Kirjoitit: "Henriksson kaukana tilanteesta, ei meinaa viheltää lainkaan, käy kuuntelemassa itkut ja sitten vasta rangaistus". Kyllä tuo on väite. Sellainen väite joka ei pidä paikkaansa.
Tässä tapauksessa kyllä, kauempana olleella oli parempi näkyvyys. Eihän se nyt mitenkään ihmeellistä ole. Tarkoitan, väitän ja olen sitä mieltä että Henriksson näki tilanteen paremmin kuin Favorin. Mielestäni on tyhmyyttä yleensäkin valittaa 'mutkun toi lähempi tuomari ei nähnyt', siis muissakin tilanteissa kuin tässä.
Aika harva on täällä kiistänyt että tuomiossa olisi ollut jotakin epäselvää tai vääryyttä SM-liigan yleiseen tulkintaan verrattuna.
Et siis edelleenkään pysty ymmärtämään lukemaasi? Tuo näkemys oli aivan toisen kirjoittajan, kuin minun, minä vain toistin sen. En ymmärrä miten tämä on niin vaikeaa joillekin. Edelleenkään se ei ollut minun väittämäni.
Kauempana olevalla parempi näkyvyys, kuin sillä, joka on vieressä? Aivan, noinhan sen täytyy ollakin, olen väärässä, tyhmyyttähän se on.
Olkoon yleinen tulkinta millainen tahansa, se ei ollut minun pointtini. Minun pointtini oli tuo tuomaroinnin epäselvyys. Minusta, poiketen sinun näkemyksestäsi, on varsin kummallista, että tuomari, joka on tilanteen vieressä ja näkee sen, ei tee elettäkään viheltääkseen. Näitähän näkee lähes joka pelissä. Minusta se kertoo päivänselvästi siitä, että tuomarikoulutus ei ole tuottanut hedelmää. Tuomarit näkevät saman tilanteen aivan erilailla, eli ei se voi olla pelin tarkoitus, että kaukana tilanteesta oleva tuomari lähtee ratkaisemaan pelejä.
Vaikka nenä olisikin murtunut taklauksen seurauksena, ei se voi olla rangaistuksen syynä, kun taklaus on ollut puhdas. Ja taklaus on silloin ollut puhdas, kun vieressä seisova tuomari ei ole nähnyt tilanteessa rikettä. On se nyt vaan todella ällistyttävän virheellistä ja oikeustajua loukkaavaa toimintaa, jos tilanteen jälkeen toimitaan toisin.