HIFK 2005-2006 Floppien floppi!

  • 132 400
  • 658

Pate 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
Clocks kirjoitti:
No niin, täällä tämä ketju taas on - ilmeisesti eilisen paikallispelin seurauksena. Ennenkuin alan tappaa työpäivääni Itku-Iirojen hengentuotteiden parissa, totean vain että tällä kertaa tilastotappio tuli häntäpään joukkueelle. Huonolla pelillä ja väärälle vastustajalle, mutta ei siinä silti sen kummempaa. Päät pystyyn heti ja skumpat jäähtymään.

edit: Jaha, eipä itkettykään. No hyvä.

Ja miksi ei itketä?? Mikä tässä on muka muuttunut, Pena johtaa, Shedden "valmentaa" ei ole muita ratkaisijoita kuin ykkösketju joka loukkaantuu seuraavassa matsissa ja molemmat veskarit on paskoja kun joka 12. peli hävitään. Nyt jos IFK häviää kahdeksan seuraavaa peliään Tepsin, SaiPan, Ilveksen, Bluesin ja Ässien voittaessa saman verran ollaan jo sijalla 10!!! Voiko hyväksyä että IFK on säälipleijareiden viimeisenä tällä budjetilla -KOKO JOUKKUE JA KAUSI 05-06 ON FLOPPIEN FLOPPI en halua enää kannattaa IFK:ta tämä on liian hirveää seurattavaa.

Kaikki asiat on kuten oli 2,5kk sitten. Miksi ihmeessä valittaja-antikannattajien armeija on hiljentynyt? Ettehän te nykyään kulje ylpeinä IFK-faneina ettehän?
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pate 00 kirjoitti:
Kaikki asiat on kuten oli 2,5kk sitten. Miksi ihmeessä valittaja-antikannattajien armeija on hiljentynyt? Ettehän te nykyään kulje ylpeinä IFK-faneina ettehän?
Täällä sitä nyt kaikki punalasi-besserwisserit leijuu kun olivat oikeassa tietäessään jo heti alkukaudesta että tullaan ottamaan 11 pelin voittoputki. Onneksi olkoon. Kai tajusit lyödä vetoa sen puolesta?

Itse aion odotella pleijareihin asti ja myöntää niiden jälkeen avoimesti jos olin menestyksen suhteen väärässä. Vielä ei ole sen aika.

Ja kyllähän tässä kaikki HIFK-kannattajia ollaan vaikka sen organisaatiota kritisoidaankin. Ei sen suhteen ole mikään muuttunut.
Tiedäthän että rakkauden vastakohta ei ole viha vaan välinpitämättömyys.
 

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
Flip, flop & fly

Lyhyt analyysi alkukaudesta per 29.12.2005:

J. Hauhtonen on ylittänyt omat odotukseni selvästi (itse ennnustin hänestä hyvää kakkossentteriä)
T. Salmelainen on ollut juuri niin hyvä kuin odotin
J. Lundell on yllättänyt tähän mennessä. Loppukausi (erityisesti mahdollliset play-offs -ottelut) osoittavat sen, ovatko länget tallella ratkaisun hetkillä

Muut hyökkääjät ovat väläytelleet hyviä otteita ajoittain. Kukaan heistä ei kuitenkaan ole noussut "kädellisten heimoon".

IFK-puolustuksen todellinen taso nähdään nyt Jerguksen loukkaannuttua. Yhtään kädellistä, avauksiin kykenevää pakkia ei ole tällä hetkellä joukoissa. Tappara-matsissa kaksi viimeistä erää oli kauheaa katsottavaa, mutta onnella ja erityisesti J. Lundellin ansiosta Kahvara kaatui. Hra Varakas ei ole mikään ratkaisu IFK-puolustuksen ongelmiin. Välillä tuppuran kovennettu karvaus sai oman pään pelin täysin sekaisin eikä edes kunnon purkuihin kyetty.

Onnea ei enää riittänyt keskiviikkoillaksi viattomien lasten päivänä suippoleukoja vastaan. Kun ykkösketju jää ilman tehoja, on suunta valitettavasti aika selvä.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Metukka kirjoitti:
Tiedäthän että rakkauden vastakohta ei ole viha vaan välinpitämättömyys.

Juu, rakkaus ja viha ovat lähellä toisiaan, siksi sitä itsekin välillä kuohahtaa HIFK:n touhuille oikein kunnolla. Se on vaan kehnoa itselle, jos ei kykene enää suuriin tunteisiin. Tietysti on helpompaa elää välinpitämätömyyden ja kyynisen ulkopuolisen tarkastelun maailmassa, mutta minä iki-optimistina jaan kyllä edelleen risuja ja ruusuja, kun niiden paikka tulee suuntaan jos toiseen.

Menipäs filosofiseksi. Kyllähän tällä ketjulla on käyttöä taas muutenkin kuin leikkimielisesti osalle meistä, jos häviämme esim. 5 ottelua peräkkäin tästä alkaen. Kaikki "petterisihvoset" ja wannabe-sihvoset heräävät arvostelemaan 1. Penaa 2. Sheddeniä ja 3. Heino/Mobergia.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Aurinkotuuli kirjoitti:
Onnea ei enää riittänyt keskiviikkoillaksi viattomien lasten päivänä suippoleukoja vastaan. Kun ykkösketju jää ilman tehoja, on suunta valitettavasti aika selvä.
Tästä asiasta ehdin mainita jo tuolla matsiketjussa, todetaan sama täälläkin (copy-paste):

"Sentään kukaan ei ole vielä tullut manaamaan, että "heti hävittiin kun ykkösketju oli tehoton", tätä mantraa kun näki alkukaudesta jonkin verran. 12 matsia jaksettiin pelata tiivistä puolustuspeliä ja molemmat veskaritkin hoitivat hommansa hienosti, tuloksena enintään kaksi päästettyä maalia per peli koko 12 matsin putkessa. Narreja vastaan sitten Jermu, Häbä ja Fagu nousivat harmaasta massasta maalintekijöiksi ykkösketjun ollessa pimennossa, mutta samalla omaan päähän upposi viisi osumaa, joten eiköhän tämä tilastotappio mene melko pitkälti paskan puolustamisen piikkiin."

Pointtina siis se, että kun edellisissä 11 pelissä voittoon riitti vähintään kolme tehtyä maalia, eilen ei enää riittänyt. Joten sinänsä sillä ei ole merkitystä, että ykkösketju jäi ilman tehoja, koska muut hyökkääjät survoivat kolme häkkiä. Päästettiin kuitenkin viisi, joten se siitä. Tilanne olisi luonnollisestikin ollut ihan sama, vaikka Salmelainen olisi tällännyt eilen kaikki IFK:n kolme maalia Hauhtosen ja Luttisen syötöistä, turpaan olisi tullut.
 

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
Pettereitä emme ole, Sihvoset pysykööt Pelikaaneissa, olkaamme siis ÄTPPOMK

Johannes kirjoitti:
Juu, rakkaus ja viha ovat lähellä toisiaan, siksi sitä itsekin välillä kuohahtaa HIFK:n touhuille oikein kunnolla. Se on vaan kehnoa itselle, jos ei kykene enää suuriin tunteisiin. Tietysti on helpompaa elää välinpitämätömyyden ja kyynisen ulkopuolisen tarkastelun maailmassa, mutta minä iki-optimistina jaan kyllä edelleen risuja ja ruusuja, kun niiden paikka tulee suuntaan jos toiseen.

Menipäs filosofiseksi. Kyllähän tällä ketjulla on käyttöä taas muutenkin kuin leikkimielisesti osalle meistä, jos häviämme esim. 5 ottelua peräkkäin tästä alkaen. Kaikki "petterisihvoset" ja wannabe-sihvoset heräävät arvostelemaan 1. Penaa 2. Sheddeniä ja 3. Heino/Mobergia.

Kysymys ei ole putkien pituudesta. Shedden valmentaa ja peluuttaa hienosti sitä ryhmää, joka hänen alaisuuteensa on hankittu. Pentin tai K. Heinon mainitseminen samana päivänä Sheddenin kanssa osoittaa käsitykseni mukaan yhtä huonoa makua kuin juustokuorrutuksen lisääminen mämmin päälle.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Aurinkotuuli kirjoitti:
Kysymys ei ole putkien pituudesta. Shedden valmentaa ja peluuttaa hienosti sitä ryhmää, joka hänen alaisuuteensa on hankittu. Pentin tai K. Heinon mainitseminen samana päivänä Sheddenin kanssa osoittaa käsitykseni mukaan yhtä huonoa makua kuin juustokuorrutuksen lisääminen mämmin päälle.

No joo, ehkäpä niin, mutta jonkun on pitänyt se Sheddenkin scoutata HIFKiin. Älkää nyt ihan kokonaan unohtako sitä faktaa vai tekikö Shedden itse itselleen sopimuksen.

Olet kyllä oikeassa, ettei Shedden enää ansaitse meiltä, eikä keneltäkään muulta moitteita, vaikka mitä sattuisi. Mies on pro-jätkä ja tuonnut ihan uutta kuvakulmaa peluutukseen sm-liigaan.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Metukka kirjoitti:
Täällä sitä nyt kaikki punalasi-besserwisserit leijuu kun olivat oikeassa tietäessään jo heti alkukaudesta että tullaan ottamaan 11 pelin voittoputki. Onneksi olkoon. Kai tajusit lyödä vetoa sen puolesta?

Itse aion odotella pleijareihin asti ja myöntää niiden jälkeen avoimesti jos olin menestyksen suhteen väärässä. Vielä ei ole sen aika.

Ja kyllähän tässä kaikki HIFK-kannattajia ollaan vaikka sen organisaatiota kritisoidaankin. Ei sen suhteen ole mikään muuttunut.
Tiedäthän että rakkauden vastakohta ei ole viha vaan välinpitämättömyys.

Jutuistasi paistaa kyllä varsinainen toivo IFK:n rämpimisestä ja sitä minä pidän pahimpana välinpitämättömyytenä koko IFK:ta vastaan. Joukkueen kannattaminen myös huonoina aikoina on mielestäni sitä oikeaa faniutaa, eikä mitään punalasi-besserwisseriyttä. Pelkän pahan toivojaa ei voi pitää minään muuna kuin vastustajan fanina, kyllä minäkin toivon vilpittömästi narrien jatkavan rämpimistään, eikä se ole mitään huolta heidän organisaatiostaan.

Paniikkimielialan levittäjiä täällä riittää, sehän on selvää. Aina on tuskastuneita pelaajien sukulaisia, vastustajan kannattajia, ehkä jopa itse kalifin paikalle haluavia kirjoittelijoita.

Kannattaa avata sitten sellainen mitä Matikaisen sijaan/Matikaiselle kenkää ja surkutellaan voittoputkea-ketju, mutta joukkueen johto on eri asia, kuin IFK.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rebel kirjoitti:
Jutuistasi paistaa kyllä varsinainen toivo IFK:n rämpimisestä ja sitä minä pidän pahimpana välinpitämättömyytenä koko IFK:ta vastaan. Joukkueen kannattaminen myös huonoina aikoina on mielestäni sitä oikeaa faniutaa, eikä mitään punalasi-besserwisseriyttä. Pelkän pahan toivojaa ei voi pitää minään muuna kuin vastustajan fanina, kyllä minäkin toivon vilpittömästi narrien jatkavan rämpimistään, eikä se ole mitään huolta heidän organisaatiostaan.

Höpö höpö. En todellakaan toivo Hifkin rämpimistä enkä usko että kukaan muukaan fani joka kritisoi. Eilinen narri-tappio vitutti todella paljon ja sen sai muijakin huomata joka taas harmitti lisää näin jälkikäteen. Toivon ja haluan aina Hifkin voittoa. Jos olisin välinpitämätön, en jaksaisi tänne edes kirjoitella vaikka niin voisi päästä useasti paljon helpommalla.

Sun on ihan turha tulla mussuttamaan mistään oikeasta faniudesta. Sinä Rebel et ole sanomaan yhtään mitään meille. Niin kauan kuin peleissä käydään ja niistä maksetaan on myös oikeus kritisoida itse tuotetta. Tämä on keskustelupalsta jossa saa muodostaa ja kirjoittaa omia mielipiteitä vaikka ne eivät aina olisikaan yleisen valtavirran ja muutaman mielipidejohtajan mukaisia.

Koita ymmärtää että meitä fanejakin on erilaisia. On niitä jotka laulaen tanssivat käsi kädessä puun ympäri, vaikka joukkue olisi viimeisenä ja sitten niitä jotka tiedostavat että näillä resursseilla asiat voisi hoitaa paljon paremmin kuin viime vuosina on tehty.
 

trumppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täällähän painetaan taas hyvällä tempolla. Lukaistuani ajatuksella tämän ketjun otsikon tuli mieleeni, että millä mittarilla tuo floppi mitataan. Runkosarjassa voitettiin 11 matsia peräkkäin ja joulukuussa ollaan sarjassa 3. sijalla. Jos pleijareissa tiputaan heti kättelyssä, niin onko tämä kausi floppi vai ei ? Itse olen sitä mieltä, että alkukauden kompastelun ja rosterin huomioon ottaen tätä kautta ei joukkuesuoritusten osalta millään saa enään flopiksi kääntymään. No, ehkä se, että kevät menee katastrofiksi ja pleijaripaikka jää saavuttamatta. Toki olen sitä mieltä, että HIFK:n pitää taistella mestaruudesta, ei mistään vähemmästä. Ennen kauden alkua rosterin nimilista meinasi hiukan viedä uskoa, mutta syyskauden suoritukset ovat näyttäneet, että mikä tahansa on mahdollista, jo tällä kaudella. Yhden jokeritappion ei pidä antaa lannistaa, vaikka vituttihan se eilisen iltaa.
Seurajohtoa ym. porukoita en lähde tässä arvioimaan, kun ei substanssi riitä.
 

pXi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, EPS
P. Matikainen & Punaiset Lasit

Metukka kirjoitti:
Täällä sitä nyt kaikki punalasi-besserwisserit leijuu kun olivat oikeassa tietäessään jo heti alkukaudesta että tullaan ottamaan 11 pelin voittoputki.
Aivan kuten jotkut muut tiesivät kaudesta muodostuvan floppien flopin. Ihme kyllä kaikki eivät olleet samaa mieltä ketjun avaajan kanssa, joka kesti peräti kaksi peliä ennen kuin hermoromahdus iski.

Metukka kirjoitti:
Itse aion odotella pleijareihin asti ja myöntää niiden jälkeen avoimesti jos olin menestyksen suhteen väärässä. Vielä ei ole sen aika.
Tuohan kuulostaa ihan punalasi-besserwisseriltä. "Katotaan sit tammikuussa", "ootetaan pleijareihin", "vielä ei voi tuomita", "Peter White tulee vielä" jne. Tervetuloa joukkoon!
 

tohtori4

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pro Pena- leiri
Taitavat pessimisti leiri syyllistyä tähän samaan perisyntiin mitä me optimistit :) .

Itse lähdin kauteen oletuksena, että turpaan tulee kaikilta ja sijoitus on sitä Jokerit, TPS luokkaa, joten lähtökohdat huomioon ottaen HIFK suorastaan on menestynyt.

Tämä 11 ottelun voittoputki jo osoitti sen, että tällä jengillä on hyvä mahdollisuus pronsiin jopa ja itse ainakin olen jo siihen todella tyytyväinen, jos edes se saataisiin. Mestaruus lienee mahdoton, mutta aina sitä saa toivoa...
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Jan Lundell
Metukka kirjoitti:
Täällä sitä nyt kaikki punalasi-besserwisserit leijuu kun olivat oikeassa tietäessään jo heti alkukaudesta että tullaan ottamaan 11 pelin voittoputki. Onneksi olkoon. Kai tajusit lyödä vetoa sen puolesta?

Itse aion odotella pleijareihin asti ja myöntää niiden jälkeen avoimesti jos olin menestyksen suhteen väärässä. Vielä ei ole sen aika.

Ja kyllähän tässä kaikki HIFK-kannattajia ollaan vaikka sen organisaatiota kritisoidaankin. Ei sen suhteen ole mikään muuttunut.
Tiedäthän että rakkauden vastakohta ei ole viha vaan välinpitämättömyys.

Aito fani luottaa joukkueeseen.

Ja katso nyt vaikka tilastojen valossakin ja viimeisiä 20 peliä vaikkapa niin kyllä on tällä joukkueella hyvin asiat, kun vaikkapa vertaa tuohon naapuriin vaikka eilen voittikin
 

MuffDiver

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
tohtori4 kirjoitti:
itse ainakin olen jo siihen todella tyytyväinen, jos edes se saataisiin. Mestaruus lienee mahdoton, mutta aina sitä saa toivoa...
Ei perrrkele noin! Kultaa haetaan, kaikki muu on pelkkää höbinää.
 

zoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
MuffDiver kirjoitti:
Ei perrrkele noin! Kultaa haetaan, kaikki muu on pelkkää höbinää.

Jeb.

11 matsin voittoputki meni ikävästi poikki juuri narreja vastaan (ei näin!), mutta ajatelkaa positiivisesti meillä on vielä mahdollisuus 23:n matsin voittoputkeen runkosarjassa.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Metukka kirjoitti:
Sun on ihan turha tulla mussuttamaan mistään oikeasta faniudesta. Sinä Rebel et ole sanomaan yhtään mitään meille. Niin kauan kuin peleissä käydään ja niistä maksetaan on myös oikeus kritisoida itse tuotetta. Tämä on keskustelupalsta jossa saa muodostaa ja kirjoittaa omia mielipiteitä vaikka ne eivät aina olisikaan yleisen valtavirran ja muutaman mielipidejohtajan mukaisia.

Niin, kritiikki on välillä ja useasti aiheellistakin, mutta kun tunnarit löytyvät vain tappion hetkellä, niin se tässä tuntuu oudolta. Täältä löytyy paljon kriitikoita, jotka voiton hetkellä ovat tyytyväisiä ja arvostelevat heikkoina aikoina. Jos näkee vain hyvää tai pahaa jengissä, on pahasti metsässä. Nimenomaan maksajalla on oikeus hyvinkin kritisoida tuotetta, mutta mitäs silloin, kun tuote on kunnossa? Vai onko se vain näennäisesti kunnossa, jos joukkue on kovassa voittoputkessa?

Mielipidejohtajat, hah. Se, että tänne kirjoittaa useita kymmeniä jollei satoja IFK-faneja ympäri maan ja hyvinkin eri ikäluokista ja tietomäärältään(faktoihin perustuvalta) erilaisista näkökulmista ja muutama kaveri beesailee jonkun tekstejä ei tee kaikista IFK:ta rakastavista mitään perkeleen pelkkien punalasien takaa peliä seuraavia. Se, ettei jokaisesta tappiosta rakenna itkumuuria Töölöön, ei välttämättä tarkoita sitä, että olisi vain seuraaja. Jos välttämättä haluaa olla poissa valtavirrasta, niin silloinhan syksyllä oli "kyllä tässä pärjätään"-laumassa, valtavirtakin riippuu niin täysin siitä, miten jengillä menee.

Metukka kirjoitti:
Koita ymmärtää että meitä fanejakin on erilaisia. On niitä jotka laulaen tanssivat käsi kädessä puun ympäri, vaikka joukkue olisi viimeisenä ja sitten niitä jotka tiedostavat että näillä resursseilla asiat voisi hoitaa paljon paremmin kuin viime vuosina on tehty.

Rakentavan kritiikin ja suolan hierominen haavoihin välillä on tietty ero. Besserwisserinä on helppo olla aina, kun jengi häviää(tai voittaa). Tuurista toki paljon on kiinni(vrt. Shedden) ja aina voi tehdä paremmin ja toivottavasti tehdäänkin, mutta tappioita tulee, aina ja ikuisesti, valitettavasti. Mitäs ne tiedostavat tekevät silloin, kun joukkue on liigakolmosena?
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rebel kirjoitti:
Rakentavan kritiikin ja suolan hierominen haavoihin välillä on tietty ero. Besserwisserinä on helppo olla aina, kun jengi häviää(tai voittaa). Tuurista toki paljon on kiinni(vrt. Shedden) ja aina voi tehdä paremmin ja toivottavasti tehdäänkin, mutta tappioita tulee, aina ja ikuisesti, valitettavasti. Mitäs ne tiedostavat tekevät silloin, kun joukkue on liigakolmosena?

Joo kirjoitushan alun perin oli tarkoitettu niille muutamalle Katto Kassiselle jotka tulivat leijumaan "mitäs minä sanoin" tyyliin.

Ja kyllä tässä tyytyväisiä sijoitukseen ollaan ehdottomasti. Varsinkin kauden lähtökohdat huomioiden. Tosi asia kuitenkin on että nykyinen sisjoitus hämää, jos vertaa sitä Hifkin peliesitykseen. Peli harvoin pysyy kasassa 60min, ollaan selkeästi alakynnessä ja useasta pisteestä saakin kiittää veskareita (jotka tietenkin ovat osa joukkuetta), tuuria ja tietenkin Sheddeniä. Mutta itse kuulun niihin jotka arvostavat voittoja hieman pelityylin edelle joten hyvä näin. Huoli onkin loppukaudessa ja materiaalin riittävyydessä ratkaisupelejä kohti mentäessä.

Kuitenkin se "tiedostaminen" (kritiikki ja arvostelu) joukkueen organisaatioon juontaa juurensa vähän pidemmältä ajalta kuin tästä kaudesta tai sen yksittäisistä peleistä ja voittoputkista. Oikeastaan tämän kauden menestys tai menestymättömyys on sivuseikka siinä viimeisimmän 15 vuoden tragi-komediassa mitä on nähty, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.
 

tohtori4

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pro Pena- leiri
Metukka kirjoitti:
Kuitenkin se "tiedostaminen" (kritiikki ja arvostelu) joukkueen organisaatioon juontaa juurensa vähän pidemmältä ajalta kuin tästä kaudesta tai sen yksittäisistä peleistä ja voittoputkista. Oikeastaan tämän kauden menestys tai menestymättömyys on sivuseikka siinä viimeisimmän 15 vuoden tragi-komediassa mitä on nähty, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.

Mitä HIFK johto ja esim. Pena mahtaa sille yksin, että 15 vuoteen ei menestystä ole tullut? Ja miten Pena tai HIFK johto pystyy sen muuttamaan? Sorry vaan, aikakonetta ei ole keksitty vielä.

Mutta HIFK porskuttaa juuri nyt hyvässä tahdissa ja voittavana joukkoeena illasta iltaan ja lienee turhaa puuusilmäisyyttä väittää, että tämä 11 ottelun voittoputki olisi tuuria vain yksin. Pena on palkannut Sheddenin ja kaapannut halvalla 1 kentä sentteriksi Hauttosen , jonka piti olla 2 ja 3 kentän sentteri.
Pena on nostanut junnuja, kuten Pertrell ja Salonen liigarinkiin ja he ovat tuottaneet tulosta, Pena on saanut Laakkosen joukkoeeseen kesken kauden. Mielestäni koko HIFK johto on tehnyt oikein lähes koko kauden, tosin 2 ulkomaalaista on epäonnistunut/flopannut pahasti, josta White ei kyllä edes enään tule pleijareissa. Ihan turha jauhaa katkerana 15 vuodesta, kun asioita ei pystytä muuttamaan. Mutta Pena ja HIFK johto on 03-04 pronsin ja siittä eteenpäin tehnyt paljon hyvää, kuten työsulukaudella toi omia NHL tähtiä takaisin "kotiin" . Se, että Ara ryssi sen ei ole Penan vika.

Ja nyt tämä kausi, joka on puolessavälissä on osoittanut, että Pena ja hallitus on tosissaan ottanut oppia virheistään, mitä teki tulokas TJ-kaudellaan ja 02-03 kaudella. Ja nyt HIFK:n organisaato toimii sen "puuteista" huolimatta ihan hyvin, joten miksi itkeä ja valittaa viimeisistä 15 vuodesta, vaikka sitä ei voi enään muuttaa?
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Jan Lundell
Nyt tänään on minun mielestäni tärkeätä, että voitetaan lukko ja saadaan heti "kipsi" auki, koska IFK:lla on tällä kaudellakin ollut taipumus siihen että ensin ollaan 5....6 tai vaikkapa 7 voiton putkessa ja sitten seuraa tätä heti joku 4 ottelun tappioputki ei näin vaan nyt heti takasin voittojen tielle, että saadaan pleijareihin pidettyä hyvä paikka.
 

scholl

Jäsen
En ole sekuntiakaan edes radion välityksellä tämän päivän pelistä kuullut, kun oli muuta menoa illaksi, mutta Häbä 2 maalia jälleen ja voitto. Mahtavaa! Alkaa hiipiä sellainen fiilis, että tällä floppien floppi kaudella mestaruus tulee IFK:lle.

Hyökkäys alkaa olla jo paperillakin vahvempi kuin muilla. Eihän Kärppienkään pelaajista kukaan Oulun ulkopuolella ole mitään kuullut ja tässä kunnossa Häbä, Hirso & co. eivät häpeä lainkaan verrattaessa muihin. Puhumattakaan ykkösketjusta. Pakistossa toki loukkaantumisia, mutta kun miehet tulevat terveinä takaisin niin sekin on kunnossa. Ja veskarit on hyviä.

En olisi uskonut tänään voittoon, mutta joukkue osoitti suuruutensa tai Kärpät huonoutensa. Veikkaan ensimmäistä vaihtoehtoa.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Niin....kuka saadaan vastuuseen! Tänäänkin mokattiin selvä mahdollisuus ottaa 3 pistettä! Lundellkin oli huono. Mistä uusi veskari????

Tämä kausi on hävitty!
 

ilejm1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK jyrää

Miten IFK:ta voi kutsua enään floppien flopiksi eniten maaleja koko sarjassa liigan paras ketju,puolustus toimii vaikka parhaat pakit ovat sivussa,valmentaja liigan osaavin mitä tohon nyt voi muutakaan sanoa että ollaan me floppeja kaikki tyynni ja mennään loppuun asti eli keväällä juhlitaan ainakin mitalia
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
ilejm1963 kirjoitti:
Miten IFK:ta voi kutsua enään floppien flopiksi eniten maaleja koko sarjassa liigan paras ketju,puolustus toimii vaikka parhaat pakit ovat sivussa,valmentaja liigan osaavin mitä tohon nyt voi muutakaan sanoa että ollaan me floppeja kaikki tyynni ja mennään loppuun asti eli keväällä juhlitaan ainakin mitalia

Lisätään vielä tärkein. IFK:lla on liigan eniten voittoja 26 kpl. Kakkossijan jakavat HPK ja Kärpät 25 voitolla.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Isaksson kirjoitti:
Lisätään vielä tärkein. IFK:lla on liigan eniten voittoja 26 kpl. Kakkossijan jakavat HPK ja Kärpät 25 voitolla.

Eikä pelkästään eniten voittoja, vaan SM-liigan paras voittoprosentti. Eniten voittoja voi olla seuralla, joka on pelannut enemmän otteluita kuin muut. HIFK:n voittoprosentti on 70, Kärppien 69 ja HPK:n 68. NBA-tyylillä laskettuna HIFK johtaa liigaa.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
cobol kirjoitti:
Eikä pelkästään eniten voittoja, vaan SM-liigan paras voittoprosentti. Eniten voittoja voi olla seuralla, joka on pelannut enemmän otteluita kuin muut. HIFK:n voittoprosentti on 70, Kärppien 69 ja HPK:n 68. NBA-tyylillä laskettuna HIFK johtaa liigaa.

No siinä se tuli. Floppien floppi, voi perse.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös