Hifk 2002-2003

  • 1 297 901
  • 10 974
Tila
Viestiketju on suljettu.

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Sam Gebir=Kiekkolinja

Viestin lähetti TheAnimal

Uutta draivia ja aggressiivisuutta hommaan täytyy tulla. Se on ihan selvä juttu.

Aivan varmasti!

Kysymys kuuluukin, mitä ollaan tekemässä, että sitä on tulossa?

Pelkään pahaa, ettei nykyiset valmentajat (eikä muu johto) 'tunnusta' virheitään -> mitään ei tapahdu -> keskitalvella panikoidaan -> jne.

Toivottavasti olen väärässä.
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Suhonen meni matsin jälkeen Lukon vaihtoaitioon itkee Ikalle, kun Lukko pelas niin kovaa ja yritti vahingoittaa IFK:n pelaajia. Suhonen oli saanut hyvän vastauksen Ikalta: "Ootsä alkanu käyttää jotain kamaa. Sähän oot ihan sekaisin. Mä haluun samanlaista."
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
wabbit: Syytät minua henkilökohtaisesta missiosta Apea vastaan. Ikäänkuin vastapallona heittämääni Pena-kysymykseen sinulle. Miksi?

Tässä ote omasta viestistäni aiemmin tänään:

Minun ei tee yhtään kipeää myöntää Suhosen hyvät puolet; hän on pirun hyvä yksilöiden valmentaja, erityisesti junioreiden. Ja olisin iloinen, jos hän voisi tehdä sitä HIFKissä jatkossakin. Lisäksi hän on miellyttävä, sivistynyt ja hyvä keskustelija. Mutta hän on mielestäni järkyttävän huono joukkueen päävalmentajana.
----

Kuulostaa todella rankalta henkilökohtaiselta vainolta, eikös vain? Minulla on jopa kunnia jossain määrin tuntea A.Suhonen ja yritän pitää kritiikissäni huolen siitä, että se kohdistuu hänen valmentamiseensa. Ei hänen henkilöönsä, jossa minulla ei ole mitään valittamista. Ja kyllä, olen vastustanut Apen olemista HIFKin päävalmentajana alusta alkaen ja aion vastustaa niin kauan, kuin joukkue esittää munatonta neppailua. Aivan sama, vaikka sillä oltaisiin liigan kärjessä. Suhonen tykkää tapella tuulimyllyjä vastaan, ensin oli tarkoitus uudistaa Chicagon perinteet, nyt HIFK:n. Asia, jonka hän on itsekin myöntänyt.

Sitten sananen sam gepardille. Tosi mielenkiintoista, että olet saanut kuulla huikeaa insidetietoa, jonka mukaan tällä palstalla ei voi olla eri mieltä. Kuten olet tänäänkin huomannut, olemme kaikki täsmälleen samaa mieltä kaikesta. Jatkoaika on mielestäni oikeasti tasokas mielipidepalsta ja täällä nyt on vain sellainen hassu perinne, että saadakseen arvostusta pitää kirjoittaa asioista, jotka pystyy myös perustelemaan. Kuka tahansa osaa kuittailla yksirivisiä tokaisuja tyyliin "Pena on paska. Se on aina ollut paska". No, onhan niitä tosiaan muitakin saitteja ja foorumeja, jossa tällainen on normaalia viestintää. Ai niin, tieto siihen että HIFKissä äänestettiin maalivahtivalinnasta perustuu erään asianosaisen omaan kertomukseen. Draperia puolsivat Ape + 2 hallituksen jäsentä, Bäckströmiä Pena ja Frank. Mutta tämäkin on ihan sivuseikka nyt, kun maito on jo kaatunut.

Kuitunen olisi erinomainen valinta. Surenkinin menestystä A:ssa ei tietenkään palkittu uran etenemisellä omassa seurassa. Silloin edelle kiilasi Mälli & co, myöhemmin Ape. Typerää touhua jättää omat potentiaalit käyttämättä. Oho. Tämähän oli HIFK-kritiikkiä ja sitähän ei täällä saa harrastaa, kuulemma.

58:lta hyvä kommentti myös penailusta ja siihen suhtautumisesta. Huumori on yksi keino käydä läpi tuskatiloja, jotka tuntuvat elämää suuremmilta.

Juusohan on kuulemma palaamassa takaisin kaudelle 03/04, joten suuria skismoja ei ole tässä tapauksessa syntynyt. Hyvä niin. The Penan suuriin suunnitelmiin tulevalle kaudelle onkin kuulunut muuttolintujen kotiinpaluu. Rämpiminen sarjassa ja julkinen vinkuminen milloin tuomareille, milloin toisille pelaajille ja milloin valmentajille (Korak, kerro se juttu!) ei todellakaan edesauta tätä tavoitetta. Apella oli eilenkin matsin jälkeen huomautettavaa kaikkien muiden toiminnasta paitsi omastaan. Hän on juuri nyt huono vastaanottamaan kritiikkiä, kuulemma. Huoh.

edit: Ja Korak laittoi jutun samaan aikaan...Heh. Pointsit Kuulalle tuosta!

edit2: Jumalauta, mulla alkaa olla ikävä Rallia. Onko kellään muulla? Sitä kaveria ei ainakaan voi syyttää siitä, että perusteluja ei riittänyt.
 
Viimeksi muokattu:

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
Niin, kriittikiä Penttiä vastaan mielestäni tukee Penan ansioluettelo, tai sen puute koskien urheilullista menestystä ja muita Pentin sekoiluja tällä saralla IFK uralla. Vaan eipä tässä hätää mitään, itse olen rankannut IFK:n sijalle 5 tällä kaudella, olettaen että saadaan kunnon veskari ja pakkipuolelle ei tule parannusta. Jos sijoitus valahtaa seitsemmänneksi tai sen huonommaksi voidaan puhua taas flopista, toki tuo viides sija IFK:n resursseilla on aika huono, mutta annetaan pyhälle Pentille aikaa, eihän Pentti ole häsännyt kuin vasta sen vajaat kaksi vuotta. Tosin epäilyttämään laittaa jos valmentajaa joudutaan vaihtamaan joka vuosi ja entisille valmentajille, sekä pelaajille makselemaan palkaa (Mälkiälle ei taideta ainakaan Tanskan pestin vuoksi jouduta maksamaa ainakaan täysimääräisesti), kalliiksi tulee nämä vuoden palkka parin kuukauden duuni "try-outit". Juu takkini käännän Apen suhteen jos peli alkaa olemaan samanlaista ei-agressiivista nyhväämistä mitä merkit antavat olettaa ja palstan anti-Apet ovat olleet oikeassa, kyllä eilen olisi pitänyt edes antaa nyrkin heilua lopussa, olisi osoittanut että yritettiin edes vähän...Puolustuspäässähän nuo ongelmat ovat, vaan jospa sinnepäin olisi tiedossa vahvistusta. Toivotaan että pelin suunta kääntyy sinne agressivisempaan yrittämiseen ja saadaan pakka kursittua kasaan ja vaikkapa tämä Stathos osoittautuu oikeaksi maalivahdiksi...Olen enemmän kuin mielelläni väärässä anti- Pentti kommentteineni.Pärssisestä ja Simicekistä en ole huolissani, hömöintä olisi kai heitä alkaa treidaamaan, mutta pirkule Jere ja se hyvä kiekollinen pakki olisi saatava...
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Viestin lähetti Korak
Suhonen meni matsin jälkeen Lukon vaihtoaitioon itkee Ikalle, kun Lukko pelas niin kovaa ja yritti vahingoittaa IFK:n pelaajia. Suhonen oli saanut hyvän vastauksen Ikalta: "Ootsä alkanu käyttää jotain kamaa. Sähän oot ihan sekaisin. Mä haluun samanlaista."

Ikallahan on varaa aukoa kelle vaan.
Niin vaihtoaitiossa kuin pukukopissa ottelun aikana:)
 

Fist of God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charleston Chiefs
Viestin lähetti matti&teppo
Joo, näinhän se näillä kahdella ukolla on. Mutta Summanen oli myös pelin aikana se joka möykkäsi. Lähinnä tarkoitin tuota. Muistelisin Westerlundin olleen se joka funtsi hommat valmiiksi ja diilasi asioiden esittäminen Summaselle. Rami oli myös se joka intoili matsin aikana pelaajille, Westerlund keskittyi lähinnä funtsailuun.

Kukaan kolmikosta Suhonen-Rindell-Lindfors ei kykene vastaavaan intoiluun.

Jortikka-Suhonen-Surenkin? Mikä ettei, tarvitsisi kyllä vielä jokun veskarivalmentajaksi.

Itse haluaisin jonkun Bowman tyyppisin "strategin" vaihtoaitioon joka "elää" pelissä koko ajan mukana ja tarvittaessa tekee kaiken mahdollisen voiton eteen, eikä tyyliin "pelaajat ne maalit kuitenkin tekevät ja loimme hyvin tilanteita mutta kiekko ei pomppinut meille.." valmentavaa toteemipaalua.

Bowman on kuulemma varsinainen tietokone pelin aikana joka suoltaa koko ajan tilanteiden mukaan uutta toimintaohjetta peliin. Suho..-Rind..-Lind.. ei näytä pystyvän mihinkään muutoksiin pelin aikana ja tuntuu että meininki on vähän "toivotaan parasta pelätään pahinta" -linjaa alusta loppuun.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos tässä oltaisiin valmentajaa vaihtamassa, niin itse kyllä olisin ehdottomasti Jortikan kannalla. Miehellä on kiistattomat näytöt ja mies ainakin elää tilanteissa mukana. Kun tällä hetkellä tuntuu, että IFK pelkää Jokereita, niin jos pelaajat pelkäisivät vielä enemmän valmentajaa, niin ei ne uskaltais hävitäkään. Ape voi peloitella pelaajia korkeintaan viemällä ne kansallisteatteriin aina hävityn pelin jälkeen. Toki Jortikalta täytyisi kysyä, minkänäköistä kiekkoa Jortikan IFK pelaisi.

Tämä nykymeininki hissukkakiekkoineen on kyllä aivan naurettavaa. Ei IFK:n pelit tällä hetkellä ole sellaista jääkiekkoa, jota keskiverto IFK fani haluaisi katsoa, vaikka pisteitä rupeaisi tulemaankin pikkuhiljaa. IFK:lla täytyy olla oikealla tavalla hullu joukkue ja hullut kannattajat ja mikäs kruunaisi paletin paremmin, kun hullu valmentaja. Kaikki samasta puusta. Enkä nyt tarkoita siis mitään kylähullua. Laitojen pitää ryskyä niin, että vastustaja heräisi siihen paukkeeseen vielä seuraavana yönäkin. Eihän näitä meidän kissimirrejä enää pelkää kukaan. IFK:n pelaajat voivat kohta mennä baariin ja kertoa naisille pelaavansa IFK:ssa, niin säpiä tipahtaa.

Ape ja kumppanit kyllä lupasi, että laidat rytisee. Odotan tämä lupauksen täyttymistä. Perusasiat kuntoon. Aloittakaa tiistaina, KIITOS!

Onkohan Suhonen ikinä kattonu Lämäriä. Tuskinpa, mutta nyt olisi aihetta katsoa. Lisäksi Lämäri kakkonen on nyt saatava vuokravideona. Siitä sitten lisää lähtökohtaa TPS peliin.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Viestin lähetti Korak
Suhonen meni matsin jälkeen Lukon vaihtoaitioon itkee Ikalle, kun Lukko pelas niin kovaa ja yritti vahingoittaa IFK:n pelaajia. Suhonen oli saanut hyvän vastauksen Ikalta: "Ootsä alkanu käyttää jotain kamaa. Sähän oot ihan sekaisin. Mä haluun samanlaista."

Onko tositarina? Jos on niin helvetin hyvä repliikki Kuulalta. Turha Apen on itkeä, omassa joukkueessa on paljon kovuutta mutta se näyttää olevan kahlittu tällä hetkellä Apen toimesta.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Pärssisestä yms.

JääKiekkolehti rankkasi Pärssisen liigan kolmanneksi parhaaksi pelaajaksi ennen kautta joten odotukset hänestä ovat olleet muualla vielä korkeammat kuin THe ketjussa jossa ei mielestäni mitään älyttömiä ole vaadittu häneltä mutta mielestäni se että hän esittäis jotain samaa kuin vaikka maajoukkueessa olisi ihan perusteltuja samoin kuin enemmän tehopisteitä sais olla.

Jotain häikkää on myös siinä että Penan aikana ollaan jo eroittamassa kolmatta valmentajaa kun niitä tähän asti ei ollut eroitettu ollenkaan.Jotain sekin kertoo.

Ja se että jostain pelaajasta äänestetään hallituksessa niin on kyllä aika syvältä.Nyt pitää valita urheilutoimenjohtaja joka vastaa valmentajien ja pelaajien valinnasta yksin,valitsee heidät ja on myös vastuussa menestyksestä.

Uskon että Riksman ja Bäkcström olisivat olleet parempia kuin nykyiset maalivahdit mutta eivät ne mitään erikoista ole tälläkään kaudella osoittaneet eli eivät mitään sateentekijöitä.
 

sam_gebir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lätkä in general
Viestin lähetti JHag
wabbit:
----

Sitten sananen sam gepardille. Tosi mielenkiintoista, että olet saanut kuulla huikeaa insidetietoa, jonka mukaan tällä palstalla ei voi olla eri mieltä.

Ai niin, tieto siihen että HIFKissä äänestettiin maalivahtivalinnasta perustuu erään asianosaisen omaan kertomukseen. Draperia puolsivat Ape + 2 hallituksen jäsentä, Bäckströmiä Pena ja Frank. Mutta tämäkin on ihan sivuseikka nyt, kun maito on jo kaatunut.

Mikäli luet tekstini niin huomat että puhuin IFK:n johdon kritiikistä!

Mikäli tietosi pitävät paikkansa koskien maalivahtivalintaa niin asiat IFK:ssa ovat todella päin helvettiä. Ei hallitus voi olla oikea päätöselin valitsemaan maalivahtia tai pelaajia/valmentajaa! Mitä Moberg, Heino ja Bäckström näistä asioista loppujen lopuksi tietävät, ei mitään ja se nähty jo monet kerrat! He valitkoot toimitusjohtajan/urheilutoimenjohtajan ja sen jälkeen pysykööt omassa boksissa.
Matikaisen pitäisi itse tehdä kaikki päätökset, tietysti valmentajien apua/suosituksia käyttäen. Muuten syntyy tällainen tilanne jossa kaikki vähän osoittelevat toisiaan, ja kukaan ei kanna vastuuta.


Rupean muuten minäkin olemaan jo valmentajavaihdon kannattajapuolella vaikka pari viikkoa sitten uhosin toisin.
Myös Rindell pitää heittää helvettiin. Sakke hoitakoot veskarit mutta siihen se sitten pitää jäädä! Ongelma on vain kuka tilalle? Jortikka ei tule joten mitään järkevää kotimaista vaihtoehtoa ei ole.

Joku mainitsi Mälkiän nimen mutta hänet voi unohtaa! Hän ei ikinä enää halua olla IFK:n kanssa tekemisissä minkä ymmärtää, hänet kustiin linssiin todella pahasti. Mälkiällä oli tosin Matikaisen hyvänä kaverina (Matikainen on Mälkiän pojan kummi) 2 vuoden diili joka sisälsi pykälän jonka mukaan potkujen sattuessa Mälkiä saisi palkkaa vaikka valmentaisi jossain toisessa jengissä näiden kahden vuoden aikana...hyvä diili Pena!

Saa nähdä onko Karjalanpoika Aksulla jotain kommenttia myös tähän viestiin, varsinkin nyt kun Saipan tappioputki on alkanut...
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Minun tietojeni mukaan Jortikka ei ole mahdoton ajatus. Mies haluaa valmentaa ja on väleissä Pentin kanssa. Tämä tutkapari nähtiin mm. Göteborgin yössä useamman kerran mömmöm-kisojen aikana.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Ellei Jortikka sitten mene Aran seuraajaksi vai olisko se homma W&S:en heiniä?
 

sam_gebir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lätkä in general
Viestin lähetti JHag
Minun tietojeni mukaan Jortikka ei ole mahdoton ajatus. Mies haluaa valmentaa ja on väleissä Pentin kanssa. Tämä tutkapari nähtiin mm. Göteborgin yössä useamman kerran mömmöm-kisojen aikana.

No siinä tapauksessa Jortikalle tervetuloa, Ape voidaan siirtää urheilutoimejohtajaksi koska muuten menee kallis 2 vuoden diili hukkaan kuten Mälkiän tapauksessa. Suhonen voisi myös olla jonkinlainen IFK:n junioripäällikkö sekä ottaa osaa Maikaisen hommiin joka sydänvaivaisena varmasti haluaa lisää vapaa-aikaa.

Mitäs muuten uskot että Moberg sanoisi Jortikan tuloon? Minä tiedän mitä hän sanoo ja en usko että Matikainen kävelee hänen ylitse!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Maple Leaf


Miten - jos siteeraan Sinua - Ape voi saada "aikaiseksi" jotain "yksilöiden" kanssa, mutta "kokeneiden pelimiesten" kanssa ei? Eivätkö siis "kokeneet pelimiehet" ole "yksilöitä"? Ja mitä tarkoitat, kun kirjoitat Apen haluavan "delegoida osan omista hommistaan näille vastuunkantajille" - siis mitä omia hommiaan? Ja eikö ole niin, että jos Simi ja Pärä ovat todellisia ammattimiehiä, he NIMENOMAAN ottavat vastuun joukkueesta?

Hupsis. Tällainen oli jäänyt huomaamatta...on nimittäin tullut vähän matskua tänne ketjuun.

Totta, tekstini on hieman huonosti muotoiltu. Tarkoitin yksilöillä kyllä myös ammattimiehiä. Tuskinpa Mats Sundin esimerkiksi huvikseen kehui Apea.

Apen tyyliin kuuluu antaa vastuuta. Myös niille, jotka eivät sitä halua. En lätisisi tällaisia turhaan, ellen olisi kuullut palautetta useammaltakin pelaajalta. Simi ja Pärä ovat todellisia ammattimiehiä pelaajina, ei kahta sanaa siitä. Mutta he ovat vain pelaajia, eivät mitään koko joukkueen sytyttäjiä. Kummallakin on menossa ensimmäinen kausi HIFKissä. Miksi pitäisi edes olettaa, että heillä on ns. punainen sydän? Olisiko helpompaa, että valmentajalla on punainen sydän ja selkeä visio eikä kommentteja tyyliin "sun pitää itse funtsia sitä että onko taklaaminen järkevää sun tapauksessa", "nyt kannattaisi sun löytää pelaamisen ilo" jne. Nämä ovat Apen lausumia tämän kauden edustusjoukkueen pelaajille. Vastauksia heidän kysymyksiinsä tarkemmin sanoen. Mieti itse, onko noista ohjeiksi keskivertoliigakiekkoilijalle.

Ape on puhunut julkisestikin siitä, että hän odottaa joukkueen kokeneen osaston ottavan vastuuta. Kaikki eivät kuitenkaan ole -siis henkisiltä ominaisuuksiltaan- Litmasia, Hyypiöitä tai vastaavia. Siis henkilöinä sellaisia, joilla on huikeaa karismaa kentällä ja pukukopissa. Eivät ainakaan Simi ja Pärä, jotka ovat töissä HIFKissä. Olen pomminvarma jo nyt, kuten Bacardikin, että molemmissa on potentiaalia parempaan ja molemmat nostavat vielä profiiliaan. Mutta vain jos valmennus (olkoon siellä vaikka mikki hiiri ja hessu hopo) ottaa heistä enemmän irti. Kaikki työntekijät eivät tykkää modernisti ajattelevasta, vastuuta delegoivasta pomosta. Eikä jääkiekkojoukkue ole sen kummempi työpaikka kuin moni muukaan. Apen tapa valmentaa (vastuun antaminen, itsensä tutkiminen) ei sovi kaikille pelaajille. Ei ainakaan HIFKin konkariosastolle, vaikka hän heistäkin osaisi yksilöinä tehdä teknisesti parempia jääkiekkoilijoita. Siinähän hän on hyvä ja on kuulemma opettanut Vopatillekin monia perusasioita alkaen luisteluasennosta. Mutta se on aivan eri asia kuin koko joukkueen valmentaminen.

mixu: Jortikka on varmasti tapetilla Aravirran seuraajana. Mutta hän on vapaa ensi kevääseen asti kuitenkin. En edes kuvittele, että Jortikasta saisi monivuotisen valmentajan meille, sääli sinänsä. Projektihahmona hän on mainio - tämän vahvistanevat sekä Jyp että HPK.

edit: Tiedän kyllä Mobergin ja Jortikan välit huonoiksi, mutta tuskinpa Frankkikaan jaksaa kauan katsella tällaista pelleilyä. Ape UTJ:na tai junnucoachina olisi täysin mahdollinen ajatus. Näin HIFKin ei tarvitsisi kärsiä uutta arvovaltatappiota potkuista ja joukkuekin saisi enemmän irti miehen hyvistä ominaisuuksista. Kehuin taas vähän, vaikka Ape-vihaaja numero yksi täällä kuulemma olenkin..:)
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Päämies

Kuulan motiiveista huudella mitä tahansa ja kenelle???
Ei varmasti halua asettua poikkiteloin tiettyjen tahojen kanssa,jotka ehkä joskus vaikuttavat tämän hölmön tulevaisuuteen.Hölmökö, ei suinkaan vaan ihminen,yksilö jolla ei ole juurikaan kokonaiskäsitystä siitä,mikä on ja tulee olla joukkueen filosofia ja tahtotaso, jotta pärjätään sm-liigassa.
Toivonkin,että hallituksessa ei paljon heinon kaltaiset vanhat ja
sosialismin kaavoihin kangistuneiden teot enää painaisi,vaan taitaa painaa,tämä siksi,että penan ei välttämättä ole helppo ajaa asioitaan niinkuin haluaisi.
Itse haluaisin joskus,siis,siiis joskus nähdä tammisen kaltaisen projekti päällikön vetämässä punaista viivaa stadin yössä ja opastavan eksyneitä punaisia kohti verkkoja.Tämä siistä syystä,
koska omistaa punaisen sydämmen ja on aikoinaan näyttänyt,kuinka tulee syttyä kun laitetaan päälle tähtipaita.
Kohta nimittäin kuulun siihen peukalonimijä ryhmään,jotka hanakasti haluavat poistaa vastaajan penkiltä,silloin on vedetty jo vittu päähän.
IFK on köyrinyt tämän saman perusongelman kanssa montavuotta,vanhoilla perinteillä yritetään kammeta eteenpäin ja ihannoidaan menneitä,totta helvetissä perinteet kuuluu homman ytimeen,mutta ne pitää osata liittää nykyajan vaatimuksiin ja tulevaisuuden suunnitelmiin.Tämä yksinkertainen asia,kuin maalivahti kysymys,se on skutsissa ollut vuosia.Erheellisesti sanoin,ettei ifk;ssa ole ollut huippu maalivahti 90-2000 luvulla,tottakai jäi sanomatta thomas,kundi joka tsemppasi ja näytti esimerkkiä siitä.kuinka homma tulee hoitaa AMMATTIMAISESTI.Sakessa on samaa vikaa,kuin seläkkeessä ja säilykkeessä 90-luvulla naperoissa,ihanaa mitä kiiltokuvia.Saken ansiot HUIPPUMAALIVAHTINA tosin ovat helvetin harvassa.
Mestaruusvuonna istui jakkaralla ja antoi vauhtia itselleen.
Kovin ihmettelen R-P-L asemaa kapteenina,ei taida sopia brandyn kuvaan,jos imee peukaloaan,kun pitäisi lyödö mailalla dumaria palleille.Apen tulo antoi hallitukselle tietyn statuksen ,josta ei hevillä luovuta,tämä näin jugurttipurkillakuulostettuna hallinseinämiltä.cool,cool,cool.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti JHag
Totta, tekstini on hieman huonosti muotoiltu. Tarkoitin yksilöillä kyllä myös ammattimiehiä. Tuskinpa Mats Sundin esimerkiksi huvikseen kehui Apea.

Apen tyyliin kuuluu antaa vastuuta. Myös niille, jotka eivät sitä halua. En lätisisi tällaisia turhaan, ellen olisi kuullut palautetta useammaltakin pelaajalta.

Olisiko helpompaa, että valmentajalla on punainen sydän ja selkeä visio eikä kommentteja tyyliin "sun pitää itse funtsia sitä että onko taklaaminen järkevää sun tapauksessa", "nyt kannattaisi sun löytää pelaamisen ilo" jne. Nämä ovat Apen lausumia tämän kauden edustusjoukkueen pelaajille. Vastauksia heidän kysymyksiinsä tarkemmin sanoen. Mieti itse, onko noista ohjeiksi keskivertoliigakiekkoilijalle.

Apen tapa valmentaa (vastuun antaminen, itsensä tutkiminen) ei sovi kaikille pelaajille.

JHag, kirjoitit hyvän vastauksen. Eikö kuitenkin ole niin, että urheilijan on itse keksittävä oma pelaamisensa, koska vain tällä tavalla kehitys on kestävää? Luulen myös ymmärtäväni, mitä tarkoitat "keskivertoliigajääkiekkoilijalla", mutta eikö juuri heidän jos keiden tulisi miettiä omaa peliään, omaa rooliaan, oman peli-ilonsa löytämistä? Vastuun ottaminen ja itsensä tutkiminen kuuluu KAIKILLE pelaajille.

Mitä tulee HIFK:n tilanteeseen tällä hetkellä, en jaksa vielä kauhistua. Neljä tappiota putkeen ei tietenkään ole kiva asia, mutta kunhan tästä maalivahtisekoilusta päästään johonkin suuntaan, uskon pleijaripaikan, jopa kotiedun pleijareihin, olevan täysin mahdollisia. Ennen kauden alkua rankkasin HIFK:n mielessäni runkosarjassa sijoille 5 tai 6, enkä suoranaisesti mököttäisi niistäkään.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Maple Leaf


JHag, kirjoitit hyvän vastauksen. Eikö kuitenkin ole niin, että urheilijan on itse keksittävä oma pelaamisensa, koska vain tällä tavalla kehitys on kestävää?

Sori Maple Leaf, en ole JHag, mutta mun on pakko kysyä:

TÄH?

Mihin sitten valmentajia tarvitaan?
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
TÄH?

Mihin sitten valmentajia tarvitaan? [/B]


Emme kai ole vielä siirtyneet järjestelmään, jossa valmentajat pelaavat? Jos olen oikein ymmärtänyt, kaukalossa ovat pelaajat. Siksi pelaajien on löydettävä oma pelinsä. Valmentajien tehtävä on auttaa urheilijoita löytämään ja hyödyntämään omat mahdollisuutensa. Vai miten Sinä näet tämän asian?
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Maple Leaf


Emme kai ole vielä siirtyneet järjestelmään, jossa valmentajat pelaavat? Jos olen oikein ymmärtänyt, kaukalossa ovat pelaajat. Siksi pelaajien on löydettävä oma pelinsä. Valmentajien tehtävä on auttaa urheilijoita löytämään ja hyödyntämään omat mahdollisuutensa. Vai miten Sinä näet tämän asian?

Joo tota niin.


Toi 'keksittävä' sana oli vähän hämäävä. Varsinkin kun puhutaan Apesta, joka on luultavasta 'käskyttänyt' about samoilla sanoilla. Keksikää/löytäkää itsenne...

Emme ole vielä siirtyneet järjestelmään, jossa valmentajat pelaavat. Kaukalossa pelaa vain pelaajat. Tätä mä oon aiiiina ajatellut.

Tää on paha, mä lähen nukkumaan. Ei jaksa, ei pysty.

Kohta mä en enää näe. Pistevoitto Sulle.
Öitä! ;-)
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Jaahas, jos Ape riekkuu Juusoa petturiksi, niin eiköhän ole selvää, etteivät miehet mahdu samaan joukkueeseen myöskään ensi kaudella. Kumpi on "mestaruusjoukkueessamme" mukana , se jää nähtäväksi...

Kuitusella on muistaakseni valmentajakokemusta liigasta (HPK?) ja jossain junnumaajoukkueessa. Olenkin odotellut hänen esiinmarssiaan HIFK:ssä, kun A-nuorilla on viime vuosina mennyt hyvin. Jees-mies Rindell voisi kelvata A-junnujen kakkoskoutsiksi ja Samu taas edustukseen kakkoseksi.

Päävalmentajakysymys on sekava, eikä Ape todellakaan ole vakuuttanut kyvyillään. Toivottavasti ei kuitenkaan tehdä kuten tehtiin Mälkiän ja Draperin kohdalla - fudut hirveällä kiireellä persiiseen ennenkuin edes stuntti on hankittuna tilalle. (molempien lähtöpassit lämmittivät toki sydäntäni...)

Ei tässä meikäläisen auta muuta kuin jatkaa unibetissä HIFK:iä vastaan pelaamista ja kerätä vähän kipurahoja...
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Työlupa

Olen, lukiessani Jatkoaikaa, antanut itseni ymmärtää, että se teijän viimeisin maalivahtihankinta, olisi jo menneellä viikolla ollut mukana harjoituksissa. Toisaalta työlupaa oltiin hankkimassa perjantaina Tukholmassa, joten työlupaa ei ole vielä näissä harjoituksissa ollut.

Kysyn vaan, eikö jääkiekkoilijan ammattiin kuulu myös harjoittelu, joka siten Suomessa vaatii ulkomaalaisilta työluvan.

Seuraavaksi herää kysymys mikä on sanktio työskentelystä Suomessa ilman työlupaa? Tuohon vastauksen saamiseksi on kai vain yksi keino tässä tapauksessa.

Missäs ne tutkintapyynnot poliisille jätetään ................
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JHag






edit: Tiedän kyllä Mobergin ja Jortikan välit huonoiksi, mutta tuskinpa Frankkikaan jaksaa kauan katsella tällaista pelleilyä. Ape UTJ:na tai junnucoachina olisi täysin mahdollinen ajatus. Näin HIFKin ei tarvitsisi kärsiä uutta arvovaltatappiota potkuista ja joukkuekin saisi enemmän irti miehen hyvistä ominaisuuksista. Kehuin taas vähän, vaikka Ape-vihaaja numero yksi täällä kuulemma olenkin..:)
Mies puhuu asiaa niinkuin aina. Minun henkilökohtaiset painajaiset puhaltelee suuntaan jos toiseen, so?
Ape tiimissä, muttei rajoittamassa ryminää kuulostaa helvetin hienolta.

Jortikasta , kai se sitten hoitaisi hommat. Mutta miten toimittaja-apinat? Itse en ainakaan uskalla Jortikkaa mennä jututtamaan, tulee turpaan anyway ;)
Jortikka lienee auktoriteettina jees, mutta ape hoitanee median paremmin..
 

Dragon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: KEPPIÄ JA porkkanaa

Viestin lähetti bambamcam


Vielä ehtii Paloheinään. Saisiko Sakesta jotenkin "pahan". Sakke nousisi tuolille/korokkeelle ja rupeaisi räyhäämään. Sakke muistuttaisi pelin aikana näistä "ihanista" suorituksista huutamalla "sä oot ihan paska".

Vihdoinkin ehdin Jatkoajan ääreen ja huomasin, kuinka keskustelu on aaltoillut laidasta laitaan päivän aikana... Jatkakaamme samalla mallilla. ;)

Bamille: Sakesta ei taida valitettavasti pahaa saada tekemälläkään. Eihän siinä onnistunut iltapäivä-lehdistökään, kun "Ripa-Raiskaajaksi" yrittivät muokata perättömien lausuntojen nojalla. "Sä oot ihan paska", ei kuulostaisi ihan vakuuttavalta Saken sanomana, mutta jos mies esimerkiksi kokeilisi toisenlaista taktiikkaa? Tuijottaisi erätauolla tai ottelun jälkeen surullisen näköisenä epäonnistunutta pelaajaa intensiivisesti, niin varmasti seuraavassa pelissä/erässä ko. kaveri yrittäisi hiukan enemmän, kun ei samaa kohtaloa haluaisi kokea... Pelaajien keskuudessa pelättäisiin jo etukäteen, että "Ei prkele, koskakohan se Sakke ilmestyy siihen tuijottamaan? Tuli kaksi huonoa vaihtoa peräjälkeen..." Pelaajien psyyke olisi varmaan kovilla...

Mielestäni eräs kirjoittamaton kortti olisi Veronica häkkeineen. Huono peliesitys johtaisi "hyllytykseen", kirjaimellisesti. Pukuhuoneessa olisi rautahäkki, johon pelaajat lähetettäisiin missä vaiheessa tahansa ottelua. Paikka tunnettaisiin nimellä "Veronica´s corner", jossa pelaaja joutuisi todelliseen höykytykseen, tyyliin "Kuka olet? Puolustaja Saarinen. Kuka? Numero 77. Oikein! Tunne pienuutesi. Sinulla ei ole mitään oikeuksia numero 77! Tai saat maistaa taas remmiä." Ape kuiskaisi Harrille, ja Harri käskyttäisi Saken surullisena ilmoittamaan vaikkapa nyt kesken IFK-TPS-ottelua Saariselle, "Että nyt ei kaikki mennyt aivan nappiin, sun täytyy lähteä pukuhuoneeseen. Häkki odottaa, numero 77." Muitten pelaajien ilmeistä heijastuisi vain myötätunto ja joku taputtelisikin miestä olalle, "Että kyllä se siitä. Yritä jaksaa." Muun joukkueen tullessa tauolle, Saarinen kyyhöttäisi häkissä luvaten parannusta ja nöyryyttä esityksiinsä itku kurkussa... Tarpeeksi kurinpitoa saatuaan, Saarinen iloitsisi jälleen pelaamisesta ja hehkuttelisi tyyliin: "I´m not a number, I am a free man" ja peli avautuisi muutenkin kuin porkkanoita syömällä. Ongelma tässäkin jutussa toki olisi. Jos koko joukkue pitäisi palauttaa maan pinnalle valmentajineen kaikkineen, häkki ei enää riittäisikään. Siinä tapauksessa vanha metodi "jätkät varusteineen pimeään pukuhuoneeseen pariksi tunniksi, ovi lukkoon ja pois" korvaisi tilanteen. Sitten voitaisiin nostaa S&M-liigan nimi aivan uuteen merkitykseen... Viktor Tikhonovkin kävisi ihastelemassa Suomessa, että "kuinka täällä ymmärretään kurin päälle".

Tiedä sitten, kuinka monta pelaajaa enää tälläisten temppujen jälkeen haluaisi IFK:hon nauttimaan hyviä korvauksia suhteessa ei mihinkään. ;)

edit: ja PS. Hyvä Klubi! 20 meni rikki! Ei muuta kuin toinen tähti rintaan...
 
Viimeksi muokattu:

Dragon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: IFK suossa?

Viestin lähetti Senior


Yksilökohtaista taitoa meillä on vaikka muille jakaa. Nyt pitää vaan tehdä yksilöistä kokonaisuus. Sellaisen osaa tehdä jääkiekkovalmentaja. Tarvitaan ammattimiestä. Miestä, joka ei ole tyytyväinen tappioon. Miestä, joka ohjaa, neuvoo ja tärvittaessa käskyttää niin, ettei jää epäselväksi. Miestä, joka puhuu ja jopa joskus huutaa. Delegointi on ihan pop juttu, muttei sitä osaa ammatista, josta pelaajat voikaan ymmärtää sisältöä, pidä delegoida, vaan hoitaa itse. Suorin selin ja luottamusta herättävästi. Sitä kutsutaan auktoriteetiksi, tässä tapauksessa kansanomaisesti valmentajauskottavuudeksi.

Toivottavasti ei ollut ylipitkä lainaus, mutta juuri tuossa oli särmikäs otanto, jota en halua itse kirjoittaa uusiksi samaa toistaen, koska tämä on mitä itsekin valmentajalta edellytän.

Itse kuulun edelleenkin Alpo Suhosen kannattajiin. Olen pitänyt ja pidän edelleen häntä ammattimiehenä, jolla on takana riittävästi kokemusta joukkueen luotsaamiseen. Jos tappioputki jostain syystä pääsisi kasvamaan 8 ottelun mittaiseksi, olen myös minä valmis allekirjoittamaan "olin väärässä, Ape on ihan *piip*" -tunnustuksia. En halua häntä ulos IFK:sta, enkä myöskään Penttiä. Vielä. Joukkue on kasattu hankkimalla epäsopivia palikoita muottiin. Pelaajia puuttuu oikeilta paikoilta. Joukkue on edelleenkin raakile, enkä vielä anna periksi uskossani. Toivottavasti se ei ole sokeaa sellaista. ;) Onko Suhonen sopiva joukkueen ykkösvalmentajaksi? Se kusipää-valmentaja tosiaan puuttuu rinnalta. Suhonen ei haluaisi puuttua peliin ja ihmettelee, miksei joukkue ei tee niin kuin ennalta sovittiin harjoituksissa ja palavereissa? Otteluihin harvoin voi luoda ennalta käsikirjoituksen. Aina siellä kuitenkin jotakin sattuu ja tapahtuu, mitä ei odottaisi. HIFK:n peleissä varsinkin. Suhoselta ei puutu auktoriteettiä, jos pelaajiin on uskominen, IFK:nkin. Toki se murtuu sitä mukaa, jos peleihin ei saada otetta ja valmentaja katoaa muun massan mukana antamatta lisää kipinää.

Suomessa on totuttu siihen, että on johtaja, ja sitten on työntekijä. Tämän välimuotoja ei oikein Suomeen olla saatu sovellettua. "Jääkiekko on yksinkertaisten miesten yksinkertainen peli" ei ole kaukaa haettu visio kiekosta, vaikka monenlaista "tohtoria" ja "kulttuuripersoonaa" kaukaloihin mukaan mahtuukin. Sovellettu ajatusmalli, jota Suhonen on pyrkinyt IFK:ssa ajamaan sisään, että kaikki ottavat vastuuta, sinä ja minä, ei ole ehkä kypsä Suomeen. Jossakin Sveitsissä tai Alankomaissa idea saattaa saada sankankin kuulijakunnan, mutta Suomessa ei kaikki pysty pureksimatta tätä nielemään. Ei edes se ryhmä, kenelle sitä yritetään omaksuttamaan. "Joku käskee ja minä teen. Minä käsken, ja joku tekee." Toivottavasti jollekin pelaajalle kuitenkin jäisi muutakin käteen kauden jälkeen kuin menolippu.

Tuomo Ruudun tullessa mukaan, IFK olisi kaivannut vielä yhtä kokenutta hyökkääjää. Hinta/laatu-suhde ei ole ollut markkinoilla kovin hyvä, mutta kyllä muitakin pakkeja olisi pitänyt löytää kuin Saarisen, Hedbergin ja Söderholmin. Ja Söderholmiakaan ei edes ns. löydetty. Maalivahdit on puhkikuluttu teema, mutta tärkeä sellainen. Joukkueessa täytyy aina olla valmentajan luottopelaajia. Tälläiseksi Suhonen näki Draperin. Pärssistä tai Simicekiä on turha lähteä treidaamaan, kyllä hekin sieltä vielä tulevat. Pärssinen, vaikka onkin ollut jonkin verran hukassa, ei ole aivan ilman pelihuumoria esiintynyt. Sitä paitsi Pärssinen kuten Hannes Hyvönenkään eivät ole sellaisia rahastajia, joilla olisi pokkaa olla tekemättä palkkansa eteen yhtään mitään, vaan aina jonkinlaisen panoksen pelaamansa joukkueen hyväksi annetaan. Vaikka IFK:ssa pelaamista saa siellä kotikulmilla, Stadin ulkopuolella, kaverien silmissä lähes hävetä, eikä se kelpaa edes meriitiksi... Pärssiselle sentterivaihtoehdot: Simicek, Ruutu, Hirschovits, Häppölä, Viitaluoma?

Joku kaipailisi meille Juhani Tammista jossakin vaiheessa? Niin minäkin. Olisi mukava nähdä Tami kokeilemassa jonakin vuonna valmentajana. Myös Pekka Rautakalliota odottelin valmentamaan samalla mielenkiinnolla, mutta epäonnistuminen Bluessissa pudotti osakkeita varmasti hänen palkkaamisensa suhteen. Ajatusleikkiä saa toki laskea... Toivottavasti puheita entisten ifk-poikien kotiinpaluusta voitaisiin pitää luotettavina, sillä esimerkiksi Pelle Viltosen ja Can Jalounin pois päästämiset korpeavat omaa mieltäni edelleenkin. IFK:ssa ollaankin oltu haluttomia maksamaan omille kasvateille kunnon korvausta uran ollessa jo laskusuunnassa tai loppupuolella (esim. Ilkka Sinisalo), vaikka pelaaja olisi kaikista mieluiten lopetellut uransa juuri IFK:ssa. Pitäisiko pelaajan, joka on tehnyt mittavan NHL-uran, pelata ilmaiseksi IFK:ssa vanhojen kytköksiensä takia..? Palkanmaksu osoittaa myös kunnioitusta pelaajaa kohtaan. Ja jostainhan se leipä on kuitenkin revittävä, vaikka taskunpohjalla muutama miljoona löytyisikin. Ei ne siellä kauaa vanhene Suomessa, varsinkaan jos ei pääse Hockey Night - studioon Saukkosen ketjuun kommandaattoriksi. ;)

Ray Giroux´sta oli jotakin puhetta täällä? IFK:sta AIK:n kautta Ilmalaan... IFK:ssa ei kaksiset näytöt, mutta jos nyt en aivan väärin muista, miehellä oli jonkin sortin käsivamma, joka esti kunnollisen lyöntilaukauksen esittämisen. Peruselementit kunnossa jne. Tuskinpa nähdään toiste, ellei itsellä haluja mantereen vaihtoon löydy uudestaan. Olisiko meillä tilaa? Aivan varmasti jos nykyistä pakistoa katsotaan. Se nyt ei todellakaan ole meriitti.
 

bambamcam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Boston Bruins
Viestin lähetti Fist of God


Itse haluaisin jonkun Bowman tyyppisin "strategin" vaihtoaitioon joka "elää" pelissä koko ajan mukana ja tarvittaessa tekee kaiken mahdollisen voiton eteen,

Ismo "mindgames" Lehkonen. Ika on oppimatkallaan avartamassa näkemyksiään jääkiekkojoukkueen valmentamisesta. Jossakin vaiheessa mahdollinen bumerangi.

"Joku tekee jotakin". Jo intissä aikoinaan sai mukavasti palautetta
erehtyessään käyttämään näitä sanoja. Joku on yhtä kuin koira ja jotakin on koiran skeidaa. No armeijan hommista nyt ei välillä ota kukaan selvää, mutta uskoisin ettei suomalaiselle sovi hyvin tämä Apen pelaajille antama vastuu. Harvassa duunipaikassa,
jossa ollaan kk-liksalla tapahtuisi mitään, jos aamulla töihin tullessasi pöydällä olisi pomon lappu viestinä "sun pitäis funtsia mitä tekisit tänään". Jortikasta meikäläinen olisi suorastaan innoissaan. Tekemisen meininkiä.

Dragon pohdiskeli The Pentin vaihtoehtoja pakkikalustoon. Hyviä pakkeja hyvällä hinta/laatusuhteellakin oli markkinoilla. HPK:n Peltonen olisi ollut loistava hankinta. OikoSulkukin olisi tuonut tarvittavaa ryhtiä ja syvyyttä pakistoon. Kangasniemestä en tiedä oliko haluja lähteä T:reelta. Laamanenkin olisi kelvannut meikäläiselle. No ei kaikkia voi saada mutta oliko IFK edes kiinnostunut näistä pelureista? Muut huomionarvoiset pakit taisivat painua ulkomaille. Saarinen on ollut tosi iso pettymys ja odotin kyllä häneltä paljon enemmän. Penan hommatessa hänet olin ihan tyytyväinen. Ilmalan jämiä ei kannata hommata.

Jälkikäteen on helppo olla pelaajahankinnoista vastaava.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös