koska kohtaamme Jokerit.

Onneksi saatiin tappioputki katkeamaan ennen sarjataukoa. Meillä on nuori joukkue ja viisi peräkkäistä häviötä olisi ollut huono homma.
 

Maalituomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Hävitty on

Voi voi, hävitty on kaikki ja Pentille kenkää. Hallituskin on ihan perseestä ja vituttaa taas niin ettei veri kierrä päässä.
Oikein hävettää olla IFK-kannattaja, vittu ei hävitty edes viittä matsia putkeen. Kaikille kenkää
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Johannes kirjoitti:
Onneksi saatiin tappioputki katkeamaan ennen sarjataukoa. Meillä on nuori joukkue ja viisi peräkkäistä häviötä olisi ollut huono homma.

Ihan pikku kysymys. Onko neljä sitten ihan ogay???? Tähän ollaan HIFK:ssa menty....fanit diggaavat ja hyväksyvät neljän ottelun tappioputkia. Viisi tappiota putkeen onkin sitten liikaa.... (Ei millään pahalla, mutta iski silmään)
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
tiki10 kirjoitti:
Ihan pikku kysymys. Onko neljä sitten ihan ogay???? Tähän ollaan HIFK:ssa menty....fanit diggaavat ja hyväksyvät neljän ottelun tappioputkia. Viisi tappiota putkeen onkin sitten liikaa.... (Ei millään pahalla, mutta iski silmään)

Käsititkö tahallasi väärin? Itse käsitin Johanneksen sanoman niin, että nimenomaan katkaisematon tappioputki ennen maaottelutaukoa olisi erittäin paha. Ja tämä putki olisi ollut sen viisi ottelua, ja siksi viiden ottelun tappioputki olisi pahasta..

Itselleni pisti silmään tämä tiettyjen tahojen halukkuus ymmärtää kaikki asiat tieten tahtoen aina negatiivisimmassa mahdollisessa merkityksessä.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
tiki10 kirjoitti:
Ihan pikku kysymys. Onko neljä sitten ihan ogay???? Tähän ollaan HIFK:ssa menty....fanit diggaavat ja hyväksyvät neljän ottelun tappioputkia. Viisi tappiota putkeen onkin sitten liikaa.... (Ei millään pahalla, mutta iski silmään)

No, minä en diggaa HIFK:n pitkiä tappioputkia, mutta toki Penalle ja kaikille kenkää, koska tappioputki katkesi ilmeisesti "väärin". Tähän on menty, ei saa olla iloinen HIFK:n voitosta, vaikka kannattaa HIFK:iä, jos se katkaisee tappioputken. (Ei millään pahalla täältäkään päin...)
 

trumppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Johannes kirjoitti:
No, minä en diggaa HIFK:n pitkiä tappioputkia, mutta toki Penalle ja kaikille kenkää, koska tappioputki katkesi ilmeisesti "väärin". Tähän on menty, ei saa olla iloinen HIFK:n voitosta, vaikka kannattaa HIFK:iä, jos se katkaisee tappioputken. (Ei millään pahalla täältäkään päin...)

No perkele minä ainakin olin ja olen onnellinen eilisestä voitosta. Meni lauantai-ilta kyläillessä tuttujen luona, mutta järkevä keskusteluun osallistuminen meni munilleen, kun räpläsin kännykästä koko ajan maalikanavan viestejä ja jännitin, kuinka matsissa käy. Oikein voitettu !
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös