Eikö tuolla juuri ole asioita, joilla TPS koitettaan saada lähemmäksi urheilunkuluttajaa ja laajentaa näiden määrää.
Joo, olet oikeassa. Siinä on niitä mitä Erkka ja kumppanit (eli TPS ylätasolla) ovat ajatelleet, että tuovat seuraa lähemmäs uuden sukupolven kannattajaa.
Viestini pointti (kuten myös ehkä Hietasen) oli se, että onko nämä paperilla kauniit ajatukset kuitenkaan se, mitä nykyinen ja tuleva lätkäkannattajien sukupolvi kaipaa? Vai onko se pelkkää toiveajattelua ja jonkun erikoisen kulutustottumusten muutoksen liioittelua?
Otetaan vielä se lainauksen oleellisin: "Erkka katsoo isoa kuvaa, ihan kauniita ajatuksia, mutta minä olen enemmän sellainen, että haluan niitä käytäntöön. Erkka on filosofisempi, minä pragmaattisempi ja vien omalla laillani asioita eteenpäin, Hietanen vastasi."
Tätä pragmaattista puolta minä peräänkuulutan Tepsissä, kun tuntuu, että nyt mennään suurien puheiden ja kauniiden ajatusten tasolla. Kannattajana kuitenkin lopulta eniten kiinnostaa mitä kaukalossa tapahtuu ja miten siellä menestytään.
Lisäksi se, että jos jossain vaiheessa toiminnasta on tarkoitus tehdä taloudellisesti kannattavaa, niin tämä ei varsinkaan ole oikea tapa.
Tää aiheutti tahattoman naurun täällä. Ei millään pahalla, mutta valittu tie on kuluttanut kymmeniä miljoonia ilman suurempia tuloksia. Ei olla kovin suurta vallihautaa saatu kilpailijoihin nähden niillä rahoilla.
Yllättävän pitkä ja kallis projekti päällä, jotta päästään taloudellisesti kannattavaksi.
Saadaanko sen jälkeen odottaa urheilullista menestymistä, kun ollaan päästy taloudellisesti kannattavaksi? Sitten ymmärrän lehmänhermot asiassa, koska tuo ei ole ihan lähihorisontissa näkyvissä.
Mutta siis muna ja kana -hommia. Joku toinen olisi toteuttanut sen säästökuurin ja inhorealistisen pelaajabudjetin siihen projektin alkuun. Meillä tämä otetaan keskellä kehitysprojektia pakon sanelemana ja kohdistuen vain organisaation kannattajille näkyvään osaan, eli pelaajabudjettiin.