Helsinkiläisille

  • 45 333
  • 298

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
macnevis kirjoitti:
Munkkivuori on hyvin rauhallista ja mukavaa aluetta, mutta julkiset yhteydet keskustaan on varsin säälittävät. Bussilla kestää 40minuuttia keskustaan.

Mutta jos oma auto on käytössä, niin suosittelen :)

Terse eli kyseessä on asunto ihan golfkentän vierestä. Ilmeisesti joku uudempi alue, jossa suurin osa taloista on rakennettu 90-luvulla. Tai no näin minulle sanottiin.

Itse kun olen "maalta", niin haen tietty rauhallista paikkaa. Lisäksi työpaikka olisi vain noin 3km:n päässä, kun se on tällä hetkellä n. 34 km:n päässä. Ja plussaa tuosta, koska minulla on oma auto käytössä.

Kiitos kaikille avusta.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
scholl kirjoitti:
5. Entäpä jos jonnekin ei mene julkiset. Sanotaan vaikkapa että haluaisi Cafe Caruselista Kasarmitorille. Sinne ei käsittääkseni mene mikään muu julkinen kuin taksi tuota reittiä. Niinpä julkisia ei kuitenkaan voisi käyttää, kun ajavat minne sattuu.

Cafe Caruselista jaksaa kyllä kävelläkin Kasarmitorille ja mihin tahansa muualle keskustassa.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Ajo-ohjetta kyselisin.
Olen ajamassa huomenna nelostietä etelään (kehä 3:n kohdalla n. klo 07.20) ja määränpäänä on Lauttasaari. Mikä olisi nopein reitti tuohon aikaan?
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jape kirjoitti:
Ajo-ohjetta kyselisin.
Olen ajamassa huomenna nelostietä etelään (kehä 3:n kohdalla n. klo 07.20) ja määränpäänä on Lauttasaari. Mikä olisi nopein reitti tuohon aikaan?
En ole helsinkiläinen, mutta itse menisin kehä I:stä ja länsiväylää. Ainakin se oli 3-tietä ajettuna nopeampi kuin navigaattorin väittämä Töölön kautta (tai jotain). Testattu kahtena peräkkäisenä aamuna samaan aikaan.
 

Jeffrey

Jäsen
Leon kirjoitti:
En ole helsinkiläinen, mutta itse menisin kehä I:stä ja länsiväylää. Ainakin se oli 3-tietä ajettuna nopeampi kuin navigaattorin väittämä Töölön kautta (tai jotain). Testattu kahtena peräkkäisenä aamuna samaan aikaan.

Kyllä minäkin tuohon aikaan käyttäisin ykköskehää. Kehä I on tosin ruuhka-aikaan aivan jumissa, ja torstain työpäivän jälkeen alkava pääsiäisloma saattaa aiheuttaa sen, että jengi olisi menossa duuniin jo tuohon aikaan.
 

scholl

Jäsen
Kolmostie on vähän eri asia kuin nelostie. Jos Kehä ykkösellä on paljon ruuhkia niin silloin nelosen ajaminen loppuun saakka ja sitten Sompasaari, Pohjoisranta, Merikatu, Oasis, Laru ei välttämättä ole huono vaihtoehto. Tosiaan kiinni siitä, että kuinka ruuhkainen kehä on. Aika pitkän matkan sitä pitää ajaa.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Kehä 1 ei tällä viikolla ole ollut erityisen tukkoinen.Mahdollisuus 10 päivän lomaan 4 vapaapäivällä näkynyt aika selvästi.
 

Slite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Voisinko saada teiltä suosituksia siitä, mille alueelle pk-seudulla minun kannattaisi työtilanteen niin vaatiessa muuttaa. Seuraavassa joitakin toiveita sijaintiin liittyen:

1) hyvät ulkoilumaastot kesällä ja hiihtoladut talvella; reittivaihtoehtoja tulisi olla lukuisia ja mahdollistaa pitkätkin lenkit, koska en jaksa rassata mitään kilometrin mittaista pururadan tynkää ympäri päivästä toiseen

2) sijainti, josta pääsee suhteellisen vaivattomasti Sörnäisiin, jossa meillä on toimisto

3) sijainti, josta pääsee melko vaivattomasti vetämään pitempää pyörälenkkiä ilman että täytyy tahia alkumatka kävelijöiden seassa ja/tai viidenkymmenen metrin välein toistuvissa liikennevaloissa

Toimisto toki saattaa jossain vaiheessa siirtyä muualle, joten kulkuyhteys Sörnäisiin ei ole kriittisin asia. Preferoin kuitenkin tässä vaiheessa noin 15 kilometrin etäisyyttä Sörnäisistä, mutta toivon että saan vihjeitä myös kauempana olevista alueista, joiden liikuntamahdollisuudet ovat poikkeuksellisen hyvät. Näiden lisäksi myös maaston monimuotoisuus (korkeuserot, vesistöt jne.) vaikuttavat valintaan, joten vinkkejä näidenkin osalta saa esittää mikäli tarmoa ja ylimääräistä aikaa löytyy.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
scholl kirjoitti:
Kolmostie on vähän eri asia kuin nelostie. Jos Kehä ykkösellä on paljon ruuhkia niin silloin nelosen ajaminen loppuun saakka ja sitten Sompasaari, Pohjoisranta, Merikatu, Oasis, Laru ei välttämättä ole huono vaihtoehto. Tosiaan kiinni siitä, että kuinka ruuhkainen kehä on. Aika pitkän matkan sitä pitää ajaa.

Onko nelostie sama kuin Lahdentie? Schollin ehdotus on aika hyvä. Kannattaisiko kääntyä Pohjoisrannasta Pohjois-Espalle ja jatkaa Bulevardia Oasikselle ja siitä Hietalahdesta Ruoholahden läpi Lauttasaareen. Ennen pääsi Kalevankatua, mutta se taitaa olla ollut poikki rannan päästä jo vuosia.

EDIT: Slitelle suosittelen Herttoniemeä tai Kulosaarta. Molemmista on muutaman minuutin matka Sörnäisiin Itäväylää pitkin. Lenkki- ja fillarimaastoa löytyy Viikistä ja Vanhankaupunginlahdelta. Hiihtää voi samoissa paikoissa, ainakin Viikkiin on taidettu ajaa kuntolatuja. Samoin jäälle pääsee hiihtämään talven niin salliessa.
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Hiihtolatuja ei nyt niin monessa paikassa ole. Käytännössä lunta on vain Paloheinässä jos tulee tällainen talvi. Muina talvina on lunta myös esim. Leppävaarassa. N. viiden kilometrin kilpalatu pisin, missä yleensä on hyvin lunta. Saa tarpeeksi pitkiä lenkkejä kun kiertää tarpeeksi monta rundia. Pääkaupunkiseudulla ei tosin ole tapana, että asuu lähellä hiihtomaastoja, vaan sinne ajetaan autolla se 20min vähintään suuntaansa.

Liikennevalot ovat tosiaan ongelma fillaroidessa. Jos asuu lähellä keskuspuistoa niin siellä voi paahtaa kovaakin ja pääsee minne vain.
 

Viljuri

Jäsen
Jahka Sörnäinen on metroradan varressa, niin abouttirallaa lännen Ruoholahdesta idän Vuosaareen löytyy melko paljon mahdollisuuksia, joista olisi hyvin kätevä kulkuyhteys työpaikkallesi.

Mitä idemmäksi mennään, sitä mielenkiintoisammaksi maastot käyvät monessa mielessä, mutta kaikki itäisemmät kaupunginosat eivät ole sellaisia, että niissä erityisemmin viihtyisi.

Itse suosin Metron kätevyydestä huolimatta sellaisia paikkoja kuin Etelä-Haaga tai Huopalahti, jotka yhdistävät pikkukaupungin fiilistä melkoisen keskustassa tapahtuvaan asumiseen, mutta tosiaan em. paikoista joutuu ottamaan bussi/juna-metroyhdistelmän Sörnäisiin päästäkseen. No ainakin näistä vähän eteenpäin eli esimerkiksi Pukinmäestä pääsee bussilla 72 suoraan Sörnäisiin, ja vaikka kerrostalojen määrä kasvaa, on paikassa oma viehätyksensä. Kaikista näistä pääsee Keskuspuistoon lenkille ihan ilman erityisempiä ongelmia.

Keskustahan on tietysti aina vaihtoehto, mutta asunnot ovat yleensä pienempiä, kalliimpia ja huonommin varusteltu kuin muualla kaupungissa.
 

scholl

Jäsen
Alamummo kirjoitti:
Onko nelostie sama kuin Lahdentie? Schollin ehdotus on aika hyvä. Kannattaisiko kääntyä Pohjoisrannasta Pohjois-Espalle ja jatkaa Bulevardia Oasikselle ja siitä Hietalahdesta Ruoholahden läpi Lauttasaareen. Ennen pääsi Kalevankatua, mutta se taitaa olla ollut poikki rannan päästä jo vuosia.

En usko, että P-Espa vetää, mutta voihan se olla. Toisaalta Bulevardilla on spåravaara, joten jos sitä kautta ajaa niin menisikö Lönkka nopeammin. Tosin yksi mahdollisuus, jos tuntee paremmin aluetta, on kääntyä P-Espalle, mutta vetää heti ylös Fabianinkatua Kasarmintorille saakka ja sitten Kasarminkatu, Pikkuroba, Korkeavuorenkatu ja sitten esim. Merimiehenkatua rantaan. Ja jos pelkää junan tulevan tai muuten olevan tukossa Oasiksen jälkeen niin voi harkita sitäkin, että vetäisi Hietalahdenkatua ja siitä vasuriin Porkkalankadulle niin pääsee porhaltamaan alamäkeen ilman junaongelmaa tai Länsisataman ruuhkia. Lönkan kautta tullessa myöskin Hietalahdenkadun reitti. Tosin kaikki pieniä detaljeja, missä ei kauheasti välttämättä kuitenkaan voita. Hermojen kannalta toki välttäisin katuja, millä hirveästi spårapysäkkejä kuten Tehtaankatu (vs. Merikatu).
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Slite kirjoitti:
Voisinko saada teiltä suosituksia siitä, mille alueelle pk-seudulla minun kannattaisi työtilanteen niin vaatiessa muuttaa. Seuraavassa joitakin toiveita sijaintiin liittyen:

Jos suostut asumaan idässä, niin Herttoniemi.

1) Hiihtolatuja nyt ei tälläisenä talvena ole, mutta jos on normitalvi niin vaihtoehtoja löytyy. Pisimmät taitaa olla siinä kymmenen kilsan tietämillä. Kesällä on lenkkimaastoa ja fillarilla pääsee Keskuspuistoon ja pidemmälle suoraan ilman liikennevalohelvettiä.

2) Sörkkaan pääsee metrolla alta 10 minsan ja autollakin suurinpiirtein samaan aikaan.

3) No, tulikin jo tuolla kohdassa 1.

Onhan se Hertsikka joiltain osin eksoottinen mesta, mutta jos sinne Herttoniemenrannan puolelle päädyt, niin melkein jopa suosittelisin noilla laittamillasi kriteereillä.
 

scholl

Jäsen
Hertsikassa on toki hyvät hiihtoladut. Itse en ole niillä varmaan pariinkymmeneen vuoteen käynyt, mutta on kyllä ihan hyvä profiili ja lopussa oleva hyppyrimäen viereinen nousu on todella rankka. Onneksi sieltä sitten on lasku hiihtostadionille. Huomauttaisin tosin sen, että Hertsikan kunnon ladut eivät ole valaistuja. Vain se kävelytiepelleilyhiihtolatu jonnekin Myllypuron/Viikin suuntaan on valaistu.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
scholl kirjoitti:
En usko, että P-Espa vetää, mutta voihan se olla. Toisaalta Bulevardilla on spåravaara, joten jos sitä kautta ajaa niin menisikö Lönkka nopeammin. Tosin yksi mahdollisuus, jos tuntee paremmin aluetta, on kääntyä P-Espalle, mutta vetää heti ylös Fabianinkatua Kasarmintorille saakka ja sitten Kasarminkatu, Pikkuroba, Korkeavuorenkatu ja sitten esim. Merimiehenkatua rantaan. Ja jos pelkää junan tulevan tai muuten olevan tukossa Oasiksen jälkeen niin voi harkita sitäkin, että vetäisi Hietalahdenkatua ja siitä vasuriin Porkkalankadulle niin pääsee porhaltamaan alamäkeen ilman junaongelmaa tai Länsisataman ruuhkia. Lönkan kautta tullessa myöskin Hietalahdenkadun reitti. Tosin kaikki pieniä detaljeja, missä ei kauheasti välttämättä kuitenkaan voita. Hermojen kannalta toki välttäisin katuja, millä hirveästi spårapysäkkejä kuten Tehtaankatu (vs. Merikatu).
JUURI tällaisia neuvoja ulkopaikkakuntalainen haluaa, kun aikoo mennä idästä länteen Helsingissä. Vaikka piirtäisitte kartan, noilla neuvoilla a) eksyy b) on taas landelaisena tulppana stadilaisessa liikenteessä. Kyllä minä valitsisin helpomman ja samalla varmemman reitin yksinkertaisilla ja merkatuilla rampeilla, vaikka seisoisikin ruuhkassa sen 10 ylimääräistä minuuttia. Se tulee varmasti moninkertaisena takaisin, kun ei tarvitse suunnistaa takaisin reitille, kun ottikin vahingossa väärän kaistan oikealla reitillä.

Ei millään pahalla :D
 

scholl

Jäsen
Sen takia kerroinkin alunperin yksinkertaisen reitin, mutta jos haluaa napsia muutamia sekunteja pois niin Alamummolle heitin nyt muutamia mahdollisia vinkkejä.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
scholl kirjoitti:
Sen takia kerroinkin alunperin yksinkertaisen reitin, mutta jos haluaa napsia muutamia sekunteja pois niin Alamummolle heitin nyt muutamia mahdollisia vinkkejä.
Joo, ymmärsin kyllä. Oli vaan pakko hiukan kuittailla. Olenhan itsekin hiukan friikki nopeimman reitin etsimisessä. Mutta se pätee vain läpikotaisin tutuille seuduille.
 

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
scholl kirjoitti:
Tosin yksi mahdollisuus, jos tuntee paremmin aluetta, on kääntyä P-Espalle, mutta vetää heti ylös Fabianinkatua Kasarmintorille
Paitsi että Fabari on tosta Espojen välistä remontissa eikä läpi pääse.

Ei sillä, että Japelle tätä reittiä voisi muutenkaan suositella. Kehälle vaan.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jape kirjoitti:
Ajo-ohjetta kyselisin.
Olen ajamassa huomenna nelostietä etelään (kehä 3:n kohdalla n. klo 07.20) ja määränpäänä on Lauttasaari. Mikä olisi nopein reitti tuohon aikaan?


Itse ajaisin lahdenväylää Vallilaan asti ja siitä ajaisin Sturenkatua pitkin Mannerheimintielle josta vaihtaisin pohjoiseen rautatienkatuun jota pitkin pääsee mechelininkadulle josta porkkalankatua pitkin Lauttasaareen. Liikennevaloja osuu matkalle, mutta ei pitäs ihan mahdoton olla. Ydinkeskustan kautta en suosittele ellet aja taksia tai bussia :)

Tai vaihtoehtoisesti 7.20 ylinopeutta lisää ja koitat ajaa kehä1:stä pitkin länteen päin loppuunasti niin nopeasti kuin kykenet. Ruuhkat alkaa vähän ennen kasia kerääntymään ja Kehä1:en länsipää on ihan karsea Leppävaarasta lähtien jos sinne jumitat.

edit. Ja niin olen espoolainen, mutta ajelen taksia silloin tällöin, myös Hellsingissä :)
 
Viimeksi muokattu:

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Slite kirjoitti:
Voisinko saada teiltä suosituksia siitä, mille alueelle pk-seudulla minun kannattaisi työtilanteen niin vaatiessa muuttaa. Seuraavassa joitakin toiveita sijaintiin liittyen:

1) hyvät ulkoilumaastot kesällä ja hiihtoladut talvella; reittivaihtoehtoja tulisi olla lukuisia ja mahdollistaa pitkätkin lenkit, koska en jaksa rassata mitään kilometrin mittaista pururadan tynkää ympäri päivästä toiseen

2) sijainti, josta pääsee suhteellisen vaivattomasti Sörnäisiin, jossa meillä on toimisto

3) sijainti, josta pääsee melko vaivattomasti vetämään pitempää pyörälenkkiä ilman että täytyy tahia alkumatka kävelijöiden seassa ja/tai viidenkymmenen metrin välein toistuvissa liikennevaloissa

Jos olet suht. hyvätuloinen niin muuta Paloheinään, hyvät hiihtoladut jne lähtee sieltä, pyöräreittejä löytyy vaikka hur mycket ja Sörnäisiin pääset Tuusulanväylää/mäkelänkatua pitkin suht. helposti.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Alamummo kirjoitti:
Onko nelostie sama kuin Lahdentie? Schollin ehdotus on aika hyvä. Kannattaisiko kääntyä Pohjoisrannasta Pohjois-Espalle ja jatkaa Bulevardia Oasikselle ja siitä Hietalahdesta Ruoholahden läpi Lauttasaareen. Ennen pääsi Kalevankatua, mutta se taitaa olla ollut poikki rannan päästä jo vuosia.

Tuohon aikaan, kun pääsee sinne hietalahdenrantaan, niin saa hyvin kulutettua vartin jos toisenkin ruuhkassa istuen, kun ne rekat tukkii koko porkkalanristeyksen, lukuunottamatta mechelininkadulta porkkalankadulle meneviä. Ainakin itse menetin hermoni muutamaan otteeseen Larusta töölööseen yrittäessäni aamuisin.
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Helsingin sisääntulo-, ja poikittaisväylien ruuhkiin tottuneille tulee varmaan yllätyksenä että ydinkeskustassa on suorastaan hiljaista tuohon aikaan (kahdekan pintaan). Tilanne "normalisoituu" vasta yhdeksän jälkeen kun kaupat aukeavat.

Yksinkertaisin reitti olisi todellakin kehä I lansiväylälle asti, mutta on sen verran pidempi että ei kannata tuohon aikaan. Espoossa on sitä paitsi aina ruuhkaa kiitos liikennevalojen kehällä.

Nopein reitti Laruun tuohon aikaan on nelostie loppuu asti - rannan kautta (kyläsaari, sompasaari) sörnäisten rantatielle - pohjoisranta - pohjoisespa - lönnrotinkatu - abrahaminkatu - ruoholahdenkatu - porkkalankatu - laru.

Ei missään nimessä jatketa nelostien jälkeen Hämeentietä, todella hidas lukuisten liikennevalojen takia. Myöskään ei kannata "oikaista" rautatieaseman edestä vaikka joku navigaattori niin ehdottaisikin.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Alamummo kirjoitti:
Onko nelostie sama kuin Lahdentie? Schollin ehdotus on aika hyvä. Kannattaisiko kääntyä Pohjoisrannasta Pohjois-Espalle ja jatkaa Bulevardia Oasikselle ja siitä Hietalahdesta Ruoholahden läpi Lauttasaareen. Ennen pääsi Kalevankatua, mutta se taitaa olla ollut poikki rannan päästä jo vuosia.
Kalevankatuahan pääsee Hietalahdenkadulle, joka siis on yksisuuntainen (Ruoholahdenkatu -> Bulevardi suunnassa) ja siitä sitten rantaa pitkin.

Ja tottakai Laruun ajaessa kannattaa välttää Porkkalankatua, ajaa Itämerenkatua Ruoholahden läpi, voittaa aikaa reilusti.

Edit. Eikun Kalevankatu onkin kanssa väärään suuntaan yksisuuntanen, lönkkaa tarkotin.
 
Viimeksi muokattu:

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Slite kirjoitti:
Voisinko saada teiltä suosituksia siitä, mille alueelle pk-seudulla minun kannattaisi työtilanteen niin vaatiessa muuttaa. Seuraavassa joitakin toiveita sijaintiin liittyen:

1) hyvät ulkoilumaastot kesällä ja hiihtoladut talvella; reittivaihtoehtoja tulisi olla lukuisia ja mahdollistaa pitkätkin lenkit, koska en jaksa rassata mitään kilometrin mittaista pururadan tynkää ympäri päivästä toiseen

2) sijainti, josta pääsee suhteellisen vaivattomasti Sörnäisiin, jossa meillä on toimisto

3) sijainti, josta pääsee melko vaivattomasti vetämään pitempää pyörälenkkiä ilman että täytyy tahia alkumatka kävelijöiden seassa ja/tai viidenkymmenen metrin välein toistuvissa liikennevaloissa

Toimisto toki saattaa jossain vaiheessa siirtyä muualle, joten kulkuyhteys Sörnäisiin ei ole kriittisin asia. Preferoin kuitenkin tässä vaiheessa noin 15 kilometrin etäisyyttä Sörnäisistä, mutta toivon että saan vihjeitä myös kauempana olevista alueista, joiden liikuntamahdollisuudet ovat poikkeuksellisen hyvät. Näiden lisäksi myös maaston monimuotoisuus (korkeuserot, vesistöt jne.) vaikuttavat valintaan, joten vinkkejä näidenkin osalta saa esittää mikäli tarmoa ja ylimääräistä aikaa löytyy.

Täällä nyt on kaikki tarjonneet Helsingistä paikkoja, ja mikäs siinä, kyllähän nekin vallan mainiosti kävisi varmasti. Itse suosittelisin kyllä esimerkiksi Vantaan Sotunkia tai siis oikeastaan Hakunilaa tai Nissasta. Joo, kohta joku varmaan tulee ja tyrmää tän ehdotuksen täysin, mutta kyllähän se on niin, että Sotungin urheilu-ja ulkoilumahdollisuudet ovat kyllä sieltä parhaimmasta päästä. Talvisin pääsee hiihtämään erittäin hyvää hiihtolatua(n. 5km lenkki) todella rauhallisessa paikassa. On muuten kyseisessä paikassa kisattu Suomen mestaruudestakin. Kesäisin taas pääsee tietty kävelemään samoja reittejä, ja matkan varrelta löytyy laavuja, joihin voi pysähtyä vaikkapa grillaamaan. Lisäksi jos ihan urheilla haluaa, niin löytyy tenniskentät ja kunnon yleisurheilukenttä, sekä vielä yksi iso hiekkakenttä. Uimahallikin löytyy, jos se kiinnostaa. Itse olen asunut Itä-Hakkilassa, joka on siis n. 3km Sotungista, 12 vuotta ja olen käynyt yläasteen Sotungin koulussa. Kaikki nämä urheilu/ulkoilumahdollisuudet löytyvät siis samalta alueelta kuin koulu.

Olet ehkä saattanut kuulla Hakunilasta puhuttavan Vantaan slummina, ja joiltain osin se sitä onkin. Mutta Sotungin, Itä-Hakkilan ja Nissaksen alue on rauhallista ja mukavaa seutua, jossa varmasti viihtyy. Itä-Hakkilasta löytyy lähinnä omakotitaloja, jos sellainen kiinnostaa. Sörnäisiin pääset lahdentietä n. 15-20minuutissa, riippuen kaasujalastasi.

Bussillakin pääset oikein mukavasti sörnäisiin perille(741, 740, 742), jos autoilu ei maistu.

Niin, vielä ketjun varsinaiseen aiheeseen palatakseni. Itse siis asuin ensimmäiset 12 vuotta Itä-Hakkilassa, jonka jälkeen muutettiin tikkurilaan, jossa taas asuttiin 5 vuotta. Tämän jälkeen perheemme otti ja muutti Tuusulan Jokelaan, jossa minä asuin n.3 vuotta. Armeijan jälkeen muutin avovaimoni kanssa Hoasin kämppään Heikinlaaksoon, jossa asumme siis nyt. Mukavaa ja rauhallista seutua tämä kyllä on, ei liikaa meteliä, eikä liikaa ihmisiä. Poislukien tietysti tämä yksittäistapaus, jossa vartija vähän innokkaasti käytti asettaan poliiseja kohti. Eli siis, nyt vasta oikestaan olen Helsinkiläinen, 20 vuotta siihen meni:)
 

Jeffrey

Jäsen
Slite kirjoitti:

Kyllä suosittelisin seutua Pirkkola-Pakilat-Paloheinä-Maunula etc.. Näistä kaikista on loistavat mahdollisuudet mennä Pirkkolan ja Paloheinän ulkoilumaastoihin. Eli Helsingin parhaisiin sellaisiin. Myöskin yhteydet sörkkään on vähintään erinnomaiset. Useammatkin bussi-linjat vetävät sörkasta ohi. Matka-aika lienee 10-20min kellonajasta riippuen. Pyöräilymaastot ovat myös erinomaiset oikeastaan joka suuntaan (poslukien keskustaan).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös