Helsinki

  • 569 313
  • 3 512

MegaForce

Jäsen
Suomen mittapuulla jotakuinkin kunnollisen julkisen liikenteen, ravintoloita, elokuvia (siis muutakin kuin Finnkino), jalkapalloa, monikulttuurista rikkautta, yliopistoja, tallinnan laivan, oikean lentokentän ja vaikkapa olympiastadionin, jossa käy välillä britney spears lauleskelemassa.
Monikulttuurinen rikkaus on ehkä liian poliittinen termi, vaikka ymmärrän mitä tarkoitat. Enivei, Helsinki on ainoita paikkoja Suomessa missä vois kokea enemmän kansainvälisyyttä ja isomman kaupungin sykettä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Entä kumpaa asemaa kannattaa käyttää, jos tulee pohjoisesta pisaralla, Ilmalaa vai Pasilaa? Lähinnä siis onko jommasta kummasta selkeämpi valua hallille vai kannattaako vain jäädä lähempään tulosuunnasta?

Ja sit vielä toinen, hei! Eli tarkoittaako noudettavien lippujen piste jotain spesiaalipaikkaa vai onko se ihan vain se peruspaikka lipputankojen kohdalla?
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Entä kumpaa asemaa kannattaa käyttää, jos tulee pohjoisesta pisaralla, Ilmalaa vai Pasilaa? Lähinnä siis onko jommasta kummasta selkeämpi valua hallille vai kannattaako vain jäädä lähempään tulosuunnasta?

Ja sit vielä toinen, hei! Eli tarkoittaako noudettavien lippujen piste jotain spesiaalipaikkaa vai onko se ihan vain se peruspaikka lipputankojen kohdalla?
Vaikka halli virallisesti Ilmalassa onkin, on Pasilan asemalta sekä lyhempi että selkeämpi pelipaikoille valua. Siis jos asemalle asti näkyvän valtavan rakennuksen luokse kävely olisi kovin epäselvä projekti missään olosuhteissa. Ilmalan asemalta tullessa joutuu kävelemään yhden erittäin ärsyttävän sillan yli ja ylittämään suojatien, jonka valot ovat ihan käsittämättömän pitkät jalankulkijoille. Pasilasta sen kuin kävelee tunnelia pitkin suoraan Arenan pihaan.

Noudettavien lippujen piste on käsittääkseni siellä ylälipunmyynnillä yksi niistä ihan normaaleista palvelupisteistä. Kausikorttiasiakkaana en hirveän montaa lippua ole noutanut, joten tästä voi viisaammat vielä tarkentaa jos olen ihan hukassa. Meillä olisi muuten ollut ihan oma ketjukin Arenalle, mutta kai tämä täälläkin menee.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ei mitään pisararataa ole vielä olemassakaan... Kokeile Pasilaa joka tapauksessa.
Tää oli hyvä, kas kun ei metrolla porukka tule pohjoisesta. Tosiaan helpoin on Pasila, mutta täysin ummikoille on hyvä sanoa että kävelee laiturien päähän(ei asemarakennuksen kautta) siellä tunneli joka vie hallille.

_
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mitkä ratikat menee keskustasta Nordikselle, HIFK:n pelejä varten kyselen.
Nelonen seiska kymppi ja kakkonen. Jos tähän pari vuotta vanhaan fotoon on uskominen. Niin ja kolmonen tietty vähän lähemmäksi mutta on enemmän sightseeing spora, eiku mites se 3t = 2 juttu. Mites tää nyt menikään tämän kolmosen osalta.
Google Maps

_
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Häh, no kuitenkin se mikä pisaran reittiä työstää. Eikö se jo kertaalleen avautunut? Ok, eli Pasilaan kuitenkin. Kerran ajella autolla jonnekin sinne kujille, kerran halliin ja kerran kävellä kaiketi Ilmalasta, ellen väärin muista ja jos yhtään tuohon edellä Variksen kuvaamaan peilaan. Pasilaan siis.

Edit. Hah, sekoitin kehärataan. Tullaan sitten sillä. Metrolla olisin kuitenkin osannut jättää tulematta!

Tulkaa vittu Lohjalle, niin mä nauran teille!
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tulkaa vittu Lohjalle, niin mä nauran teille!
Sitten kun se metro vedetään sinne. Vitsi vitsi. Hyväntahtoistahan tämä.
Lohjalla on muuten yksi parhaista uimahalleista mun mielestä ja siellä käydään skidien kanssa polskimassa taas kun talvikausi alkaa ja tekemässä uudet ennätykset vesiliukumäen kelloon.

_
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Käykää sitten uimahallin jälkeen Cafe Laurissa herkuilla, jos haluatte kyllä pitää kulutuksellanne kylää pystyssä. Keskustahan täällä on Suomenkin mittakaavassa hyvin hanurista, mutta hyviä kahviloita löytyy kuitenkin.

Ja mä otan kaiken tosissani.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Nelonen seiska kymppi ja kakkonen. Jos tähän pari vuotta vanhaan fotoon on uskominen. Niin ja kolmonen tietty vähän lähemmäksi mutta on enemmän sightseeing spora, eiku mites se 3t = 2 juttu. Mites tää nyt menikään tämän kolmosen osalta.
Google Maps

_

Taitaa olla niin, että kakkonen ajaa Nordiksen ohi. Molempien sekä kakkosen että kolmosen reitit menevät välillä Olympiaterminaali-Eläintarha, mutta kakkonen ajaa Töölön kautta ja kolmonen Kallion. Ennenhän 3B ja 3T ajoivat saman reitin vastakkaisiin suuntiin ja taisi nrot 2 ja 3 tätä myös alkuun jatkaa, mutta nyt siis nuo ajavat oman reittinsä molempiin suuntiin.
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Häh, no kuitenkin se mikä pisaran reittiä työstää. Eikö se jo kertaalleen avautunut? Ok, eli Pasilaan kuitenkin. Kerran ajella autolla jonnekin sinne kujille, kerran halliin ja kerran kävellä kaiketi Ilmalasta, ellen väärin muista ja jos yhtään tuohon edellä Variksen kuvaamaan peilaan. Pasilaan siis.

Edit. Hah, sekoitin kehärataan. Tullaan sitten sillä. Metrolla olisin kuitenkin osannut jättää tulematta!

Tulkaa vittu Lohjalle, niin mä nauran teille!
Mene suosiolla Pasilaan vaikka se on myllerryksen alla. Ilmala on vielä pahemmassa myllerryksessä rakennustöitten takia. Pasilasta kuitenkin pääsee suoraan laiturilta hallille.
 

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
Onko hyviä ideoita, mitä Helsingissä voisi tehdä opiskelijaystävälliseen hintaan lähellä keskustaa ulkomaalaisen tytön kanssa? Sealife ja Uspensk suunnitelmissa nyt ainakin tälle päivälle. Lätkää en taida saada nyt katsomaan Hartwallille...
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko hyviä ideoita, mitä Helsingissä voisi tehdä opiskelijaystävälliseen hintaan lähellä keskustaa ulkomaalaisen tytön kanssa? Sealife ja Uspensk suunnitelmissa nyt ainakin tälle päivälle. Lätkää en taida saada nyt katsomaan Hartwallille...

Sexhibition-messut?

Varmaankin on jo tuttu sivusto, mutta
Stadissa.fi - Helsingin musiikki, urheilu, teatteri ja muut tapahtumat

tuonne on listattu kaikenlaiset tapahtumat pk-seudulla näppärään kalenterimuotoon. Olen käyttänyt tuota myös kun on pitänyt etsiä tapahtumaa ulkomaalaisen tytön kanssa, mutta myös muutenkin silloin kun Stadissa pyörin.
 

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
Kiitos vastauksista @disco-stu ja @ernestipotsi . Tuo Sea Pool olisi ollut kyllä hieno, olisi pitänyt tsekkailla paikkoja tarkemmin ja ottaa simmarit mukaan.

En ollut googletellut muuta kuin muutamia paikkoja, joten tuo stadissa.fi oli minulle itse asiassa uusi tuttavuus. Kiitos, kätevä sivusto. Eiköhän näistä jotain keksitä. Toki nuo jo valmiiksi suunnitellut Uspensk ja SeaLife saavat varmasti aika hyvin ajan kulumaan.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Kiitos vastauksista @disco-stu ja @ernestipotsi . Tuo Sea Pool olisi ollut kyllä hieno, olisi pitänyt tsekkailla paikkoja tarkemmin ja ottaa simmarit mukaan.

En ollut googletellut muuta kuin muutamia paikkoja, joten tuo stadissa.fi oli minulle itse asiassa uusi tuttavuus. Kiitos, kätevä sivusto. Eiköhän näistä jotain keksitä. Toki nuo jo valmiiksi suunnitellut Uspensk ja SeaLife saavat varmasti aika hyvin ajan kulumaan.

Jos lumi edustaa eksotiikkaa, niin tietyt kaupunginosat ja puistot ovat jo varmasti todella wau juuri nyt turistille. Itse käppäilisin jossain keskustan lähialueilla ja poikkeaisin kahville vaan.

Illalla tarjolla on erittäin sykähdyttävä esteettinen kokemus: marraskuun pimeys, neitseellinen lumi ja pyhäinpäivän kynttilät. Joten hautausmaa on vahva suositus illan ohjelmaksi jos yhtään tämän kaltaisia juttuja haluaa.
 
Viimeksi muokattu:

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
Kiitos vastauksista @disco-stu ja @ernestipotsi . Tuo Sea Pool olisi ollut kyllä hieno, olisi pitänyt tsekkailla paikkoja tarkemmin ja ottaa simmarit mukaan.

En ollut googletellut muuta kuin muutamia paikkoja, joten tuo stadissa.fi oli minulle itse asiassa uusi tuttavuus. Kiitos, kätevä sivusto. Eiköhän näistä jotain keksitä. Toki nuo jo valmiiksi suunnitellut Uspensk ja SeaLife saavat varmasti aika hyvin ajan kulumaan.

@Mac^; Kansallismuseon italialaisten renessanssitaitelijoiden näyttely kannattaa myös tsekata. Linkkiä ohessa.

Renessanssi. Nyt! -näyttely tuo ainutlaatuista italialaista renessanssi-taidetta Suomeen
 

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Onko hyviä ideoita, mitä Helsingissä voisi tehdä opiskelijaystävälliseen hintaan lähellä keskustaa ulkomaalaisen tytön kanssa? Sealife ja Uspensk suunnitelmissa nyt ainakin tälle päivälle. Lätkää en taida saada nyt katsomaan Hartwallille...
Tällaisena lumisena päivänä lähtisin kävelylle Suomenlinnaan (tarpeeksi vaatetta vaan likalle päälle).
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Onkohan Hakaniemen parkkihallissa tilaa arkipäivänä (huomenna 9.12.) hieman ennen klo 9? Ja minkälainen maksusysteemi siellä on?
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Nyt ollaan juurikin ongelman ytimessä. Mihin muualle mennessä joutuu miettimään pysäköintiä jo etukäteen?
Missä muualla ilmaisen parkkipaikan löytyminen aiheuttaa samanlaista raha-arpavoittajan riemua?

Sori, ei kuulu asiaan mitenkään mutta on viikottainen ongelma itselleni, niin pakko purkaa pahaa oloa.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Nyt ollaan juurikin ongelman ytimessä. Mihin muualle mennessä joutuu miettimään pysäköintiä jo etukäteen?
Missä muualla ilmaisen parkkipaikan löytyminen aiheuttaa samanlaista raha-arpavoittajan riemua?

Sori, ei kuulu asiaan mitenkään mutta on viikottainen ongelma itselleni, niin pakko purkaa pahaa oloa.

Korjataan sen verran ensimmäistä lausetta, että nyt ollaan juurikin ytimessä. Ja toiseen kysymykseen vastauksena about joka paikassa, johon olisi ilmaisella pysäköinnillä huomattavasti enemmän autolla tulijoita kuin pysäköintipaikkoja. Kantakaupungissa on pakko varata asukaspysäköintiin myös tilaa, joten aikalailla turhaa ihmettelyä, vaikka toki mäkin ilmaiseksi mieluummin pysäköisin silloin kun ytimeen tarvitsee autolla mennä eikä firman parkkitsettiä ole käytössä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Nyt ollaan juurikin ongelman ytimessä. Mihin muualle mennessä joutuu miettimään pysäköintiä jo etukäteen?
Missä muualla ilmaisen parkkipaikan löytyminen aiheuttaa samanlaista raha-arpavoittajan riemua?

Sori, ei kuulu asiaan mitenkään mutta on viikottainen ongelma itselleni, niin pakko purkaa pahaa oloa.

Korjaa jos muistan täysin väärin, mutta etkös se ollut juurikin sinä, joka aikoinaan kertoi, että yksi raskauttava todiste Helsingin epäviehättävyydestä on se , että niin moni suuntaa lomakausina pois kaupungista?

Maksulliset parkkipaikat taitavat olla myös yksi syy ihmisten joukkopaon taustalla.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Onkohan Hakaniemen parkkihallissa tilaa arkipäivänä (huomenna 9.12.) hieman ennen klo 9? Ja minkälainen maksusysteemi siellä on?

Ei ole ollut koskaan täynnä kun olen käynyt. Kassalle maksettiin ainakin salibandyn aukioloaikoina.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös