Mainos

Helsinki

  • 621 454
  • 3 731

Outsider

Jäsen
Oletan, että isoimmat keikat ovat viikonloppuisin niin illalle lisää liikennettä.

Ei kai tuolla varsinaisesti mitään isoja keikkoja järjestetä, jos kerran on tarkoitus pysyä entisessä 1500 hengen kapasiteetissa, mutta muuten väittäisin perstuntumalta, että ns. isot nimet keikkailee täällä enimmäkseen nimenomaan arkisin. Esim. lipunhintojen perusteella Circuksen tämän kevään kovimmat keikat olisivat osuneet maanantaille, tiistaille ja keskiviikolle.

Sinänsä hieno homma, että korvaava tila löytyi käytännössä heti, mutta jos minä olisin diktaattori, niin kyllä ne toimistot olisivat päätyneet tuonne telakalle.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Ei kai tuolla varsinaisesti mitään isoja keikkoja järjestetä, jos kerran on tarkoitus pysyä entisessä 1500 hengen kapasiteetissa, mutta muuten väittäisin perstuntumalta, että ns. isot nimet keikkailee täällä enimmäkseen nimenomaan arkisin. Esim. lipunhintojen perusteella Circuksen tämän kevään kovimmat keikat olisivat osuneet maanantaille, tiistaille ja keskiviikolle.

Ok, en käy keikoilla niin ei ole juuri käsitystä, milloin suurin osa niistä järjestetään, joten menin mututuntumalla. 1500 kuulostaa semmoiselta ihmismäärältä, että lisäliikenne ei olisi pahitteeksi, kun siinä lähellä ei tosiaankaan nyt mene kuin pari bussilinjaa. Hieman kävellä, että pääsee muille pysäkeille ja linjoille.

Sillä suunnalla on tehty kiskotöitä jo pitkän aikaa eli spora on tulossa aika lähelle.
Saa muuten nähdä minkälainen valitusurputus on tulossa kun Eiranrannan asukkaat tajuaa tuon.

Taitaa korttelin päähän tulla tuo ratikkalinja.

En usko, että tulee valitusta, koska tuo keikkapaikka sijaitsee Hernesaaren länsipuolella ja nuo keikathan ovat sisätiloissa, joten luulisi, ettei hirveästi ääntä kantautuisi. Nythän siellä Eiran puoleisella rannalla on Löylyä ja muitakin keikkapaikkoja, jotka ovat selvinneet, niin en näe, että tämä keikkapaikka olisi ongelmallinen.
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En siis tarkoittanut että äänimelusta Eiralaiset valittaisivat vaan siitä kun keikkojen jälkeen seudulla pyörii paljon porukkaa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi eiralaiset siitä valittaisivat?
Neljän vuoden takaa HS kirjoitti:

"HERNESAARENKADULLA muutaman sadan metrin päässä viihdekeskuksista asuvaa Eeva Kanervaa ei häiritse niinkään melu vaan liikenne.

”Se on lisääntynyt ihan tolkuttomasti. Alueella käy tuhansia ihmisiä, jotka ajelevat yökaudet rallia tosi kovaa. Monet ovat kertoneet, etteivät uskalla päästää lapsia enää koirien kanssa ulos, koska pelkäävät niiden jäävän alle”, Kanerva kertoo".
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Neljän vuoden takaa HS kirjoitti:

"HERNESAARENKADULLA muutaman sadan metrin päässä viihdekeskuksista asuvaa Eeva Kanervaa ei häiritse niinkään melu vaan liikenne.

”Se on lisääntynyt ihan tolkuttomasti. Alueella käy tuhansia ihmisiä, jotka ajelevat yökaudet rallia tosi kovaa. Monet ovat kertoneet, etteivät uskalla päästää lapsia enää koirien kanssa ulos, koska pelkäävät niiden jäävän alle”, Kanerva kertoo".

Onkohan nämä ne samat ihmiset, jotka menevät Löylyyn, Telakalle tai Hernesaaren Rantaan keikalle vai onko kyseessä eri ihmisporukka? Luulisi, että bilettämään menijät nauttivat alkoholia ja siten eivät ole ajokunnossa ja ne urheiluautoilla egoilevat ovat oma jenginsä. Kaivopuiston rannassa ajaminen on statusasia ja varmasti kesäöisin tuolta löytyy kaikenlaista hiihtäjää, mutta syytetäänköhän nyt väärää ryhmää toisen ryhmän teoista? Tietenkin on varmaan ihan mahdotonta yksiselitteisesti sanoa, että joo tai ei ja varmasti jotkut, jotka menevät katsomaan JVGtä Löylyyn lähtevät keskustaan avoautolla Tarkenee -biisiä popittaen, mutta veikkaisin, että ne kaaharit ja keikkailijat ovat pääosin eri porukkaa. Voin tietenkin olla väärässä ja en yöaikaan tuolla ole liikkunut, niin saa valaista jos on parempaa tietoa.

Pakko muuten sanoa, että tuonne Jätkäsaari-Hernesaari -akselille tehdään todella mielenkiintoista kaupunkia. Paljon erilaisia toimintoja eikä vain nukkumalähiötä ja pääosin olen tykännyt arkkitehtuuristakin ja siitä, että on rakennettu tiiviisti ja uskalletaan rakentaa myös korkeita taloja. Tulevaisuudessa Jätkästä löytyy uimahallia ja liikuntatiloja Bunkkerista, viereen tulee jalkapallokenttiä, Royal Centeristä jäähalli ja tenniskenttiä sekä kylpylätoimintaa meriuimalan muodossa, juuri käynnistyi kilpailu Lars Soncin suunnitteleman L3-makasiinin osalta jonne voi tulla kulttuuri-, urheilu- ja liiketoimintaa, erilaisia hotelleja kattobaareineen ja kongressitiloja, Verkkokauppa.com, keskuskorttelista löytyy kaupat ja voisi kuvitella ravintoloita löytyvän kohtuullisesti ympäri Jätkää. Hernesaaresta löytyy jo nyt Löylyä ja pian Telakan keikkapaikka ja varmasti tulee muitakin ajanviettopaikkoja sekä venesatamaa. Alueet yhdistää rakenteilla oleva Telakkaranta, jossa vanhat telakkarakennukset heräävät eloon kulttuuri- ja ravintolatoiminnan avulla. Niin ja löytyyhän tuolta jo vilkasta risteilytoimintaa, mikä tuo alueelle eloa ja niitä on kiva seurata. Paljon erilaisia toimintoja siis riittää ja ne tuovat kaduille elämää ympäri vuorokauden.

Totta kai noilla alueella ongelmana on jo nyt liikenne, kun laivoista tulee rekkoja, busseittain turisteja ja viinaralliautoja. Toivottavasti tuolle löytyisi ratkaisu. En vastustaisi tunnelia, mutta esimerkiksi se kokoomuksen esitys oli iso vitsi. Fiksua olisi siirtää risteilyliikennettä, vaikka sinne Vuosaareen. Muilta osin minun on vaikea keksiä valittamisen aihetta tulevaisuuden visioille ja kun esimerkiksi vertaa aluetta toisella puolella kantakaupunkia rakentuvaan Kalasatamaan, niin homma näyttää todella hyvältä.

Kalasatamaan on tulossa paljon asuntoja sekä työpaikkoja, mutta pääosin alue ei vaikuta niin monimuotoiselta kuin Jätkäsaari. Kalasatamasta löytyy Teurastamon ja Suvilahden alue, joissa järjestetään erilaisia tapahtumia. Muuten alue ei ole niin kiinnostava mielestäni. Onhan siellä se kolkko REDI, josta löytyy ne lähes samat ketjut kuin kaikkialta muualtakin. Ulkoilualueet ovat Jätkää paremmat, kun pääsee nopeasti Mustikkamaalle eikä Herttoniemen tai Viikin metsät ole mahdottoman kaukana. Toki Jätkäsaaresta pääsee nopeasti Hietaniemeen ja sitä kautta vehreämmille seuduille. No onhan Kalasataman suunnalla kulttuuria ja muuta toimintaa lähellä, kun Kallio on ihan vieressä ja Vallila, mutta Kalasatama itsessään ei ole niin kiinnostava, vaikka sinne tuleekin korkeita taloja ihmeteltäväksi.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ok. Hernesaarenkatu ei ole Eirassa.
Ok. Myös Eirassa asuva Jenny Rostain avautuu: "Meitä asuu täällä ihmisiä, jotka maksamme ison rahan siitä, että saamme nukkua yömme rauhassa, kävellä kauniissa ympäristössä, kaduilla, jotka ovat rauhallisia ja nauttia ”hiljaisuudesta”, kuten koko muukin Helsinki yleensä saa, Rostain kirjoittaa."
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Pakko muuten sanoa, että tuonne Jätkäsaari-Hernesaari -akselille tehdään todella mielenkiintoista kaupunkia. Paljon erilaisia toimintoja eikä vain nukkumalähiötä ja pääosin olen tykännyt arkkitehtuuristakin ja siitä, että on rakennettu tiiviisti ja uskalletaan rakentaa myös korkeita taloja.

Muuten olen samaa mieltä, mutta onhan varsinkin Jätkän puolen kaava aika farssi siinä mielessä, kuinka paljon sitäkin autojen ehdoilla ja varaan rakennetaan. Tuollaisen alueen pitäisi käytännössä olla kävelyn ja pyöräilyn edelläkävijäalue, mutta Jätkäsaaren tehokkuus jää lopulta aika alas, rakennukset matalaksi ja yllättävänkin paljon autoilun varaan (ilman sataman vaikutustakin). Hernesaaren kaava onneksi parani huomattavasti käsittelyjen aikana - asukasmäärä on noussut melkein tuplaksi ensimmäisistä esityksistä ja mm. helikopterikenttä poistui kaavasta.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Muuten olen samaa mieltä, mutta onhan varsinkin Jätkän puolen kaava aika farssi siinä mielessä, kuinka paljon sitäkin autojen ehdoilla ja varaan rakennetaan. Tuollaisen alueen pitäisi käytännössä olla kävelyn ja pyöräilyn edelläkävijäalue, mutta Jätkäsaaren tehokkuus jää lopulta aika alas, rakennukset matalaksi ja yllättävänkin paljon autoilun varaan (ilman sataman vaikutustakin). Hernesaaren kaava onneksi parani huomattavasti käsittelyjen aikana - asukasmäärä on noussut melkein tuplaksi ensimmäisistä esityksistä ja mm. helikopterikenttä poistui kaavasta.

Olen samaa mieltä, Jätkäsaari voisi olla vielä tiiviimpi ja tehokkaammin rakennettu, mutta pääosin olen tyytyväinen mitä on saatu aikaan.

Erityisesti Saukonpaaden alue on mielestäni epäonnistunut eikä se toimi. Jostain syystä sinne haluttiin rakentaa pieni kanava ja townhouseja sen varrelle. Toisella puolella pientä niemeä on sitten muutama kerrostalo ja näiden välissä puistoa ja samoin niemen kärjessä lisää puistoa. Veikaan, että on hieman liian tuulinen paikka eväsretkeä varten ja talot muodostavat tuulitunnelin. Mieluummin olisivat täyttäneet tuon kanavan ja tehneet kunnon kortteleita lisää ja puisto niiden korttelien suojaamaksi. Valitettavasti noita townhouseja on suunniteltu lisää noille ranta-alueille. Ilmeisesti niiden idea on ohjata tuulta ikään kuin alueen yli, kun talot nousevat rannasta lähtien. En kyllä tiedä miksi normikokoinen kerrostalo ei tätä tekisi, mutta en olekaan mikään insinööri.

Toinen miten rakentamista olisi voinut tehostaa olisi tuon Jätkän läpi kiemurtelevasta puistosta leikkaaminen. Sen olisi voinut suunnitella päättymään Bunkkerin vierestä tuonne liikuntapuistoon ja sitten tuon puiston läntinen puoli olisi voitu käyttää rakentamiseen joitain pienempiä viheralueita jättäen. Tästä voi tsekata kuvan alueen suunnitelmasta, niin ymmärtää paremmin mistä puhun.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: DAF

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Selvisipä miksi tuo talo on niin huonossa kunnossa kun omistaja ei ole erityisen kiinnostunut nopeasta kunnostamisesta. En edes tiennyt, että siellä asuu joku kun olen sen vain junasta nähnyt.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toinen miten rakentamista olisi voinut tehostaa olisi tuon Jätkän läpi kiemurtelevasta puistosta leikkaaminen. Sen olisi voinut suunnitella päättymään Bunkkerin vierestä tuonne liikuntapuistoon ja sitten tuon puiston läntinen puoli olisi voitu käyttää rakentamiseen joitain pienempiä viheralueita jättäen. Tästä voi tsekata kuvan alueen suunnitelmasta, niin ymmärtää paremmin mistä puhun.
Kyllähän tuo puisto on nykyisellään se Jätkäsaaren onnistunein osa ja se mikä tekee alueesta viihtyisän. Puiston lyhentämisellä Melkinlaiturin alueelta olisi sinne ollut turhan pitkä matka, eikä se olisi muutenkaan palvellut asiaansa vihreänä henkireikänä yhtä hyvin. Jätkäsaaren lähettyvillä ei kuitenkaan ole mitään muuta isompaa viheraluetta.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kyllähän tuo puisto on nykyisellään se Jätkäsaaren onnistunein osa ja se mikä tekee alueesta viihtyisän. Puiston lyhentämisellä Melkinlaiturin alueelta olisi sinne ollut turhan pitkä matka, eikä se olisi muutenkaan palvellut asiaansa vihreänä henkireikänä yhtä hyvin. Jätkäsaaren lähettyvillä ei kuitenkaan ole mitään muuta isompaa viheraluetta.
Jätkäsaari on muuten aika epäonnistunut. Kolho paikka.

Onneksi Kalasataman ja Sompasaaren mestoista näyttäisi tulevan viihtyisempiä. Toki nekin on pahasti kesken. Pettymyksiä odotellessa.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Kyllähän tuo puisto on nykyisellään se Jätkäsaaren onnistunein osa ja se mikä tekee alueesta viihtyisän. Puiston lyhentämisellä Melkinlaiturin alueelta olisi sinne ollut turhan pitkä matka, eikä se olisi muutenkaan palvellut asiaansa vihreänä henkireikänä yhtä hyvin. Jätkäsaaren lähettyvillä ei kuitenkaan ole mitään muuta isompaa viheraluetta.

Varmasti näin on, huvin vuoksi mietin vain rakentamisen tehostamista. Kyllähän Jätkästä pääsee aika nopeasti Hietaniemeen, mikä on iso puistoalue, joskin hautausmaa pitää kiertää, jos haluaa nurmikkoalueelle.

Asiasta toiseen, kun aiemmin dissasin Kalasatamaa, niin tuli pari viikkoa sitten käytyä Mustikkamaalla kävelemässä ja mentyä Kalasataman kautta. Oli varsinkin niin kesäisenä päivänä kiva kävellä tuolla Sörnäistenniemen alueella ja rannalla, kun siellä oli paljon ihmisiä istumassa päivää ja arkkitehtuuri on pääosin ihan miellyttävää. Vaikutti myös siltä, että avoautolla rantaa pitkin ajaminen oli muodikasta. Vielä kun tuolla nuo ravintoloiden terassit aukeavat, niin siinä on mukava istua iltaa ja katsella ohimeneviä veneitä.

Toissa viikolla tuli juttua, että Mikko Leppilampi on puuhaamassa uutta tapahtumapaikkaa Suvilahteen aivan Redin viereen, mikä on hyvä homma, jotta alueelle saa lisää eloa. Suvilahden korttelien rakentamisen on tarkoitus alkaa ensi vuonna, joten toivottavasti tapahtumapaikan suunnitelmat ehtivät mukaan.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK

Selvisipä miksi tuo talo on niin huonossa kunnossa kun omistaja ei ole erityisen kiinnostunut nopeasta kunnostamisesta. En edes tiennyt, että siellä asuu joku kun olen sen vain junasta nähnyt.
Huvittava on tuolla olevien kahviloiden tarina, klassinen perhe on pahin - tappelu.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jätkäsaari on muuten aika epäonnistunut. Kolho paikka.
Tuo puisto on kyllä mielestäni niin onnistunut, että se saa ympäristönsäkin melko viihtyisäksi. Se mitä en ihan ymmärrä on erittäin kapeat kadut yhdistettyinä korkeisiin rakennuksiin. Melko pimeää on talvisaikaan tuolla. Sataman sijaitseminen alueella laittaa kyllä melko ison haasteen alueen suunnittelulle. Kokonaisuudessaan silti ehkä liian aikaista vielä tuomita suuntaan tai toiseenkaan kun niin kesken on vielä rakennustyöt.

Varmasti näin on, huvin vuoksi mietin vain rakentamisen tehostamista. Kyllähän Jätkästä pääsee aika nopeasti Hietaniemeen, mikä on iso puistoalue, joskin hautausmaa pitää kiertää, jos haluaa nurmikkoalueelle..
Puiston ja viheralueen pitää olla lyhyen kävelymatkan päässä, että ne tekevät siitä alueesta itsestään viihtyisän. Hietaniemeen on kuitenkin jo linnuntietäkin yli kilometri. En aivan ymmärrä kovaa tehokkuuden tarvetta. Mitä sillä saavutetaan?
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Puiston ja viheralueen pitää olla lyhyen kävelymatkan päässä, että ne tekevät siitä alueesta itsestään viihtyisän. Hietaniemeen on kuitenkin jo linnuntietäkin yli kilometri. En aivan ymmärrä kovaa tehokkuuden tarvetta. Mitä sillä saavutetaan?

Riippuu varmaan mistä suuntaa Jätkäsaarta lähtee, mutta ei tuo ole minusta hirveän pitkä matka. Halutessaan pääsee ratikalla ja pyörälläkin kulkemaan. Helsinki on siinä mielessä ainutlaatuinen kaupunki, että puistoon/metsään pääsee nopeasti verrattuna moniin muihin pääkaupunkeihin. Toki kokoluokkakin vaikuttaa.

Maa on keskustassa kallista, joten fiksuinta rakentaa tehokkaasti, jolloin siitä saa enemmän rahaa. Helsingissä asuntojen hinnat ovat korkealla ja kun rakennetaan enemmän asuntoja, niin ne hinnat eivät karkaa ihan käsistä. Tulijoita on ja kaupunki kasvaa tällä hetkellä ja ennusteiden mukaan ainakin seuraavat parikymmentä vuotta. Jätkäsaaren pitäisi näyttää kaupungilta eikä miltään lähiöltä ja nyt kun viimeinkin Suomessakin saa rakentaa vähän korkeampaa niin siihen kannattaa tarttua. Jos pystytään sijoittamaan isompi määrä ihmisiä pienelle alueelle, niin ei tarvitse lähteä jyräämään Malmin lentokenttiä ja nakertamaan Keskuspuistoa, jos niille alueille suunnitellut asunnot sijoitetaan, vaikka Jätkäsaareen.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Minusta paikka näyttää tosi hienolta, toki pidän kaupunkimaisesta rakentamisesta:



Kaupunkimaista toki on ja siitä pidän itsekin. Mutta omaan silmään (toistaiseksi) puuttuu esim kivijalkaliikkeet lähes täysin, pikkupuistot myös. Tuo isompi puisto toki pelastaa paljon, mutta olisi mieluummin ollut enemmän pieniä kuin yksi isompi. Mutta ehkä vielä en tuomitse, onhan tuo pahasti kesken.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos kaupunkimaisella rakentamisella tarkoitetaan tässä yhteydessä ns. urbaanin kaupungin rakentamista, niin sitäkin on hyvää ja huonoa. Mielestäni Ruoholahti ja Jätkäsaari ovat moninverroin huonolaatuisempaa ja rumempaa kuin vaikkapa Kluuvi ja Töölöt. Kumpikin ensin mainituista on toki oman ajansa tuotoksia, mikä on yhtäältä pakko hyväksyä mutta toisaalta kauhea sääli. Siinä, missä Ruoholahti on täynnä vessakaakeliarkkitehtuuria ja muuttunut parissakymmenessä vuodessa ihmeellisellä tavalla likaiseksi ja kolkoksi, on Jätkäsaari aika oksettavan näköinen sekamelska värejä ja muotoja, jotka eivät sovi lainkaan toisiinsa. Tähän kun yhdistetään vielä rakentamisen surkea laatu, lopputulos on suorastaan luotaantyöntävä.

Jätkäsaari on kuitenkin myös kaupunkisuunnittelullinen pohjanoteeraus: Ensinnäkään satama- ja muuta liikennettä ei ole onnistuttu ratkaisemaan, vaikka asiasta varoiteltiin ja huomauteltiin ehtimiseen 2000-luvun alkuvuosina. Tuolloiset Helsinki-päättäjät pitäisi saada edesvastuuseen. Lisäksi Jätkäsaari suunniteltiin niin, että talot ovat korkeita, mikä on todella ok. Se taas ei ole, että niiden väliset kadut ovat 1) kapeita (koska ne ovat pimeitä) ja 2) suoria (koska kapeat ja suorat kadut meren rannalla ovat todella tuulisia ja kylmiä). Jätkäsaarelaiset ovatkin valittaneet talojen rakennusvaiheessa tehtyjen virheiden, ruuhkan, liikennemahdollisuuksien ja kylmyyden olevan todellisia ongelmia. En ihmettele. Itse en kuuna päivänä haluaisi asua noin kaukana luonnosta ja noin tiiviillä alueella, mutta vaikka haluaisinkin, Jätkäsaari olisi vielä Kalliotakin vastenmielisempi sijainti, vain eri syistä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se taas ei ole, että niiden väliset kadut ovat 1) kapeita (koska ne ovat pimeitä) ja 2) suoria (koska kapeat ja suorat kadut meren rannalla ovat todella tuulisia ja kylmiä).
Et ole tainnut itse käydä tuolla? Ne kaikki kapeat kadut talojen välissä ovat mutkaisia, ei sieltä löydy edes sataa metriä suoraa katua.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Jätkäsaarelaiset ovatkin valittaneet talojen rakennusvaiheessa tehtyjen virheiden, ruuhkan, liikennemahdollisuuksien ja kylmyyden olevan todellisia ongelmia. En ihmettele. Itse en kuuna päivänä haluaisi asua noin kaukana luonnosta ja noin tiiviillä alueella, mutta vaikka haluaisinkin, Jätkäsaari olisi vielä Kalliotakin vastenmielisempi sijainti, vain eri syistä.

Nämä valittajat ovat marginaalissa asukkaista, suurin osa pitää alueesta todella paljon ja tykkää asua täällä. En oikein ole ymmärtänyt tuota että jengi muuttaa merenrantaan ja valittaa että on tuulista. Tai että jengi muuttaa saarelle jossa on satama ja sitten valitetaan kun on liikennettä ja laivatkin tööttäilee. Tai että muutetaan kaupunkiin ja yllätytään tiiviistä kaupunkirakentamisesta. Sekin on yllättänyt muutamat että täällä on rakennusmelua vaikka alue valmistuu vasta aikaisintaan 2030.

Puistoista on valmiina vasta pieni osa ja tuosta videoltakin uupui Saukonpaadenranta joka on upea paikka vaikka sekin vielä kesken.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Et ole tainnut itse käydä tuolla? Ne kaikki kapeat kadut talojen välissä ovat mutkaisia, ei sieltä löydy edes sataa metriä suoraa katua.
Että mitä että? Kaveri asuu messitytönkadulla ja se ainakin on todella tuulinen ja kylmä. Ja suora. Ja kyllä siellä muutenkin on aika perus ruutukaavaa noudatettu ja vielä ilman blokkaavaa rantakorttelia, mikä on minusta virhe.

En oikein ole ymmärtänyt tuota että jengi muuttaa merenrantaan ja valittaa että on tuulista.
Jos on muuttanut Larusta, Munkasta tai Skattalta, voi vähän ihmetellä. Siellä kun on tuulista vain rannassa. Noin muuten olen kyllä samaa mieltä kanssasi. (Tosin korjaisin tiiviin rakentamisen kohdalla näin: "kaupunkiin" --> "keskustaan", koska kaupungissa on myös väljiä ja laadukkaita alueita, kuten vaikkapa Etelä-Haaga, jossa itse asun).

edit. typo ja lisäys
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Maa on keskustassa kallista, joten fiksuinta rakentaa tehokkaasti, jolloin siitä saa enemmän rahaa. Helsingissä asuntojen hinnat ovat korkealla ja kun rakennetaan enemmän asuntoja, niin ne hinnat eivät karkaa ihan käsistä.
Ei kait Helsinki tuota maata ole tuosta mihinkään myynyt? Se on totta että asuntojen hinnat ovat korkeat, mutta ei tavallista korkeampi ja tiiviimpi rakentaminen kyllä niitä laske. Rakennusliikkeet eivät mitään huipputuottoja tuolta revi ja tavallisesta poikkeava on tavallista kalliimpaa.
Tulijoita on ja kaupunki kasvaa tällä hetkellä ja ennusteiden mukaan ainakin seuraavat parikymmentä vuotta. Jätkäsaaren pitäisi näyttää kaupungilta eikä miltään lähiöltä ja nyt kun viimeinkin Suomessakin saa rakentaa vähän korkeampaa niin siihen kannattaa tarttua. Jos pystytään sijoittamaan isompi määrä ihmisiä pienelle alueelle, niin ei tarvitse lähteä jyräämään Malmin lentokenttiä ja nakertamaan Keskuspuistoa, jos niille alueille suunnitellut asunnot sijoitetaan, vaikka Jätkäsaareen.
Korkeampi rakentaminen ei automaattisesti tarkoita tehokkaampaa. Korkeammassa rakentamisessa on muutenkin omat haasteensa esimerkiksi valon kanssa. Se on kyllä totta, että mitä enemmän saadaan tungettua pienelle alueelle, niin sitä enemmän tarvitsee tunkea muualle. Kaupunkisuunnittelun ja asumisen yleensä on tarkoitus tarjota mahdollisuus hyvään elämään, johon kuuluu olennaisena osana alueen viihtyisyys ja kauneus. Alueen tulisi toimia vielä 50 vuoden päästäkin. Puistot luovat aika paljon viihtyisyyttä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Että mitä että? Kaveri asuu messitytönkadulla ja se ainakin on todella tuulinen ja kylmä. Ja suora. Ja kyllä siellä muutenkin on aika perus ruutukaavaa noudatettu ja vielä ilman blokkaavaa rantakorttelia, mikä on minusta virhe.
Kuvittelin että keskustellaan pelkästään uudesta puolesta. Ja tuolla vanhalla puolella, josta yhtäkkiä puhutkin, ei kadut ole mitään kapeitakaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös