Helsingin lätkäherruus

  • 51 835
  • 336

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Stadin herrahan on Blues, koska niillä on uusin areena. Nyt laitan korkin kiinni, lopetan pronssin juhlimisen ja menen nukkumaan!
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Viestin lähetti Kontulan Ottawa
Joo, kannattaa, koska Espoo ei kuulu Stadiin.

Eikä edes Helsinkiin.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Epsoo ei todellakaan ole osa Stadia, paitsi landella jossa "Stadi" tarkottaa kehä kolmosen sisäpuolta.

Ainakin itse olen vitun ylpeä Espoolaisuudestani enkä todellakaan halua olla "stadilainen", en edes silloin kun asuin Töölössä useamman vuoden.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Viestin lähetti Scoutti
Espoo saattaa sisältyä käsitteeseen 'hesa', mutta Stadin kanssa sillä ei kyllä ole mitään tekemistä.

Tuosta "hesa" käsitteestä mitään osaa sanoa. Sen sijaan hellyyttävää on sekä espoolaisten että stadilaisten yhteinen näkemys siitä ettei Espoo todellakaan kuulu stadiin.

Ja tuosta Helsingin lätkäherruudesta: Tuntuu, että jokainen määrittää herruuskriteerit itselleen sopivimmalla tavalla. Vaikka oma jengi olisi maratontaulukossa heikompi mitalien määrissä, pisteissä, keskinäisissä otteluissa kaikkina aikoina ja meneillään olevana kautena, kyseisen kauden sarjataulukossa / playoffeissa, niin aina löytyy joku tapa saada oma jengi paremmaksi. On se sitten paidan väri tai kotihallin sijainti. Keskustelu ja vääntäminen on kivaa.
 

bambamcam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Boston Bruins
Viestin lähetti Scoutti
Espoo saattaa sisältyä käsitteeseen 'hesa', mutta Stadin kanssa sillä ei kyllä ole mitään tekemistä. Hesa-nimeähän käyttävät vain maalaiset.

Aivan. Ja samoin sana "poika" on junttien oma nimitys pystistä, mikä annetaan mestaruuden osoitukseksi.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kyllä sitä stadi-termiä käytetään maakunnissa yllättävän paljon vaikka hesa onkin vielä yleisempi. Ja silloinhan puhutaan alueesta joka käsittää kaiken välillä Kirkkonummi-Sipoo
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Viestin lähetti bambamcam
Aivan. Ja samoin sana "poika" on junttien oma nimitys pystistä, mikä annetaan mestaruuden osoitukseksi.

Höpöhöpö. Tuollaisia juttuja heittelee vain juntit, joilla ei sattuneesta syystä mitään perinteisiä nimiä Kanada-maljalle olekaan, vain jotain epämääräisiä "nakkikattiloita" ja "kannuja".
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: millä mittarilla mitataan

Viestin lähetti Master Chief
Ja olikos se Flintstone joka johonkin ketjuun pisti taulukon jonka mukaan me olemme HIFK:ta edellä myös runkosarjamatseissa. SM-liigan virallisiin tilastopihin oli kuulemma laskettu jatkoaika voitot tasureiksi joten me taisimme olla yhden edellä.

Näin taisi olla, mutta tuon jälkeen IFK on voittanut kaksi viimeistä runkosarjapeliä, joten taisi tuo taulukko kääntyä takaisin jatkoajoista huolimatta.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Re: Re: Re: Re: millä mittarilla mitataan

Viestin lähetti Isaksson
Näin taisi olla, mutta tuon jälkeen IFK on voittanut kaksi viimeistä runkosarjapeliä, joten taisi tuo taulukko kääntyä takaisin jatkoajoista huolimatta.
Epäselvien heittojen tueksi faktaa eli tämän hetken tilanne:

1. ifk 173 76 22 74 607-593 177
2. jok 173 77 19 76 593-607 177

Eli Jokereilla on yksi voitto enemmän, mutta ifk:lla vastaavasti kolme (ja/rl-tappioita joista saanut 1 pinnan) tasapeliä enemmän joten pisteet ovat tasan ja ifk on edellä maalierolla.

Joka tapauksessa mitallit ratkaisevat...
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti Kontulan Ottawa
kyllä minusta postinumeroalue 00940 kuuluu Helsinkiin...
Niin, näkyyhän tuolla postinumero alueella paljon punaisia lippuja ikkunoissa missä mainostetaan koffia ja löytyy lause "stadin ykköset" ;-)
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Viestin lähetti hull16

Joka tapauksessa mitallit ratkaisevat...

Eipäs kuin totaaliset voitot, eli mestaruudet ja siksi ollaan toistaiseksi naapurin kanssa tasoissa. Viikon sisällä pitää räjäyttää sekin tilasto uusiksi.
 

Peku

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Chicago Blackhawks, sympatiat Bluesereille
Minun mielestä edellisen matsin voittanut on hallitseva stadin/hesan ykkönen.
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Tuosta poika -nimityksestä: "Pojaksi" kutsuttiin aikoinaan kesätöissä maanmittauksessa sitä sellaiseen vaahtosammuttimen malliseen koteloon pakattua mittaria - sitä kautta kai se nimitys kaikille tuollaisille erilaisille "vaahtosammuttimille" tulee.

Mutta kyllä Kanada-malja on malja, kannu tai kattila.
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Viestin lähetti Scoutti
Espoo saattaa sisältyä käsitteeseen 'hesa', mutta Stadin kanssa sillä ei kyllä ole mitään tekemistä. Hesa-nimeähän käyttävät vain maalaiset.

Itse olen pitkälti kehä III:n ulkopuolelta, mutta olen kuullut sellaisen määritelmän, että Jokerit on Hesasta ja IFK Stadista.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manitoba moose,NJD
Viestin lähetti smasa
Itse olen pitkälti kehä III:n ulkopuolelta, mutta olen kuullut sellaisen määritelmän, että Jokerit on Hesasta ja IFK Stadista.

Itse olen pitkälti Stadin sisältä, enkä ole moista ikinä kuullutkaan....tosin oonhan vasta toisen polven stadilainen, joten ehkä siksi??
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Re: Re: Re: Re: Re: millä mittarilla mitataan

Viestin lähetti hull16
Joka tapauksessa mitallit ratkaisevat...

Ei mitaleilla ole mitään merkitystä siinä vaiheessa, kun lätkämatsissa soitetaan Toton "Africaa", kuten Jaffalassa.

Siis Toton "Africaa". Lätkämatsissa.

Puistattaa.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Re: Re: Re: Re: Re: Re: millä mittarilla mitataan

Viestin lähetti Maple Leaf
Ei mitaleilla ole mitään merkitystä siinä vaiheessa, kun lätkämatsissa soitetaan Toton "Africaa", kuten Jaffalassa.

Siis Toton "Africaa". Lätkämatsissa.

Puistattaa.

Joo, törkeintä ja hirveintä mitä lätkämatsissa on tapahtunut. Ikinä. Missään. Ennen mitalit sentään ohitettiin pelityyliin vedoten, nyt jo musiikki ajaa pelityylin edelle. Eduskuntakyselyn paikka?
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Re: Re: Re: Re: Re: Re: millä mittarilla mitataan

Viestin lähetti Maple Leaf
Ei mitaleilla ole mitään merkitystä siinä vaiheessa, kun lätkämatsissa soitetaan Toton "Africaa", kuten Jaffalassa.

Siis Toton "Africaa". Lätkämatsissa.

Puistattaa.

Niin, kiekko-otteluthan on aina ratkaistu sen perusteella, mitä musiikkia hallissa soitetaan.

Areenan musiikit on mitä on, niihin harvat on tyytyväisiä. Valitettavasti tilanne ei tule muuttumaan niin pitkään, kun Hjalmarin broidi on deejiinä.

Tämän kauden Helsingin lätkäherruus on kuitenkin kiistattomasti Jokereilla, ja pysyy.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: millä mittarilla mitataan

Viestin lähetti Maple Leaf
Ei mitaleilla ole mitään merkitystä siinä vaiheessa, kun lätkämatsissa soitetaan Toton "Africaa", kuten Jaffalassa.
Lisaa afrikkaa peliin! Ja meille mitalleja...
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Onko siis Ahonen naapurin ykkösveskari? Ja nämä muut jyppiläiset + "joskus hyvä" valmentaja King. Pahalta näyttää taas, mutta naapuri kääntää nämäkin positiivisiksi asioiksi. Mikään ei ole niin naivi, kuin....
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös