Viestin lähetti #12
Sähän kinasteletkin kun ämmät. Valheesta kiinni jäätyään keksitään ensin yksi selitys ja veruke ja kun ne torpataan puhtailla faktoilla (=yleisömäärät, joista siis oli puhe) niin lisää keksitään nopeammin kun ehtii sanoa "kesäloma". Vinkeä tapaus olet.
Haluaisitko itse sitten esittää uudelleenlasketut yleisömäärät Jokerien ja HIFK:n "varsinaisista" play-off-otteluista? Minä voin kyllä tarvittaessa auttaa yhteen- ja jakolaskussa. Paniikinomainen tosiasioiden välttelysi on muuttumassa jo aika viihdyttäväksi.
Sinuna minä yksinkertaisesti nauttisin hyvästä pelistä ja HIFK:n välieräpaikasta. Ja keskittyisin kannustamaan mestaruuteen asti. Ja unohtaisin tällaiset paikalliset kisat -:)
Mutta kun jaksat väkisinkin jankata koko ajan, niin puhehan oli siitä, kumpi vetää playoffeissa enemmän yleisöä HIFK vai Jokerit. Sitä voidaan mitata joko absoluttisella määrällä laskemalla playoffien koti- ja/tai vierasotteluiden yleisömäärät. Tai sitten voidaan verrata vain kotimääriä ja laskea vaikkapa toteutunut keskiarvo. Telkkarimatseja oli saman verran, mutta Jokereiden tilannetta huonontaa se, että 23.3. oli paitsi telkkarimatsi, myös ottelu 15 kilsan päässä Espoossa. Siis kaksi pudotuspeliä vierekkäin. Sama ongelma eli Espoossa pelattiin samaan aikaan oli myös 19.3. sekä 15.3.
Jokerit siis pelasi jokaisen (varsinaisen) playoffien kotimatsin samaan aikaan kuin 15 kilsan päässä Espoossa pelattiin myös pudotuspelejä. HIFK:lla ei ollut kertaakaan vastaavaa kilpailutilannetta. Tämä vaikuttaa ilman muuta huomattavasti yleisömääriin molemmissa halleissa. Silti Jokerit pärjäsi aivan asiallisesti absoluuttisessa kotiyleisövertailussa, joten enpä nyt jaksaisi sinuna suutani soittaa tästä asiasta.
Nauti siis pudotuspelipaikasta. Minä nautin kesälomasta.
Edit:
Pistän nuo määrät nyt kuiteski, jotta loppuu tuo #12 suunsoitto:
HIFK 3 kotiottelua, yhteensä 21 622, ka. 7 207
Jokerit 3 kotiottelua, yhteensä 21 758, ka, 7 253
Jokereilla siis enemmän yleisöä, vaikka samaan aikaan Jokerien kotiotteluiden kanssa pelattiin joka kerta myös Espoossa. HIFK taas sai pelata jokaisen ottelunsa ilman paikalliskilpailijaa.