Meltsi on tosiaan aika hieno mesta. Hienot lenkkeilypolut, vanhoja linnoituksia, hyvät yhteydet kaikkialle tärkeään. Tosin tämä uusi runkolinja joka korvasi mm. 78:n on harvinaisen perse. Tehty harvinaisen vaikeaksi Mellunmäki-Vuosaari väli. Kaiken kaikkiaan Mellunmäki on melko rauhallista aluetta, eikä Kontulassakaan ole ikinä ollut ikävyyksiä, vaikka sielläkin on yöaikaan pyöritty.Lapsuuteni olen asunut Itä-Helsingissä, mutta viimeiset 20 vuotta olen asustellut muualla. Pari kuukautta sitten tuli muutettua takaisin Itä-Helsingin ghettoon, tarkemmin sanottuna Mellunmäelle. Kämppä on kilometrin verran metrolta eteenpäin. Paljon täällä asustelee maahanmuuttajia kuin myös suomalaisia eläkeläisiä, mutta vaikka on kesä, niin todella hiljaista ja rauhallista on joka paikassa. Lenkkeilymaastot ovat erinomaiset ja töihin pääsee kätevästi ja nopeasti metrolla ruuhkien ohi. Läheltä löytyy 24/7 auki oleva Siwa ja Itäkeskuksen Prismaankin pääsee autolla muutamassa minuutissa tai bussilla 10 minuutissa.
Ainakin näin urheilevalle ja lenkkeilevälle sinkulle alue on loistava. Ehkä jos olisi lapsia, niin varmaan hankkiutuisin jonnekin paremmalle alueelle, mutta en näe mitään syytä minkä takia itse muuttaisin täältä jonnekin paremmalle alueelle ja maksaisin asumisesta itseni kipeäksi. Viime asuinpaikka oli tosiaan Viikki, jossa asuminen maksoi melkein kaksi kertaa enemmän kuin Mellunmäessä, mutta samalla tavalla sielläkin oli monikulttuurillista värinää sekä mahdollisesti vielä rauhattomampaa. Muun muassa alkukeväästä moottoripyöräni pistettiin Viikissä paskaksi.
Ei mitään suurempaa syytä tälle postaukselle, mutta halusin vain tuoda ilmi ihmetykseni netin keskusteluihin, jossa Helsingin "huonomaineisia" alueita dissataan huolella. Toki se on minun kannalta vaan hyvä kun asuntojen hinnat ovat pysyneet alhaalla ja pääsee itse nauttimaan elämisestä kun asumiseen menee vain pennosia.