Urmas Kulkunen
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- TPS
Eikö meidän keskiarvo runkosarjassa ollu n.3600 eli muutama sata tavoitteesta.
Ei. 3018 on oikea lukema ainakin Liigan tilastoissa.
Eikö meidän keskiarvo runkosarjassa ollu n.3600 eli muutama sata tavoitteesta.
Tämä laskelma kuvaa melko hyvin sitä kuinka merkittävä pleijareiden osuus on. Jos TPS pelaisi 3 loppuunmyytyä finaalia, olisi pleijareiden yleisömäärä yhteensä reilu 85t. Runkosarjassa siis päästiin reilu 90t. Tähän päälle varmaan potenssiin 2 oheismyynnit ym. Vaikka näistä viimeisistä meneekin rahat yhteiseen kassaan.Jos old.liiga.fi:n sivulla datat pitävät paikkaansa, niin on tuossa mukana tyhjien katsomojen pelit myös. Eli, 90,551 katsojaa 30 pelissä. Eli, keskiarvo hieman reilu 3000/peli. Linkki tuonne liigan tilastoon . Oletan, että nyt on tilastoitu oikeasti paikalla olleet henkilöt (vrt. aikasemmat käytännöt).
Playoffeissa nyt siis ollut tähän mennessä seitsemässä pelissä 53,041 katsojaa. Keskiarvo 7577/peli.
Tuli ainakin mulle yllätyksenä se että semeistä ja finaalista saa 20% lipputuloista ja loput 80% menee jakoon. Koska tuo on tuollaiseksi muuttunut? Ei siinä, kelpaa hyvin.
On todellakin reilua. Ihmettelin vaan koska tuo on muuttunut?Kyllähän tuo tietyllä tavalla on reilua meitä kohtaan joilla on suuret monitoimiareenat vrt esim Jyväskylä ja Mikkeli joiden latoihin menee maksimissaan alle puolet mitä Nokialle/Gatoradelle.
Meni hieman puolittaisella huomiolla tuo pätkä, mutta taidettiin myös sanoa, että puolet tuosta jaettavasta rahasta menee finaalijoukkueille (?). Jakosuhdetta ei kuitenkaan kerrottu. Aiemman 10 joukkueen sijasta, rahaa jaetaan 8:lle parhaalle. Eli, sääleissä pudonneet eivät tuosta potista hyödy.Tuli ainakin mulle yllätyksenä se että semeistä ja finaalista saa 20% lipputuloista ja loput 80% menee jakoon. Koska tuo on tuollaiseksi muuttunut? Ei siinä, kelpaa hyvin.
Joskus aikanaan oli, että liikevaihto loppuunmyydyssä matsissa olisi reilu 300000e Tepsillä. Lonkalta voisi laskea, että tähän mennessä vähintään 1 500 000 varmaan olisi tulossa liikevaihtoa pudotuspeleissä, jos olisi lipuista itse saanut rahat. Aika samoihin summiin päästää tälläkin järjestelmällä.Meni hieman puolittaisella huomiolla tuo pätkä, mutta taidettiin myös sanoa, että puolet tuosta jaettavasta rahasta menee finaalijoukkueille (?). Jakosuhdetta ei kuitenkaan kerrottu. Aiemman 10 joukkueen sijasta, rahaa jaetaan 8:lle parhaalle. Eli, sääleissä pudonneet eivät tuosta potista hyödy.
TPS on liigan häntäpäässä jaetuissa koronatuissa. HIFK , Tappara , Kärpät on saaneet eniten koronatukia. Helsingin Sanomien laaja-alainen selvitys kertoo: näin paljon Liiga-seurat ovat saaneet koronatukea kahdessa vuodessa - SuomiKiekko
Yritin etsiä Turku Liveä mutta ei listoilta löytynyt.Veikkaan että osa tuista on mennyt Turku Livelle ja eivät siten näy tuossa.
Ok. Sitten on kyllä aika pieni summa saatu.Yritin etsiä Turku Liveä mutta ei listoilta löytynyt.
Turkuhallin Palvelu Oy, reilut 400k.
No hyvä ettei ainakaan maksamaan jouduttu.Osassa tuista oli ehtona että toiminnan tuli olla ennen koronaa voitollista, joten näihin rahoihin TPS ei millään ole voinut päästä käsiksi
Mä en tiedä taloudesta hevonpaskaa mutta sen mä ymmärrän että tuo on vitusti turskaa. Miten helvetissä tuo on mahdollista?
Mä en tiedä taloudesta hevonpaskaa mutta sen mä ymmärrän että tuo on vitusti turskaa. Miten helvetissä tuo on mahdollista?
Tuon mäki ymmärrän. Mutta kuten tuossakin jutussa kerrottiin, neljä NHL sopimusta, poffit toi varmasti hyvinkin ylimääräistä ja siihen päälle hopeajoukkueen lisäprossat ennätysyleisömääristä. Nuo kun laskee yhteen, tulee aikamoinen potti.Sen verran ymmärrän taloudesta, että katsojat tuo rahaa. Katsojat loistivat poissaoloillaan runkosarjan ajan. Aika simppeliä.
Tuon mäki ymmärrän. Mutta kuten tuossakin jutussa kerrottiin, neljä NHL sopimusta, poffit toi varmasti hyvinkin ylimääräistä ja siihen päälle hopeajoukkueen lisäprossat ennätysyleisömääristä.