Tämä joukkoliikenteen kehuminen on kyllä täysin kestämätöntä. Varmasti olen tännekin kirjoittanut useasti, mutta tosiasiassa se toimii hyvin jos asuu metroasemalla ja käy töissä toisella. Itsellä on vajaa kilometri metroasemalle ja olen töissä niinkin eksoottisessa paikassa kuin pasila, niin työmatka kestää noin tunnin julkisilla. Autolla 15 minuuttia. Siinä on ihan helvetin iso ero ajallisesti ja mukavuuden, aikataulujen yms. lisäksi ei tarvitse odotella metroa tuulitunnelissa, kuunnella juoppojen älämölöä tai haistella kusenhajua.
Kannattaa katsoa konteksti, missä puhuin joukkoliikenteestä. En antanut mitään yleistä arviota, joten tämä kommenttisi menee nyt ohi maalistaan. Parannettavaa varmasti on aina.
Olisi mielenkiintoista tietää, missä asut, jos olet kilometrin päässä metroasemasta ja vartin päässä Pasilasta. Kulosaari? Herttoniemi? Siilitie?
Vihreän Langan hengenperinnön siirtyminen Hesariin se vain voimistuu:
Valtuustoraportti | Pääsikö ”autosiiven” raideviha valloilleen Helsingissä? Kokoomus haluaa jarruttaa uutta pikaratikkaa
Helsingin kokoomus yrittää torpata uuden pikaratikan Vihdintielle. Se voi onnistua hidastamaan hanketta niin, että valtion miljoonat menetetään.www.hs.fi
Oikeasti nauratti tätä lukiessa, miten asenteellista parkua tuokin aviisi nykyään julkaisee. Ei edes yritetä peitellä täyttä poliittista puolueellisuutta, ja kielenkäyttökin on lainattu suoraan Kallio-liikkeen facebook-sivulta.
Lueppa niitä Helsingin keskustan näivettymiseen liittyviä juttuja. Ne on hyvin kokoomus- ja persuvoittoista yksityisautorunkkausta.