Hattrick

  • 1 260 524
  • 10 203

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Olen tästä 115 % varma. Joukkuehenki ei ole nollautunut kausien välillä pitkään, pitkään aikaan.

Se ei nollaudu, mutta muuttuu lähemmäs rauhallista joka on keskitaso, samalla joukkuehengellä ei lähdetä liikkeelle seuraavaan kauteen millä edellinen lopetettiin.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Se ei nollaudu, mutta muuttuu lähemmäs rauhallista joka on keskitaso, samalla joukkuehengellä ei lähdetä liikkeelle seuraavaan kauteen millä edellinen lopetettiin.

Käytin väärää sanaa, "nollautuu". Siis aikoinaanhan oli tuo keskitaso mihin siirryttiin kausien välillä. Mutta tätä ei ole enää ollut pitkään aikaan.
 

cobra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManUtd
Jaahas.. kolmen kauden mittainen huilitauko on nyt pidetty ja mestaruussarjasta tiputtauduttu neloseen. Nyt on lähes koko tiimi ostettu, pari pakkia uupuu enää. Saas nähdä vieläkö HT koukuttaa meikäläisen.
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Mitenpä muiden jatkoaikalaisten kausi meni?
Yhdellä sanalla: loistavasti.

Haparoivan alun jälkeen AC Niinivaaran tuloksena oli neljäs sija 24 pisteellä melko kovatasoisessa 4. divisioonan lohkossa. Kolmas sijakin karkasi käsistä vasta päätöskierroksen loppuminuuteilla, kun takanani ollut joukkue iski murskalukemat omassa ottelussaan putoajaa vastaan. Kauden lähtökohdat olivat kuitenkin sellaiset, että olin varmasti yksi lohkomme putoajasuosikeista, ja omakin tavoite oli vain suoran putoamisen välttäminen. Nyt kuitenkin kaulaa karsintaviivallekin jäi peräti 8 pistettä.

Myös cup sujui loistavasti. Joukkue eteni aina 9. kierrokselle saakka, kun aiemmin matka oli tyssännyt viimeistään 6. kierrokselle. Melkein kaikki cupin ottelut mentiin vieläpä picillä, mikä taas tietysti avitti hommaa sarjapeleissä.

Yllättävän menestyksen siivittämänä myös seuran taloustilanne kehittyi erittäin suotuisasti: kauden tulos ilman pelaajasiirtoja näyttäisi jäävän yli miljoona euroa plussalle. Rahaa ei ole kassassa edelleenkään liikaa (2,5 miljoonaa), mutta joka tapauksessa joukkuetta on nyt tarvittaessa mahdollista vahvistaa ilman pelaajamyyntejäkin.
 
Tosin siihenkin vaikuttaa valmentajan johtajuus, koska jos johtajuus ei ole kummoinen, niin ei se joukkuehenki ylhäällä kovin pitkään pysy eikä niistä rennoista peleistä ole silloin kuin vain haittaa.

Mun argentiinalaiskoutsin johtajuus on surkea, joten pitäisikö harkita valmentajan vaihtoa? Tasoltaan hän on hyvä, kokemus on heikko.

Katselin tässä kauden taloudellista yhteenvetoa. Yhteensä jäin pakkaselle muutamaa tonttua vaille 2 miljoonaa, joista noin 1,1 miljoonaa selittyy pelaajahankinnoilla (myynnit mukaanluettuna) ja stadionrempalla. Eli pikkusen vajaa milli meni ihan muuten vaan harakoille. Palkkoihin mulla menee 3,7 milliä ja tavoitteena on antaa parille isopalkkaiselle pelaajalle lähtöpassit. Sillä pitäisi ainakin se puoli milliä pois palkoista per kausi. Sponsoreilta ja lipputuloista tuli yhteenlaskettuna 4,4 milliä.

Rahaa on siis parisen milliä, kannattaako ostaa uus koutsi, hankkia uusia pelaajia vai pistää säästöön?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mites kun mulla on valmentajan johtajuus kelvollinen, niin kauanko tuollainen valkku pitää joukkuehenkeä korkealla? Onko tuo johtajuus edes riittävä 6. divariin?

Tuo riittää vielä hyvin, pitää joukkuehenkeä todella hyvin yllä. Mä oon yleensä vaihtanut heikossa johtajuudessa valmentajaa.
 

Jyrla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves.
Osaisiko joku aktiivinen jatkiksen ht-manageri runoilla tänne ne olennaisimmat asiat menestyksekkään joukkueen tiimoilta?

nim. kuutosesta taannoin noussut ja sinne juuri palannut. Lauttasaari Lacsativs - manageri.

En siis ole perehtynyt viime aikoina enkä haluaisi palata konffiin lueksimaan näitä infoja.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Olet 150% väärässä. Joukkuhenki nollataan kauden vaihteessa keskimaltilliseen kuten joka kerta tätä ennenkin.

No sitten minulla ja viidellä frendillä joilta asiaa kysyin myös, on eri säännöt HT:ssä kuin sinulla.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
No sitten minulla ja viidellä frendillä joilta asiaa kysyin myös, on eri säännöt HT:ssä kuin sinulla.

Voi olla, me muut joudutaan pelaamaan oikeilla säännöillä.

Tuossa vielä ote kaudenvaihteen aikataulusta:

lauantai 9.6.2012
* Joukkuehenki, itseluottamus ja sponsorien mieliala palautetaan keskitasoilleen
* Joukkueen kannattajien mieliala palautuu puoleen väliin alkuarvoa ja nykyistä arvoa.
* Ei pelejä
 
Mukavat rahat tuli tupsahti tänään tilille: Sarjasijoituksesta 90k, sarjanoususta 60k, fanien kausimaksuista 63k ja sarjanousun ansiosta faneja tuli 10% lisää, eli myös uusilta faneilta tuli 6k. Lisäksi muutama viikko sitten maalivahti myytiin uudelleen ja edellisenä omistajana tienasin 81k.

Palkat on edelleen liian korkealla. Noista em. kuluista huolimatta jään viikossa lähes 20k tappiolle. Tarkoituksena olisi myydä ykköspelinrakentaja, joka tienaa 43k viikossa. Hän on tällä hetkellä 23 vuotias ja siirtovertailun perusteella hänestä saisi 2-2,5 miljoonaa. Tarkoitus olisi kehittää hänet vielä myyttiseksi ennen kuin myyn hänet (täyttää 6 viikon päästä ja Organizerin mukaan kehittyy 2 viikon päästä). Hänen paikkansa ottaa sitten oma junnu, joka vetää keskimäärin 1-2 tähteä vähemmän eli keskikenttä ei siitä juurikaan heikkene.
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
ja näin olin noussut aivan katastofaalisen alkukauden jälkeen karsijan paikalle nelosdivariin.

Ja tarina jatkuu. Tänään oli siis vuorossa karsintapeli, johon lähtökohdat olivat aika pitkälti samat kuin koko kaudellekin eli altavastaajana lähdettiin otteluun, mutta mitään ei anneta ilmaiseksi. Tämä asetelma tosin muuttui hieman jo, kun vilkaisin tulevan vastustajani kokoonpanoja parista viimeisestä ottelusta: Muodostelmana näytti olevan poikkeuksetta 3-5-2 ja keskikenttä kunnioitusta herättävä täynnä 8-9 tähden pelaajia, mutta siihen ne pelon aiheet omalta osaltani sitten loppuivatkin. Tilanteen tiivisti hyvin vastustajani maalivahti, joka ei ollut edes 5 tähden arvoinen. Tilanteen arvioituani oli itsestään selvää, että lähtisin peliin vastahyökkäykset aseenani muodostelmalla 5-3-2.

Peli lähti käyntiin tasaisesti aaltoillen. Vastahyökkäystaitoni ollessa maaginen sain luotua heti pelin alussa hyvän maalintekopaikan, josta hyökkääjäni ei kuitenkaan onnistunut viimeistelemään, ja myös vastustajani sai luotua hyviä tekopaikkoja ylivertaisen keskikenttänsä avulla, mutta hyökkääjien heikkous teki työn puolustukselleni helpoksi eikä todellisia vaaranpaikkoja päässyt syntymään. Ainoat todella vaaralliset tilanteet joukkueeni maalille syntyivät vapaapotkuista, jotka olivatkin paperilla jopa minun vastaavia parempia, mutta kuin ihmeen kaupalla puolustukseni kesti.

Sitten kun peliä oli pelattu noin 40 minuuttia alkoi tapahtua. Ensin joukkueeni pääsi tekemään normaalista keskushyökkäyksestä 0-1 johtomaalin ja heti perään vastustajan keskikenttäpelaaja suoritti rajun taklauksen, jonka seurauksena puolustukseni johtohahmo joutui jättämään kentän. Tässä vaiheessa olin iloinen, että olin käynyt pari tuntia sitten lisäämässä itselleni vaihtopuolustajan, vaikkei se lähellekään samaa tasoa alkuperäisen kanssa ollutkaan.

Luulin jo pelin olevan omalta osaltani ohi, koska tiesin kyseessä olevan erittäin pienten marginaalien peli ja olin varma, että ilman yhtä puolustajaa vastustaja tekisi alakerrastani reikäjuustoa, mutta toisin kävi. Vain kolme minuuttia myöhemmin sain pelin toisen vastahyökkäykseni ja tällä kertaa hyökkäykseni ei erehtynyt. Pelin tilanne puoliajalle lähtiessä 0-2 vastustajan 73 prosentin pallonhallinnasta huolimatta.

Toinen puoliaika alkoi melko rauhallisesti, kunnes 60 minuutin pelin jälkeen tärähti. Vastustajani sai raportoidusti käännettyä keskushyökkäyksensä laidalle, mutta puolustukseni pääsi väliin ja pääsi iskemään jo helpottavan tuntuisen 0-3 johdon. Tämän jälkeen kun reilu kymmenen minuuttia oli vielä jäljellä vaihtopuolustajani lahjoitti kokemattomuuttaan vastustajalle ilmaisen kavennusmaalin ja jännitys alkoi taas nousta uudestaan ja viimeiset kymmenen minuuttia olivatkin todella tapahtumarikkaita.

Vastustajani sai peräti kolme tekopaikkaa, joista se olisi ihan hyvin voinut ratkaista pelin, mutta puolustukseni kesti parhaana esimerkkinä epäsuoran vapaapotkukuvion estäminen. Näin ollen jokkuueni päätti täydellisen kauden täydellisellä tavalla: Nousemalla neloseen. Jossa kyyti saattaa tosin olla hyvinkin kylmää, koska en pelinrakennustreenin takia pysty käyttämään parasta asettani eli vastahyökkäyksiä kuin ehkä ajoittain.

Tässä se nyt taas nähtiin, miten käy joukkueille jotka ylikorostavat pelinrakennuksen merkitystä. Lisäksi on vielä erikseen mainittava, että vaikka joukkueen avauskokoonpanon palkat olivat lähes 40 000 minun vastaaviani korkeammat, niin TSI:ssä voitin silti lähes 400 000:lla. Monitaitoisuus kannattaa.
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Tuli sitten tehtyä pieni heräteostos neloseen nousun kunniaksi:

Andreas Sæstad (275137997)
ikä 24 (85)

TSI 181 460
palkka 57 216€

erikoisuus: arvaamaton
puolustus: Myyttinen
pelinrakennus: hyvä
syöttäminen: erinomainen

hintaa pelaajalle tuli lähes seuraennätyksen verran, 4 418 000 €. Hintapyyntö oli maltillinen (3,2M), mutta lopulta jouduin kilpailemaan yhden norjalaisen joukkueen kanssa oikein tosissaan ja nyt tämän ansiosta on loputkin siitä kymmenestä miljoonasta, jotka minulla parhaimmillaan oli tililläni, kulutettu.

Mitä mieltä te muut olette? Oliko tässä mitään järkeä? :)
 

Sic

Jäsen
Oma kiinnostukseni HT:ta kohtaan on viime aikoina ollut laskussa. Vuodesta 2005 asti tätä on hinkattu ja parhaimmillaan vitosessa ollaan käyty, nyt tuli sitten n. kuuden kauden jälkeen pudottua takaisin kutoseen (VI.885) ja tarkoitus olisi nousta heti takaisin, lisäksi Cupissa tavoitteena on päästä ainakin viidennelle kierrokselle. Hieman kyllä on vitutus noussut sikäli peliä kohtaan kun näköjään 3-4-3 taktiikalla tulee seinä vastaan jo vitosessa, mitäpä siinä sitten voi tehdä kun olisi pakko muuttaa koostumusta jos haluaa menestyä vielä.

Olen jo pitkään pelannut 3-4-3 taktiikalla hyökkääjiä treenaten, mutta nyt muutan taktiikkani 2-5-3:n jotta saan paremman keskikentän ja hallinnan matseihin. Puolustuksessa Titaaninen-Titaaninen kaksikko ja Yliluonnollinen-Unohtumaton 20v junnuja avauksessa.

Pitääkin kysyä että kannattaako jotain noista erikoistaktiikoista alkaa käyttämään? Itse kun en ole koskaan noita käyttänyt. Esim Hyökkäykset keskeltä -taktiikka vaikuttaa itselleni ihan hyvältä, tai miksei myös laidoilta. Parantaako näiden käyttö miten paljon sitten voittomahdollisuuksia peleissä?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mitä mieltä te muut olette? Oliko tässä mitään järkeä? :)

Nojaa, riippuu vähän muun puolustuksen tasosta ja veskasta tietysti. Vähän overkill tuo musta on neloseen, toppariksi ilmeisesti aiot kuitenkin sen. Aika harvoin tarvii noin kovaa keskuspuolustusta, mutta jos sarjassa on keskeltä tulevia, niin kyllähän tuo ihan kivaa tasoa sinne tuo. Aika kova hinta kyllä, ja arvohan tolla laskee jos ei treeniä saa johonkin suuntaan.

Mulle löyty todella surkea tasoinen vitonen, ranking taisi olla 251/256. Ei tuolta enää kehtaa tippua, joten sen verran pitää tsempata että sarjassa säilytään karsinnan kautta. Suurimmat haasteet onkin sen kanssa, että muistaa ja jaksaa laittaa joka peliin kesän aikana kokoonpanot. Rahaa pitäis saada vähän kerättyä, tavoitteena olisi saada joku 17M kauden loppuun mennessä, nyt on jotain 14M.
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Nojaa, riippuu vähän muun puolustuksen tasosta ja veskasta tietysti. Vähän overkill tuo musta on neloseen

Minulla on ollut vähän sellainen ongelma jo vitosessakin, että en millään meinaa luottaa siihen, että oman joukkueen taso riittää. Aina tulee vain ihmeteltyä, että onpas vastustajilla kovat sektoriarvosanat ja jää ihan kokonaan huomaamatta, että kyllä se joukkue vain minullakin taitaa olla aika kova.

Nyt on vain tilanne sellainen, etten ihan oikeastikaan ollut materiaaliltani ollenkaan valmis neloseen. Pelinrakennusta pitäisi treenata vielä ehkä kauden verran eikä minulla olisi ollut oikein mahdollisuuttakaan ostaa keskenkaiken vahvistusta sille osastolle, joten keskikenttäni ei tule olemaan lähellekään riittävän hyvä vielä ensikaudella.

Hyökkäysosastolle ostin juuri ylilonnollinen/yliluonnollinen -tasoisen maalintekijän ja puolustus alkaa näyttää jo vähän turhan iäkkäältä joten ajattelin vahvistaa peräpäätäkin nyt oikein kunnolla ja samalla saan parikin vanhempaa pelaajaa myyntiin. Näillä muutoksilla toivon mukaan onnistun kompensoimaan keskikenttääni ainakin jonkun verran ja jos taas ensikaudellakin onnistun pelaamn korttini oikein rentojen pelien ja joukkuehengen suhteen, niin enköhän onnistu saamaan jopa pallonhallinnan joissain yksittäisissä peleissä.

Saattoi tulla pieni overkill, myönnetään, mutta ainakin sain pelaajan joka satavarmasti joukkuettani vahvistaa ja ikääkin on vasta sen verran, että nyt ei tarvitse huolehtia oikeastaan kuin enään maalivahdin vaihtamisesta seuraavien muutamien kausien aikana. Junnujen treenausjärjestelmäkin minulla toimii sen verran hyvin, ettei tarvitse olla ei-treenattavien arvonputoamisista niin huolissaan.

Aika hyvä taloustilanne sulla. Mitäs sä ajattelit noiden rahojesi kanssa oikein tehdä? Minullakin oli tosiaan parhaimmillaan yli 10 miljoonaa, mutta niin vain sain ne kulutettua laitapakkiin, hyökkääjään ja toppariin. Nyt pitäisi sitten aloittaa se urakka alusta, mutta ainakin hyökkääjän oston voin sanoa olleen onnistunut, koska sen tekemillä maaleilla nousin neloseen ja toivon mukaan maalitehtailu jatkuu, koska muuten tämä visiitti jää erittäin lyhyeksi.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Nyt on vain tilanne sellainen, etten ihan oikeastikaan ollut materiaaliltani ollenkaan valmis neloseen. Pelinrakennusta pitäisi treenata vielä ehkä kauden verran eikä minulla olisi ollut oikein mahdollisuuttakaan ostaa keskenkaiken vahvistusta sille osastolle, joten keskikenttäni ei tule olemaan lähellekään riittävän hyvä vielä ensikaudella.
Jos on epäilyksiä ettei keskikentällä pärjää, niin sittenhän puolustuksen vahvistaminen jopa "vähän liian hyväksi" on oikeastaan ainut järkevä vaihtoehto. Ja jos tosiaan pr:ää treenaa, niin eipä sinne tuolla tasolla oikein voi vahvistuksia ostella, koska treeni kärsii niin paljon. Mä olisin ehkä ostanut tuon mainitsemasi hyökkääjän sijaan kyllä jonkun kovan TDF:n jolla olisi sitten saanut hallintaa lisää ja lisäksi laidoille lisää potkua. Tai ainakin ymmärsin että normikärjen olit hommannut.

Aika hyvä taloustilanne sulla. Mitäs sä ajattelit noiden rahojesi kanssa oikein tehdä? Minullakin oli tosiaan parhaimmillaan yli 10 miljoonaa, mutta niin vain sain ne kulutettua laitapakkiin, hyökkääjään ja toppariin. Nyt pitäisi sitten aloittaa se urakka alusta, mutta ainakin hyökkääjän oston voin sanoa olleen onnistunut, koska sen tekemillä maaleilla nousin neloseen ja toivon mukaan maalitehtailu jatkuu, koska muuten tämä visiitti jää erittäin lyhyeksi.

Joukkue niillä pitäis jossain välissä ostaa. Tällä hetkellä vedän junnuille pr:ää, eli täydet kuus inneritreenikettä, joista kaksi omaa junnua jatkaa laituritreeniin parin kauden päästä. Muut neljä jää keskikentälle tulevaksi rungoksi. Lisäksi on laidoilla 50%-paikoilla pari topparia ottamassa pr:ää noin loistavaa asti, saa senkin puolen sitten kuntoon. Lopuilla laituripaikoilla on armoitetut laiturit ihan puhtaasti pientä arvon nousua ottamassa. Noiden lisäksi veska on hyvä (tai ok, titaaninen maalivahti kehnolla puolustuksella ja nyt mahtavalla et:llä, saa kaudenvaihteet et:tä) ja jää pitkäksi aikaa joukkueeseen.

Eli treenin vaihtuessa laituriin pitäisi ostaa pari laitapakkia, pari pr-taitoista laiturin alkua ja ehkä TDF, kärki ja jotain muuta. Tossa vaiheessa pitäis olla joku 20M taskussa, jotta sais tarpeeksi laadukkaat kaverit kentälle. Meinaan alkaa sitten jo palkatkin olemaan ihan kohtuulliset, kun keskikentän nelikolla on pr ~uskomaton+ ja laitureilla titaaninen. Nyt palkat on jotain 80k, joten käytännössä joka kaksiviikkoisjaksolla tulee plussaa ~100k. Pr-treenin päätteeksi palkat on jotain ~350k, ainakin, riippuu sitten paljon minkä tasoista laitapakkia ostan.
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Tai ainakin ymmärsin että normikärjen olit hommannut.

Joo, ihan normihyökkääjä on kyseessä. Yksi mun pelinrakennustreenattavista on itse asiassa tekninen ja ihan kohtuu kovalla syötöllä niin ajattelin sitä peluuttaa sitten tulevaisuudessa vähän tilanteen mukaan keskikentällä tai hyökkäyksessä ja en siksi viitsinyt alkaa nyt metsästämään toista TDF-ehdokasta. Lisäksi mun molemmat laiturit on maajoukkuetasoa joten ei ne laitahyökkäyksetkään olleet ihan ensimmäinen huolenaihe :)
 

Espen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Old time hockey like Eddie Shore
Mitä mieltä te muut olette? Oliko tässä mitään järkeä? :)

Kahtena edellisenä kautena vaittonut kolmosen ja käynyt kakkosdivarin karsinnoissa, mutta titaanista parempaa pelaajaa ei ole päätaidoiltaan ollut joukkueessa. Kokonaispalkatkin n.300 000.
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Kahtena edellisenä kautena vaittonut kolmosen ja käynyt kakkosdivarin karsinnoissa, mutta titaanista parempaa pelaajaa ei ole päätaidoiltaan ollut joukkueessa. Kokonaispalkatkin n.300 000.

Minullekin tuo oli ensimmäinen myyttinen, kun aikaisemmin paras päätaito oli molemmilla laitureilla (uskomaton). Mun kokonaispalkat muuten on edelleenkin vain noin 250 000 ja kokonais-TSI pomppasi nyt ekan kerran yli miljoonaan.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Joo, ihan normihyökkääjä on kyseessä. Yksi mun pelinrakennustreenattavista on itse asiassa tekninen ja ihan kohtuu kovalla syötöllä niin ajattelin sitä peluuttaa sitten tulevaisuudessa vähän tilanteen mukaan keskikentällä tai hyökkäyksessä ja en siksi viitsinyt alkaa nyt metsästämään toista TDF-ehdokasta. Lisäksi mun molemmat laiturit on maajoukkuetasoa joten ei ne laitahyökkäyksetkään olleet ihan ensimmäinen huolenaihe :)

Sittenhän sun tilanne vaikuttaa aika mukavalta. Jos 50%-paikkaa olis vaikka treenimatsissa joskus vapaana, niin voihan tuota uusinta pakkia vaikka peluuttaa sielläkin. Ei tee ollenkaan huonoa topparin pr peliesityksille, eikä arvon säilymisellekään.
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
17-vuotias loistava pelinrakentaja myynnissä Mikko Laukka (ID=345537622). Lisäksi on hyvä johtaja, joten pitkällä tähtäimellä voisi olla valmentaja-ainestakin, kunhan vain jaksaa ensin treenata taitoja vähäsen.

Ht ei todennäköisesti salli kirjautumista suoraan pelaajan sivulle, mutta pelaajan löytää etsimällä, ID:n avulla.
 
Ensi kauden vitosen sarjaa tässä katselin ja aika kova sarja ainakin rankingin perusteella se näyttäisi olevan. Äärimmäisen tasainen sarja luvassa, eikä yksikään joukkue nouse ylitse muiden. Tavoitteenani on säilyä sarjassa, eikä se missään nimessä ole mahdoton juttu. En näe yhdenkään joukkueen olevan omaani verrattuna täysin ylivoimainen, joten ainakin periaatteessa kaikki pitäisi olla voitettavissa. Taktiikkataito nousee entistä tärkeämpään rooliin.

Talous on tällä hetkellä aika kuralla. Rahaa on 2,5 miljoonaa ja palkat yli 325k viikossa. Ainakin ykköspelinrakentaja lähtee ensi viikon jälkeen myyntiin, mikäli vain kehittyy myyttiseksi. Tilalle pelaavaan kokoonpanoon nousee 21v oma junnu, jonka ongelmaksi on osoittautunut kunnon heittelehtiminen viikosta toiseen. Parhaimmillaan hän on 8 tähden pelaaja, kun tällä hetkellä kehnossa kunnossa vetänee vaivaiset 5 tähteä. Aika iso lovi mun joukkueeseen, sillä pelini perustuu pitkälti juuri pallon hallintaan ja useiden maalipaikkojen luomiseen.

Tämän aasinsillan kautta tulikin mieleen, että pitäisikö otteluraporteissa kiinnittää huomiota, mistä omat maalit tulee (laidalta, keskeltä, vaparista jne.) ja mistä vastustaja tekee ne?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tämän aasinsillan kautta tulikin mieleen, että pitäisikö otteluraporteissa kiinnittää huomiota, mistä omat maalit tulee (laidalta, keskeltä, vaparista jne.) ja mistä vastustaja tekee ne?

Eipä sen kummemmin, tärkeintähän tietysti on sun omat arvosanat sektoreittain suhteessa vihun vastaaviin. Eli jos vihulla on kovat laitahyökkäykset, niin sulla olis syytä olla kovat laitapuolustukset ja päinvastoin, jos vihulla on heikot laitapuolustukset (tai vaikka joka viikko vasen laita heikompi) niin sinne kannattaa iskeä. Muutenhan noi on arpapeliä (todennäköisyyksiä) pitkälti minne ne hyökkäykset osuu ja meneekö sisään.

Sinuna myisin tuon innerin nyt heti ekalla tai tokalla viikolla. Hinnat on korkeimmillaan, joten siitä saa ihan hyvän hinnan. Todennäköisesti se tasonnousu ei kuitenkaan hintaa enää tuossa vaiheessa enää hirveästi nosta, ja melkein sen verran menee sitten jo palkkoihin.

Kunnothan on kanssa ihan lottoa, joten sulla on vaan ton junnun kuntojen kanssa käynyt huono tuuri.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös